Η απόφαση της Volvo να εστιάσει στην ηλεκτροκίνηση, πλαισιώνεται από το αναγκαίο downsizing στις μικρότερες κατηγορίες, στις οποίες θέτει την δίκη της φιλοσοφία. Παρουσιάζοντας το Volvo EX30 μικρότερο SUV της ιστορίας της, επαναπροσδιορίζει τα αστικά Crossovers. Στην καθιερωμένη εβδομαδιαία συμβίωση, στο topspeed.gr είχαμε στην κατοχή μας το πισωκίνητο μοντέλο στην έκδοση Single Motor Extended Range με τους 272 ίππους και τη μεγάλη μπαταρία των 69 kWh, αποκαλύπτοντας τον σπιρτόζικο χαρακτήρα.
Ρίσκο με αυτοπεποίθηση
Το B-Segment ήταν μια άγνωστη κατηγορία για την σουηδική εταιρεία, η οποία επέλεξε να κάνει εντυπωσιακή είσοδο με ένα ισχυρό και νευρικό αμιγώς ηλεκτρικό B-SUV. Τις πρώτες εικόνες τις παρουσίασε το 2022 και μπήκε στην παραγωγή τον Ιούνιο του 2023, επιλέγοντας παράλληλα να απαρνηθεί την premium φύση της, φλερτάροντας με την mainstream αγορά, με σκοπό την εκτόξευση των πωλήσεων.
Φουτουριστικό
Οι σχεδιαστές έκαναν την υπέρβαση, υιοθετώντας νέα σχεδιαστική κουλτούρα, διατηρώντας και εξελίσσοντας τα διαχρονικά στοιχεία της Volvo, προσαρμόζοντας τα στη νέα εποχή, με όραμα το μέλλον.
Ειδικότερα το μπροστινό μέρος, το κάνει άμεσα αναγνωρίσιμο με το καινοτόμο Design. Ο προφυλακτήρας ενσωματώνει την μάσκα με το μεγάλο έμβλημα και πλαισιώνεται από όμορφους σφηνοειδείς pixel led προβολείς, που σχηματίζουν το «σφυρί του Θορ», δημιουργώντας ένα χαμογελαστό φουτουριστικό πρόσωπο!
Για το προφίλ έχουν επιλέγει απλές και λιτές γραμμές, με στοχευμένα νεύρα που δίνουν ζωντάνια στη σιλουέτα, αναδεικνύοντας τις συμπαγείς διαστάσεις.
Το κάθετο πίσω μέρος δείχνει όμορφο και μοντέρνο, τονίζοντας τον δυναμισμό και την σπορ φύση. Σήμα κατατεθέν είναι το τετράγωνο Led πλαίσιο που θυμίζει Polestar. Παράλληλα διαθέτει και δεύτερο ζεύγος φωτιστικών σωμάτων, με γραφικά Led, σε τρίγωνο σχήμα και ενσωματωμένα σε κάθετη θέση στην Pillar C, θυμίζοντας την παράδοση των πρακτικών μοντέλων της Volvo.
HiTech βιωσιμότητα
Η είσοδος στην καμπίνα είναι ένα ταξίδι στο μέλλον, εντυπωσιάζοντας από σχεδιασμό, εργονομία και τεχνολογία, θυμίζοντας λύσεις προερχόμενες από Concept Cars.
Η είσοδος γίνεται είτε με κάρτα, είτε με αντίστοιχη εφαρμογή στο κινητό τηλέφωνο που κλειδώνει και ξεκλειδώνει το όχημα και τοποθετείται στη βάση της κονσόλας, προκειμένου να ξεκινήσει.
Σχεδιαστικά βασιλεύει η λιτότητα, με απλές καθαρές γραμμές, έντονα φωτεινά χρώματα, δημιουργώντας αίσθηση ξύλου, που θυμίζει σουηδικό δωμάτιο, πετυχαίνοντας ένα όμορφο ευχάριστο και μίνιμαλ περιβάλλον.
Η επιλογή των υλικών έγινε με ποιοτικά υλικά και με γνώμονα τη βιωσιμότητα, καθώς το μεγαλύτερο μέρος τους αποτελείται από ανακυκλώσιμα στοιχεία.
Κεντρικά δεσπόζει το συμβατό με Android Auto και Apple AirPlay σύστημα πολυμέσων με μεγάλη οθόνη των 12,3 ιντσών, τοποθετημένη κάθετα που θυμίζει τάμπλετ, η οποία παράλληλα έχει και τον ρόλο του κέντρου ελέγχου. Όλες οι λειτουργίες του αυτοκινήτου περνάνε μέσα από αυτό. Ακόμα και τα αλάρμ και το ντουλαπάκι του συνοδηγού που βρίσκεται κεντρικά στην κονσόλα. Η συνδεσιμότητα είναι υψηλού επιπέδου, καθώς το λογισμικό του αυτοκινήτου αναπτύχθηκε σε συνέργια με την Google.
