ΝΕΑ

100% πράσινη κινητικότητα θα υπάρξει μόνο σε 50 χρόνια – Τα ηλεκτρονικά καύσιμα και τα βιοκαύσιμα είναι απαραίτητα

Πενήντα χρόνια – Αυτός είναι ο χρόνος που θα χρειαστεί για να ωριμάσει η οικολογική μετάβαση στον κόσμο της κινητικότητας και των μεταφορών. Και αυτό υπό την προϋπόθεση ότι θα χρησιμοποιηθούν και άλλες τεχνολογίες για να συμπληρώσουν την ηλεκτροκίνηση, αρχής γενομένης από τα εναλλακτικά καύσιμα. Σε αυτά τα συμπεράσματα καταλήγει μελέτη του Aspen Institute Italia, μιας ανεξάρτητης ένωσης για την έρευνα θεμάτων οικονομικής και κοινωνικής σημασίας. Δεδομένου ότι ο τομέας της κινητικότητας, μετά την ενέργεια και τη βιομηχανία, αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους τομείς όσον αφορά τις εκπομπές ρύπων, η μελέτη υπογραμμίζει πώς τα ηλεκτρονικά καύσιμα και τα βιοκαύσιμα θα διαδραματίσουν θεμελιώδη ρόλο στη διαδικασία απαλλαγής των μεταφορών από τον άνθρακα ακόμη και μετά το 2035, (ημερομηνία για την οποία η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει προβλέψει τον πλήρη εξηλεκτρισμό τους, με την πρόσφατα εισαχθείσα εξαίρεση των συνθετικών καυσίμων). Ειδικότερα, τα βιοκαύσιμα που προέρχονται από ανανεώσιμες πηγές, όπως τα φυτά, τα φύκια και τα οργανικά απόβλητα, επιτυγχάνουν σημαντικά χαμηλότερες εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου από τα παραδοσιακά ορυκτά καύσιμα. Για το Ινστιτούτο, από την άλλη πλευρά, τα ηλεκτρονικά καύσιμα παρουσιάζουν κάποιες πρόσθετες δυσκολίες, επειδή η παραγωγή τους μπορεί να είναι περιορισμένη και υπερβολικά δαπανηρή.

Η θέση της Ιταλίας

Έτσι, η ιταλική κυβέρνηση έχει δίκιο να υποστηρίζει το ρόλο των βιοκαυσίμων στις Βρυξέλλες, διότι, όπως αναφέρει το Aspen Institute Italia, «λαμβάνοντας υπόψη την τρέχουσα κατάσταση των υλικοτεχνικών υποδομών και την προτίμηση των Ιταλών στα αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης, είναι λογικό να υποθέσουμε ότι η μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα θα πάρει χρόνο». Σε αυτό προστίθεται το γεγονός ότι «η ανάπτυξη των κινητήρων υδρογόνου βρίσκεται ακόμη σε πρώιμο στάδιο και η μεγάλης κλίμακας παραγωγή ηλεκτρονικών καυσίμων σε ανταγωνιστικές τιμές εξακολουθεί να αποτελεί πρόκληση». Περαιτέρω παράγοντες υποδηλώνουν ότι «τα βιοκαύσιμα μπορούν να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στη μείωση των εκπομπών. CO2 που το 2022 ήταν οι υψηλότερες που έχουν καταγραφεί ποτέ σε παγκόσμιο μέσο επίπεδο».

Νικόλαος Μιχαλόπουλος

Recent Posts

Källenius (CEO Mercedes): «Θα εκσυγχρονίζουμε όλους τους κινητήρες, στη συνέχεια οι πελάτες θα επιλέγουν»

Ο διευθύνων σύμβουλος της Mercedes-Benz, Ola Källenius, επανέρχεται για να μιλήσει για τις στρατηγικές ηλεκτροκίνησης…

59 λεπτά ago

Η Ford ξανασκέφτεται τον στόχο του 2030 για την υιοθέτηση αποκλειστικά BEV στην Ευρώπη

Η Ford Motor επανεξετάζει το σχέδιό της να πωλεί μόνο πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη…

2 ώρες ago

Η BMW Motorrad παρουσιάζει το Automated Shift Assistant

Με το νέο Automated Shift Assistant (ASA), η BMW Motorrad παρουσιάζει μια καινοτόμο τεχνική λύση…

1 ημέρα ago

Ιδού, η νέα BMW M4 CS

Η νέα BMW M4 CS προσκαλεί τους οδηγούς να βιώσουν την απαράμιλλη αίσθηση M σε…

1 ημέρα ago

Οδηγούμε Mercedes – Benz CLA 200 7G-DCT: Κομψοτέχνημα με άποψη (Βίντεο)

Η εναλλακτική των τετράθυρων coupé ως πιο σπορτίφ και νεανική πρόταση, σε σχέση με τα…

1 ημέρα ago

Με την υποστήριξη της Jeep ολοκληρώθηκε το XTERRA Greece | Vouliagmeni 2024

Η Jeep ήταν για το 2024 χρυσός χορηγός στο XTERRA Greece | Vouliagmeni που έλαβε…

2 ημέρες ago