Die Bewegung auf der Straße leben

Alles ändert sich beim Führerschein

Οι διαδικασίες για την έκδοση διπλωμάτων οδήγησης, αδειών κυκλοφορίας και άρση παρακράτησης οχημάτων στην Περιφέρεια Αττικής αναμορφώνονται ριζικά, με στόχο την καταπολέμηση της διαφθοράς και την ενίσχυση της διαφάνειας μέσω της ψηφιοποίησης όλων των σχετικών υπηρεσιών. Η ανακοίνωση έγινε από τον περιφερειάρχη Αττικής, Νίκο Χαρδαλιά, ο οποίος συναντήθηκε με την υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χριστίνα Αλεξοπούλου και τον υφυπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κωνσταντίνο Κυρανάκη.

Στο πλαίσιο αυτής της πρωτοβουλίας, 50 εργαζόμενοι της Γενικής Διεύθυνσης Μεταφορών, συμπεριλαμβανομένων 7 διευθυντών και 20 τμηματαρχών, που βαρύνονται με ποινικά ή πειθαρχικά παραπτώματα, θα μετακινηθούν με στόχο την εξυγίανση των υπηρεσιών.

Τον Ιούνιο, θα είναι δυνατή η ηλεκτρονική διεκπεραίωση διαδικασιών όπως η έκδοση αντιγράφων αδειών οδήγησης και κυκλοφορίας, καθώς και η άρση παρακράτησης. Μελλοντικά, οι μεταβιβάσεις οχημάτων και οι ανανεώσεις αδειών οδήγησης θα γίνονται επίσης ψηφιακά, περιλαμβάνοντας τη χρήση ψηφιακών ιατρικών αρχείων.

Περαιτέρω, ο κ. Χαρδαλιάς ανακοίνωσε την ψηφιοποίηση της απόκτησης αδειών οδήγησης σε όλες τις Περιφερειακές Ενότητες της Αττικής, καθώς και την υποχρεωτική κατ’ οίκον παράδοση διπλωμάτων και αδειών οδήγησης μέσω courier, χωρίς επιβάρυνση για τους πολίτες. Σκοπός είναι η εξάλειψη της ανάγκης για φυσική παρουσία των πολιτών στα γκισέ των υπηρεσιών, μειώνοντας ταυτόχρονα τις γραφειοκρατικές διαδικασίες και εξασφαλίζοντας τη νομιμότητα σε κάθε διαδικασία.

 

«Βάζουμε τέλος στις αδιαφανείς διαδικασίες και τα “φακελάκια”. Εντός του Ιουνίου οι διαδικασίες για την έκδοση αντιγράφων αδειών οδήγησης και κυκλοφορίας, καθώς και για την άρση παρακράτησης, θα διεκπεραιώνονται μονάχα ψηφιακά, ενώ το προσεχές διάστημα το ίδιο θα συμβαίνει με τις μεταβιβάσεις οχημάτων, καθώς επίσης και με τις ανανεώσεις αδειών οδήγησης, συμπεριλαμβανομένων των ψηφιακών ιατρικών αρχείων. Παράλληλα, επεκτείνουμε την ψηφιοποίηση των διαδικασιών για την απόκτησης άδειας οδήγησης σε όλες τις Περιφερειακές Ενότητες της Αττικής, καθώς το επόμενο διάστημα τα ραντεβού τόσο για τη θεωρητική, όσο και την πρακτική εξέταση θα κλείνονται από τους υποψήφιους οδηγούς αποκλειστικά και μόνο ηλεκτρονικά» τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Χαρδαλιάς, παρουσιάζοντας τις νέες σχετικές υπηρεσίες.

Επίσης, τον Ιούνιο θα τεθεί σε λειτουργία η αρχική χορήγηση άδειας οδήγησης, ενώ άμεσα θα ενεργοποιηθούν επιπρόσθετες ψηφιακές υπηρεσίες, όπως το ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα θεωρητικών εξετάσεων, η επέκταση ισχύουσας άδειας οδήγησης, η προσωρινή ηλεκτρονική ακινησία φορτηγού ή λεωφορείου ΙΧ, η μεταβίβαση επαγγελματικών οχημάτων και η ένταξη διαδικασιών στο δίκτυο των Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ).

