Πρόκληση αποδεχτή για τη BMW, καθώς στη δεύτερη γενιά της δημοφιλούς X2 δίνει σαφή Coupe αισθητική και επιβλητική εμφάνιση, εναρμονίζοντας την με τα μεγαλύτερα Coupe – SUV της γκάμας της. Στο Topspeed.gr στα πλαίσια της εβδομαδιαίας συμβίωσης, είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε την έκδοση sDrive20i Steptronic του μοντέλου με τους 170 ίππους.
Βρήκε ταυτότητα
Η πρώτη γενιά της X2 παρουσιάστηκε το 2017 ως ένα sport Crossover με αισθητική υπερυψωμένου hot hatchback, αποτελώντας τον συνδετικό κρίκο των σειρών 1 και 2 με το SUV X1. Έμεινε στην παραγωγή έως το 2023, χρόνια που αντικαταστάθηκε από τη δεύτερη σημερινή γενιά.
Το δημοφιλές μοντέλο στη δεύτερη γενιά του βρίσκει την ταυτότητα του στη γκάμα της BMW, ακολουθώντας το πετυχημένο παράδειγμα των μεγαλύτερων X4 και X6, αποκτώντας σαφή Coupé SUV αισθητική.
«Ψαρωτική»
Αντικρίζοντας την, είναι επιβλητική σε όψη και ψαρωτική, δείχνοντας μεγαλύτερη από ότι είναι πραγματικά, διαθέτοντας μια δυναμική σιλουέτα.
Ειδικότερα στο μπροστινό μέρος πρωταγωνιστεί η χαρακτηριστική μάσκα με τα φωτιζόμενα με λωρίδες LED «νεφρά», που αποκαλύπτουν την καταγωγή του μοντέλου, προσδίδοντας ένα εντυπωσιακό πρόσωπο ιδίως το βράδυ. Πλαισιώνεται από σύγχρονους Matrix Led προβολείς και δυναμικό προφυλακτήρα, διαφοροποιώντας το μοντέλο στα σημεία από την πιο πρακτική Χ1.
Το προφίλ αναδεικνύει δυναμισμό, αρχίζοντας από την σιλουέτα που «χύνεται» ομαλά προς το πίσω μέρος, σχηματίζοντας ένα κυρτό Fastback αμάξωμα, το οποίο παίρνει ζωή από τις μυώδεις επιφάνειες και τις έντονες ακμές, αποτυπώνοντας τον σπορτίφ προσανατολισμό του.
Το πίσω μέρος είναι το πλέον χαρακτηριστικό σημείο του αυτοκινήτου, το οποίο δεν μοιάζει με κανένα άλλο της αγοράς. Οι σπορ καταβολές ορίζονται από την μικρή αλλά ευδιάκριτη μαύρη αεροτομή στη βάση της πέμπτης πόρτας, ενώ τα μακρόστενα 3D φωτιστικά σώματα με στρογγυλά γραφικά Led σε σχήμα C σε συνδυασμό με τον δυναμικό χαρακτήρα, τονίζουν την δυναμική επικέντρωση.
Απόλυτα οδηγοκεντρικό
Η καμπίνα ακολουθεί την αισθητική των σύγχρονων BMW, διαθέτοντας υψηλής ποιότητας υλικά με πολύ καλή αίσθηση αφής και φινιρίσματος, σύμφωνα με τα πρότυπα των Βαυαρών. Η σχεδίαση δείχνει στιβαρή και μοντέρνα, χωρίς να κουράζει. Το κυριότερο χαρακτηριστικό είναι πως όλα έχουν ως επίκεντρο τον οδηγό και την αίσθηση που αφήνει του το αυτοκίνητο, χαρίζοντας του έναν απόλυτα οδηγοκεντρικό χαρακτήρα.
