ΝΕΑ

ACEA: Επιφυλακτική για τους δασμούς της ΕΕ στους Κινέζους κατασκευαστές

Επιφυλακτική για τους δασμούς που επέβαλε η Ευρωπαϊκή Ένωση στους Κινέζους κατασκευαστές, εμφανίστηκε η ACEA, έχοντας ως επιχείρημα το μέγεθος της κινέζικης αγοράς και την σημασία της για τις ευρωπαϊκές εξαγωγές αυτοκινήτων και κατ’επέκταση για την σημασία για την οικονομία της Γηραιάς Ηπείρου.

Η ACEA σημειώνει ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε να επιβάλει προσωρινούς αντισταθμιστικούς δασμούς στις εισαγωγές ηλεκτρικών αυτοκινήτων που κατασκευάζονται στην Κίνα, βάσει των αρχικών ευρημάτων της έρευνας κατά των επιδοτήσεων που ξεκίνησε πέρυσι.

Επίσης έχει σταθερά επιβεβαιώσει ότι το ελεύθερο και δίκαιο εμπόριο είναι απαραίτητο για τη δημιουργία μιας παγκοσμίως ανταγωνιστικής ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας, ενώ ο υγιής ανταγωνισμός οδηγεί στην καινοτομία και την επιλογή για τους καταναλωτές.

Το ελεύθερο και δίκαιο εμπόριο σημαίνει τη διασφάλιση ισότιμων όρων ανταγωνισμού για όλους τους ανταγωνιστές, αλλά αποτελεί μόνο ένα σημαντικό μέρος του παζλ της παγκόσμιας ανταγωνιστικότητας. «Αυτό που χρειάζεται πάνω απ’ όλα ο ευρωπαϊκός τομέας της αυτοκινητοβιομηχανίας για να είναι ανταγωνιστικός σε παγκόσμιο επίπεδο είναι μια ισχυρή βιομηχανική στρατηγική για την ηλεκτροκίνηση», δήλωσε η γενική διευθύντρια του ACEA, Sigrid de Vries.

«Αυτό σημαίνει διασφάλιση της πρόσβασης σε κρίσιμα υλικά και προσιτή ενέργεια, ένα συνεκτικό ρυθμιστικό πλαίσιο, επαρκείς υποδομές φόρτισης και ανεφοδιασμού με υδρογόνο, κίνητρα για την αγορά και πολλά άλλα».

Η έρευνα θα συνεχιστεί για αρκετούς μήνες έως ότου η Επιτροπή αποφασίσει εάν θα προτείνει οριστικά μέτρα κατά των επιδοτήσεων. Στη συνέχεια, τα κράτη μέλη θα ψηφίσουν για μια τέτοια πρόταση.

Η δυναμική της Κίνας στην αυτοκινητοβιομηχανία

Η Κίνα είναι η τρίτη μεγαλύτερη αγορά σε αξία για τις εξαγωγές οχημάτων της ΕΕ μετά τις ΗΠΑ (πρώτη θέση) και το Ηνωμένο Βασίλειο (δεύτερη θέση).

Παρακάτω εξετάζουμε τις εμπορικές ροές οχημάτων μεταξύ της ΕΕ και της Κίνας, συμπεριλαμβανομένης της αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρίες.

  • 438.034 ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία εισήχθησαν από την Κίνα στην ΕΕ το 2023, αξίας 9,7 δισεκατομμυρίων ευρώ.
  • 11.499 ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία εξήχθησαν από την ΕΕ στην Κίνα το 2023, αξίας 852,3 εκατ. ευρώ.
  • Το μερίδιο αγοράς των αυτοκινήτων που κατασκευάζονται στην Κίνα στις πωλήσεις ηλεκτρικών μπαταριών στην ΕΕ έχει αυξηθεί από περίπου 3% σε πάνω από 20% τα τελευταία τρία χρόνια.
    Οι κινεζικές μάρκες αντιπροσωπεύουν περίπου το 8% αυτού του μεριδίου αγοράς

 

Νικόλαος Μιχαλόπουλος

Recent Posts

Ferrari: Υδρογόνο και efuels… για τη σωτηρία των θερμικών κινητήρων

Τα εγκαίνια του νέου E-Building της Ferrari ήταν μια ευκαιρία για την ανώτατη διοίκηση του…

2 ώρες ago

Το FIAT 500 Hybrid με άτοκο χρηματοδοτικό και €1.200 έκπτωση

Προκειμένου να κάνει όσο πιο εύκολη γίνεται την απόκτηση του «Έρωτα της πόλης» που ονομάζεται…

4 ώρες ago

Ελληνική αγορά αυτοκινήτου: Οι Έλληνες καταναλωτές εμπιστεύονται τα πλήρως υβριδικά αυτοκίνητα

Τα στοιχεία της ACEA με τις ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων για τον μήνα Μάιο, αποτυπώνουν ξεκάθαρη…

4 ώρες ago

Το νέο Ford Explorer έρχεται να ανατρέψει τα δεδομένα

Η Ford ανοίγει νέους ορίζοντες στην κατηγορία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων με σημείο αναφοράς το νέο…

7 ώρες ago

Καλωσορίστε το νέο hypercar, την Bugatti Tourbillon με 1.800 ίππους

Bugatti Tourbillon: Ένα Αυτοκινητιστικό Είδωλο για την Αιωνιότητα Δεν είναι άλλη μια Bugatti Chiron, σίγουρα…

8 ώρες ago

BMW Joyland 2024 – The Only 1: Ολοκληρώθηκε με επιτυχία η φαντασμαγορική τριήμερη εκδήλωση για τους φίλους της BMW

Μεγάλη επιτυχία σημείωσε και φέτος η ξεχωριστή εκδήλωση BMW Joyland – The Only 1 που πραγματοποιήθηκε από τις 14 έως τις 16…

13 ώρες ago