Kategorien: RETROUncategorized

Porsche 964, der erste radikal erneuerte Carrera

TopSpeed Retro Car Sunday – Chapter : Porsche 911, Generation 964

Der Porsche 964, wie der 911 der 3. Generation genannt wurde (nach dem werksseitigen Codenamen des Modells, 964), war der erste radikal neu gestaltete 911, nach dem ursprünglichen Ur-911 und die G-Modell (πατήστε στα αντίστοιχα ονόματα για να μεταβείτε στα αντίστοιχα αφιερώματα που έχουμε κάνει). Η 964, ήταν η πρώτη 911, που πέραν απο τους πιο “καλαίσθητα” ενσωματωμένους προφυλακτήρες στο σχεδιασμό της, έφερε και το αυτόματο κιβώτιο Tiptronic καθώς και τη τετρακίνηση, στη γκάμα των μοντέλων της 911.

Der Ursprung des Namens

Το όνομα Porsche 964, προέκυψε απο τους φίλους της 911, καθώς είναι ένας εύκολος τρόπος να διακρίνουν τη συγκεκριμένη γενιά της 911 απο τις υπόλοιπες. Τα αυτοκίνητα, στο πίσω μέρος τους έφερα μόνο το όνομα “Carrera” ακολουθούμενο απο τον αριθμό 2 ή 4, ανάλογα αν ήταν η πισωκίνητη ή η τετρακίνητη έκδοση αντίστοιχα.

Carrera 2 & 4

H 964, ήταν κατά 85% νέο αυτοκίνητο, σε σχέση με τη προκάτοχο της, την Carrera 3.2 της γενιάς G-Modell. Οι πρώτες 964, που ξεκίνησαν να παράγονται το 1989, ήταν εκδόσεις “Carrera 4”, δηλαδή τετρακίνητες, με την Porsche να λανσάρει την συμβατική, πισωκίνητη “Carrera 2”, το 1990.

Der 964 war die letzte Generation des 911, bei der die Targa-Version ein abnehmbares Dach hatte (die Generationen 993, 996 und 997 hatten ein anderes Design), bis zur Generation 991, bei der dieses Design wieder eingeführt wurde, aber dieses Mal mit einem Mechanismus zum Öffnen und Schließen und nicht manuell.

Die erste große Änderung des ursprünglichen 911-Designs betraf die Aufhängung des 964, bei der die Torsionsstäbe durch gefederte Stoßdämpfer ersetzt wurden (unter Beibehaltung der Längslenker in der Aufhängungskonstruktion). Vorne verwendete Porsche MacPherson-Knie.

Im 964 verbaute Porsche einen neuen Motor, den M64. Bei diesem Motor handelt es sich um einen Flat-6-Motor mit einem Hubraum von 3,6 Litern und einer Leistung von 250 PS und 310 Nm Drehmoment. Die Höchstgeschwindigkeit beträgt 261 km/h (256 km/h bei Modellen mit Tiptronic-Getriebe), der Sprint von 0 auf 100 dauert 5,5 Sekunden (6,1 Sekunden bei Modellen mit Tiptronic-Getriebe).

Ebenfalls zum ersten Mal gehören beim 911 ABS und Servolenkung zur Serienausstattung. Die Stoßfänger und Nebelscheinwerfer sind mit dem Rest der Karosserie verschmolzen, um einen besseren aerodynamischen Koeffizienten zu erreichen. Darüber hinaus ist an der Außenseite des Fahrzeugs ein aktiver Spoiler angebracht, der mit einem Mechanismus ausgestattet ist, der ihn anhebt, wenn das Fahrzeug 80 km/h überschreitet, und ihn wieder einklappt, wenn die Geschwindigkeit unter 50 km/h sinkt.

Teil der Auffrischung war der Innenraum, der ab dem Modelljahr 1990 zwei Airbags und eine neue Klimaanlage erhielt, während alle Anzeigen Teil der Instrumententafel wurden.

Die Carrera RS-Versionen

To 1992, η Porsche, κατασκεύασε μία super-lightweight, πισωκίνητη 964, την οποία πουλούσε στην ευρωπαϊκή αγορά ως Carrera RS. Η συγκεκριμένη 964 ήταν βασισμένη στην αγωνιστική Carrera Cup και έφερε έναν διαφοροποιημένο κινητήρα (τον Μ64/03) ο οποίος αποδίδει 264 ίππους, το G50/10 κιβώτιο με πιο “κοντές” σχέσεις σε συνδυασμό με ένα ελαφρύτερο βολάν, καθώς και ένα διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης. Η ανάρτηση της, ήταν κατά 40mm χαμηλότερη απο τη συμβατική Carrera 2, ενώ έφερε πιο σκληρά ελατήρια, ρυθμιζόμενα αμορτισέρ, ενώ απουσίαζε η υδραυλική υποβοήθηση τιμονιού (τα δεξιοτίμονα μοντέλα το είχαν, ωστόσο).

