Η υπόθεση “σπορ ναυαρχίδα της Mazda και Wankel“, έχει περάσει από πολλά κύματα. Η ιαπωνική εταιρεία έχει τροφοδοτήσει έναν μύλο φημών και διαρροών ως προς το επερχόμενο μοντέλο της με ρότορα, κυρίως λόγω της δικής της αναποφασιστικότητας. Ενώ η εξέλιξη του Skyactiv-R (έτσι ονομάζεται ο νέος ρότορας) δεν σταμάτησε ποτέ, ενώ επιβεβαιώθηκαν οι φήμες και οι ελπίδες με το RX-Vision, στελέχη της, κατά περιόδους, διέψευδαν την πρόθεση παραγωγής του. Ίσως όμως, η ώρα που περιμένουν οι φαν της αυτοκίνησης και ιδιαίτερα των μοντέλων της Mazda με περιστροφικό κινητήρα να πλησιάζει επικίνδυνα…
Στις 27 Οκτωβρίου, ανοίγει τις πόρτες του το 45ο Motor Show του Τόκυο. Εκεί, ο μισός… πλανήτης ψιθυρίζει ότι η εταιρεία από τη Χιροσίμα θα παρουσιάσει μια έκδοση προπαραγωγής του Mazda RX-9, ανακοινώνοντας ότι θα το βγάλει στην αγορά το 2020. Επιτείνοντας αυτές τις φήμες, η Mazda, μας καλεί να ετοιμαστούμε “για μια μεγάλη ανακοίνωση” που θα κάνει στο Τόκυο και επιβεβαιώνει πως θα παρουσιάσει ένα concept- εξέλιξη του RX-Vision. Το timing θα ήταν ιδανικό για κάτι τέτοιο, καθώς τον Μάρτιο του 2018, το θρυλικό Mazda RX-7 γιορτάζει τα 40 του χρόνια.
Ιαπωνικά Μέσα Ενημέρωσης αναφέρουν ότι η Mazda θα παρουσιάσει το RX-9 προπαραγωγής ως φόρο τιμής στα 50 χρόνια από την ημέρα που έβαλε ρότορα σε μοντέλο παραγωγής της και ότι θα ανακοινώσει την πρόθεσή της για παραγωγή, παρουσιάζοντας το τελικό -υβριδικό, πισωκίνητο- μοντέλο και πάλι στο Τόκυο, το 2019, ώστε να το έχει προς πώληση όταν θα γιορτάζει τα 100ά της γενέθλια, το 2020.
από δύο ρότορες 800 cc. Όπως είχε αποκαλύψει το TopSpeed.gr, (δες το σχετικό ρεπορτάζ μας εδώ) ο επανασχεδιασμένος ρότορας της Mazda είναι γυρισμένος κατά 180 μοίρες σε ό,τι αφορά τη θέση του, έχει την εισαγωγή αέρα στο κάτω μέρος του και την εξαγωγή επάνω. Το turbo είναι επίσης τοποθετημένο επάνω από το κύριο μέρος του ρότορα, με την αρχιτεκτονική αυτή να έχει επιλεγεί για να αυξηθεί η απόδοση.
Ο managing executive officer του κέντρου τεχνικών ερευνών και ανάπτυξης ολοκληρωμένων συστημάτων ελέγχου της Mazda, Mitsuo Hitomi, πολύ πρόσφατα, στην έκθεση της Φρανκφούρτης, άναψε φωτιές. “Συνεχίζουμε την ανάπτυξη του rotary κινητήρα επόμενης γενιάς”, είπε, παραδεχόμενος ότι η Mazda “δεν μπορεί να βελτιώσει την απόδοση του συγκεκριμένου κινητήρα σε σχέση με τα σημερινά στάνταρ εκπομπών ρύπων” και επιβεβαίωσε ότι η τεχνολογία range extender είναι η λύση στο πρόβλημα του μοντέλου που ο… μισός πλανήτης αποκαλεί RX-9.
Λίγο αργότερα, ο αντιπρόεδρος έρευνας και ανάπτυξης της Mazda, Matsuhiro Tanaka, επιβεβαίωσε ότι “στο Tokyo Motor Show θα παρουσιάσουμε ένα νέο design concept. Μπορείτε να το δείτε ως την εξέλιξη του RX-Vision“. Και, στο ερώτημα αν θα είναι αυτό το RX-9, απάντησε ότι “όταν παρουσιάζουμε ένα concept, η πρόθεσή μας από τη σχεδιαστική και μηχανική κοινότητα, είναι να το κάνουμε πραγματικότητα. Αυτό που θα πω είναι ότι κάνουμε ό,τι είναι ανθρωπίνως δυνατό ώστε να το δοκιμάσουμε και να το κάνουμε μια πιθανότητα”.
Νωρίτερα, ο επικεφαλής R&D της Mazda, Kiyoshi Fujiwara είπε πως αναγνωρίζει ότι η υβριδική τεχνολογία θα μπορούσε τελικά να συμβαδίσει με τα rotary sports cars. Αλλά ότι “θα ήθελα να παρουσιάσω το νέο ρότορα χωρίς ηλεκτροκίνηση, επειδή πιστεύω ότι έτσι τον θέλουν οι rotary fans”. Είτε υβριδικό, είτε όχι, θα τα καταφέρει η Mazda να ξαναβγάλει στην παραγωγή τον θρυλικό ρότορα; Τα νέα είναι ενθαρρυντικά…
Tip: Ιαπωνικά ΜΜΕ αναφέρουν ότι η τιμή του RX-9 θα κινείται περίπου στα 80.000 ευρώ
Γεια σας αγαπητοί ακροατές και καλώς ήρθατε στο δεύτερο TSF1 Podcast για τη σεζόν 2024…
Από την ίδρυση της, το 1947, ένα στοιχείο γοήτευε σταθερά τους λάτρεις του Prancing Horse:…
Η Peugeot ανανεώνει αισθητικά το Best Seller της, το 2008 προκειμένου να παραμείνει ανταγωνιστικό σε…
Η Hyundai Motor αποκάλυψε το Νέο Hyundai BΑΥΟΝ με τολμηρή και στιβαρή σχεδίαση. Ο μεγάλος…
Η Alfa Romeo παρουσίασε το νέο της συμπαγές SUV Junior παγκοσμίως στις 10 Απριλίου, το…
Η Nissan ανακοίνωσε σήμερα μια νέα συνεργασία με την αυτοκινητοβιομηχανία Silence της ACCIONA – μια…