Standpunkt

Elektrifizierung: Wie die dogmatische Haltung der Europäischen Kommission die europäische Autoindustrie schwächt

Η Ευρωπαϊκή Ένωση τοποθέτησε τον πήχη ψηλά για την πλήρη απαλλαγή από τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα έως το 2050 στη Γηραιά Ήπειρο. Μια απόφαση που προκύπτει από τη συμφωνία για το κλίμα «Fit for 55». Ένα ευρωπαϊκό νομοσχέδιο δηλαδή που προέκυψε από την πρωτοβουλία του Frans Timmermans, το οποίο εισήγαγε στο ακέραιο τις ακραίες προτάσεις για την ηλεκτροκίνηση του μη κυβερνητικού οργανισμού Transport & Environment. Προτάσεις για τις οποίες εκφράστηκαν επιφυλάξεις από τις μεγαλες ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες και την Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), πέφτοντας όλες στο κενό!  

Η ώρα μηδέν έφτασε και η Ευρωπαϊκή Ένωση επιχειρεί μια εξαιρετικά παράτολμη ενεργειακή μετάβαση στον χώρο του ευρωπαϊκού αυτοκινήτου. Ωστόσο η απόφαση ήταν οριζόντια, μη λαμβάνοντας υπόψη της, τους παρακάτω βασικούς παράγοντες! 

  • Γεωγραφικούς
  • Βιοτικό επίπεδο
  • Υποδομές
  • Βιομηχανικό κόστος
  • Χρόνους φόρτισης

Προφανώς σε μια οικονομική ένωση κρατών, που δεν υπάρχει οικονομική ομοιογένεια, είναι εξαιρετικά δύσκολη η επιτυχία μιας τέτοιας προσπάθειας. Οι γεωγραφικοί παράγοντες, εμπεριέχουν και το βιοτικό επίπεδο του εκάστοτε λαού. Στην Βόρεια Ευρώπη έχουν υψηλότερο εισόδημα σε σχέση με τους πολίτες των Νότιων και Βαλκανικών χωρών. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κοστίζουν σχεδόν το διπλάσιο από ότι ένα αντίστοιχο αυτοκίνητο με κινητήρα βενζίνης. Επομένως, οι χώρες με το μικρότερο βιοτικό επίπεδο του πληθυσμού τους, υστερούν στην εφαρμογή της πολιτικής της ενεργειακής μετάβασης, δεδομένου πως τα ακριβά αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι απαγορευτικά για τον μέσο καταναλωτή! Παράλληλα, οι Κινέζοι έχουν αποκτήσει ήδη τεχνογνωσία πάνω στο ηλεκτρικό αυτοκίνητο, ενώ η ίδια η Κίνα παράγει τις απαιτούμενες πρώτες ύλες, πετυχαίνοντας άκρως ανταγωνιστικές τιμές, που δεν μπορούν να αγγίξουν οι ευρωπαίοι κατασκευαστές. Αυτό γίνεται καθώς εξαναγκάζονται να αγοράσουν τόσο τις πρώτες ύλες, όσο και εξαρτήματα από την Κίνα, με αποτέλεσμα την αύξηση του βιομηχανικού κόστους, το οποίο θα επιβαρύνει τον πελάτη! 

Ένα ακόμα ανασταλτικός παράγοντας για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου, είναι πως οι υποδομές φόρτισης στις περισσότερες χώρες της Ένωσης και ιδιαίτερα στον Νότο βρίσκονται σε αρχικό στάδιο. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να μην μπορούν να ικανοποιήσουν τις ανάγκες επαναφόρτισης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Επίσης, ο χρόνος που χρειάζεται για την πλήρη φόρτιση είναι ακόμα εξαιρετικά αργός, κάνοντας ένα ενδεχόμενο ταξίδι με ένα μέσο ηλεκτρικό αυτοκίνητο να μοιάζει με «Οδύσσεια.

