Categories: UncategorizedΝΕΑ

Οι νέες ρυθμίσεις για τα διόδια και οδικό δίκτυο

Με τα τροχαία ατυχήματα και δυστυχήματα να έχουν “μεταφερθεί” στο παράπλευρο οδικό δίκτυο, λόγω της προσπάθειας των οδηγών να αποφύγουν τα πανάκριβα διόδια (το TopSpeed.gr θα επανέλθει στο θέμα με τεκμηριωμένο ρεπορτάζ που θα σπάσει κόκκαλα, ως συνήθως), η κυβέρνηση σκέφτηκε και βρήκε μια λύση: Απαγορεύει την κίνηση των βαρέων οχημάτων στο παράπλευρο οδικό δίκτυο. Γιατί, αν είναι να τρακάρεις στον καρόδρομο, τουλάχιστον μην το κάνεις με επαγγελματία. Λογικό…

Με τροπολογία που κατέθεσε στη Βουλή την Πέμπτη ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χρ.Σπίρτζης, τίθεται σε εφαρμογή πλήρες αναλογικό ηλεκτρονικό σύστημα διοδίων στους αυτοκινητοδρόμους για τους διερχόμενους οδηγούς οχημάτων όλων των κατηγοριών, απαγορεύοντας τη διέλευση βαρέων οχημάτων από το παράπλευρο οδικό δίκτυο.

Η τροπολογία προβλέπει ότι η χρέωση διοδίων μπορεί να γίνεται: α) Ανά χιλιόμετρο χρήσης του δικτύου και β) αναλογικά, ανά χρονική περίοδο χρήσης του δικτύου, ημερήσια, εβδομαδιαία, μηνιαία, ετήσια, κ.α., με την επιφύλαξη του νομικού καθεστώτος που διέπει τις συμβάσεις παραχώρησης.

Σε ό,τι αφορά τα βαρέα οχήματα, ο υπουργός εξήγησε ότι πλέον θα υπάρχει κάρτα διοδίων σε όλες τις εισόδους της χώρας. Κατά συνέπεια, τα φορτηγά και τα βαρέα οχήματα θα πληρώνουν διόδια στις εισόδους της χώρας, ώστε να μην διέρχονται με ανορθόδοξο τρόπο από τη χώρα μας και να υπάρχουν έσοδα για τη συντήρηση του δικτύου, «που σήμερα βαραίνει τον ελληνικό λαό».

Παράλληλα, στην ίδια νομοθετική παρέμβαση θεσπίζεται η απαγόρευση διέλευσης από το παράπλευρο οδικό δίκτυο για οχήματα επαγγελματικής χρήσης, όταν αυτά υπερβαίνουν μικτό βάρος άνω των 3,5 τόνων, με σκοπό την ασφαλή διέλευση των οχημάτων και τη μείωση του μεγάλου αριθμού τροχαίων ατυχημάτων, «που σήμερα μας κοστίζουν πολλές ανθρώπινες ζωές».

Ο υπουργός επεσήμανε ότι το κόστος για τη συντήρηση του παράπλευρου οδικού δικτύου, το οποίο προτιμάται από τους οδηγούς των βαρέων οχημάτων, παρόλο που δεν πληροί τις απαραίτητες προδιαγραφές για τη χρήση αυτή, το επωμιζόταν, τελικά, ο πολίτης.

Γιώργος Καραγιάννης

Recent Posts

H DS Automobiles παρουσιάζει το DS 3 HYBRID

Το 2024 είναι η χρονιά που επιταχύνεται η ενεργειακή μετάβαση για την DS Automobiles. Λίγο…

3 ημέρες ago

Källenius (CEO Mercedes): «Θα εκσυγχρονίζουμε όλους τους κινητήρες, στη συνέχεια οι πελάτες θα επιλέγουν»

Ο διευθύνων σύμβουλος της Mercedes-Benz, Ola Källenius, επανέρχεται για να μιλήσει για τις στρατηγικές ηλεκτροκίνησης…

3 ημέρες ago

Η Ford ξανασκέφτεται τον στόχο του 2030 για την υιοθέτηση αποκλειστικά BEV στην Ευρώπη

Η Ford Motor επανεξετάζει το σχέδιό της να πωλεί μόνο πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη…

3 ημέρες ago

Η BMW Motorrad παρουσιάζει το Automated Shift Assistant

Με το νέο Automated Shift Assistant (ASA), η BMW Motorrad παρουσιάζει μια καινοτόμο τεχνική λύση…

4 ημέρες ago

Ιδού, η νέα BMW M4 CS

Η νέα BMW M4 CS προσκαλεί τους οδηγούς να βιώσουν την απαράμιλλη αίσθηση M σε…

4 ημέρες ago

Οδηγούμε Mercedes – Benz CLA 200 7G-DCT: Κομψοτέχνημα με άποψη (Βίντεο)

Η εναλλακτική των τετράθυρων coupé ως πιο σπορτίφ και νεανική πρόταση, σε σχέση με τα…

4 ημέρες ago