Η απόφαση της Volvo να εστιάσει στην ηλεκτροκίνηση, πλαισιώνεται από το αναγκαίο downsizing στις μικρότερες κατηγορίες, στις οποίες θέτει την δίκη της φιλοσοφία. Παρουσιάζοντας το Volvo EX30 μικρότερο SUV της ιστορίας της, επαναπροσδιορίζει τα αστικά Crossovers. Στην καθιερωμένη εβδομαδιαία συμβίωση, στο topspeed.gr είχαμε στην κατοχή μας το πισωκίνητο μοντέλο στην έκδοση Single Motor Extended Range με τους 272 ίππους και τη μεγάλη μπαταρία των 69 kWh, αποκαλύπτοντας τον σπιρτόζικο χαρακτήρα.
Ρίσκο με αυτοπεποίθηση
Το B-Segment ήταν μια άγνωστη κατηγορία για την σουηδική εταιρεία, η οποία επέλεξε να κάνει εντυπωσιακή είσοδο με ένα ισχυρό και νευρικό αμιγώς ηλεκτρικό B-SUV. Τις πρώτες εικόνες τις παρουσίασε το 2022 και μπήκε στην παραγωγή τον Ιούνιο του 2023, επιλέγοντας παράλληλα να απαρνηθεί την premium φύση της, φλερτάροντας με την mainstream αγορά, με σκοπό την εκτόξευση των πωλήσεων.
Φουτουριστικό
Οι σχεδιαστές έκαναν την υπέρβαση, υιοθετώντας νέα σχεδιαστική κουλτούρα, διατηρώντας και εξελίσσοντας τα διαχρονικά στοιχεία της Volvo, προσαρμόζοντας τα στη νέα εποχή, με όραμα το μέλλον.
Ειδικότερα το μπροστινό μέρος, το κάνει άμεσα αναγνωρίσιμο με το καινοτόμο Design. Ο προφυλακτήρας ενσωματώνει την μάσκα με το μεγάλο έμβλημα και πλαισιώνεται από όμορφους σφηνοειδείς pixel led προβολείς, που σχηματίζουν το «σφυρί του Θορ», δημιουργώντας ένα χαμογελαστό φουτουριστικό πρόσωπο!
Για το προφίλ έχουν επιλέγει απλές και λιτές γραμμές, με στοχευμένα νεύρα που δίνουν ζωντάνια στη σιλουέτα, αναδεικνύοντας τις συμπαγείς διαστάσεις.
Το κάθετο πίσω μέρος δείχνει όμορφο και μοντέρνο, τονίζοντας τον δυναμισμό και την σπορ φύση. Σήμα κατατεθέν είναι το τετράγωνο Led πλαίσιο που θυμίζει Polestar. Παράλληλα διαθέτει και δεύτερο ζεύγος φωτιστικών σωμάτων, με γραφικά Led, σε τρίγωνο σχήμα και ενσωματωμένα σε κάθετη θέση στην Pillar C, θυμίζοντας την παράδοση των πρακτικών μοντέλων της Volvo.
HiTech βιωσιμότητα
Η είσοδος στην καμπίνα είναι ένα ταξίδι στο μέλλον, εντυπωσιάζοντας από σχεδιασμό, εργονομία και τεχνολογία, θυμίζοντας λύσεις προερχόμενες από Concept Cars.
Η είσοδος γίνεται είτε με κάρτα, είτε με αντίστοιχη εφαρμογή στο κινητό τηλέφωνο που κλειδώνει και ξεκλειδώνει το όχημα και τοποθετείται στη βάση της κονσόλας, προκειμένου να ξεκινήσει.
Σχεδιαστικά βασιλεύει η λιτότητα, με απλές καθαρές γραμμές, έντονα φωτεινά χρώματα, δημιουργώντας αίσθηση ξύλου, που θυμίζει σουηδικό δωμάτιο, πετυχαίνοντας ένα όμορφο ευχάριστο και μίνιμαλ περιβάλλον.
Η επιλογή των υλικών έγινε με ποιοτικά υλικά και με γνώμονα τη βιωσιμότητα, καθώς το μεγαλύτερο μέρος τους αποτελείται από ανακυκλώσιμα στοιχεία.
Κεντρικά δεσπόζει το συμβατό με Android Auto και Apple AirPlay σύστημα πολυμέσων με μεγάλη οθόνη των 12,3 ιντσών, τοποθετημένη κάθετα που θυμίζει τάμπλετ, η οποία παράλληλα έχει και τον ρόλο του κέντρου ελέγχου. Όλες οι λειτουργίες του αυτοκινήτου περνάνε μέσα από αυτό. Ακόμα και τα αλάρμ και το ντουλαπάκι του συνοδηγού που βρίσκεται κεντρικά στην κονσόλα. Η συνδεσιμότητα είναι υψηλού επιπέδου, καθώς το λογισμικό του αυτοκινήτου αναπτύχθηκε σε συνέργια με την Google.
