Από τον συνδικαλιστικό κόσμο εκπέμπεται ένας ακόμη συναγερμός για τις συνέπειες της απαγόρευσης των οχημάτων εσωτερικής καύσης που έχει ορίσει για το 2035 η Europäische Union
"Στην αυτοκινητοβιομηχανία της Γηραιάς Ηπείρου, το 35% των θέσεων εργασίας απειλείται από την ηλεκτροκίνηση», εξηγεί ο Luc Triangle, γενικός γραμματέας του παγκόσμιου συνδικάτου IndustriAll (αντιπρόσωπος πάνω από 50 εκατομμυρίων εργαζομένων, συμπεριλαμβανομένων των μεταλλουργών). Ο διευθυντής μίλησε κατά τη διάρκεια μιας έκτακτης συνεδρίασης της Επιτροπής Αυτοκινήτου: «Για να αντιμετωπίσουμε τη μετάβαση», πρόσθεσε ο Triangle, «χρειαζόμαστε μια ευρωπαϊκή βιομηχανική στρατηγική για να διατηρήσουμε και να δημιουργήσουμε καλές θέσεις εργασίας με παράλληλη απαλλαγή από τον άνθρακα»
Μια δίκαιη μετάβαση
«Η αυτοκινητοβιομηχανία υφίσταται έναν άνευ προηγουμένου μετασχηματισμό. Απώλειες θέσεων εργασίας μεγάλης κλίμακας, αυξημένη πίεση στους εναπομείναντες εργαζομένους και κοινωνική ζημιά θα είναι αναπόφευκτες εάν ο εξηλεκτρισμός και η αυτοματοποίηση της βιομηχανίας συνεχίσουν να αφήνονται μόνο στις δυνάμεις της αγοράς», κατέστησε σαφές ο Triangle, απευθύνοντας έτσι ορισμένες προτάσεις προς τους πολιτικούς: «Απαιτούνται επενδύσεις για τη μετατροπή των υφιστάμενων εργοστασίων και την ανάπτυξη των απαραίτητων αλυσίδων εφοδιασμού για την παραγωγή των οχημάτων που χρειαζόμαστε στην Ευρώπη και στον κόσμο. Έτσι θα αντιμετωπίσουμε την επείγουσα ανάγκη για το κλίμα. Αυτή η σύγχρονη βιομηχανική επανάσταση, πρέπει να διαπραγματευθεί στρατηγικές που να προβλέπουν καλύτερα τις αλλαγές που βρίσκονται σε εξέλιξη».