Als Armand Peugeot das schnellste Fahrzeug der Welt baute

Είναι “βαρύ” για κάποια αυτοκινητοβιομηχανία να λέει ότι έχει τις ρίζες της στην πρωτοπορία. Και ότι έχει πραγματικά ένδοξο παρελθόν. Η Peugeot, ισχυρίζεται ότι έχει τέτοια ιστορία. Με αφορμή την επέτειο του θανάτου του ιδρυτή της, Armand Peugeot, στις 2 Δεκεμβρίου, αλλά και την επέλαση των “λιονταριών” στο Ράλλυ Ντακάρ, σήμερα θα δούμε κάποια ωραία στοιχεία για τη γέννηση αυτής της φίρμας und τα πρωτοποριακά που έφερε. Η ιστορία είναι ωραία, μιας και μέσα της μπλέκονται αρκετοί πρωτοπόροι της αυτοκίνησης, που επηρρέασαν και βοήθησαν ο ένας τον άλλο. Από τον Peugeot στον Daimler και τον Bugatti και τους αδελφούς Michelin, για να φτάσουμε στα αυτοκίνητα που ξέρουμε και οδηγούμε σήμερα…

Μπορεί η Peugeot να λέει ότι είναι πρωτοπόρος; Ίσως, η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία που φόρεσε φρένα σε όλους τους τροχούς των μοντέλων της, η πρώτη που χρησιμοποιήσε ρουλεμάν εκκεντροφόρου, η πρώτη που φόρεσε ελαστικά με σαμπρέλα που επιδιορθωνόταν, η πρώτη μη Αμερικάνικη που κέρδισε αγώνα στο Indianapolis, αυτή που κάποτε είχε φτιάξει το γρηγορότερο αυτοκίνητο του κόσμου, η πρώτη που έφτιαξε coupe cabriolet, ίσως λέμε να μπορεί…
Peugeot Type3

Αρχικά, σε ό,τι αφορά τις οικογενειακές εταιρείες που παρήγαγαν αυτοκίνητα, η δυναστεία των Agnelli (Fiat) άρχισε να δουλεύει το 1899, οι Ford το 1905, οι Toyodas το 1935. Ο Armand Peugeot, είχε στήσει ήδη το εργοστάσιό του (παραγωγής αυτοκινήτων) το 1895.

Ήδη, η οικογενειακή επιχείρηση των Peugeot, από την επαρχία Σοσό της Γαλλίας, δούλευε από τις αρχές του 19ου αιώνα (αρκεί να πούμε ότι το 1842 πρόσθεσαν και την παραγωγή καφέ στην “πραμάτεια” τους), όμως αργότερα, ειδικευόταν στη σιδηρουργία. Έφτιαχναν από πλαίσια για ομπρέλες, μέχρι Fahrräder (και, για τα τελευταία η Peugeot είναι διάσημη ως σήμερα). Μια ενδιαφέρουσα λεπτομέρεια είναι ότι από το 1926, η παραγωγός ποδηλάτων και η παραγωγός αυτοκινήτων Peugeot, είχαν χωρίσει τους δρόμους τους.
Στα τέλη της δεκαετίας του 1880, ο Armand Peugeot, ο μηχανολόγος που είχε αναλάβει την τύχη της οικογενειακής επιχείρησης και, πιο πολύ, ασχολείτο με τα ποδήλατα, είχε βάλει στο μυαλό του μια “επανάσταση”. Από τη συνάντησή του με τον Gottlieb Daimler, είχε πειστεί ότι η εποχή των αμαξών με τα άλογα ετοιμαζόταν να παρέλθει. Και πως το μέλλον, ήταν τα αυτοκίνητα.
O Armand Peugeot (καθήμενος σε πρώτο πλάνο) επάνω σε ένα Peugeot. Παρατήρησε την κόρνα. Η ζάντα μπορεί να φορεθεί σε σημερινό Rallye.

Δεν άργησε πολύ να μπει στη δουλειά. Μόλις το 1889, η εταιρεία του παρουσίασε σε Διεθνή Έκθεση το πρώτο αυτοκίνητο Peugeot. Es war τρίκυκλο και είχε κινητήρα ο οποίος δούλευε με ατμό. Το αυτοκίνητο, το οποίο είχε σχεδιάσει ο Léon Serpollet, παρήχθη σε μόλις τέσσερα κομμάτια. Επιτυχία δεν το λες, μιας και δεν ήταν ιδιαίτερα εύχρηστο: Ήταν βαρύ, μουτζούρικο και χρειαζόταν να το προθερμάνεις καμια… ώρα μέχρι να (καταφέρεις) να φύγεις.

