Με περισσότερο στυλ, σίγουρα. Πιο σπορ, σίγουρα. Πιο σοφιστικέ, σίγουρα. Με περισσότερους Motoren und επιλογή ηλεκτροκίνησης, επίσης. Η Peugeot φέρνει τη νέα γενιά του δημοφιλούς Kleinstwagen της, του 208, mit dem αλλαγές, σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο, να είναι δραματικές.
Λιγότερο από έναν μήνα μετά από την παρουσίαση, από τη Renault, της πέμπτης γενιάς του clio και λίγο πριν από την Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης, η έτερη ισχυρή γαλλική μάρκα αποκαλύπτει το δικό της supermini, καταδεικνύοντάς μας ότι η σύγκρουση στο B segment είναι… προ των πυλών.
Το νέο μοντέλο της Peugeot, με κωδικό όνομα Ρ21, θα διατίθεται με κινητήρες βενζίνης, πετρελαίου, αλλά και επιλογή για EV. Στο λανσάρισμα, θα το δούμε έναν βενζινοκινητήρα 1,2 λίτρων, απόδοσης 75 ίππων, von πεντάρι χειροκίνητο κιβώτιο, έναν απόδοσης 99 ίππων, von εξάρι χειροκίνητο und die πιο γρήγορη έκδοση (μέχρι το λανσάρισμα του GTi και εξαιρουμένου του EV 208) θα είναι με 128 ίππους, von οκτάρι αυτόματο κιβώτιο.
In Bezug auf die πετρελαιοκινητήρες, στο launch θα δούμε έναν 1,5 λίτρου diesel απόδοσης 99 ίππων von εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο, ενώ η große Überraschung είναι το γεγονός ότι θα διατίθεται με ηλεκτροκινητήρα, απόδοσης 136 ίππων und 260 Nm ροπής.
Σε ό,τι αφορά το ηλεκτροκίνητο, το οποίο σε κάποιες αγορές θα ονομάζεται GT ή GT line, θα ξεχωρίζει από κάποιες λεπτομέρειες, όπως οι ζάντες και έναν πράσινο χρωματισμό στο λιοντάρι (το σήμα της Peugeot), η Peugeot του έχει φορέσει μια μπαταρία 50kwh. Η Autonomie του θα είναι περίπου 340 χιλιόμετρα und die Laden ως το 80% θα μπορεί να γίνει σε 30 λεπτά (οκτώ ώρες με φορτιστή 7,4 KW). Οι πρώτες πληροφορίες αναφέρουν ότι η ηλεκτροκίνητη έκδοση του 208 θα μπορεί να κάνει το Sprint aus dem Stillstand auf 100 h.a.o. in nur 8,1 δευτερόλεπτα.
Die Batterien θα είναι τοποθετημένες σε ειδικό χώρο κάτω από τον χώρο αποσκευών (εκεί όπου στα 208 με κινητήρα εσωτερικής καύσης βρίσκεται το ντεπόζιτο) και το EV 208, όπως και όλες οι υπόλοιπες εκδόσεις του, θα είναι προσθιοκίνητο. Κάτι άλλο ενδιαφέρον είναι η πληροφορία που αναφέρει πως η Peugeot θα παρέχει Bürgschaft dass die Batterie θα διατηρεί το 70% της ικανότητάς της, μετά από οκτώ χρόνια, ή 160.000 χιλιόμετρα!
Το 208 Ρ21, θα είναι 4 cm μακρύτερο und 30 κιλά ελαφρύτερο από αυτό που αντικαθιστά. Βασίζεται στη νέα αρχιτεκτονική CMP (Common Modular Platform), την οποία βλέπουμε και στο τελευταίο DS 3 Crossback, ενώ θα αποτελέσει επίσης τη βάση για το επόμενο Opel Corsa.
Το μοντέλο θα είναι αποκλειστικά πεντάθυρο και, σχεδιαστικά, υιοθετεί αρκετά στοιχεία από το μεγαλύτερο “αδελφάκι” του, το 508, ενώ ο επικεφαλής της σχεδιαστικής ομάδας που το δημιούργησε, Yann Beurel, το χαρακτηρίζει “πιο φουτουριστικό, δυναμικό και νεανικό” σε σχέση με τον προκάτοχό του.
Die σχεδιαστικό μοτίβο που έχει υιοθετήσει τα τελευταία χρόνια η Peugeot με τις “νυχιές” του λιονταριού στα φωτιστικά σώματα, το βλέπουμε πλέον και στα εμπρόσθια φανάρια του 208, ενώ ενδιαφέρον είναι ότι θα διατίθεται και με 17-Zoll-Räder, καθώς και με μαύρη οροφή για να κάνει contrast με το χρώμα του υπόλοιπου αυτοκινήτου. Στο καπό, ακριβώς επάνω από το λιοντάρι, υπάρχει ένα ακόμα σήμα, που αναγράφει “208”, ως παραπομπή στα προηγούμενα μοντέλα της μάρκας.
Unter innen, έχουν γίνει επίσης μεγάλες αλλαγές, με το 208 του 2019 να χρησιμοποιεί -φυσικά- το i-cockpit, κάνοντας τους αντιπάλους της κατηγορίας να μοιάζουν… αρχαίοι. Ο Armaturenbrett είναι τοποθετημένος Hoch (ώστε ο οδηγός να τον βλέπει επάνω από τη στεφάνη του τιμονιού), στο ίδιο ύψος mit dem Touchscreen που έχει τοποθετηθεί στο κέντρο.
Και ενώ θα χρησιμοποιείται Bildschirm αφής με επιλογή από 5, σε 7 και 10 ίντσες, χρησιμοποιείται εν πολλοίς το σχεδιαστικό μοτίβο του Peugeot 3008, mit dem διακόπτες να έχουν ελαχιστοποιηθεί και “κατέβει” λίγο πιο χαμηλά, ενώ γίνεται χρήση γυαλιστερών πλαστικών σε piano black und mit λεπτομέρειες (ψεύτικου) ανθρακονήματος, δίνοντας την εντύπωση πως βρίσκεσαι σε hot hatch.