Εργονομικά, ο οδηγός δεν θα χρειαστεί να αποσπαστεί την προσοχή του από τον δρόμο, καθώς όλες οι απαραίτητες επιλογές γίνονται από το σύστημα πολυμέσων, δεδομένου πως το εσωτερικό χαρακτηρίζεται από την έλλειψη φυσικών διακοπτών, με τους μόνους που υπάρχουν, να είναι των ηλεκτρικών παραθύρων, τοποθετημένοι στην κεντρική κονσόλα.
Παρά τις συμπαγείς διαστάσεις του, δεν υπολείπεται σε πρακτικότητα με καλή διαχείριση του διαθέσιμου χώρου με έξυπνες θήκες. Άξιο αναφοράς είναι το εντεινόμενο υποβραχιόνιο που φιλοξενεί τις κρυφές ποτηροθήκες, μεταξύ των μπροστινών θέσεων, ενώ στο κάτω μέρος υπάρχει ένα έξυπνο ντουλαπάκι.
Τα καθίσματα είναι άνετα, παρέχοντας ικανοποιητική στήριξη του σώματος των επιβατών, επενδύοντας στην άνεση.
Ο όγκος του χώρου αποσκευών αγγίζει τα 318 λίτρα, ο οποίος με τα πίσω καθίσματα πλήρως αναδιπλωμένα θα φτάσει τα 904 επίσης, καθώς ο ηλεκτροκινητήρας είναι τοποθετημένος στον πίσω άξονα, δημιουργείται επιπλέον ένας μικρός βοηθητικός αποθηκευτικός χώρος μόλις 7 λίτρων στο μπροστινό μέρος.
Εκρηκτικό ταπεραμέντο
Το μεγαλύτερο πλεονέκτημα του Volvo EX30 είναι ο σύγχρονος αποδοτικός ηλεκτροκινητήρας των 272 ίππων και 343 Nm ροπής, που δίνει κίνηση και είναι τοποθετημένος στον πίσω άξονα και παίρνει ενέργεια από μπαταρία νέας τεχνολογίας οξειδίου κοβαλτίου λιθίου-νικελίου μαγγανίου (Li-NMC), η οποία βρίσκεται κάτω από το πάτωμα.
Ανεβάζει την αδρεναλίνη
Οι τεχνικές προδιαγραφές υπόσχονται εκρηκτικές επιδόσεις και μία συναρπαστική εμπειρία οδήγησης, οι οποίες επιβεβαιώνονται σε κάθε συνθήκη και δίκτυο, αναδεικνύοντας τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου.
Στην πόλη αποκαλύπτει όλα του πλεονεκτήματα, υπογράφοντας τον αστικό προσανατολισμό του. Συμπαγές, νευρικό και θρασύ, εντυπωσιάζει με την ευελιξία του και την ικανότητα για ελιγμούς, κάνοντας την κίνηση στον αστικό ιστό να μοιάζει παιχνίδι. Η εκκίνηση και τα πετάγματα είναι ταχύτερα από σκούτερ, χωράει παντού και παρκάρει εύκολα, με πολύ καλή περιμετρική ορατότητα. Το Volvo EX 30 είναι ο ορισμός της ηλεκτρικής αστικής κινητικότητας.
Στο ορεινό και επαρχιακό δίκτυο ξεδιπλώνει τις συναρπαστικές του ικανότητες. Τόσο σε ανάβαση όσο και κατάβαση, κινείται εξίσου σταθερά, όσο απότομες και αν είναι οι στροφές, εμπνέοντας αίσθημα ασφσλείας, χάρη στο υποδειγματικό πάτημα στο δρόμο και το σαφές τιμόνι. Η ανάρτηση είναι σκληρή, ωστόσο δεν υπολείπεται σε άνεση, βρίσκοντας την χρυσή ισορροπία. Τις ανηφόρες τις διασχίζει σαν ευθεία, δημιουργώντας ευχάριστες εντυπώσεις.
Στον αυτοκινητόδρομο η ποιότητα κύλισης σε συνδυασμό με την ηχομόνωση και σε συνάρτηση με τον χαμηλό αεροδυναμικό συντελεστή 0,28Cd βρίσκονται σε κορυφαίο επίπεδο, ξεπερνώντας τα δεδομένα της κατηγορίας των B – SUV, προσφέροντας ένα ευχάριστο ταξίδι, αποτέλεσμα του στιβαρού πλαισίου SEA.
Γενικά το αυτοκίνητο είναι εκρηκτικό και με πλεονέκτημα την πίσω κίνηση αφήνει περιθώρια για… παιχνίδια με την ουρά του, με απόλυτη ασφάλεια, ανεβάζοντας τα επίπεδα αδρεναλίνης. Επιταχύνει δαιμονισμένα και συναρπάζοντας τον οδηγό σε κάθε στιγμή.
Η μέση συνδυασμένη κατανάλωση ηλεκτρικού ρεύματος αγγίζει τις 17 kWh / 100 χιλιόμετρα. Παράλληλα πετυχαίνει πολύ καλή διαχείριση της ενέργειας, με το πραγματικό εύρος αυτονομίας να είναι περίπου στα 420 χιλιόμετρα, πολύ κοντά στα 480 που δίνει η σουηδική εταιρεία.