Αρχίζοντας από το ταμπλό, το οποίο είναι στραμμένο προς τον οδηγό, με λεπτομέρειες αλουμινίου και Alcantara, δημιουργεί αίσθηση ποιότητας και πολυτελείας. Χαρακτηριστικό είναι το BMW Curved Display με την διπλή ενιαία κυρτή οθόνη που περιλαμβάνει το σύστημα πολυμέσων 10,7 ιντσών, συμβατό με Android Auto και Apple AirPlay και το Live Cockpit Plus, τον προηγμένο πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών με πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο και διαθέτει την 9η και πιο εξελιγμένη έκδοση του συστήματος απεικόνισης και ελέγχου/λειτουργίας BMW iDrive με τεχνολογία ταχείας πρόσβασης QuickSelect. Οι εφαρμογές που υποστηρίζει είναι πολλές μεταξύ των οποίων το video recorder και η φωτογραφική μηχανή.
Η αεροπορικού τύπου κεντρική κονσόλα που μοιάζει να αιωρείται ανάμεσα στα μπροστινά καθίσματα δίνει μια φουτουριστική αίσθηση.
Η εργονομία είναι σε κορυφαίο επίπεδο καθώς ο οδηγός έχει τις λειτουργίες και τους διακόπτες στα σημεία που πρέπει, ώστε να είναι επικεντρωμένος στην οδήγηση.
Ο χαρακτήρας του αυτοκινήτου δεν συμβαδίζει με την πρακτικότητα, καθώς οι θήκες είναι περιορισμένες, προκειμένου να ενισχύσει τον δυναμισμό και την στιβαρότητα.
Τα μπάκετ «Μ» καθίσματα παρέχουν κορυφαία πλευρική και οσφυϊκή στήριξη του σώματος των επιβατών, πετυχαίνοντας παράλληλα υψηλά επίπεδα άνεσης, ενώ συγκεκριμένα ο οδηγός «γίνεται ένα» με το αυτοκίνητο.
Δεν γίνεται να μην αναφερθούμε στον νυχτερινό Ambient φωτισμό δημιουργώντας μια χαλαρωτική ατμόσφαιρα. Ειδικά στην έκδοση της δοκιμής μας με το πακέτο «Μ», φωτίζεται με Led και το σήμα στις πλάτες των καθισμάτων.
Ο όγκος των αποσκευών είναι κάτι παραπάνω από ικανοποιητικός αγγίζοντας τα 515 λίτρα και με την αναδίπλωση της πλάτης των πίσω καθισμάτων φτάνει έως και τα 1.400 λίτρα.
Υβριδική… υποβοήθηση
Κάτω από το καπό βρίσκεται ο γνωστός τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας TwinPower Turbo των 1.5 λίτρων ο οποίος συνδυάζεται με ήπιο υβριδικό σύστημα 48V απόδοσης 170 ίππων και τα 280 Nm ροπής. Ο ρόλος της γεννήτριας είναι βοηθητικός, ενισχύοντας τον κινητήρα εσωτερικής καύσης στις επιταχύνσεις με ηλεκτρική ισχύ 19 ίππων. Το σύστημα συνεργάζεται με το αποδοτικό αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη Steptronic 7 σχέσεων!
Απολαυστικό
Αρχίζοντας από την εξωτερική εμφάνιση, η οποία ενισχύεται από το πακέτο «M» και τις ζάντες των 19 ιντσών και συνεχίζοντας στο οδηγοκεντρικό εσωτερικό, μέχρι τον δυναμικό κινητήρα με τον «μελωδικό ήχο», η νέα X2 sDrive20i, προϊδεάζοντας για τα προτερήματα της σε πραγματικές συνθήκες και οδικά δίκτυα. Ας τη γνωρίσουμε στην πράξη.
In der Stadt παρόλο που ο όγκος του το περιορίζει στον αστικό ιστό, έχει καλή ορατότητα χάρη στην υψηλή θέση οδήγησης και τις καθαρές γωνίες στο παρμπρίζ. Τραβάει τα βλέμματα των περαστικών, ειδικά το βράδυ με τη φωτιζόμενη γρίλια. Εντούτοις καλύτερα να αποφεύγονται οι στενοί δρόμοι.