Δυστυχώς, τους παραπάνω ανασταλτικούς παράγοντες η Ευρωπαϊκή Ένωση δεν τους λαμβάνει υποψή της, θέτοντας σε κίνδυνο την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, ενισχύοντας τους κινέζους ανταγωνιστές! Παρά τις επιφυλάξεις ανώτατων στελεχών της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας, η πολιτική αποφάσισε να θέσει σε κίνδυνο έναν ολόκληρο τομέα της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας, αποδυναμώνοντας την   και γκρεμίζοντας μία τεχνολογία που έχει υπερβεί τον ένα αιώνα ζωής! Προφανώς ο λόγος για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης! Το συγκριτικό πλεονέκτημα της αυτοκινητοβιομηχανίας της Γηραιάς Ηπείρου, με τεράστιο οικονομικό αποτύπωμα και πολλές θέσεις εργασίας πάνω σε αυτές! 

Προφανώς, η κλιματική κρίση βρίσκεται μπροστά από τις αποφάσεις αυτές. Ωστόσο, είναι καταστροφικές για την ευρωπαϊκή οικονομία. Επίσης θέτει σε κίνδυνο και τον φιλόδοξο στόχο για μηδενισμό των εκπομπών ρύπων έως το 2050. Αυτό γιατί υπάρχει ο απρόβλεπτος παράγοντας της ψυχολογίας της αγοράς! Που σημαίνει, πως εφόσον ο καταναλωτής θέλει, θα μπορεί να κρατήσει το θερμικό του αυτοκίνητο για πολλές δεκαετίες, εκτροχιάζοντας τον ευρωπαϊκο σχεδιασμό για το κλίμα, δημιουργώντας ακόμα έναν πονοκέφαλο στην ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία! 

Οι λύσεις είναι η ευρωπαϊκή επιτροπή να επανεξετάσει τις θέσεις της, λαμβάνοντας σοβαρά υπόψη της τα αίτημα των ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών. Να εξετάσει τη μετάβαση τεχνοκρατικά και όχι δογματικά, αφήνοντας ανοιχτό το παράθυρο για τεχνολογική ουδετερότητα, που θα αφήσει ανοιχτή την έρευνα για το υδρογόνο και τα ηλεκτρονικά καύσιμα, δίνοντας μια ευκαιρία στους κινητήρες εσωτερικής καύσης! Το συγκριτικό πλεονέκτημα της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας!  

Nikolaos Michalopoulos

Neueste Beiträge

Volvo Saracakis Test Drive Event στην Καλαμάτα, 24-26 Μαΐου

Η Volvo Saracakis θα είναι Μεγάλος Χορηγός του Διεθνούς Meeting άλματος εις μήκος Tsatoumas Street…

14 Stunden ago

Ford Puma: Τεχνολογικά προηγμένο και οικονομικό, τώρα με μίσθωμα 199€

Το Ford Puma εξακολουθεί να αποτελεί στη χώρα μας την κορυφαία επιλογή στην κατηγορία των…

15 Stunden ago

TSF1 Podcast – WEC | 6 Hours of Spa

Καλημέρα αγαπητοί ακροατές και καλώς ήρθατε στο τρίτο TSF1 Podcast για τη σεζόν 2024 του…

vor 16 Stunden

Türkei: Fortgeschrittene Gespräche mit den Chinesen BYD und Chery über den Bau von EV-Fabriken

Η Τουρκία βρίσκεται σε προχωρημένες διαπραγματεύσεις με τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες BYD και Chery για επενδύσεις…

vor 3 Tagen

VW bricht Gespräche mit Renault über kostengünstige Elektrofahrzeuge ab

Η VW εγκατέλειψε τις συνομιλίες με τη Renault για την από κοινού ανάπτυξη μιας προσιτής…

vor 3 Tagen

DS 3 : Sofort verfügbar, mit dem Premium Upgrade Programm

DS Automobiles kündigt das neue "Premium Upgrade"-Programm an, das Enthusiasten die Möglichkeit gibt,...

vor 4 Tagen