Πώς βρέθηκε ένα χαμένο πρωτότυπο του 1948

Εβδομήντα χρόνια πριν, η Land Rover παρουσίαζε, στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Άμστερνταμ, το πρώτο της μοντέλο. Η μάρκα γινόταν δεκτή με θέρμη και σύντομα, το μοντέλο που παρουσίαζε τότε η βρετανική φίρμα, θα εξελισσόταν σε θρύλο. Από το 1948, fast forward στο 2018. Την ημερομηνία των εβδομηκοστών γενεθλίων της, η Jaguar Land Rover, ανακαλύπτει, σε έναν κήπο, το ένα από τα τρία πρωτότυπα που χρησιμοποίησε στην πρώτη της παρουσίαση.

Για πολλούς, είναι ίσως το σημαντικότερο barn find όλων των εποχών. Και να μην είναι έτσι, αποτελεί σίγουρα τη σημαντικότερη «ανακάλυψη» Land Rover, τα τελευταία χρόνια. Πολύ δε περισσότερο, αφού το Land Rover Series 1 Prototype θεωρείτο, εδώ και περίπου μισό αιώνα, χαμένο και αφού δεν έχει αλλαχτεί επάνω του τίποτα από τότε που η LR ήταν «βρέφος». Το μόνο, είναι ότι από πάνω του έχει περάσει ο –αλύπητος- χρόνος.

Το συγκεκριμένο πρωτότυπο, το οποίο ενδεχομένως να μπορούσε να το ονομάσει κανείς «το πρώτο Land Rover ever», αφού είναι το πρώτο Land Rover προπαραγωγής, χρησιμοποιείτο ως το 1960. Μετά, εγκαταλείφθηκε σε ένα χωράφι, στην Ουάλια. Αργότερα, αγοράστηκε ως restoration project, αλλά… δεν ήταν η μοίρα του. Έμεινε παρατημένο να σαπίζει σε έναν κήπο, μέχρι να το βρει η Land Rover, πρόσφατα.

Το αστείο είναι ότι το εκθεσιακό πρωτότυπο, το οποίο η JLR θεωρούσε χαμένο, βρισκόταν μόλις λίγα μίλια μακριά από το Solihull, εκεί όπου φτιάχτηκε. Στον ίδιο κήπο, η μάρκα βρήκε, εκτός από το πρώτο Land Rover προπαραγωγής, αρκετά ακόμα μοντέλα των τελευταίων 67 ετών, τα οποία οδήγησε στις εγκαταστάσεις της.

 

Τώρα, τη φροντίδα αυτού του πραγματικά μοναδικού Land Rover θα αναλάβουν οι ειδικοί της μάρκας, οι οποίοι έχουν επιφορτιστεί με το πρόγραμμα restoration των Land Rover Series 1, για να το οδηγήσουν στην έκθεση της εταιρίας, τώρα που γιορτάζει τα 70 της.

Παρεμπιπτόντως, το συγκεκριμένο Land Rover έχει πιο παχύ αλουμινένιο σασί από τα μοντέλα παραγωγής, είναι γαλβανισμένο (έτσι εξηγείται και το γεγονός ότι δεν… εξαϋλώθηκε από τη σκουριά), ενώ η οροφή του αποσπώταν τελείως. Από την υφασμάτινη οροφή, όπως φαντάζεσαι, δεν έχει μείνει ούτε δείγμα…

Γιώργος Καραγιάννης

Recent Posts

Ferrari 12Cilindri : Μια σύγχρονη Daytona

Από την ίδρυση της, το 1947, ένα στοιχείο γοήτευε σταθερά τους λάτρεις του Prancing Horse:…

2 ημέρες ago

Οδηγούμε Peugeot 2008 facelift 1.2 100HP Allure: Back to Basics (Βίντεο)

Η Peugeot ανανεώνει αισθητικά το Best Seller της, το 2008 προκειμένου να παραμείνει ανταγωνιστικό σε…

3 ημέρες ago

Ιδού, το νέο Hyundai Bayon

Η Hyundai Motor αποκάλυψε το Νέο Hyundai BΑΥΟΝ με τολμηρή και στιβαρή σχεδίαση. Ο μεγάλος…

4 ημέρες ago

Alfa Romeo: Ένα νέο μοντέλο κάθε χρόνο μέχρι το 2030

Η Alfa Romeo παρουσίασε το νέο της συμπαγές SUV Junior παγκοσμίως στις 10 Απριλίου, το…

5 ημέρες ago

Η Nissan ξεκινάει συνεργασία με την Acciona στον τομέα της μικροκινητικότητας

Η Nissan ανακοίνωσε σήμερα μια νέα συνεργασία με την αυτοκινητοβιομηχανία Silence της ACCIONA – μια…

5 ημέρες ago

Η DFSK έρχεται στην Ελλάδα, από το Spanos Group

Μια μάρκα αυτοκινήτων που έχει ήδη κατακτήσει το κοινό σε περισσότερες από 70 χώρες του…

5 ημέρες ago