
Toyota Land Cruiser FJ: επιστροφή στο αυθεντικό compact 4×4 που λείπει — λιτό, στιβαρό, έτοιμο να σε πάει εκεί όπου ο δρόμος τελειώνει.
Με ύφος που θυμίζει τα παλιά Land Cruiser και χαρακτήρα φτιαγμένο για περιπέτεια, υπόσχεται ελευθερία χωρίς περιττά λόγια: μπαίνεις, ξεκινάς, φτάνεις.
Το κοινό θα το γνωρίσει πρώτο στο Japan Mobility Show 2025 — κι από εκεί, αρχίζει ξανά η ιστορία.
Εβδομήντα τρία χρόνια μετά το Toyota BJ του 1951 —τον άμεσο πρόγονο του Land Cruiser, το ανθεκτικό 4×4 που ανέβηκε μέχρι τον 6ο σταθμό του Φούτζι και έθεσε τα θεμέλια της σειράς— η οικογένεια Land Cruiser αποκτά το πιο συμπαγές και ευέλικτο μέλος της. Το νέο Toyota Land Cruiser FJ έκανε παγκόσμια πρεμιέρα στις 20 Οκτωβρίου 2025 και στοχεύει σε λανσάρισμα Ιαπωνία, μέσα στο 2026. Τοποθετείται κάτω από το LC 250, με μεταξόνιο 2.580 mm (–270 mm σε σχέση με LC 250), κάτι που το κάνει πιο «σφιχτό» σε διαστάσεις και άρα ευκολότερο να χωρέσει παντού χωρίς να προδίδει το DNA αντοχής και αξιοπιστίας.
Η μηχανολογική βάση είναι γνώριμη και δοκιμασμένη: πλατφόρμα εξελιγμένη στην οικογένεια IMV, 4WD part-time, 2TR-FE 2,7 λίτρων με 120 kW/163 PS και 246 N·m, σετάρισμα με 6άρι Super ECT. Οι ενισχύσεις στο πάτωμα και η αυξημένη ακαμψία αμαξώματος υπόσχονται στιβαρή αίσθηση, ενώ η ελάχιστη ακτίνα στροφής 5,5 m και η άρθρωση τροχών σε επίπεδα LC 70 δίνουν αυτό που ζητά ο χρήστης εκτός δρόμου: ευελιξία στο στενό, πρόσφυση στο δύσκολο.
Σχεδιαστικά, το FJ μιλά τη γλώσσα της χρηστικότητας με σύγχρονη προφορά: τετραγωνισμένοι όγκοι, αφαιρούμενοι προφυλακτήρες για γρήγορη επισκευή ή μεγαλύτερες γωνίες προσέγγισης και προσωπικό ύφος, και εργοστασιακές επιλογές που ανοίγουν τον δρόμο στο overlanding, όπως στρογγυλοί προβολείς και MOLLE panels (αρθρωτό σύστημα ανάρτησης εξοπλισμού) . Το κοινό θα το δει από κοντά στο Japan Mobility Show 2025 (30 Οκτωβρίου–9 Νοεμβρίου, στο Tokyo Big Sight), πλάι στο ηλεκτρικό Land Hopper που χωρά στο πορτμπαγκάζ και επεκτείνει την εμπειρία πέρα από εκεί που φτάνει το ίδιο το όχημα.
Στόχος είναι να προστεθεί ένα ακόμη, πιο προσιτό και συμπαγές κεφάλαιο στη γενιά των 250/300/70 Series, διατηρώντας τον πυρήνα του ονόματος: αξιοπιστία, αντοχή, εκτός δρόμου ικανότητα. Με κληρονομιά που ξεκινά από το BJ του 1951 —το πρώτο που ανέβηκε στον 6ο σταθμό του Φούτζι— και με 12,15 εκατ. πωλήσεις σε 190+ χώρες/περιοχές έως τον Αύγουστο του 2025, το Land Cruiser συνεχίζει να εξελίσσεται με γνώμονα πραγματική χρήση από πελάτες σε όλο τον κόσμο.

Σχεδίαση & πακέτο: τετράγωνη λογική, σύγχρονη γλώσσα
Το FJ υιοθετεί τετραγωνισμένη καμπίνα για εργονομία και φόρτωση, εκφράζοντας καθαρούς όγκους με «dice motif» και σπασμένες ακμές. Οι φουσκωμένοι θόλοι και οι ισχυροί προφυλακτήρες προσδίδουν σταθερότητα οπτικά, ενώ οι γωνιακοί προφυλακτήρες είναι τμηματικοί και αφαιρούμενοι, ώστε σε μικροζημιές να αλλάζονται μόνο τα απαραίτητα τμήματα — και για να διευκολύνεται η προσωποποίηση.
Η σταθερή πίσω αεροτομή, βαμμένη στην ειδική λευκή απόχρωση SC40, «ξεκινά» από τα πλαϊνά και ενώνεται με το κάλυμμα του κινητήρα, χωρισμένα από μια λεπτή μαύρη γραμμή. Στο πίσω μέρος υπάρχει διάτρητο πλέγμα, που αφήνει να φαίνονται ορισμένα μηχανικά και δομικά μέρη. Πάνω από τον κινητήρα θα δεις σκουρόχρωμες περσίδες από πολυκαρβονικό (Lexan), οι οποίες συνοδεύονται από μικρότερες περσίδες στα φουσκωμένα πίσω φτερά, για ενιαία οπτική συνέχεια και εξαγωγή θερμού αέρα.

