Die Bewegung auf der Straße leben

DS9. Die Macht des Andersseins.

Το 2015, η Citroen δημιούργησε το δικό της luxury brand, την DS Automobiles. Με τη DS, η Citroen ήθελε να αναδείξει τη δυνατότητα της να κατασκευάσει αυτοκίνητα σε ανώτερα standards ποιότητας, πολυτέλειας και κύρους, απο αυτό των συμβατικών της μοντέλων.

Με το DS9, η DS Automobiles, έρχεται να “εισβάλει” στο χώρο των πολυτελών saloon αυτοκινήτων, ένα κομμάτι αγοράς, κορεσμένο απο τους γερμανούς κατασκευαστές. Μετά τα δύο crossback της, DS3 και DS7, η DS έρχεται να τα βάλει στα ίσα με το πλέον δύσκολο κομμάτι της αγοράς, σε παγκόσμια κλίμακα. Αυτό των saloon.

Αν ρωτήσει κανείς το μέσο άνθρωπο, ποια αυτοκινητα του έρχονται στο μυαλό όταν γίνεται λόγος για τα μεγάλα sedan (ή saloon), οι απαντήσεις είναι συνήθως Audi A6 & A8, ΒΜW Σειρά 5 & 7 ή Mercedes E Class & S Class. Κάποιοι πιο “διαβασμένοι”, ίσως αναφέρουν το Volvo S90 ή τη Jaguar XE & XF. Κανένας όμως δεν αναφέρει κάποιο γαλλικής προέλευσης μοντέλο. Αυτό ακριβώς έρχεται να αλλάξει το DS9.

Γαλλική φινέτσα, με άπλετο χώρο για τη καμπίνα των επιβατών

Η πλατφόρμα πάνω στην οποία πατά, η ανανεωμένη EMP2 (Efficient Modular Platform 2), του επιτρέπει να έχει μήκος 4.93 μέτρα, φάρδος 1.85 μέτρα και μεταξόνιο 2.9 μέτρα. Αυτό το μέγεθος, οφελεί περισσότερο απο όλα, το χώρο των πίσω επιβατών. Στο ευρύχωρο σχεδιασμό του, έρχεται να προστεθεί το επιθετικό, αλλά κομψό του design, το οποίο το διαφοροποιεί πλήρως απο τα, ας είμαστε ειλικρινείς, αδιάφορα εν συγκρίσει με το DS9 sedan των γερμανών κατασκευαστών.

Με σχεδιαστηκές στοιχεία που παραπέμπουν σε αυτά που χρησιμοποιούσαν οι γάλλοι στο original DS, το 1955, το DS9 χαρακτηρίζεται απο μία κομψή σιλουέτα με μία συνεχόμενη σχεδιαστική ροή, απο εμπρός μέχρι και πίσω.

E-TENSE : Η plug-in hybrid καρδιά του DS9

Σε αρχικό στάδιο, το νέο DS9 θα είναι διαθέσιμο με ένα plug-in hybrid μηχανικό σύνολο, συνολικής απόδοσης 225 ίππων, με δυνατότητα κίνησης σε ένα φάσμα 40 εως 50 χιλιομέτρων (WLTP), αμοιγώς ηλεκτρικά. Ο κινητήρας εσωτερικής καύσης, είναι ένας κινητήρας βενζίνης (αν και δεν έχουν δημοσιευτεί ακόμα επίσημα στοιχεία, υποθέτουμε πως πρόκειται για τον 3κύλινδρο 1.2) PureTech σε συνδυασμό με έναν ηλεκτρικό κινητήρα απόδοσης 110 ίππων και 320 Nm ροπής, με μία μπαταρία χωρητικότητας 11.9kWh.

