Die Bewegung auf der Straße leben

Wie viel kostet ein Ölwechsel bei einem Bugatti?

Bugatti. Η γαλλική (μέλος του VAG) μάρκα, μπορεί να έχει μόλις δύο μοντέλα που διαδέχθηκαν το μέχρι πρότινος μοναδικό της, τη Veyron, τη Chiron και τη Divo, όμως τα αυτοκίνητά της αποτελούν αντικείμενο πόθου για όλο τον πλανήτη. Παρόλα αυτά, για το 99% είναι και, απ’ ότι φαίνεται θα παραμείνει άπιαστο όνειρο. Όχι μόνο λόγω των τιμών αγοράς, που κυμαίνονται από τα 1 ως και πάνω από 3 εκατομμύρια ευρώ, ενώ το νέο της hypercar, η Divo (η οποία ξεπούλησε μόλις σε μια μέρα) κοστίζει 5 εκατ. ευρώ, αλλά και επειδή το κόστος συντήρησης ενός μοντέλου της είναι απλά… ασήκωτο. 

Μπορεί να έχεις ακούσει -ή, καλύτερα, διαβάσει- πολλά για τις επιδόσεις και τις τεχνολογικές καινοτομίες των Bugatti, όμως σίγουρα, δεν έχεις φανταστεί ποτέ πώς είναι να συντηρείς μία. Γιατί, ακόμα και η η απλή αλλαγή λαδιών στο πιο φθηνό από τα μοντέλα της, σύμφωνα με τη Royalty Exotic Cars, μια ειδικευμένη εταιρεία στη συντήρηση και την ενοικίαση υπερπολυτελών αυτοκινήτων, στο Las Vegas, κοστίζει περίπου 20 με 25.000 δολάρια. Ή, αν το θες σε ευρώ, από 17, ως 21.000 ευρώ. Όσο, δηλαδή, κοστίζει η αγορά ενός μικρομεσαίου αυτοκινήτου!

Ο CEO της αμερικανικής εταιρείας, Houston Crosta, ανέβασε ένα βίντεο στο YouTube, δείχνοντας την αλλαγή λαδιών σε μια Veyron. Το κόστος, όπως εξήγησε, έφτασε τα 21.000 δολάρια (περίπου 18.000 ευρώ). “Τα σέρβις των Bugatti είναι τόσο ακριβά λόγω της αποκλειστικότητας των προϊόντων της”, εξηγεί ο Crosta. “Μόνο εκλεκτοί ιδιώτες έχουν μια Bugatti και, συνήθως, οι ιδιοκτήτες τέτοιων αυτοκινήτων, δεν έχουν μόνο μία, αλλά περισσότερες Bugatti”. 

H Veyron χρησιμοποιεί για τη λίπανση του κινητήρα της ένα σύστημα με 16 διαφορετικές βαλβίδες αποστράγγισης, οι οποίες είναι προσβάσιμες, μόνο αφού προηγηθεί η περίπλοκη αφαίρεση τμημάτων του κάτω μέρους του αυτοκινήτου, διαδικασία η οποία χρειάζεται ώρες. Για να της ξαναβάλεις λάδια, χρειάζεται να αφαιρέσεις το οπίσθιο κάλυμμα, τον πίσω προφυλακτήρα και το πίσω υποπλαίσιο, μαζί με τα πίσω φρένα (!) τα οποία, παρεμπιπτόντως, είναι μεγαλύτερα από τα εμπρός. 

Μάστορα αργείς; Γιατί θέλω να πάω για ψώνια

Ξέχνα λοιπόν την ιδέα της αλλαγής λαδιών στο γκαράζ του σπιτιού σου, στον “κολλητό”, ή στο συνεργείο της γειτονιάς. Ξέχνα, επίσης, και την ιδέα να της αλλάζεις λάδια όποτε θες εσύ. Η Bugatti συνιστά τα λάδια στα μοντέλα της να αλλάζονται μια φορά το χρόνο, είτε κινείται το αυτοκίνητο, είτε όχι. Αυτές οι αλλαγές, εξηγεί ο Crosta, σιγουρεύουν ότι το (υπερ)αυτοκίνητο λειτουργεί όπως έχει σχεδιαστεί, στη μέγιστη απόδοση. Και, οι αλλαγές, περιλαμβάνουν όλα τα υγρά της Bugatti (αυτό ακούστηκε ωραία, ε;) και άλλες συντηρήσεις ρουτίνας. 

Το πίσω μέρος της Veyron. Γυμνό

Τα μεταξωτά… καθίσματα θέλουν και επιδέξια… πορτοφόλια. Το να έχεις στην κατοχή σου μια Bugatti, έχει υψηλό τίμημα, πέρα από το κόστος κτήσης και την αλλαγή λαδιών. Ένα τέτοιο δείγμα μηχανικής και τεχνολογίας, είναι λογικό να είναι πανάκριβο. Μόνο τα ελαστικά της, κοστίζουν περίπου 38.000 δολάρια, όπως εξηγεί ο Costa. Και εμείς συμπληρώνουμε ότι ο τετράτουρμπος οκτάλιτρος W16 1001 ίππων της Veyron, τραβάει καύσιμο από ένα ντεπόζιτο χωρητικότητας 100 λίτρων. Και το τραβάει γρήγορα. Στην πόλη, η μέση κατανάλωση φτάνει τα 41,9 λίτρα/100 χιλιόμετρα. Στον ανοιχτό δρόμο, πάντως, η κατανάλωση είναι… γήινη, αφού η Bugatti δίνει 15,6 λίτρα/100 χιλιόμετρα. 

Tipp: Αν ενδιαφέρεσαι, η Royalty Exotic Cars νοικιάζει τη Veyron για 20.000 δολάρια τη μέρα.   



Tipp2: Η Bugatti αναφέρει ότι χρειάζεται 27 ώρες για να κάνει την αλλαγή λαδιών σε μια Veyron.