Το εσωτερικό της, ήταν “σπαρτιατικό” με τα ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα, πίσω καθίσματα, air condition, cruise control, ηχομόνωση και ηχοσύστημα (το οποίο μπορούσε κανείς ωστόσο να παραγγείλει, ως no cost option) να απουσιάζουν. Τα συμβατικά καθίσματα, είχαν αντικατασταθεί απο 2 bucket καθίσματα, που ταίριαζαν περισσότερο στο χαρακτήρα και τη προοριζόμενη χρήση της RS. Επιπλέον, το εμπρός καπό ήταν κατασκευασμένο απο αλουμίνιο, το σασί ήταν seam welded, ενώ οι ζάντες τις είναι κατασκευασμένες απο μαγνήσιο και τα πλαϊνά και πίσω τζάμια είναι πιο λεπτά. Η Carrera RS, ως αποτέλεσμα, ζυγίζει 155 κιλά λιγότερο απο μία US spec Carrera 2. Υπήρχαν δύο ακόμη εκδόσεις, η βαρύτερη Touring (η οποία έφερε ηχομόνωση και ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα(ως εξτρα), ηλεκτρικά παράθυρα και προστατευτική ποδιά στο κάτω μέρος του αυτοκινήτου) και η ακόμη ελαφρύτερη N/GT (η οποία ήταν ένα εντελώς γυμνό εσωτερικό, με roll-cage, που προοριζόταν για αγωνιστική χρήση).

Dann kam eine noch leichtere Version in Kleinserie, der Carrera 3.8 RS, der das Äußere des Turbo trug und eine 3,8-Liter-Version des M36 mit einer Leistung von 304 PS. In der Folge entstand eine noch stärker limitierte Produktionsversion, der 3.8 RSR.

Η Carrera RS δε πουλήθηκε ποτέ στην Αμερική, καθώς η Porsche Cars North America, η επίσημη αντιπροσωπεία στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού, θεώρησε πως η Carrera RS δεν θα ήταν αρεστή στο κοινό της αμερικανικής αγοράς. Το 1992, εισήχθησαν 45 Carrera RS, οι οποίες θα συμμετείχαν στο αμερικανικό “Carrera Cup Series”, το οποίο ήταν ένας υποστηρικτικός θεσμός στο American CART Racing Series, όπως ήταν το αντίστοιχο στη Formula 1 στην Ευρώπη.

Diese 45 Fahrzeuge waren 55 kg schwerer als ihre europäischen Pendants und verfügten über Airbags (die zwangsläufig mit elektrischen Fensterhebern ausgestattet waren), eine Alarmanlage, Scheinwerfer und Stoßstangen nach US-Spezifikation, Leichtmetallräder und herkömmliche Sitze. Ansonsten war er identisch mit dem EU-spezifischen RS.

Το σχέδιο ήταν για την Andial, τη σημερινή Porsche Motorsport US, να μετατρέψει τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα σε αγωνιστικά. Ωστόσο, η έλλειψη χρηματοδότησης απο χορηγούς για το αμερικανικό Carrera Cup Series, οδήγησε στην ακύρωση του, πριν καν ποτέ ξεκινήσει. Τα συγκεκριμένα 45 αυτοκίνητα, πουλήθηκαν σιωπηλά μέσω του δικτύου εμπόρων της Porsche ως “Carrera Cup US Edition”, χωρίς ποτέ να υπάρξει η οποιδήποτε διαφήμιση, καθώς η Porsche ήδη είχε φέρει την RS America.