O ηλεκτροκινητήρας του DS9 είναι ικανός να το κινήσει σε ταχύτητες μέχρι και 135 χιλιόμετρα / ώρα, αμοιγώς ηλεκτρικά, ενώ υποστηρίζει/υποστηρίζεται πάντα το συμβατικό, σε αυξημένη ζήτηση ισχύος απο τον οδηγό. Με τις λειτουργίες Electric Mode (αμοιγώς ηλεκτρική λειτουργία), Hybrid Mode (εναλλαγή μεταξύ ηλεκτρικού και κανονικου κινητήρα) και E-TENSE Sport Mode (συνεχής λειτουργία κανονικού κινητήρα με υποστήριξη απο τον ηλεκτροκινητήρα), το DS9 προσαρμόζεται ανάλογα στις εκάστοτε ανάγκες του οδηγού.

Επιπλέον, τη φόρτιση της μπαταρίας έρχεται να υποστηρίξει το σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα, με μία επιπλέον λειτουργία Έντονης Ανάκτησης, κατά την οποία το αυτοκίνητο επιβραδύνει σε μεγάλο ποσοστό απο την ανάκτηση ενέργειας, με ελάχιστη ανάγκη για χρήση του συστήματος φρένων, γεγονός που αποθηκεύει περισσότερη ενέργεια σε μικρότερο χρονικό διάστημα στη μπαταρία. Επίσης, με τη λειτουργία E-Save, το DS9 διασφαλίζει πάντα την ύπαρξη επαρκούς επιπέδου ενέργειας στη μπαταρία, για τη λειτουργία Zero Emissions, όταν το αυτοκίνητο κινείται σε αστικές ζώνες ή ζώνες μηδενικών ρύπων (τους γνωστούς Δακτύλιους).

Υπάρχει επίσης, όντας plug-in hybrid, η δυνατότητα φόρτισης της μπαταρίας, απο μία συμβατική πρίζα, με τον on-board φορτιστή, να χρειάζεται μόλις 1 ώρα και 30 λεπτά, για να φορτίσει πλήρως τη μπαταρία (λαμβάνοντας υπόψη οτι η φόρτιση είναι απο το 0% στο 100%).

Σύντομα, θα προστεθούν στη γκάμα άλλα δύο E-TENSE μηχανικά σύνολα και ένα συμβατικό. Το πρώτο E-TENSE, θα έχει απόδοση 250 ίππους και αυξημένη αυτονομία για πλήρως ηλεκτρική κίνηση (με μετάδοση στους 2 τροχούς), ενώ το δεύτερο θα είναι απόδοσης 360 ίππων (εικάζουμε με ισχυρότερο κινητήρα εσωτερικής καύσης) με ένα έξυπνο κιβώτιο τετρακίνησης , όπως μας λέει η DS. Τέλος, θα υπάρχει και μία έκδοση με μόνο ένα κινητήρα βενζίνης PureTech, απόδοσης 225 ίππων. Όλα τα DS9, είναι εφοδιασμένα με ένα αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων.

DS Lounge : Ένα εσωτερικό, αξιοζήλευτο απο όλους

Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία, πως το εσωτερικό, είναι το σημαντικότερο κομμάτι κάθε αυτοκινήτου. Ναι, καλό είναι ένα όμορφο εξωτερικό, αλλά ο χώρος που “βιώνουμε” το αυτοκίνητο μας, είναι το εσωτερικό του. Και στο DS9, έχουμε πολλά να βιώσουμε και να απολαύσουμε. Αρχικά, η DS χρησιμοποιεί κορυφαίας ποιότητας υλικά και η ποιότητα συναρμογής πιστεύουν οτι είναι ανάλογη των υλικών.

Η εξατομίκευση του εσωτερικού στα θέλω και το γούστο του κάθε ιδιοκτήτη, γίνεται απο τα διάφορα θέματα, τα DS Inspirations. Κάθε DS Inspiration, φέρει το όνομα κάποιου διάσημου διαμερίσματος του Παρισιού και έχει ένα δικό του μοναδικό χαρακτήρα, που κατ΄επέκταση, καθορίζει την αύρα στο εσωτερικό του DS9.

