Στο δειλινό του έτους, ο κόσμος φαίνεται να ετοιμάζεται για “κάτι”, το 2017. Καλό, ελπίζουμε. Πέρα από αυτά, σε καθαρά… δικούς μας όρους, το νέο έτος φέρνει αρκετά νέα μοντέλα, αλλά και ορισμένες αποχωρήσεις. Κάποιες πολύ ηχηρές, σου προκαλούν ένα σφίξιμο στο στομάχι. Κάποιες πάλι, όχι. Ποια είναι λοιπόν τα μοντέλα που δεν θα “ζήσουν” το 2017;
Dodge Viper
Δυστυχώς για εμάς, το γράφαμε από νωρίς. Η απόλυτη έκφραση του big is better, το κτηνώδες, τουλάχιστον εντυπωσιακό Dodge Viper, θα περάσει στην ιστορία. Μόνο κάποιες επετειακές εκδόσεις -σε περιορισμένο αριθμό- θα παραχθούν το 2017, για να σηματοδοτήσουν το τέλος της “Οχιάς” που έκανε πολύ κόσμο να την ποθήσει και πολύ περισσότερο να τη φοβηθεί.
Δεν το λέμε εμείς. Το λένε οι αριθμοί. Αφού τις καλύτερες πωλήσεις του, το Viper τις έκανε το 2014, όταν πούλησε 760 κομμάτια. Ούτε οι Αμερικάνοι πια δεν θέλουν πρησμένα musclecars;
BMW Z4
Εδώ, δεν υπάρχει λόγος για κλάμματα. Ναι, ωραίο αυτοκίνητο, δεν μπορεί να πει κανείς. Πολυτελές, χωρίς να είναι υπερβολικό, σπορ, χωρίς να είναι εξεζητημένο. Και πισωκίνητο. Μια αληθινή BMW.
Aston Martin DB9
Ο James Bond σε έκδοση αυτοκινήτου. Ένα βρετανικό αριστούργημα, ικανό και για τα σαλόνια και για τα… αλώνια. Ήδη, από το έτος που διανύουμε, η Aston Martin έχει περιορίσει την παραγωγή της DB9 μόνο στην έκδοση DB9GT. Η οποία, φυσικά, φοράει αυτό τον φοβερό V12 με τους 540 ίππους και τον ήχο που ανασταίνει και νεκρούς (V12 είναι αυτός).
Rolls Royce Phantom
Σαν φάντασμα, η Rolls που είναι συνώνυμο της πολυτέλειας θα περάσει στη λήθη (;) του παρελθόντος. Το μοντέλο που για χάρη του η BMW έκανε upsizing έναν V12 της για να φτάσει στον “παραδοσιακό” κυβισμό των 6,75 λίτρων, καταργείται.
VW EOS
Το EOS ακούγεται καιρό τώρα, πρώιμα ίσως, ότι οδεύει προς το τέλος του. Παρόλα αυτά, προφανώς το brand του, το κράτησε στην αγορά μέχρι και σήμερα, παρότι είναι ένα χαλαρό πενταθέσιο, προσθιοκίνητο CC που δεν θα μείνει στην ιστορία ως κάτι exceptional.
Η VW αντιλήφθηκε ότι έχει πολλά περισσότερα να δώσει στον κόσμο της αυτοκίνησης από το EOS- το οποίο πούλησε πάντως πολύ καλά…
Honda CR-Z
Το CR-Z, ήρθε το 2010, πολλά υποσχόμενο για έναν κόσμο που αλλάζει. Όμως, δεν κατάφερε να βρει ακριβώς τη θέση του στην παγκόσμια αγορά και, κυρίως, στις καρδιές των φαν της Honda που ονειρεύονταν άξιους διαδόχους των θρυλικών Type-R, CRX, S2000, NSX και λοιπών ωραίων Ιαπώνων.
Hyundai Genesis Coupe
Επί της ουσίας, το Genesis Coupe είναι η πρώτη σοβαρή προσπάθεια της Hyundai να δημιουργήσει ένα πραγματικό sport coupe. Πισωκίνητο, με μοτέρ από 2λιτρο turbo μέχρι ένα 3,8 V6 348 ίππων, το κορεάτικο μοντέλο έδωσε στην αγορά αυτό που έψαχνε: Ένα πισωκίνητο, φθηνό coupe για “παιχνίδι”.
Bonus δάκρυα: Mitsubishi Lancer Evolution
Ένα αυτοκίνητο, μια ιδέα, ένας θρύλος. Γεμάτο με δάφνες από το WRC και κάθε είδους αγώνα, νόμιμο και παράνομο, από το 1992 μέχρι και τα μέσα του 2016, οπότε και μας αποχαιρέτισε, το EVO δημιούργησε έναν μύθο γύρω από το όνομά του.
Η Final Edition του Mitsubishi Lancer Evolution X, μας άφησε με ένα “γιατί“. Η Mitsubishi εξήγησε ότι επέλεξε να επικεντρωθεί σε σπορ αυτοκίνητα με ηλεκτρικούς κινητήρες. Με δεδομένο ότι επισήμως η παραγωγή του σταμάτησε τον Μάρτιο του 2016 (άρα δεν “είδε” ούτε το μισό του τρέχοντος έτους), δεν θα μπορούσαμε να το βάλουμε στα παραπάνω επτά. Όμως, δεν θα μπορούσαμε και να το παραλείψουμε…
Από την ίδρυση της, το 1947, ένα στοιχείο γοήτευε σταθερά τους λάτρεις του Prancing Horse:…
Η Peugeot ανανεώνει αισθητικά το Best Seller της, το 2008 προκειμένου να παραμείνει ανταγωνιστικό σε…
Η Hyundai Motor αποκάλυψε το Νέο Hyundai BΑΥΟΝ με τολμηρή και στιβαρή σχεδίαση. Ο μεγάλος…
Η Alfa Romeo παρουσίασε το νέο της συμπαγές SUV Junior παγκοσμίως στις 10 Απριλίου, το…
Η Nissan ανακοίνωσε σήμερα μια νέα συνεργασία με την αυτοκινητοβιομηχανία Silence της ACCIONA – μια…
Μια μάρκα αυτοκινήτων που έχει ήδη κατακτήσει το κοινό σε περισσότερες από 70 χώρες του…