Εργονομικά, ο οδηγός δεν θα χρειαστεί να αποσπαστεί την προσοχή του από τον δρόμο, καθώς όλες οι απαραίτητες επιλογές γίνονται από το σύστημα πολυμέσων, δεδομένου πως το εσωτερικό χαρακτηρίζεται από την έλλειψη φυσικών διακοπτών, με τους μόνους που υπάρχουν, να είναι των ηλεκτρικών παραθύρων, τοποθετημένοι στην κεντρική κονσόλα.
Παρά τις συμπαγείς διαστάσεις του, δεν υπολείπεται σε πρακτικότητα με καλή διαχείριση του διαθέσιμου χώρου με έξυπνες θήκες. Άξιο αναφοράς είναι το εντεινόμενο υποβραχιόνιο που φιλοξενεί τις κρυφές ποτηροθήκες, μεταξύ των μπροστινών θέσεων, ενώ στο κάτω μέρος υπάρχει ένα έξυπνο ντουλαπάκι.
Τα καθίσματα είναι άνετα, παρέχοντας ικανοποιητική στήριξη του σώματος των επιβατών, επενδύοντας στην άνεση.
Ο όγκος του χώρου αποσκευών αγγίζει τα 318 λίτρα, ο οποίος με τα πίσω καθίσματα πλήρως αναδιπλωμένα θα φτάσει τα 904 επίσης, καθώς ο ηλεκτροκινητήρας είναι τοποθετημένος στον πίσω άξονα, δημιουργείται επιπλέον ένας μικρός βοηθητικός αποθηκευτικός χώρος μόλις 7 λίτρων στο μπροστινό μέρος.
Εκρηκτικό ταπεραμέντο
Το μεγαλύτερο πλεονέκτημα του Volvo EX30 είναι ο σύγχρονος αποδοτικός ηλεκτροκινητήρας των 272 ίππων και 343 Nm ροπής, που δίνει κίνηση και είναι τοποθετημένος στον πίσω άξονα και παίρνει ενέργεια από μπαταρία νέας τεχνολογίας οξειδίου κοβαλτίου λιθίου-νικελίου μαγγανίου (Li-NMC), η οποία βρίσκεται κάτω από το πάτωμα.
Ανεβάζει την αδρεναλίνη
Οι τεχνικές προδιαγραφές υπόσχονται εκρηκτικές επιδόσεις και μία συναρπαστική εμπειρία οδήγησης, οι οποίες επιβεβαιώνονται σε κάθε συνθήκη και δίκτυο, αναδεικνύοντας τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου.
In der Stadt αποκαλύπτει όλα του πλεονεκτήματα, υπογράφοντας τον αστικό προσανατολισμό του. Συμπαγές, νευρικό και θρασύ, εντυπωσιάζει με την ευελιξία του και την ικανότητα για ελιγμούς, κάνοντας την κίνηση στον αστικό ιστό να μοιάζει παιχνίδι. Η εκκίνηση και τα πετάγματα είναι ταχύτερα από σκούτερ, χωράει παντού και παρκάρει εύκολα, με πολύ καλή περιμετρική ορατότητα. Το Volvo EX 30 είναι ο ορισμός της ηλεκτρικής αστικής κινητικότητας.
Im Netz für die Berggebiete und den ländlichen Raum ξεδιπλώνει τις συναρπαστικές του ικανότητες. Τόσο σε ανάβαση όσο και κατάβαση, κινείται εξίσου σταθερά, όσο απότομες και αν είναι οι στροφές, εμπνέοντας αίσθημα ασφσλείας, χάρη στο υποδειγματικό πάτημα στο δρόμο και το σαφές τιμόνι. Η ανάρτηση είναι σκληρή, ωστόσο δεν υπολείπεται σε άνεση, βρίσκοντας την χρυσή ισορροπία. Τις ανηφόρες τις διασχίζει σαν ευθεία, δημιουργώντας ευχάριστες εντυπώσεις.
Auf der Autobahn η ποιότητα κύλισης σε συνδυασμό με την ηχομόνωση και σε συνάρτηση με τον χαμηλό αεροδυναμικό συντελεστή 0,28Cd βρίσκονται σε κορυφαίο επίπεδο, ξεπερνώντας τα δεδομένα της κατηγορίας των B – SUV, προσφέροντας ένα ευχάριστο ταξίδι, αποτέλεσμα του στιβαρού πλαισίου SEA.
Allgemein το αυτοκίνητο είναι εκρηκτικό και με πλεονέκτημα την πίσω κίνηση αφήνει περιθώρια για… παιχνίδια με την ουρά του, με απόλυτη ασφάλεια, ανεβάζοντας τα επίπεδα αδρεναλίνης. Επιταχύνει δαιμονισμένα και συναρπάζοντας τον οδηγό σε κάθε στιγμή.