Προκειμένου να ικανοποιήσει τη ζήτηση που υπήρχε στην αγορά της αμερικής για τη Carrera RS, η Porsche δημιούργησε την RS America. H RS America, πουλήθηκε ως Model Year 1993 και 1994, βασισμένη στην Carrera 2. Το αυτοκίνητο ήταν διαθέσιμο στα βασικά χρώματα κόκκινο, μαύρο, λευκό και στα έξτρα χρώματα “Midnight Blue Metallic” και “Polar Silver”. Υπήρξαν βέβαια και αρκετές paint-to-order στο χρώμα “Speed Yellow”. Η RS America έφερε τη χαρακτηριστική “whail tail” πίσω αεροτομή, ένα μερικώς διαφοροποιημένο εσωτερικό, με τα flat door panels της RS και υφασμάτινα καθίσματα. Έφερε επίσης ζάντες 17 ιντσών και την Μ030 Sports Suspension, ως μέρος του βασικού της εξοπλισμού. Απο τον εξοπλισμό, απουσιάζουν η υδραυλική υποβοήθηση, το cruise control, οι ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι πλαϊνοί καθρέφτες, το air condition, η ηλιοροφή και το ραδιόφωνο. Τα τελευταία 3 ωστόσο, μαζί με το διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, υπήρχαν ως εξτρά. Η RS America, ζυγίζει 35 κιλά λιγότερο απο την συμβατική Carrera 2, με το κινητήρα, το κιβώτιο και το σύστημα πέδησης, να παραμένουν απαράλακτα.

964 Becher

Auf der Basis des 964 entstand im Jahr 1990 die Rennversion des Porsche Carrera Cup, der 964 Cup. Er leistete 265 PS, kombiniert mit einem festen Überrollkäfig, einem modifizierten Fahrwerk und einer 5,5 cm tiefer gelegten Federung. Der 964 Cup hatte einen komplett kahlen Innenraum ohne Schallschutzverkleidung, um das Gewicht zu reduzieren, während das ABS-System und der Katalysator in der Auspuffanlage beibehalten wurden.

1992 wurde der 964 Cup einer grundlegenden Überarbeitung unterzogen. Seine Leistung stieg auf 275 PS, er trug das 964 RS-Fahrwerk, das ABS-System konnte deaktiviert werden, seine Räder waren 18-Zoll-Magnesiumfelgen und er wurde um etwa 2 Zoll tiefergelegt.

Turbo

Im März 1990 stellte Porsche den 964 Turbo vor, den Nachfolger des 930 Turbo. Da sie nicht die Zeit hatten, die Turbo-Version des M64 zu entwickeln, waren sie gezwungen, den 3,3-Liter-Motor aus dem 930 zu verwenden, wobei natürlich einige Modifikationen vorgenommen wurden, die ihn linearer machten, das Turboloch verringerten und die Leistung auf 320 PS erhöhten.

Το 1992, παρουσιάστηκε η 3.3 Turbo S. Η βασική έκδοση της Turbo, τροποποιήθηκε, με την απόδοση πλέον να ανέρχεται στους 381 ίππους, με μεγαλύτερα injectors, αυξημένη πίεση απο το turbo και πιο “άγριου” προφίλ εκκεντροφόρους. Το εσωτερικό, δέχτηκε μία “δίαιτα” προκειμένου να μειωθεί κατά ένα μικρό ποσοστό το συνολικό βάρος του αυτοκινήτου. Η ανάρτηση της ήταν χαμηλότερη, το εσωτερικό της ήταν λιτό, έφερε strut bar στο εμπρός μέρος και κιβώτιο με κοντύτερη κλιμάκωση. Συνολικά, κατασκευάστηκαν μόλις 86 3.3 Turbo S.

Im Januar 1993 brachte Porsche den 964 Turbo 3.6 mit der aufgeladenen Version des M64-Motors auf den Markt. Mit einer Leistung von 360 PS und einem Drehmoment von 520 Nm wurde er in weniger als 1500 Exemplaren gebaut und blieb nur 2 Jahre in Produktion, was ihn zu einem der seltensten und gefragtesten Porsche macht.

Το 1994, καθώς ο κύκλος παραγωγής της 964 έφτανε στο τέλος του, η Porsche είχε ακόμη 90 πλαίσια απο την Turbo. Αποφάσισε να τα μεταφέρει στην Porsche Exclusive Manufaktur, όπου και κατασκεύασαν την ιδιαίτερη και σπάνια, Turbo 3.6 S, η οποία ήταν διαθέσιμη είτε με το σώμα της συμβατικής Turbo 3.6, είτε με την επιλογή Exclusive Flachbau, η οποία έμεινε γνωστή ως “Slant Nose”.

H Turbo S Flachbau (οχι το εικονιζόμενο αυτοκίνητο), ήταν διαθέσιμη στην αγορά των ΗΠΑ ως εξτρά, με κόστος 60.200 δολάρια, στην υπάρχουσα τιμή των 99.000 δολαρίων για τη “βασική” 3.6 Turbo. Το εικονιζόμενο αυτοκίνητο, φέρει το εμπρός μέρος της 968, με τα pop-up φώτα, ενώ η Flachbau, απεικονίζεται στη κάτω φωτογραφία. Συνολικά κατασκευάστηκαν 39 για την αμερικανική αγορά, 27 για τη διεθνή και 10 για την ιαπωνική, όλες στο χρώμα “Polar Silver”.

