ΝΕΑ

40 χρόνια FIAT Uno: Μια διαφήμιση που άλλαξε την ιστορία

Το FIAT Uno αποτελεί ένα ορόσημο για την αυτοκινητοβιομηχανία. Εκτός από την έξυπνη σχεδίαση, η δημιουργικότητα της ομάδας της FIAT δεν εξαντλήθηκε μόνο  στο ίδιο το αυτοκίνητο, με μία ξεχωριστή διαφήμιση πριν από 40 χρόνια να ταράζει τα νερά στο χώρο της επικοινωνίας, όσο και το μοντέλο στο χώρο του αυτοκινήτου.

Από την παρουσίασή του το 1983, ήταν ξεκάθαρο ότι το Uno θα άλλαζε τα δεδομένα στα αυτοκίνητα πόλης και θα σημάδευε την ιστορία της FIAT. Εκτός από την τεράστια επένδυση στη σχεδίαση και εξέλιξη του αυτοκινήτου, η Ιταλική εταιρεία επένδυσε σημαντικά και στην επικοινωνία, προχωρώντας σε πρωτοποριακές ενέργειες, όπως για παράδειγμα την παρουσίαση του μοντέλου με επίκεντρο το Cape Canaveral στη Φλόριντα, το «σπίτι» του διαστημικού προγράμματος των Η.Π.Α.

Αυτή η ξεχωριστή προσέγγιση ταίριαζε απόλυτα με το Uno, το οποίο ήταν με διαφορά το πλέον καινοτόμο μοντέλο στην κατηγορία του, στοιχείο που το οδήγησε και στην κατάκτηση του τίτλου Car Of The Year για το 1984. Εξίσου ρηξικέλευθη ήταν και η διαφημιστική του καμπάνια, αποτελώντας το πρώτο αυτοκίνητο που χρησιμοποίησε για αυτό λόγο σατιρικά στοιχεία, όπως εξηγεί και στο παρακάτω video, ο κ. Roberto Giolito, σχεδιαστής και επικεφαλής του τμήματος Heritage της Stellantis.

Για την παρουσίαση των προηγμένων χαρακτηριστικών του Uno, η FIAT αξιοποίησε τον δημοφιλή σκιτσογράφο, Giorgio Forattini, ο οποίος εξάντλησε τη δημιουργική του δεινότητα για να μιλήσει στο κοινό για το νέο μοντέλο. Η καμπάνια του Forattini μετέφερε τον κόσμο του αυτοκινήτου στον κόσμο της φαντασίας και των καρτούν. Δημιουργώντας τέσσερις συμπαθείς χαρακτήρες, δύο ελέφαντες, έναν πιγκουίνο και ένα γουρουνάκι-κουμπαρά,  ο Forattini βρήκε τον πλέον ευρηματικό τρόπο για να επικοινωνήσει τα πλεονεκτήματα του Uno.  Ο πρώτος ελέφαντας εξέφραζε την κορυφαία άνεση που προσέφερε το μοντέλο, ο πιγκουίνος την κομψότητα του, το γουρουνάκι την οικονομία και το δεύτερο ελεφαντάκι το δυναμικό χαρακτήρα του Uno. Τα σκίτσα δεν αποτελούσαν υπερβολή των δυνατοτήτων του μοντέλου, με το κάθε ένα να ανταποκρίνεται απόλυτα στα καινοτόμα χαρακτηριστικά. Για παράδειγμα το γρήγορο ελεφαντάκι αντιπροσώπευε τους αποδοτικούς κινητήρες, με κορυφαίο όλων το νέο τότε FIRE, σύνολο που λανσαρίστηκε με το UNO και άλλαξε για πάντα την ιστορία της μάρκας. Ο ελέφαντας που θύμιζε πολυθρόνα αντιπροσώπευε την κορυφαία εκμετάλλευση των εσωτερικών χώρων και το συνολικά υψηλό επίπεδο άνεσης. Αντίστοιχα ο κομψός πιγκουίνος τόνιζε την αναβαθμισμένη ποιότητα και τη φινέτσα του σχεδιασμένου από τον Giugiaro αμαξώματος. Τέλος το γουρουνάκι-κουμπαράς εστίαζε στην οικονομία καυσίμου, αλλά και στο συνολικά χαμηλό κόστος χρήσης που προσέφερε το Uno. Η καμπάνια είχε εξαιρετική απήχηση και συνετέλεσε στην τεράστια εμπορική επιτυχία που γνώρισε το Uno. Η περίπτωση αποτελεί ένα από τα ιδανικά παραδείγματα στην ιστορία της διαφήμισης, όπου η αρτιότητα ενός προϊόντος συνδυάστηκε με μια εξίσου άρτια καμπάνια επικοινωνίας μεγιστοποιώντας το αποτέλεσμα σε επίπεδο εικόνας και εμπορικής επίδοσης.

Με την παραγωγή του να διαρκεί από το 1983 έως και το 1995, το FIAT Uno αποτέλεσε μια τεράστια επιτυχία στην Ιταλία και στο εξωτερικό με 9 εκατομμύρια πωλήσεις. Η πλούσια ιστορία του ξεκίνησε με την εντυπωσιακή του παρουσίαση στις Η.Π.Α. το 1983, ενώ σήμερα -40 χρόνια μετά- συνεχίζει να αποτελεί σημείο αναφοράς για τα αυτοκίνητα πόλης απολαμβάνοντας απήχηση σε παγκόσμιο επίπεδο.

TopSpeed.Gr Newsroom

Recent Posts

Subaru Crosstrek, Forester, Solterra & Outback, με όφελος έως 5.000€

H ΠΛΕΙΑΔΕΣ MOTORS A.E., επίσημη αντιπροσωπεία της SUBARU στην Ελλάδα, ανακοίνωσε εκπτώσεις έως 5.000€ (ανάλογα…

10 λεπτά ago

Η Nissan ανακοινώνει νέες επιπλέον εκπτώσεις για το Ariya

Η Nissan - Νικ. Ι. Θεοχαράκης ΑΕ είναι στην ευχάριστη θέση  να ανακοινώσει νέες επιπλέον…

1 ώρα ago

Διπλό βάθρο για την Hyundai στο Ράλι Πορτογαλίας

Το προβάδισμα στο πρωτάθλημα κατασκευαστών κατέκτησε η Hyundai Motorsport διευρύνοντας παράλληλα το προβάδισμα της και…

2 ώρες ago

Mercedes-Benz: Διακόπτει την εξέλιξη της ηλεκτρικής πλατφόρμας για αυτοκίνητα πολυτελείας

Η Mercedes-Benz αποφάσισε να διακόψει την ανάπτυξη μιας πλατφόρμας αφιερωμένης στην παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων υψηλών…

4 ώρες ago

Το Νέο Opel Frontera αποκαλύπτεται πλήρως

Μόλις λίγες εβδομάδες πριν, η Opel έδωσε στη δημοσιότητα τις πρώτες φωτογραφίες του νέου Frontera.…

19 ώρες ago

Η Renault στο Roland-Garros με την ειδική έκδοση του Renault 5 E-Tech

Για τρίτη συνεχή χρονιά, η Renault συνεχίζει να διαδραματίζει ζωτικό ρόλο στο διάσημο Roland-Garros Grand…

19 ώρες ago