Warum kauft jeder einen Oldtimer?

Ανεβάσαμε πρόσφατα στο Topspeed.gr ένα ρεπορτάζ για τη μεγάλη ετήσια Auktion που έγινε στο Παρίσι από τον οίκο RM Sothebys. Το θέμα της δημοπρασίας που έγινε στα πλαίσια του Retromobile Week ήταν, τι άλλο, τα Autos! Εμείς, ξεχωρίσαμε 15 κλασικά, σπάνια αυτοκίνητα τα οποία θεωρήσαμε ότι θα έπιαναν “ταβάνι” στις τιμές και, στις περισσότερες περιπτώσεις πέσαμε μέσα. Εκατομμύρια ευρώ άλλαξαν χέρια και μεγιστάνες, συλλέκτες και “κοινοί θνητοί”, αναμετρήθηκαν ως προς το ποιος θα αποκτήσει το αυτοκίνητο που είχε βάλει στο “μάτι”.

Οι αναλυτές διεθνώς λένε ότι ότι το next big thing στην παγκόσμια επενδυτική αγορά είναι τα συλλεκτικά αυτοκίνητα. Πλέον, οι δισεκατομμυριούχοι, δεν επενδύουν μόνο σε χρυσό, αλλά και σε κλασικά τετράτροχα τα οποία αναμένεται να ανεβάσουν την αξία τους. Η αγορά των κλασικών παίρνει μια τροχιά ανάλογη με αυτή που είχε η αγορά των έργων τέχνης πριν σκάσει η φούσκα και τα σκάνδαλα πλαστογραφιών και κυριολεκτικά γίνεται παζάρι εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ γύρω μας. 

Ο λόγος που ανεβαίνει αυτή η αγορά, είναι επειδή πολλοί αναλυτές δεν αποκλείουν ένα παγκόσμιο οικονομικό κραχ και επί της ουσίας, οι έχοντες διασφαλίζουν τα χρήματά τους. Το παράδειγμα της Κύπρου mit dem κούρεμα καταθέσεων και η οδηγία για το bail in, δηλαδή να πληρώνουν οι πελάτες των τραπεζών, οι καταθέτες, τις όποιες ζημιές των πιστωτικών ιδρυμάτων, οδηγούν σε μια ατέρμονη φημολογία περί κουρέματος καταθέσεων, αρχής γενομένης στην Griechenland. Έτσι, σε όλη την Ευρώπη και εδώ, στην Ελλάδα, οι έχοντες προσπαθούν να ξεφορτωθούν το ρευστό, τα λεφτά τους και να τα μετατρέψουν σε κάτι που θα κρατήσει, ή θα ανεβάσει αξία. Η τέχνη είναι κάτι επίφοβο, το χρυσάφι για άλλους λόγους, το ίδιο, το αυτοκίνητο, είναι κάτι πιο “καθημερινό”.

Και πιο κερδοφόρο, έτσι; Μιλάμε για αυτοκίνητα που σήμερα πωλούνται σε εξωφρενικά ποσά. Unter Παρίσι, την προηγούμενη εβδομάδα, μια Alfa Romeo Tipo B von 1934 wurde verkauft für 3,9 Mio. EUR. Aber lassen wir die Vorkriegsfahrzeuge, die etwas ganz Besonderes sind. A Ferrari 365 GTB Daytona von 1973, verkauft für 2,1 Millionen EUR, a Porsche 959 Sport von 1989 für 1,9 Millionen. Und es gibt Dutzende von ähnlichen Beispielen. Denken Sie darüber nach. Alfa Romeo Giulietta Spider von 1957 wurde verkauft für mehr Geld von einer Mercedes SLS AMG Schwarze Serie. 

Α! Unter den in Paris verkauften Autos war auch ein griechisches Auto! A vertrautes Griechisch! Eine Renault 5 Turbo Gruppe B 1981 im Besitz des bekannten Rennfahrers Dimitris Manolopoulos. Und, wie Sie sehen werden lesen Sie auf topspeed.grdieser Rennsport Monster das Erinnerungen an das goldene Zeitalter der Gruppe B wachrief, wurde für 267.500 Euro!