Εσωτερικό & ασφάλεια
Ο θάλαμος διαμορφώνεται με οριζόντιο ταμπλό για άμεση αντίληψη κλίσης/στάσης, οθόνη και διακόπτες ομαδοποιημένους ώστε να μειώνεται η μετακίνηση του βλέμματος, και λεβιέ σε φυσική θέση για διαισθητική χρήση. Η χαμηλή κολόνα/ποδιά (cowl) και η χαμηλή γραμμή παραθύρων αυξάνουν το οπτικό πεδίο εντός και εκτός δρόμου. Η εργονομική φιλοσοφία και η διάταξη των χειριστηρίων ακολουθούν το πρότυπο του μεγάλου Land Cruiser (300 Series), με παρόμοια οριζόντια αρχιτεκτονική και «eyes-up» λογική που διευκολύνει την ανάγνωση πληροφοριών σε κάθε τερέν. Το Toyota Safety Sense, με Pre-Collision και εξελιγμένες λειτουργίες, υποστηρίζει την οδήγηση με ηρεμία.

Εκτός δρόμου & κινητικότητα: «κοντό» μεταξόνιο, μεγάλη άρθρωση
Το FJ αξιοποιεί πλατφόρμα εξελιγμένη στην οικογένεια IMV, εξασφαλίζοντας απόσταση από το έδαφος και γωνίες προσέγγισης που ταιριάζουν σε Land Cruiser. Η άρθρωση τροχών είναι ισοδύναμη με της 70 Series, ενώ το μεταξόνιο είναι 270 mm μικρότερο σε σχέση με το LC 250, προσφέροντας ελάχιστη ακτίνα στροφής 5,5 m και υψηλή ευελιξία σε στενά/τεχνικά περάσματα. Ενισχύσεις (braces) στο πάτωμα και αυξημένη ακαμψία αμαξώματος βελτιώνουν τη σταθερότητα, με εκτεταμένες off-road δοκιμές να «σφραγίζουν» την αξιοπιστία, την αντοχή και την πραγματική Land Cruiser-ίλα.

Προσωποποίηση & overlanding: έτοιμο για «στήσιμο»
Κατά τη διάρκεια του κύκλου ζωής θα διατίθενται εργοστασιακές επιλογές ανά περιοχή, όπως στρογγυλοί προβολείς που παραπέμπουν σε παλαιότερες γενιές, MOLLE panels για δέσιμο εξοπλισμού και robust εξωτερικά/λειτουργικά στοιχεία που αποτυπώνουν το off-road DNA του μοντέλου. Η λογική είναι να κάνεις το δικό σου FJ, από καθημερινή χρήση μέχρι touring/overlanding.

Land Hopper: μικροκινητικότητα που χωρά στο πορτμπαγκάζ
Παράλληλα, εξελίσσεται το Land Hopper, ένα ηλεκτρικό προσωπικό όχημα για μεταφορά ανθρώπων/φορτίου. Η πρόθεση είναι να επεκτείνει το πεδίο χρήσης πέρα από εκεί που φτάνει το FJ, για trail riding σε μονοπάτια, με αποθήκευση στο χώρο αποσκευών. Η ημερομηνία κυκλοφορίας παραμένει απροσδιόριστη.

Hilux σκελετός, Land Cruiser αρθρωση και αντοχή
Το FJ (Prototype) μετρά 4.575 x 1.855 x 1.960 mm (Μ/Π/Υ), με μεταξόνιο 2.580 mm και πενταθέσια διάταξη σε δύο σειρές. Κινείται από τον 2TR-FE 2,7 λίτρων βενζίνης, με μέγιστη ισχύ 120 kW (163 PS) και μέγιστη ροπή 246 Nm. Η μετάδοση είναι 4WD με part-time σύστημα, μέσω 6-τάχυτου αυτόματου Super ECT.
Αν το Land Cruiser 250 επανέφερε το πνεύμα των απλών, ανθεκτικών λύσεων, το νέο FJ φαίνεται να το εξελίσσει σε κουλτούρα: ένα εργαλείο που υπηρετεί το Freedom & Joy με τρόπο αυθεντικό, δίνοντας χώρο στην προσωποποίηση και στη δημιουργική χρήση (από light overlanding μέχρι καθημερινή μετακίνηση). Δεν υπόσχεται θεάματα· υπόσχεται να σε ακολουθεί παντού, χωρίς να σε βαραίνει.
Το ενδιαφέρον είναι πως η Toyota δεν «πουλάει» μόνο ένα ακόμη Land Cruiser, αλλά ένα οικοσύστημα: εργοστασιακά accessories, έτοιμες λύσεις για gear management και μια αισθητική που αγκαλιάζει την κοινότητα των χρηστών. Αν το ζητούμενο είναι ένα καθαρόαιμο 4×4 που φτιάχνεις «στα μέτρα σου», το FJ δείχνει ήδη να κουμπώνει εκεί που πρέπει: ανάμεσα στην παράδοση και στο σήμερα, με χαρακτήρα που θα γράψει τις δικές του ιστορίες.

















