Ακόμη, δρομολογείται η υποχρεωτική κατ’ οίκον παράδοση των διπλωμάτων, των αδειών οδήγησης και των ΙΧ πινακίδων προς τους ενδιαφερόμενους, μέσω courier, τα έξοδα των οποίων θα καλύπτονται από την ίδια την Περιφέρεια Αττικής. «Βελτιώνουμε την εξυπηρέτηση του πολίτη, μηδενίζοντας σχεδόν την ταλαιπωρία του. Εξοικονομούμε πόρους και εργατοώρες από τις αρμόδιες υπηρεσίες μας. Και το κυριότερο, διασφαλίζουμε μέχρι κεραίας, τη νομιμότητα σε κάθε υπηρεσία που παρέχεται από τη Διεύθυνση Μεταφορών της Περιφέρειας» πρόσθεσε ο περιφερειάρχης, καταλήγοντας: «Οι νέες τεχνολογίες μάς δίνουν τη δυνατότητα να προσφέρουμε αυτό που οφείλουμε στους πολίτες: υπηρεσίες υψηλής ποιότητας, εύκολα, αξιόπιστα, αποτελεσματικά, επιτελικά, με τη μέγιστη ταχύτητα και με απόλυτη διαύγεια. Συνεχίζοντας την άψογη συνεργασία μας με το αρμόδιο υπουργείο και με οδηγό το πολύτιμο εργαλείο του gov.gr, θα συνεχίσουμε να προσφέρουμε ολοένα πιο ποιοτικές, πιο καινοτόμες υπηρεσίες στον πολίτη».

Δημιουργία «Smart Room»

Στα επόμενα βήματα της περιφέρειας, εντάσσεται η δημιουργία «Smart Room», που θα αποτυπώνει δεδομένα σε πραγματικό χρόνο. Με τον τρόπο αυτό:

  • Βελτιστοποιείται η εμπειρία και η εξυπηρέτηση των πολιτών, καθώς αφενός τα αιτήματα που κατατίθενται θα παρακολουθούνται πλέον, real time, ανά περιφερειακή ενότητα και αφετέρου γίνεται εφικτή η συγκριτική αποτύπωσή τους.
  • Επιτυγχάνεται η διαφάνεια και η άρση των γραφειοκρατικών καθυστερήσεων.
  • Βελτιστοποιείται η απόδοση των ίδιων των πληροφοριακών συστημάτων, καθώς γίνεται εύκολο να αποτυπωθούν οι λόγοι για τους οποίους «κολλάει» μία αίτηση σε χρόνο μεγαλύτερο από τον μέσο όρο ή σε ποια περιφερειακή ενότητα παρατηρείται πλήθος αιτημάτων μεγαλύτερο, επίσης, του μέσου όρου.
  • Εξασφαλίζεται η δυνατότητα για στοχευμένες παρεμβάσεις, ανά στάδιο, καθώς και για επιτάχυνση των διαδικασιών σε περίπτωση που εντοπίζονται οι όποιες δυσχέρειες στην περαίωση των αιτημάτων.

Μετά το πέρας της έκτακτης σύσκεψης, ο περιφερειάρχης, δήλωσε: «Σε συνεργασία με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, προχωράμε στην πλήρη ψηφιοποίηση της Περιφέρειας Αττικής. Αξιοποιούμε τα οκτώ υπάρχοντα ψηφιακά εργαλεία μέχρι τον Ιούνιο και από τον Ιούνιο και μετά, δημιουργούμε άλλες έξι νέες ψηφιακές υπηρεσίες. Παράλληλα, η Περιφέρεια Αττικής είναι έτοιμη να προχωρήσει μέχρι το τέλος του χρόνου, στην κατ’ οίκον παράδοση των διπλωμάτων, των αδειών οδήγησης και των πινακίδων ΙΧ αυτοκινήτων μέσω courier με έξοδα της Περιφέρειας Αττικής, χωρίς την παραμικρή οικονομική επιβάρυνση των πολιτών. Στόχος είναι να σταματήσουμε οποιαδήποτε διά ζώσης επαφή στο γκισέ κάθε υπηρεσίας.