Ja, sicher, das sollten Sie wissen wo investiert werden soll. Sie können zum Beispiel eine Flügeltürer, für irgendwo 1 Million Euro. Sie können nicht erwarten, dass es den Preis erhöht, sondern höchstens um sie zu behalten. Wir wollen Ihnen ein Beispiel für eine Investition geben, und zwar eine griechische: Wir haben auf Topspeed.gr, in der Kategorie "Retro", a Mercedes 230 SL Pagode 1965. Dieser Benz verkauft für 70 Tausend Euro. Vor 3 bis 4 Jahre, der Wert des Preises lag in der Größenordnung von 30 bis 40 Tausend Euro. Die Schätzung lautet, dass in vier Jahren, wird sich mit etwa 100 Tausend Euround das ist der Grund, warum jemand, der sein Geld investieren will, zu solche Modelle. Εάν, αντίστοιχα, παρατηρήσουμε την πορεία του χρυσού, όλα αυτά τα χρόνια, θα δούμε ότι έχει διακυμάνσεις. Ναι, δηλαδή, τώρα έχει ανέβει, όμως είχε κάνει μια μικρή βουτιά τους προηγούμενους μήνες. Και, ο χρυσός είναι η πιο ασφαλής επένδυση που μπορεί να κάνει κανείς για τα χρήματά του.

Δεν είναι βέβαια όλα τα μοντέλα έτσι και, φυσικά, μπορεί να δεις και σε αυτή την αγορά να σκάει μια παταγώδης φούσκα, όπως έγινε με άλλες, πιο “ασφαλείς” (πχ τα ακίνητα). Δηλαδή, μπορείς να δεις Ferrari Testarossa να μένουν απούλητες ή να μην πιάνουν τιμές. Ή, αν πεις “θα επενδύσω σε κλασικά αυτοκίνητα”, μπορεί να σου παρουσιάζουν άλλα αντί άλλων. Η τιμή των Lancia Delta Integrale ας πούμε, σκαρφαλώνει με απίστευτους ρυθμούς. Και, το ακούει αυτό ο άλλος και αγοράζει μια κανιβαλισμένη, κατασκουριασμένη Delta για να επενδύσει και τελικά βρίσκεται να κλαίει τα λεφτά του. Γιατί διαπιστώνει ότι είναι μια κακοσυντηρημένη, προχειροφτιαγμένη μετατροπή, η οποία απλά δεν μπορεί να μεταπωληθεί. Θέλει προσοχή λοιπόν, θέλει έλεγχο, χαρτιά αυθεντικότητας, τους σωστούς ανθρώπους. Μην ακούς Youngtimer και το παίρνεις με κλειστά μάτια, επειδή σου είπαν ότι θα ανεβάσουν τιμές. Θα ανεβάσουν, ναι, όπως φαίνεται, όμως το δικό σου;



Ο χώρος του κλασικού άλλωστε, επειδή ακριβώς τραβάει διεθνώς, έχει αρχίσει και κανιβαλίζεται, γενικώς. Οι λέσχες κλασικών αυτοκινήτων, έχουν έναν σκοπό. Να προστατεύσουν την κουλτούρα und die κληρονομιά των παλιών, καλών αυτοκινήτων. Γι’ αυτό το λόγο και οι Eigentümer των κλασικών αυτοκινήτων απαλλάσσονται από διάφορες υποχρεώσεις που έχουμε οι υπόλοιποι, όπως τα spät κυκλοφορίας. Το τελευταίο διάστημα λοιπόν, βλέπουμε όλο και συχνότερα, αυτοκίνητα με ιστορικές πινακίδες, συνήθως όχι ιδιαίτερης αξίας, να σουλατσάρουν καθημερινά για ψώνια και άλλα τέτοια. 

Βέβαια, υπάρχουν περιορισμοί για τα χιλιόμετρα συντήρησης, τις ώρες, τις μέρες που κινούνται. Και αυτό πρέπει να το δουν καλά οι λέσχες und οι ιδιοκτήτες κλασικών αυτοκινήτων, γιατί στο τέλος θα τους γυρίσει μπούμερανγκ. Δηλαδή, αν ο εξυπνάκιας με το παλιό αυτοκίνητο -δεν λέμε ένα μοντέλο για να μην έχουμε παρεξηγήσεις- που έχει πινακίδες κλασικού και το κυκλοφορεί ως καθημερινό αυτοκίνητο, εμπλακεί σε ένα σοβαρό τροχαίο, το θέμα θα πάρει έκταση. Και θα βγει ο κάθε άσχετος, θα λέει το μακρύ του και το κοντό του, οι ιδιοκτήτες κλασικών και οι λέσχες θα στοχοποιηθούν, θα δυσφημιστούν. Και θα την πληρώσουν, αδίκως, με αλλαγή του καθεστώτος που τους διέπει. Αυτό δεν είναι και απίθανο για την Ελλάδα, ε;