Τα DS Inspiration BASTILEE και DS Inspiration RIVOLI, χρησιμοποιούν grained δέρμα στα καθίσματα (με επένδυση Alcantara στον ουρανό), στο DS Inspiration PERFORMANCE χρησιμοποιείται Alcantara σε όλο σχεδόν το εσωτερικό, ενώ στο DS Inspiration OPERA χρησιμοποιείται δέρμα Nappa με σχέδιο λουριού ρολογιού, κατά μήκος του κέντρου του καθίσματος. Η γαλλική φινέτσα που λέγαμε.

Τα καθίσματα στο εσωτερικό του DS9 είναι θερμαινόμενα, κλιματιζόμενα και με λειτουργία μασάζ. Στη βελτίωση της άνεσης, συμβάλει η ενεργή ανάρτηση DS ACTIVE SCAN SUSPENSION, με την οποία μία κάμερα, καθώς και μία πληθώρα απο αισθητήρες, ρυθμίζουν διαρκώς το κάθε αμορτισέρ ατομικά. Αυτό που κάνει ωστόσο τη διαφορά, είναι η κάμερα του συστήματος, η οποία διαβάζοντας το δρόμο, προετοιμάζει κάθε απορτισέρ να ρυθμιστεί κατάλληλα, προκειμένου να κάνει τη καλύτερη δυνατή απόσβεση, κάνοντας τη όσο το δυνατόν λιγότερο αισθητή στο εσωτερικό. Έξυπνο, ε ;

Σε ολα τα παραπάνω, έρχεται να προστεθεί και η εκτενής χρήση ηχομονωτικού υλικού μαζί με τα διπλά τζάμια σε όλα τα κρύσταλλα του αυτοκινήτου, τα οποία μειώνουν ακόμη περισσότερο κάθε μορφή ανεπιθύμητου θορύβου στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Για τον επιθυμητό “θόρυβο”, το σύστημα ψυχαγωγίας του DS9, αποτελείται απο 14 ηχεία, για να απολαύσετε στο έπακρο την αγαπημένη σας μουσική.

Ο star ωστόσο του εσωτερικού, δεν είναι άλλος απο το ρολόι της γαλλικής B.R.M. που βρίσκεται στο κέντρο και κορυφή του ταμπλό, πάνω απο το διακόπτη Start/Stop του κινητήρα. Διαθέτει ένα μηχανισμό περιστροφής, που εκτελεί 180 μοίρες περιστροφή, αναδιπλώνοντας το κατά την εκκίνηση και απενεργοποίηση του κινητήρα. Vibes απο Bentley και Rolls Royce.

Οδηγικά βοηθήματα και τεχνολογία σε υπερθετικό βαθμό

Πέρα απο τον εντυπωσιακό σχεδιασμό του και το DS Lounge, το DS9 (όπως και τα άλλα δύο μοντέλα της DS), παραμένει στη κορυφή των τεχνολογικών καινοτομιών και οδηγικών βοηθήματων, μέσα απο μία πληθώρα συστημάτων.

DS Drive Assist

Με το σύστημα DS Drive Assist, το οποίο είναι σύστημα Επιπέδου 2 ημι-αυτόνομης οδήγησης, που σημαίνει οτι απαιτεί απο τον οδηγό να κρατά το τιμόνι, όσο το σύστημα κρατά σταθερή τη ταχύτητα του αυτοκινήτου, τη θέση του στη λωρίδα που κινείται και την απόσταση του απο το προπορευόμενο όχημα, χρησιμοποιώντας μία πληθώρα αισθητήρων που ελέγχουν όλο το χώρο γύρω του.

DS Park Pilot

To σύστημα DS Park Pilot, επιτρέπει στο DS9, να ελέγχει για θέσεις στάθμευσης, τόσο κάθετα όσο και παράλληλα, σε ταχύτητες μέχρι 30 χιλιόμετρα / ώρα και αναλαμβάνει με πλήρως αυτόματο τρόπο το παρκάρισμα του αυτοκινήτου, χωρίς καμία παρέμβαση απο τον οδηγό. Το σύστημα λειτουργεί τόσο για την είσοδο, όσο και για την έξοδο απο μία θέση σταύθμευσης.

