Vehicles with internal combustion engines (ICE) falling under within the scope of the Euro 7 emission standards will make up only 10% of cars on EU roads in 2035. Despite minimal environmental benefits, the Euro 7 proposal risks putting unnecessary financial pressure on consumers and diverting investment away from zero-emission technologies.
Οι κανόνες για τις εκπομπές ρύπων αφορούν την πώληση νέων αυτοκινήτων εσωτερικής καύσης στην ΕΕ από τη στιγμή που θα εφαρμοστεί το Euro 7 – που αναμένεται να εφαρμοστεί περίπου το 2026/27.
As a result, cars within the scope of Euro 7 will make up only 10% of cars on EU roads in 2035. A recent study estimates that this will result in a maximum 4% reduction in nitrogen oxide (NOx) emissions.
Despite the minimal environmental benefits, the Euro 7 standards will have a significant impact on consumers and on manufacturers' investment in zero-emission technologies.
For example, according to some manufacturers' estimates, the average consumer price of a new car could rise by €2,000, putting additional financial pressure on European consumers already struggling with high energy costs and inflationary pressures.
Το νέο Jeep Cherokee, θα επιστρέψει στη γκάμα της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, δεδομένου πως αποσύρθηκε από…
Ο όμιλος Volkswagen ανέφερε ότι οι υψηλότεροι εισαγωγικοί δασμοί για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κινεζικής κατασκευής…
Η Ford επισπεύδει την έλευση της συναρπαστικής Mustang GTD στην Ευρώπη, καθώς το εντυπωσιακό μοντέλο…
Το DNA της Audi «Πρωτοπορία μέσω της Τεχνολογίας» κέρδισε τις προτιμήσεις κατά συντριπτική πλειοψηφία των…
Δυναμική και άκρως ενδιαφέρουσα για τους Έλληνες επαγγελματίες είναι η παρουσία της Ford στην έκθεση…
Ο Όμιλος Συγγελίδη που κατέχει ηγετική θέση στην αγορά αυτοκινήτου, εισάγοντας κορυφαίες μάρκες όπως Citroen,…