Live η Κίνηση στους δρόμους

Toyota Century: Η ιαπωνική ναυαρχίδα σηκώνει το γάντι σε Rolls-Royce και Bentley ως αυτόνομη μάρκα

Η Toyota ανοίγει νέο κεφάλαιο για τη Century, μετατρέποντάς την σε ξεχωριστή μάρκα με φιλοσοφία One of One. Πίσω από τον επικοινωνιακό θόρυβο, η ουσία είναι το ίδιο το αυτοκίνητο: ένα chauffeur-driven μοντέλο που δίνει προτεραιότητα στην ησυχία, την άνεση και τη διακριτικότητα, με plug-in υβριδική τεχνολογία και αρχιτεκτονική που υπηρετεί τους πίσω επιβάτες.

Akio Toyoda: «Century, το επόμενο κεφάλαιο—ένα ιαπωνικό σύμβολο ειρήνης και υπερηφάνειας»

Ο Πρόεδρος του Δ.Σ. της Toyota, Akio Toyoda, παρουσίασε με προσωπικό ύφος την ιστορία και το νόημα του Century, ενός αυτοκινήτου που, όπως είπε, «στέκεται στην κορυφή, σε δική του κατηγορία». Με αφετηρία τις ρίζες της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας και το όραμα των Kiichiro και Shoichiro Toyoda, ο Akio χαρτογράφησε την πορεία ενός μοντέλου που δημιουργήθηκε για να είναι «To be like no other» και σήμερα εξελίσσεται σε αυτόνομη μάρκα με σύνθημα «One of One».

Ρίζες και αποστολή

Ο Kiichiro Toyoda διατύπωσε από νωρίς τον σκοπό: «Δεν είναι απλώς να φτιάχνουμε αυτοκίνητα. Με ιαπωνικές ιδέες και δεξιότητες, πρέπει να δημιουργήσουμε μια αυτοκινητοβιομηχανία για την Ιαπωνία». Στη δεκαετία του 1930, σε μια εποχή που πολλοί θεωρούσαν πως η χώρα αδυνατούσε να κατασκευάσει αυτοκίνητα, ο Kiichiro στόχευσε στη διαμόρφωση ολόκληρου κλάδου, όχι μόνο μιας εταιρείας. Το 1938, έναν χρόνο μετά την επίσημη ίδρυση της Toyota, προστέθηκε στην προσπάθεια ένας ακόμη καταλύτης: ο Kenya Nakamura, ο πρώτος chief engineer της εταιρείας.

Kenya Nakamura: «To be like no other»

Η ανάπτυξη του Century ξεκίνησε το 1963, μόλις 30 χρόνια από την πρώτη Toyota και 18 χρόνια μετά τον πόλεμο. Παρά τις σceptικές φωνές—«πώς θα μπορούσε η Toyota, χωρίς παράδοση ή κύρος, να δημιουργήσει ένα παγκόσμιας κλάσης πολυτελές αυτοκίνητο;»—ο Nakamura επέμεινε στην καινοτομία και στη σύντηξη τεχνολογίας με ιαπωνική παράδοση. Ενσωμάτωσε πολιτιστικά στοιχεία όπως το Edo metal engraving στο έμβλημα του φοίνικα και υφάσματα Nishijin-ori για τις επενδύσεις, δίνοντας υλική υπόσταση στο δόγμα «να μην μοιάζει με κανένα άλλο»

Σχεδιασμός και εργονομία μετακίνησης

Η Century υιοθετεί επιβλητικές αναλογίες και καθαρές επιφάνειες που αποπνέουν κύρος χωρίς επίδειξη. Οι πίσω πόρτες ανοίγουν έως 75° και συνδυάζονται με ηλεκτρικό αναδιπλούμενο σκαλοπάτι και χειρολαβές στη μεσαία κολόνα, ώστε η επιβίβαση και αποβίβαση να γίνονται με φυσική ροή—όπως απαιτεί η εθιμοτυπία ενός πραγματικού chauffeur car. Ο διαχωρισμός καμπίνας-χώρου αποσκευών χρησιμοποιεί ηχομονωτικό laminate κρύσταλλο για ενισχυμένη ιδιωτικότητα και ακόμη πιο ήσυχη κύλιση.

Πίσω καμπίνα: χρόνος ποιότητας εν κινήσει

Τα πίσω καθίσματα ανακλίνονται, διαθέτουν λειτουργίες χαλάρωσης και υποστηρίζονται από ηχοσύστημα ρυθμισμένο για «σκηνικό» άκουσμα που δεν κουράζει σε μεγάλες διαδρομές. Μπροστά, το cockpit προσφέρει στον επαγγελματία οδηγό τα εργαλεία που χρειάζεται χωρίς να αποσπά την προσοχή των πίσω επιβατών. Όλα είναι μελετημένα για να μετατρέπουν το ταξίδι σε παραγωγικό ή ήρεμο χρόνο, ανάλογα με το ζητούμενο.

Κίνηση και δυναμική συμπεριφορά

Κάτω από το καπό, ένα V6 3,5 λίτρων plug-in hybrid συνεργάζεται με ηλεκτρικούς κινητήρες και μετάδοση e-CVT, επιτρέποντας καθημερινή χρήση ως BEV και απρόσκοπτες μεγάλες αποστάσεις ως HEV. Η τετρακίνηση E-Four Advanced διαχειρίζεται ενεργά τη ροπή ανά άξονα, το Dynamic Rear Steering προσθέτει ευελιξία στην πόλη και σταθερότητα στον αυτοκινητόδρομο, ενώ το Rear Comfort mode επεμβαίνει μέχρι και στο φρενάρισμα για να «σβήνει» τους μικροκραδασμούς ακριβώς πριν την ακινητοποίηση.

Διαστάσεις, βάρος, παραγωγή

Με μήκος 5.205 χλστ., πλάτος 1.990 χλστ., ύψος 1.805 χλστ. και μεταξόνιο 2.950 χλστ., η Century δίνει σαφές προβάδισμα στον πίσω «θάλαμο» τεσσάρων θέσεων. Το απόβαρο ξεκινά από 2.570 κιλά. Η τιμή εκκίνησης στην Ιαπωνία έχει οριστεί στα 25.000.000 γιεν, με παραγωγή στο εργοστάσιο Tahara και ρυθμό περίπου 30 αυτοκίνητα/μήνα, ενισχύοντας τον bespoke χαρακτήρα.

Γκάμα και συνέχεια

Η Toyota διατηρεί παράλληλα τη Century sedan για τους παραδοσιακούς φίλους της τριών όγκων αρχιτεκτονικής, ενώ η νέα μάρκα δίνει έμφαση στην εξατομίκευση μέσω ειδικών τεχνιτών («Century Meisters») και σε θεματικές εκδόσεις που υπηρετούν το διακριτικό, ιαπωνικό ύφος πολυτέλειας.

Η Century είναι ενα εργαλείο υψηλού πρωτοκόλλου, σχεδιασμένο από μέσα προς τα έξω: είσοδος/έξοδος χωρίς κόπο, καμπίνα με κύριο στόχο την ησυχία και τεχνολογία που λειτουργεί υπέρ της εμπειρίας—όχι του spec sheet. Αν ο στόχος είναι η κορυφαία άνεση των πίσω επιβατών και η ευελιξία ενός σύγχρονου PHEV, εδώ βρίσκεται το σημείο αναφοράς της Toyota, πλέον και ως μάρκα από μόνη της.