Die 1890 λοιπόν, ο Peugeot συναντιέται και πάλι με τον Daimler, καθώς και με τον Émile Levassor και πείθεται να εγκαταλείψει τον ατμό, για χάρη ενός τετράτροχου που θα κινείτο από ένα μοτέρ εσωτερικής καύσης, το οποίο θα έφτιαχνε η Panhard με την άδεια του Daimler για τον Peugeot. Το αυτοκίνητο, το οποίο έμοιαζε με άμαξα χωρίς άλογα, είχε αρκετές καινοτομίες για την εποχή του. Όπως, για παράδειγμα, αναρτήσεις σε κάθε τροχό και κιβώτιο ταχυτήτων.

Αλλά, η μεγάλη καινοτομία έρχεται τέσσερα χρόνια αργότερα, όταν συμμετέχει στο Paris-Bordeaux-Paris, ένα ράλλυ 1.200 χιλιομέτρων, τον πρώτο αγώνα ταχύτητας στη Γαλλία. Εκεί, η Peugeot θριαμβεύει, κάνοντας το 1-2-3, όμως τα βλέμματα, στρέφονται σε ένα άλλο Peugeot, το οποίο τερματίζει στη δέκατη θέση.

Diese hatte Armand Peugeot zwei Brüdern aus Clermont-Ferrand zur Verfügung gestellt: die André und Edouard Michelin. Die beiden Franzosen hatten auf dem Peugeot eine spannende Leistung getragen: Die Luftreifen, τα οποία, αργότερα, θα γίνονταν “must” για όλα τα αυτοκίνητα.
Tatsächlich hatten die beiden Brüder, die ein Familienunternehmen zur Herstellung von Reifenteilen für Landmaschinen führten, die Idee 1889 auf einem Fahrrad gesehen. Er trug die Erfindung eines schottischen Geschäftsmannes, John Boyd Dunlop und ließ einen Reifen in der Nähe der Michelin-Farm zurück.

Michelin sah, wie viel besser sich ein Fahrzeug auf einem Fahrzeug mit Luftreifen verhielt, stellte aber fest, dass wenn es explodiertDoch die Herstellung war mühsam. Also konzentrierten sie sich auf die Herstellung aufblasbarer Reifen, die sich schnell und einfach reparieren ließen.

Bereits jetzt ist die 1891 hatte Reifen hergestellt, die schnell repariert werden konnten, was sie am 14. August desselben Jahres bewiesen, als der damalige Rennfahrer Charles Terront, es ist noch ein Reifen übrig (sein Auto hatte einen Michelin-Reifen), der von den beiden Brüdern repariert wurde, und er setzte das Rennen fort. Es heißt sogar, dass die beiden Brüder stolz auf den Sieg von Terront waren, lange bevor das Rennen vorbei war.

Το ’94 λοιπόν, ο Peugeot θα τους έδινε την ευκαιρία inserieren. το προϊόν τους σε όλους τους κατασκευαστές αυτοκινήτων. Και θα το κατάφερναν, αφού “έντυναν” με ελαστικά τις ζάντες του πρωταθλητή της Γαλλίας…

Wir kommen also zu 1896wenn Peugeot beschließt, die zum ersten Mal Motor für seine Autos. Dieser von Rigoulot entworfene Motor mit einer Leistung von 8 Pferdestärkenwird in den hinteren Teil des T15 eingebaut. Später, beim Typ 48, wandert der Motor nach vorne, unter eine Haube, statt unter dem Auto versteckt zu werden. Beim Typ 36 bringt er auch ein Lenkrad in der (heute) klassischen, runden Form an.