Στο ορεινό και επαρχιακό δίκτυο αποκαλύπτει τα οδηγικά του χαρακτηριστικά. Στο δρόμο πατάει πολύ καλά, με πολύ καλό κράτημα και με περιορισμένες κλήσεις στις στροφές. Η ροπή των 280 Nm δίνει την απαραίτητη δύναμη στις ανηφόρες. Η BMW πετυχαίνει να δώσει στο μικρότερο Coupe-SUV της γκάμας της το δυναμικό της DNA, με επίκεντρο την οδηγική ευχαρίστηση.
Auf der Autobahn η αίσθηση παραπέμπει περισσότερο σε αυτοκίνητο μεγάλου τουρισμού, παρά σε SUV. Η ποιότητα κύλισης και η ηχομόνωση βρίσκονται σε κορυφαίο επίπεδο, προσφέροντας ουσιαστικά ένα ευχάριστο, άνετο και ασφαλές ταξίδι. Σε όλα αυτά συμβάλλει και ο χαμηλός αεροδυναμικός συντελεστής οπισθέλκουσας, μόλις 0,27 Cd.
Allgemein η νέα BMW X2 είναι ένα καλοστημένο αυτοκίνητο, που προσφέρει οδηγικά χαρακτηριστικά ανάλογα της παρακαταθήκης της βαυαρικής μάρκας. Ο οδηγός «ξεχνάει» πως χειρίζεται ένα SUV και του δημιουργείται η αίσθηση ενός δυναμικού Coupe, απόλυτα οδηγοκεντρικού, ειδικά με την επιλογή του προγράμματος Sport. Το Paddle Boost στη βάση του τιμονιού, προσφέρει επιπλέον ροπή μερικών δευτερολέπτων, κάνοντας την προσπέραση πιο εύκολη και ασφαλή. Ωστόσο, τα 170 άλογα είναι λίγα για να θεωρηθεί Sport, αλλά ικανοποιητικά για τον μέσο και ενθουσιώδη οδηγό.
Ένα από τα αδιαμφισβήτητα πλεονέκτημα του αυτοκινήτου, είναι το εξαιρετικό αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων Steptronic, που πετυχαίνει ομαλές αλλαγές σε πραγματικό χρόνο και ειδικά στη θέση S γίνεται ακόμα πιο άμεσο, διαρρέοντας ολόκληρη την διαθέσιμη ροπή στον μπροστινό άξονα.
Όσον αφορά την κατανάλωση, ως ήπιο υβριδικό, η γεννήτρια έχει καθαρά βοηθητικό ρόλο δίνοντας επιπλέον ισχύ και ροπή, κάτι που στη πράξη σημαίνει πως η μέση συνδυασμένη κατανάλωση αγγίζει τα 8,5 λίτρα/100 χιλιόμετρα, ενώ με την επιλογή Sport και πιο επιθετική οδήγηση, τότε αγγίζει τα 10 λίτρα/100 χιλιόμετρα.
Για ασυμβίβαστους
Η BMW X2 απευθύνεται σε ένα νεαρότερο και πιο δυναμικό κοινό, είτε πρόκειται για οικογενειάρχες ή εργένηδες. Αφορά τους λάτρεις της δυναμικής οδήγησης που το αυτοκίνητο για αυτούς σημαίνει να εκφράζει έντονα συναισθήματα και δεν θα μπορούσαν να συμβιβαστούν με ένα τυπικό SUV, αλλά και για όσους θέλουν ένα Premium ξεχωριστό αυτοκίνητο.
Με προνομιακή χρηματοδότηση
Στους τιμοκαταλόγους η νέα BMW X2 sDrive20i αγγίζει τα 43.200 € στη βασική έκδοση ενώ με το πακέτο M Sport Advanced, όπως το αυτοκίνητο της δοκιμής ξεκινάει από €45.800. Ωστόσο, η BMW προσφέρει προνομιακή χρηματοδότηση με επιτόκιο 3,9% καθώς και δυνατότητα μακροχρόνιας μίσθωσης μέσω της BMW Leasing.