Αντιλαμβανόμαστε ότι υπάρχουν παθογένειες και αρρυθμίες που ταλαιπωρούν την λειτουργία των υπηρεσιών μας. Δίνουμε οριστικό τέλος σε όλα αυτά που συμβαίνουν, με γενναίες αποφάσεις, απομακρύνοντας από τη θέση τους υπαλλήλους που με τη συμπεριφορά τους έχουν προκαλέσει το δημόσιο αίσθημα. Εργαζόμαστε σκληρά ώστε η Περιφέρεια Αττικής να ανοίξει νέους δρόμους. Αναλαμβάνουμε την ευθύνη και το χρέος μας απέναντι σε κάθε πολίτη του λεκανοπεδίου».

Από την πλευρά της, η υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χριστίνα Αλεξοπούλου, δήλωσε ότι: «Στόχος της κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη και του περιφερειάρχη Αττικής, όπως επιβεβαιώθηκε από τη σημερινή μας συνάντηση, είναι η απρόσκοπτη εξυπηρέτηση των πολιτών. Στόχος μας είναι η μείωση της γραφειοκρατίας και η εξεύρεση κάθε τρόπου ώστε η ψηφιοποίηση να αποτελέσει τον τρόπο με τον οποίο θα καταπολεμήσουμε οποιοδήποτε φαινόμενο διαφθοράς, που δεν περιποιεί τιμή για κανέναν και κάνει τους πολίτες να βιώνουν δύσκολες καταστάσεις.

Στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ως πολιτική ηγεσία, σε συνεργασία πάντα και με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, ψηφιοποιούμε πολλές από τις διαδικασίες που αφορούν στις μεταφορές, όπως τη διαδικασία για την έκδοση πινακίδων, για την έκδοση άδειας κυκλοφορίας. Θα κάνουμε ό,τι χρειαστεί, θα δουλέψουμε πολύ σκληρά και μεθοδικά για να επιτύχουμε όλα να γίνονται με διαφάνεια ώστε να μπορούμε να μιλάμε για καθαρές, «πράσινες» μεταφορές έως το 2030. Και όταν μιλάμε για «καθαρές» μεταφορές, το εννοούμε σε όλα τα επίπεδα».

Χαιρετίζοντας τις νέες υπηρεσίες της περιφέρειας, ο υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, δήλωσε ότι: «Η Περιφέρεια Αττικής είναι η πρώτη που κάνει ένα τέτοιο τολμηρό ψηφιακό βήμα. Προτεραιότητα μας στο υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και του Δημήτρη Παπαστεργίου είναι να στηρίξουμε την προσπάθεια ευρείας ψηφιοποίησης, καθώς αυτή μπορεί να συμβάλει όχι μόνο στη μείωση της ταλαιπωρίας των πολιτών, αλλά και ως χτύπημα στα φαινόμενα διαφθοράς όπου είναι πιθανόν αυτά να υπάρξουν».

Επισημαίνεται ό,τι ήδη είναι διαθέσιμες ψηφιακά σημαντικές υπηρεσίες μεταφορών της Περιφέρειας Αττικής, όπως η αντικατάσταση, τα αντίγραφα και η ανανέωση των αδειών οδήγησης, τα αντίγραφα αδειών κυκλοφορίας οχημάτων, η μεταβίβαση ΙΧ και δίκυκλων, η έκδοση νέας άδειας κυκλοφορίας, η ηλεκτρονική πληρωμή τελών για μεταβίβαση οχήματος, η άρση παρακράτησης κυριότητας, η ανανέωση πιστοποιητικού επαγγελματικής ικανότητας.

Υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κωνσταντίνος Κυρανάκης – Νίκος Χαρδαλιάς, Περιφερειάρχης Αττικής – Χριστίνα Αλεξοπούλου, Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών

Quelle: APE-MPA