Κατάλαβες τώρα γιατί το έλεγαν “Bebe”;

Die Produktion lief natürlich nicht so gut, wie sie hätte laufen können. Das heißt, bis die 1901, όπου, στο σαλόνι του Παρισιού, o Peugeot παρουσιάζει το, 652 κυβικών και 5 ίππων, “Bebe“. Το einziger Zylinder Auto mit dem Namen des Babys wird als stilistisch revolutionär und es ist ein Volltreffer. Doch Peugeot enttäuschtAls er 1902 mit einer 50-PS-Bebe den 19. Platz bei der Rallye Paris-Wien belegte. Damit zog er sich aus dem Rennsport zurück.
Peugeot Bebe von 1905

Obwohl es einer der Hauptkonkurrenten von Autos war MercedesSeine Abwesenheit bei den Spielen ist durchschlagend. Also, wir kommen zu 1912wenn die Ettore Bugatti entwirft im Interesse von Peugeot, το νέο Bebe, με κινητήρα 850 κυβικών. Η εταιρεία του Peugeot έχει αποφασίσει να ακολουθήσει τη γραμμή “voiturette”, δηλαδή των ελαφρών αυτοκινήτων και, γρήγορα επεκτείνεται και στα Grand Touring. Με τη βοήθεια του Bugatti, φτιάχνουν ένα αυτοκίνητο με έναν 7,6-Liter-Vierzylinder-Motordie sich als die schnellste der Weltzu dieser Zeit.

Gewinnt den Großen Preis von Frankreich 1912 mit einer Durchschnittsgeschwindigkeit pro Stunde 110,2 Kilometer pro Stundeobwohl er nach dem Verlust des dritten Gangs einen 20-minütigen Boxenstopp einlegen muss. Im Mai 1913 gewinnt das gleiche Auto das IndianopolisAufzeichnungsgeschwindigkeiten von bis zu 150,5 χιλιομέτρων την ώρα. Η Peugeot, είχε μόλις γίνει η πρώτη μη αμερικανική εταιρεία που κέρδιζε αγώνα στην πίστα του Indianapolis.

Ήδη, εφαρμόζει πολλές καινοτομίες; Όπως το Lager der Nockenwelle, Getriebe und Trockenölpatronen. Αυτά, πρώτη φορά τα φόρεσαν Peugeot…

Die andere große Neuerung besteht in der 1914wenn Peugeot bei den Rennen einen großartig, für die Zeit der InnovationDie Bremsen sind nicht nur an den Hinterrädern angebracht, wie bei den Mercedes-Modellen dieser Zeit. Bremsen an allen vier Rädern. Ironischerweise hat Peugeot verliert den Großen Preis von Frankreich von Mercedes, nach sein Fahrer kann sich nicht an die vier Bremsen gewöhnen und es macht das Auto kaputt.
Meine Damen und Herren, das erste Coupé-Cabriolet der Welt. Obwohl es 1935 gebaut wurde, hatte es ein elektrisch versenkbares (festes) Verdeck. Dies war ein bahnbrechender Peugeot.

Die Geschichte geht weiter mit Innovationen, aber auch mit Ereignissen, die sie berühmt gemacht haben. Wie zum Beispiel die Tatsache, dass berühmten Rennen der Targa Florioim Jahr 1919, die Verdient einen Peugeot, der die 200.000 km, αλλά το λεγε η “ψυχούλα” του. Ή το 402 BL Éclipse Décapotable, das erste Auto der Welt mit versenkbarem Hardtop. Das Beeindruckende daran ist, dass dieses Peugeot-Modell, der 1935hatte einen Mechanismus, der die elektrisch die Faltung!!!

George Karagiannis

Neueste Beiträge

Η BMW Motorrad παρουσιάζει το Automated Shift Assistant

Με το νέο Automated Shift Assistant (ASA), η BMW Motorrad παρουσιάζει μια καινοτόμο τεχνική λύση…

20 Stunden ago

Siehe, der neue BMW M4 CS

Η νέα BMW M4 CS προσκαλεί τους οδηγούς να βιώσουν την απαράμιλλη αίσθηση M σε…

21 Stunden ago

Mercedes - Benz CLA 200 7G-DCT fahren: Ein Meisterwerk mit Aussicht (Video)

Η εναλλακτική των τετράθυρων coupé ως πιο σπορτίφ και νεανική πρόταση, σε σχέση με τα…

22 Stunden ago

XTERRA Griechenland | Vouliagmeni 2024 mit Unterstützung von Jeep

Jeep war der Goldsponsor für 2024 beim XTERRA Greece | Vouliagmeni, der mit...

vor 2 Tagen

BMW Group geht mit Catena-X in die nächste Phase

Die BMW Group präsentierte die aktuellen Anwendungsbereiche des Catena-X-Datenökosystems auf der...

vor 2 Tagen

Olivier Francois: Vier neue Fiat-Fahrzeuge in der Pipeline

In einem interessanten Interview mit Automotive News Europe hat Fiat-CEO Olivier Francois...

vor 3 Tagen