Urheberrecht

30. Jahrestag C4

Anlässlich des 30-jährigen Jubiläums des ersten 911 im Jahr 1963 brachte Porsche 1993 den 30th Anniversary C4 auf den Markt.

Der 30th Anniversary basierte auf der breiteren Karosserie und den breiteren Rädern des Turbo und war mit dessen atmosphärischem Motor, Allradantrieb und kleinem versenkbarem Spoiler ausgestattet.

964 Speedster

Υπάρχουν δύο διακριτές εκδοχές της 911 Speedster, όσον αφορά αυτές που φέρουν τον αερόψυκτο flat-6. Η πρώτη, ήταν η MY1989 Speedster, που παρουσιάστηκε το 1988, στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης, δίπλα απο την επερχόμενη Carrera 4. Η Speedster μοιραζόταν περισσότερα στοιχεία με την απερχόμενη 930 Turbo, παρά με την επερχόμενη 964, γεγονός που την κατατάσει ως κατώτερη απο την Speedster του 1994 (εικονιζόμενη). Απο τις 800 συνολικά MY1989 Speedster, οι 641 φέρουν το εξτρά “Turbo Look”, το οποίο τους δίνει το αμάξωμα της 930 Turbo.

Η MY1994 Speedster, εν αντιθέσει με αυτή του 1989, βασιζόταν στην Carrera 2, χωρίς να υπάρχει αρχικά το εξτρά “Turbo Look”. Η MY1994 Speedster, ήταν σχεδιασμένη ως ένα “driver’s car”, με τη Porsche να τη τοποθετεί μεταξύ της 964 Carrera 2 Cabriolet και της 964 RS. Παρότι η ανάρτηση της ήταν πιο μαλακή απο αυτή της 964 RS, δεν έφερε σχεδόν κανένα απο τα χαρακτηριστικά του πολυτελέστερου εξοπλισμού της Carrera 2 Cabriolet, με εξαίρεση τα ηλεκτρικά παράθυρα, ενώ το ηχοσύστημα και το σύστημα κλιματισμού, ήταν μέρος του εξτρά εξοπλισμού της.

Obwohl Porsche ursprünglich 3000 Fahrzeuge verkaufen wollte, wurden in den zwei Jahren, in denen er erhältlich war, nur 936 gebaut, von denen viele (vor allem 427) für den amerikanischen Markt bestimmt waren. Äußerst selten sind die rechtshändigen MY1994 Speedster, da nur 14 Fahrzeuge gebaut wurden, im Gegensatz zu den 139, die vom MY1989 Speedster gebaut wurden.

Darüber hinaus wurden in der Exclusive Manufaktur im Porsche-Werk 1 20 Sondermodelle des Modelljahres 1994 mit der Karosserie des 964 Turbo gebaut.

Turbo S LM-GT

Urheberrecht

Neben dem 30-jährigen Jubiläum entwickelte Porsche 1993 einen stark getunten 964 Turbo S, mit dem das Unternehmen an internationalen Motorsportveranstaltungen teilnehmen wollte. Dieser spezielle Prototyp, der Turbo S Le Mans GT, basierte auf der Turbo S-Politik, wobei Porsche das gesamte Interieur entfernte und es für den Einsatz auf der Rennstrecke modifizierte. An der Front wurde ein großer Spoiler angebracht, während an den hinteren Kotflügeln zwei Lufteinlässe angebracht wurden. Ein verstellbarer Rennspoiler wurde über dem Hauptspoiler des Turbo S angebracht. Die hinteren Kotflügel wurden ebenfalls verbreitert, um den 300 mm breiten Slickreifen hinten Platz zu bieten. Die Fenster wurden durch Kunststofffenster ersetzt, und die gesamte Inneneinrichtung wurde entfernt. Sein Motor war ein 3,2-Liter-Twin-Turbo mit einer Leistung von 475 PS, der sich von dem des zivilen Turbo S unterschied.

Urheberrecht

H Turbo S Le Mans GT, έκανε το ντεμπούτο της το 1993 στις 12 Ώρες του Sebring, όπου βγήκε 7η στη γενική κατάταξη και 1η στη κατηγορία της, με την Brumos Porsche racing team. Έπειτα, έλαβε την ίδια χρονιά μέρος στις 24 Ώρες του LeMans, με την Porsche Motorsport factory team, όπου, ωστόσο,  εγκατέλειψε σχετικά νωρίς, λόγο μηχανικής βλάβης.