DS Night Vision

Το σύστημα DS Night Vision, χρησιμοποεί μία κάμερα υπερύθρων που βρίσκεται τοποθετημένη στην εμπρός γρύλια του αυτοκινήτου, προκειμένου να διαβάζει το δρόμο σε απόσταση 100 μέτρων και να εντοπίζει πεζούς, ποδηλάτες και ζώα, τα οποία προβάλει και επισημαίνει αρχικά με κίτρινο και στη συνέχεια με κόκκινο χρώμα, στο πίνακα οργάνων.

DS Driver Attention Monitoring

Το σύστημα DS Driver Attention Monitoring, παρακολουθεί διαρκώς μέσω μίας υπέρυθρης κάμερας τοποθετημένη στο πίνακα οργάνων, το ανοιγόκλεισμα τον ματιών, τη θέση του κεφαλιού και που κοιτά ο οδηγός, για να εντοπίσει σημάδια κόπωσης, σε συνδυασμό με το πως κινείται το αυτοκίνητο στο δρόμο (άσκοπες μετακινήσεις δεξιά-αριστερά στη λωρίδα κτλ). Σε περίπτωση που θεωρήσει πως ο οδηγός εμφανίζει σημάδια κόπωσης, θα εμφανίσει μία προειδοποίηση στο ταμπλό, που θα τον προτρέπει σε στάση για ξεκούραση.

DS Active LED Vision

Το σύστημα DS Active LED Vision, φροντίζει για τη βέλτιστη προσαρμογή των φώτων, ανάλογα τη συνθήκη οδήγησης. Το σύστημα έχει 5 λειτουργίες : Parking, Town Beam (η γωνία που φωτίζει αυξάνεται 5 δευτερόλεπτα μετά την έναρξη της κίνησης του αυτοκινήτου), Country Beam (μετά τα 50 χιλιόμετρα / ώρα, εστιάζει στο να φωτίζει πιο μακριά σε ευθεία), Motorway Beam (μετά τα 110 χιλιόμετρα / ώρα, εστιάζει στο να φωτίσει ακόμα πιο μακριά) και Adverse Weather (verringert die Länge der Entfernung und sorgt für eine bessere Beleuchtung im Nahbereich). Ergänzt wird das System durch die Funktion Abbiegescheinwerfer (aktives Abbiegelicht) und Fernlicht (automatische Umschaltung zwischen mittlerer und großer Leiter).

DS Smart Access 

Über die MyDS-App können der Fahrer und bis zu 5 weitere mobile Nutzer den DS9 entriegeln und starten, ohne dass ein Schlüssel vorhanden sein muss. Das System basiert auf der Verwendung von Bluetooth-Technologie, um auch dann funktionieren zu können, wenn keine Mobilfunkabdeckung vorhanden ist.

Alles in allem

Der DS9 wird in den von Deutschland dominierten Raum der E-Klasse, der 5er-Serie und des A6 eindringen. Sein anderer Konkurrent ist der schwedische S90 von Volvo. Objektiv gesehen fallen die deutschen Limousinen auf, natürlich mit Details, die an sich keinen besonderen "Wert" haben (z.B. die Lichtshow beim Entriegeln des Audi), aber sie sind sehr teuer, man sieht sie überall, und die Modelle zwei Klassen darunter sind innen und außen fast identisch gestaltet, der einzige Unterschied ist das Volumen. Und die Qualität der Materialien ist dem Preis nicht gerade angemessen, einige Teile sind aus hartem, sich billig anfühlendem und ästhetischem Kunststoff.

Auf der anderen Seite gibt es Volvo mit dem S90, der wie der DS9 "aussieht". Er hat seine eigene Philosophie, was eine Luxuslimousine ist, und lässt die von den deutschen Unternehmen auferlegten "Must-haves" außer Acht. Und so kommt DS mit seinem eigenen, einzigartigen Angebot auf den Markt, weltweit, mit dem DS9. Er wird voraussichtlich im Sommer 2020 auf den Markt kommen.

Würden Sie sich trotzdem für einen der deutschen entscheiden?