Οι χρόνοι φόρτισης είναι ανάλογοι με τον φορτιστή που θα χρησιμοποιηθεί. Σε έναν φορτιστή των 50 kWh θα χρειαστεί περίπου 2,5 ώρες για πλήρη φόρτιση, ενώ σε έναν τυπικό των 22 kWh θα χρειαστεί περισσότερες από 4 ώρες.
Για αστικές μετακινήσεις με οδική ευχαρίστηση
Το Volvo EX 30 είναι το ιδανικό αυτοκίνητο για καθημερινότητα με στυλ. Για όσους έχουν ασπαστεί την ιδέα της ηλεκτροκίνησης, έχοντας επιλέξει να εκμηδενίσουν το κόστος των αστικών μετακινήσεων, αλλά παράλληλα η οδηγική ευχαρίστηση και οι συναρπαστικές επιδόσεις είναι αδιαπραγμάτευτες.
Λογική σχέση τιμής / αξίας
Το Volvo EX30 είναι διαθέσιμο από 39.172€, το οποίο με τα οφέλη του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ» πέφτει στα 28.172€ με επιδότηση και όφελος απόσυρσης, στην εισαγωγική έκδοση Core, ενώ με την μεγαλύτερη μπαταρία όπως το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, ο δυνητικός αγοραστής θα πρέπει να υπολογίζει 5.394 € περισσότερα. Το τίμημα κτήσης χαρακτηρίζεται από λογική σχέση τιμής / αξίας.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΑΜΑΞΩΜΑ |
|
Τύπος κουπέ |
Crossover |
Καθίσματα |
5 |
Πόρτες |
5 |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ |
|
Τύπος ενέργειας |
Ηλεκτρική ενέργεια |
Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ/ώρα |
5.3 δευτ |
Μέγιστη ταχύτητα |
180 km/h (Περιορίζεται ηλεκτρονικά) |
100 χλμ/ώρα – 0 |
38 m |
ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ |
|
Ισχύς του κινητήρα |
272 Hp @ 5375-9248 σ.α.λ. |
Ροπή |
343 Nm @ 116-5375 σ.α.λ. |
Θέση ηλεκτρικού κινητήρα |
Πίσω άξονας, εγκάρσια |
Τύπος ηλεκτροκινητήρα |
Σύγχρονος |
ΜΠΑΤΑΡΙΑ |
|
Ακαθάριστη χωρητικότητα μπαταρίας |
69 kWh |
Καθαρή (χρησιμοποιήσιμη) χωρητικότητα μπαταρίας |
64 kWh |
Τεχνολογία μπαταρίας |
Οξείδιο κοβαλτίου λιθίου-νικελίου μαγγανίου (Li-NMC) |
Θέση μπαταρίας |
Κάτω από το πάτωμα |
Αυτονομία (WLTP) |
480 km |
ΟΓΚΟΣ ΚΑΙ ΒΑΡΗ |
|
Ελάχιστος όγκος χώρου αποσκευών |
234 l |
Μέγιστος όγκος χώρου αποσκευών |
904 l |
Μέγιστο φορτίο |
75 κιλά |
Επιτρεπόμενη δυνατότητα ρυμούλκησης με φρένα (12%) |
1400 κιλά |
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ |
|
Μήκος |
|
Πλάτος |
1837 mm |
Ύψος |
1549 mm |
Μεταξόνιο |
2650 mm |
Εμπρός ίχνος |
1590 mm |
Πίσω ίχνος |
1595 mm |
Εμπρός πρόβολος |
788 mm |
Πίσω πρόβολος |
795 mm |
Απόσταση από το έδαφος |
165 mm |
Συντελεστής οπισθέλκουσας (Cd) |
0.28 |
Ελάχιστη διάμετρος στροφής (διάμετρος στροφής) |
11 m |
Γωνία προσέγγισης |
17.9° |
Γωνία φυγής |
24.5° |
Γωνία ράμπας |
16.3° |
Βάθος ρηχές |
500 mm |
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ |
|
Κίνηση |
Πίσω άξονας |
Αριθμός γραναζιών και τύπος κιβωτίου ταχυτήτων |
1 ταχύτητες, αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων |
Εμπρός ανάρτηση |
Γόνατο ανάρτησης , Ανεξάρτητη τύπου McPherson , Εγκάρσιος σταθεροποιητής |
Πίσω ανάρτηση |
Γόνατο ανάρτησης, Ανεξάρτητη ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, Εγκάρσιος σταθεροποιητής |
Εμπρός φρένα |
Αεριζόμενοι δίσκοι , 322×28 mm |
Πίσω φρένα |
Αεριζόμενοι δίσκοι , 320×20 mm |
Βοηθητικά συστήματα |
ABS (Σύστημα αντιμπλοκαρίσματος τροχών) |
Τύπος διεύθυνσης |
Τσουκράνια διαχείρισης (με δόντια) |
Σύστημα διεύθυνσης |
Ηλεκτρικό Τιμόνι |
Τροχοί |
245/45 R19 |