Το 1994, η Turbo S Le Mans GT, θα περάσει στα χέρια της Larbre Competition, με τον νέο κινητήρα 3.6 twin-turbo, προερχόμενο απο την 993, να έχει αντικαταστήσει τον 3.2 της. Η ομάδα, τερμάτισε 2η στις 24 Ώρες της Daytona, κέρδισε τους 4 αγώνες που συμμετείχε στο BPR Global GT Series, συμπεριλαμβανομένου του αγώνα “1000 Km Suzuka”. H Turbo S Le Mans GT, θα κάνει μερικές ακόμα εμφανίσεις το 1995, πριν αποσυρθεί απο την ενεργό δράση.

Der Turbo S Le Mans GT war ein sehr wichtiges Projekt für Porsche, das viel von dem Wissen und dem Feedback nutzte, das es bei der Entwicklung des 993 GT2 gewann.

Amerika Roadster

Der America Roadster war eine Cabrio-Version mit Turbokarosserie, die 1992 auf den Markt kam. Er trug den kleinen, aktiven Spoiler, mechanisch war er ein konventioneller 964, und die Räder, die Bremsanlage und die Aufhängung waren die gleichen wie beim Turbo. Im Jahr 1992 wurden insgesamt 250 Fahrzeuge gebaut, weitere 126 in den Jahren 1993 und 1994.

Alles in allem

H 964, έφερε την 911 στη δεκαετία του ’90, με έναν νέο αέρα, απόλυτα αναγκαίες βελτιώσεις και αλλαγές, έτοιμη να συναγωνιστεί τις αντίστοιχες Ferrari, Lotus και τα λοιπά, της εποχής της. Η 964, έχει αρκετά μοντέρνα στοιχεία, που λείπουν κατά τη γνώμη μου απο την G-Modell, αλλά δεν είναι και τόσο εκσυγχρονισμένη όσο η 993.

Έχει μία “ισορροπία” μεταξύ old-school και (μετέπειτα) μοντέρνου, γεγονός που τη καθιστά περιζήτητη, τόσο στις απλές εκδόσεις, όσο και στις Turbo. Για μένα, αποτελεί ίσως, τη χρυσή τομή. Είναι στο “Sweetspot” των αερόψυκτων 911.

Lesen Sie die Würdigungen der früheren Generationen des 911, indem Sie auf den jeweiligen Namen klicken:

Copyright für Fotos: Porsche AG (sofern nicht anders angegeben)

Alexandros Fertakis

Neueste Beiträge

Alfa Romeo Giulia και Stelvio Quadrifoglio Super Sport: Με τον άερα του Mille Miglia (Βίντεο)

Οι Alfa Romeo Giulia και Stelvio Quadrifoglio Super Sport πηγαίνουν ακόμα παραπέρα το σπορ ιδεώδες…

10 Stunden ago

Bugatti Baby II Type 35 Centenary Edition: Γιορτάζοντας μια θρυλική αγωνιστική κληρονομιά

Σε στενή συνεργασία με την Bugatti, η The Little Car Company παρουσίασε για πρώτη φορά…

13 Stunden ago

Subaru Crosstrek, Forester, Solterra & Outback, mit bis zu 5.000 € Vorteil

H ΠΛΕΙΑΔΕΣ MOTORS A.E., επίσημη αντιπροσωπεία της SUBARU στην Ελλάδα, ανακοίνωσε εκπτώσεις έως 5.000€ (ανάλογα…

17 Stunden ago

Nissan kündigt neue zusätzliche Rabatte für Ariya an

Η Nissan - Νικ. Ι. Θεοχαράκης ΑΕ είναι στην ευχάριστη θέση  να ανακοινώσει νέες επιπλέον…

vor 18 Stunden

Doppelpodium für Hyundai bei der Rallye Portugal

Το προβάδισμα στο πρωτάθλημα κατασκευαστών κατέκτησε η Hyundai Motorsport διευρύνοντας παράλληλα το προβάδισμα της και…

vor 19 Stunden

Mercedes-Benz: Entwicklungsstopp für elektrische Plattform für Luxusautos

Η Mercedes-Benz αποφάσισε να διακόψει την ανάπτυξη μιας πλατφόρμας αφιερωμένης στην παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων υψηλών…

21 Stunden ago