Live η Κίνηση στους δρόμους
Plug In Hybrid

Υβριδικά Plug-in και περιβάλλον – Πώς η Γερμανία βάζει όρους φόρτισης

Η Γερμανία ζητά υποχρεωτική φόρτιση για τα υβριδικά plug-in, προωθώντας την υπεύθυνη χρήση και την προστασία του περιβάλλοντος

Plug In Hybrid

Η Γερμανία εξετάζει την υποχρεωτική φόρτιση για τα υβριδικά plug-in, ενόψει της απαγόρευσης πώλησης αυτοκινήτων με θερμικούς κινητήρες το 2035. Η πρόταση της VDA στοχεύει στη σωστή χρήση των μπαταριών, στην προστασία του περιβάλλοντος και στην ενίσχυση της εγχώριας βιομηχανίας. Τα plug-in υβριδικά θεωρούνται κρίσιμα για μια «μεταβατική» λύση μεταξύ βενζίνης και ηλεκτροκίνησης.

Εν όψει των συνομιλιών στις Βρυξέλλες για τη διακοπή πώλησης αυτοκινήτων με θερμικούς κινητήρες έως το 2035, η Χίλντεγκαρντ Μίλερ, πρόεδρος του γερμανικού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (VDA), προτείνει αυτό που προς το παρόν θεωρείται μια «ελαφριά πρόκληση»: «Στο μέλλον, τα υβριδικά plug-in θα μπορούσαν να σχεδιαστούν έτσι ώστε η τακτική φόρτιση να είναι υποχρεωτική». Σύμφωνα με την πρόταση, σε μια προκαθορισμένη απόσταση ο οδηγός θα πρέπει να «γεμίζει» με ηλεκτρική ενέργεια· διαφορετικά, αν επιμείνει στη χρήση βενζίνης, η ισχύς του κινητήρα θα περιορίζεται. Τι κρύβεται πίσω από την ιδέα της VDA; Ο στόχος φαίνεται να είναι η ενίσχυση των εγχώριων κατασκευαστών.

Τα plug-in που προκαλούν αντιδράσεις

Η υποχρεωτική φόρτιση προτείνεται ως απάντηση στους επικριτές των PHEV. Η βασική κριτική, την οποία υποστηρίζουν περιβαλλοντικές οργανώσεις, είναι ότι οι οδηγοί χρησιμοποιούν λανθασμένα – και μη υπεύθυνα, σύμφωνα με τους αυστηρούς επικριτές – τα υβριδικά plug-in, ταξιδεύοντας κυρίως με τον κινητήρα βενζίνης και αγνοώντας τη φόρτιση της μπαταρίας. Σε αυτές τις συνθήκες, τα plug-in μετατρέπονται απλώς σε θερμικά αυτοκίνητα με επιπλέον ηλεκτρικό βάρος, ακυρώνοντας τα οφέλη της ηλεκτρικής πρόωσης σε κατανάλωση και εκπομπές. Στο κείμενο αυτό αναλύουμε κάθε πτυχή του ζητήματος, υποστηριζόμενοι από τα δεδομένα του Κέντρου Δοκιμών μας.

Ωστόσο, η VDA δεν έχει διευκρινίσει ούτε την απόσταση πέρα από την οποία θα μειώνεται η ισχύς, ούτε το μέγεθος της μείωσης. Πρόκειται προς το παρόν για μια πρόταση χωρίς σαφή εφαρμογή, αλλά με συγκεκριμένους λόγους πίσω της.

Γιατί οι Γερμανοί κατασκευαστές ζητούν την υποχρεωτική φόρτιση για τα plug-in

Η οδηγία της VDA, που προτείνει τη συνεχή ή σχεδόν συνεχή χρήση φορτισμένης μπαταρίας, αποσκοπεί στην άμβλυνση αντιρρήσεων και αντιπαραθέσεων, παρουσιάζοντας τα plug-in ως μια βιώσιμη λύση και μετά το 2035. Αλλά γιατί αυτή η δραστηριότητα; Η σημερινή Γερμανία διαφέρει πολύ από το 2019, όταν στήριξε την απαγόρευση των θερμικών κινητήρων που πρότεινε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Η χώρα αντιμετωπίζει την ενεργειακή κρίση, τον κινεζικό ανταγωνισμό – τόσο στην Ευρώπη όσο και στο Πεκίνο και τις γύρω περιοχές – και μια πιο αργή από την αναμενόμενη ανάπτυξη της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας. Γι’ αυτό προτιμά να επενδύσει στα συνθετικά καύσιμα (e-fuels) και στα plug-in, αναζητώντας μια μεσοβέζικη λύση ανάμεσα στο «όλα ηλεκτρικά» που ονειρεύονται οι Βρυξέλλες και στην ανάγκη προστασίας της ανταγωνιστικότητας της εγχώριας βιομηχανίας.