Technische Merkmale
AMAXOMA |
|
Presse |
SAC (Sport Activity Coupe) |
Sitze |
5 |
Türen |
5 |
VERBRAUCH - EMISSIONEN - SUBVENTIONEN |
|
Durchschnittlicher kombinierter Kraftstoffverbrauch (WLTP) |
6-6.5 l/100 km |
CO2-Emissionen (WLTP) |
136-148 g/km |
Kraftstofftyp |
Benzin |
Beschleunigung 0 - 100 km/h |
8.3 δευτ |
Maximale Geschwindigkeit |
213 km/h |
Abgasspezifikationen |
Euro 6e |
Verhältnis Gewicht/Leistung |
9.2 κιλά/Hp, 108.3 Hp/τόνος |
Verhältnis Gewicht/Drehmoment |
5.6 κιλά/Nm, 178.3 Nm/τόνος |
MOTOREN GESAMT |
|
VERBRENNUNGSMOTOR |
|
Strom |
156 Hp @ 4700-6500 S.A.L. |
Leistung pro Liter Hubraum |
104.1 Hp/l |
Nenndrehmoment des Motors |
240 Nm @ 1500-4400 S.A.L. |
Anordnung der Motoren |
Vorwärts, quer |
Motorgehäuse |
1499 cm3 |
Anzahl von Zylindern |
3 |
Konfiguration des Motors |
In Serie |
Durchmesser des Zylinders |
82 mm |
Weg des Impfstoffs |
94.6 mm |
Grad der Kompression |
11.1:1 |
Anzahl der Ventile pro Zylinder |
4 |
Kraftstoffeinspritzsystem |
Direktes Sprühen |
Motorabsaugung |
Twin-power turbo, Ιντερκούλερ |
Mechanismus der Gasverteilung |
VALVETRONIC |
Kapazität des Motoröls |
4.5 l |
Προδιαγραφές λαδιού κινητήρα |
Συνδεθείτε για να δείτε. |
Συστήματα κινητήρα |
Start & Stop Σύστημα |
Φίλτρο σωματιδίων |
|
ELEKTROMOTOR |
|
Ηλεκτρική ισχύς του κινητήρα |
19 Hp |
Ηλεκτρική ροπή |
55 Nm |
Position des Elektromotors |
Ενσωματωμένο στη μετάδοση |
Gesamtleistung des Systems |
170 Hp |
System-Drehmoment |
280 Nm |
BATTERIE |
|
Spannung der Batterie |
48 V |
Batterietechnik |
Lithium-Ionen (Li-Ion) |
Position der Batterie |
Μέσα στο πορτμπαγκάζ |
GRÖSSE UND GEWICHT |
|
Gewicht |
1570 κιλά |
Maximale Nutzlast |
580 κιλά |
Mindestvolumen des Gepäckraums |
515 l |
Maximales Volumen des Gepäckraums |
1400 l |
Fassungsvermögen des Kraftstofftanks |
45 l |
Maximale Belastung |
75 kg |
Zulässige Anhängelast mit Bremsen (12%) |
1800 Kilo |
Maximale Stützlast |
80 kg |
ABMESSUNGEN |
|
Länge |
4554 mm |
Breite |
1845 mm |
Höhe |
1590 mm |
Radstand |
2692 mm |
Vorwärtsspur |
1674 mm |
Zurück Spur |
1675 mm |
Stütze vorne |
885 mm |
Rückenstütze |
977 mm |
Entfernung vom Boden |
207 mm |
Widerstandskoeffizient (Cd) |
0.27 |
Minimaler Drehdurchmesser (Drehdurchmesser) |
11.7 m |
ARCHITEKTUR |
|
Bewegung |
An den Vorderrädern |
Anzahl der Gänge und Art des Getriebes |
7 ταχύτητες, αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων Steptronic |
Vordere Federung |
Γόνατο ανάρτησης |
Hintere Federung |
Unabhängige Aufhängung von mehreren Gliedern |
Vordere Bremsen |
Belüftete Tabletts |
Hintere Bremsen |
Belüftete Tabletts |
Hilfssysteme |
ABS (Anti-Blockier-Bremssystem) |
Art der Adresse |
Management chukrania (mit Zähnen) |
Lenkung |
Elektrisches Lenkrad |
Räder |
225/55 R18 ή 245/40 R20 |