Η μέση συνδυασμένη κατανάλωση ηλεκτρικού ρεύματος αγγίζει τις 17 kWh / 100 χιλιόμετρα. Παράλληλα πετυχαίνει πολύ καλή διαχείριση της ενέργειας, με το πραγματικό εύρος αυτονομίας να είναι περίπου στα 420 χιλιόμετρα, πολύ κοντά στα 480 που δίνει η σουηδική εταιρεία.
Οι χρόνοι φόρτισης είναι ανάλογοι με τον φορτιστή που θα χρησιμοποιηθεί. Σε έναν φορτιστή των 50 kWh θα χρειαστεί περίπου 2,5 ώρες για πλήρη φόρτιση, ενώ σε έναν τυπικό των 22 kWh θα χρειαστεί περισσότερες από 4 ώρες.
Για αστικές μετακινήσεις με οδική ευχαρίστηση
Το Volvo EX 30 είναι το ιδανικό αυτοκίνητο για καθημερινότητα με στυλ. Για όσους έχουν ασπαστεί την ιδέα της ηλεκτροκίνησης, έχοντας επιλέξει να εκμηδενίσουν το κόστος των αστικών μετακινήσεων, αλλά παράλληλα η οδηγική ευχαρίστηση και οι συναρπαστικές επιδόσεις είναι αδιαπραγμάτευτες.
Λογική σχέση τιμής / αξίας
Die Volvo EX30 είναι διαθέσιμο από 39.172€, το οποίο με τα οφέλη του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ» πέφτει στα 28.172€ με επιδότηση και όφελος απόσυρσης, στην εισαγωγική έκδοση Core, ενώ με την μεγαλύτερη μπαταρία όπως το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, ο δυνητικός αγοραστής θα πρέπει να υπολογίζει 5.394 € περισσότερα. Το τίμημα κτήσης χαρακτηρίζεται από λογική σχέση τιμής / αξίας.
Technische Merkmale
AMAXOMA |
|
Τύπος κουπέ |
Crossover |
Sitze |
5 |
Türen |
5 |
EPIDOSIS |
|
Τύπος ενέργειας |
Ηλεκτρική ενέργεια |
Beschleunigung 0 - 100 km/h |
5.3 δευτ |
Maximale Geschwindigkeit |
180 km/h (Περιορίζεται ηλεκτρονικά) |
100 χλμ/ώρα – 0 |
38 m |
ELEKTROMOTOR |
|
Motorleistung |
272 Hp @ 5375-9248 S.A.L. |
Drehmoment |
343 Nm @ 116-5375 S.A.L. |
Position des Elektromotors |
Πίσω άξονας, εγκάρσια |
Τύπος ηλεκτροκινητήρα |
Σύγχρονος |
BATTERIE |
|
Brutto-Batteriekapazität |
69 kWh |
Καθαρή (χρησιμοποιήσιμη) χωρητικότητα μπαταρίας |
64 kWh |
Batterietechnik |
Οξείδιο κοβαλτίου λιθίου-νικελίου μαγγανίου (Li-NMC) |
Position der Batterie |
Κάτω από το πάτωμα |
Αυτονομία (WLTP) |
480 km |
GRÖSSE UND GEWICHT |
|
Mindestvolumen des Gepäckraums |
234 l |
Maximales Volumen des Gepäckraums |
904 l |
Maximale Belastung |
75 kg |
Zulässige Anhängelast mit Bremsen (12%) |
1400 Kilo |
ABMESSUNGEN |
|
Länge |
4233 mm |
Breite |
1837 mm |
Höhe |
1549 mm |
Radstand |
2650 mm |
Vorwärtsspur |
1590 mm |
Zurück Spur |
1595 mm |
Stütze vorne |
788 mm |
Rückenstütze |
795 mm |
Entfernung vom Boden |
165 mm |
Widerstandskoeffizient (Cd) |
0.28 |
Minimaler Drehdurchmesser (Drehdurchmesser) |
11 m |
Γωνία προσέγγισης |
17.9° |
Γωνία φυγής |
24.5° |
Γωνία ράμπας |
16.3° |
Βάθος ρηχές |
500 mm |
ARCHITEKTUR |
|
Bewegung |
Πίσω άξονας |
Anzahl der Gänge und Art des Getriebes |
1 ταχύτητες, αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων |
Vordere Federung |
Γόνατο ανάρτησης , Ανεξάρτητη τύπου McPherson , Εγκάρσιος σταθεροποιητής |
Hintere Federung |
Γόνατο ανάρτησης, Ανεξάρτητη ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, Εγκάρσιος σταθεροποιητής |
Vordere Bremsen |
Αεριζόμενοι δίσκοι , 322×28 mm |
Hintere Bremsen |
Αεριζόμενοι δίσκοι , 320×20 mm |
Hilfssysteme |
ABS (Anti-Blockier-Bremssystem) |
Art der Adresse |
Management chukrania (mit Zähnen) |
Lenkung |
Elektrisches Lenkrad |
Räder |
245/45 R19 |