ΝΕΑ

40 χρόνια FIAT Uno: Μια διαφήμιση που άλλαξε την ιστορία

Το FIAT Uno αποτελεί ένα ορόσημο για την αυτοκινητοβιομηχανία. Εκτός από την έξυπνη σχεδίαση, η δημιουργικότητα της ομάδας της FIAT δεν εξαντλήθηκε μόνο  στο ίδιο το αυτοκίνητο, με μία ξεχωριστή διαφήμιση πριν από 40 χρόνια να ταράζει τα νερά στο χώρο της επικοινωνίας, όσο και το μοντέλο στο χώρο του αυτοκινήτου.

Από την παρουσίασή του το 1983, ήταν ξεκάθαρο ότι το Uno θα άλλαζε τα δεδομένα στα αυτοκίνητα πόλης και θα σημάδευε την ιστορία της FIAT. Εκτός από την τεράστια επένδυση στη σχεδίαση και εξέλιξη του αυτοκινήτου, η Ιταλική εταιρεία επένδυσε σημαντικά και στην επικοινωνία, προχωρώντας σε πρωτοποριακές ενέργειες, όπως για παράδειγμα την παρουσίαση του μοντέλου με επίκεντρο το Cape Canaveral στη Φλόριντα, το «σπίτι» του διαστημικού προγράμματος των Η.Π.Α.

Αυτή η ξεχωριστή προσέγγιση ταίριαζε απόλυτα με το Uno, το οποίο ήταν με διαφορά το πλέον καινοτόμο μοντέλο στην κατηγορία του, στοιχείο που το οδήγησε και στην κατάκτηση του τίτλου Car Of The Year για το 1984. Εξίσου ρηξικέλευθη ήταν και η διαφημιστική του καμπάνια, αποτελώντας το πρώτο αυτοκίνητο που χρησιμοποίησε για αυτό λόγο σατιρικά στοιχεία, όπως εξηγεί και στο παρακάτω video, ο κ. Roberto Giolito, σχεδιαστής και επικεφαλής του τμήματος Heritage της Stellantis.

Για την παρουσίαση των προηγμένων χαρακτηριστικών του Uno, η FIAT αξιοποίησε τον δημοφιλή σκιτσογράφο, Giorgio Forattini, ο οποίος εξάντλησε τη δημιουργική του δεινότητα για να μιλήσει στο κοινό για το νέο μοντέλο. Η καμπάνια του Forattini μετέφερε τον κόσμο του αυτοκινήτου στον κόσμο της φαντασίας και των καρτούν. Δημιουργώντας τέσσερις συμπαθείς χαρακτήρες, δύο ελέφαντες, έναν πιγκουίνο και ένα γουρουνάκι-κουμπαρά,  ο Forattini βρήκε τον πλέον ευρηματικό τρόπο για να επικοινωνήσει τα πλεονεκτήματα του Uno.  Ο πρώτος ελέφαντας εξέφραζε την κορυφαία άνεση που προσέφερε το μοντέλο, ο πιγκουίνος την κομψότητα του, το γουρουνάκι την οικονομία και το δεύτερο ελεφαντάκι το δυναμικό χαρακτήρα του Uno. Τα σκίτσα δεν αποτελούσαν υπερβολή των δυνατοτήτων του μοντέλου, με το κάθε ένα να ανταποκρίνεται απόλυτα στα καινοτόμα χαρακτηριστικά. Για παράδειγμα το γρήγορο ελεφαντάκι αντιπροσώπευε τους αποδοτικούς κινητήρες, με κορυφαίο όλων το νέο τότε FIRE, σύνολο που λανσαρίστηκε με το UNO και άλλαξε για πάντα την ιστορία της μάρκας. Ο ελέφαντας που θύμιζε πολυθρόνα αντιπροσώπευε την κορυφαία εκμετάλλευση των εσωτερικών χώρων και το συνολικά υψηλό επίπεδο άνεσης. Αντίστοιχα ο κομψός πιγκουίνος τόνιζε την αναβαθμισμένη ποιότητα και τη φινέτσα του σχεδιασμένου από τον Giugiaro αμαξώματος. Τέλος το γουρουνάκι-κουμπαράς εστίαζε στην οικονομία καυσίμου, αλλά και στο συνολικά χαμηλό κόστος χρήσης που προσέφερε το Uno. Η καμπάνια είχε εξαιρετική απήχηση και συνετέλεσε στην τεράστια εμπορική επιτυχία που γνώρισε το Uno. Η περίπτωση αποτελεί ένα από τα ιδανικά παραδείγματα στην ιστορία της διαφήμισης, όπου η αρτιότητα ενός προϊόντος συνδυάστηκε με μια εξίσου άρτια καμπάνια επικοινωνίας μεγιστοποιώντας το αποτέλεσμα σε επίπεδο εικόνας και εμπορικής επίδοσης.

Με την παραγωγή του να διαρκεί από το 1983 έως και το 1995, το FIAT Uno αποτέλεσε μια τεράστια επιτυχία στην Ιταλία και στο εξωτερικό με 9 εκατομμύρια πωλήσεις. Η πλούσια ιστορία του ξεκίνησε με την εντυπωσιακή του παρουσίαση στις Η.Π.Α. το 1983, ενώ σήμερα -40 χρόνια μετά- συνεχίζει να αποτελεί σημείο αναφοράς για τα αυτοκίνητα πόλης απολαμβάνοντας απήχηση σε παγκόσμιο επίπεδο.

TopSpeed.Gr Newsroom

Recent Posts

ELE Rally: Συναρπαστικές νυχτερινές διαδρομές στο ADAC Opel Electric Rally Cup

Μετά τη συναρπαστική έναρξη της σεζόν στις αρχές Μαΐου στο ADAC Rallye Sulingen, οι ομάδες…

47 λεπτά ago

Το Ανανεωμένο Jeep Compass από €33.990 ή €296/μήνα

Το ανανεωμένο Jeep Compass MY24 είναι πλέον διαθέσιμο στη χώρα μας στην πολύ ανταγωνιστική τιμή…

1 ώρα ago

Lamborghini: Επιφυλακτική με την ολοκληρωτική μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση

Επιφυλακτική με την ολοκληρωτική μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση παραμένει η Lamborghini, με τον CEO της ιταλικής…

15 ώρες ago

Η Hyundai Ελλάς στο ThinkBiz Academy 2024

Το μοναδικό διήμερο πολυσυνέδριο επιχειρηματικότητας ThinkBiz Academy 2024 πραγματοποιήθηκε στην Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων, με…

1 ημέρα ago

Στην Ελλάδα τα αμιγώς ηλεκτρικά Smart #1 και Smart #3 (Τιμές – Εκδόσεις)

Στην Ελλάδα έφτασαν τα νέα Smart #1 και Smart #3, η έλευση των οποίων σηματοδοτεί…

1 ημέρα ago

Το Van της Χρονιάς 2024: Ford Transit Custom με Προνομιακή Μίσθωση από 352€

Ford Transit Custom: Leasing από €352 μέσω χρηματοδοτικής μίσθωσης Ford ή χρηματοδότησης αγοράς με Ford…

1 ημέρα ago