BMW Group

To BMW Group θα μειώσει το ανθρακικό αποτύπωμα με καινοτόμα υλικά έως το 2030

Υψηλότερα ποσοστά ανακύκλωσης και υποκατάστατα υλικών για ταχύτερη μείωση των εκπομπών CO2 στο τέλος του κύκλου ζωής μέχρι το 2030

BMW Group

Το BMW Group ανεβάζει ταχύτητες στη μάχη κατά της κλιματικής αλλαγής με μία μοναδική στρατηγική βιωσιμότητας και σαφείς στόχους για τις εκπομπές CO2 όπως ανακοίνωσε ο Oliver Zipse, Πρόεδρος Δ.Σ. της BMW AG, σε συνέντευξη τύπου στο Μόναχο. Βασικός στόχος της πρωτοποριακής στρατηγικής της εταιρείας είναι αφενός η δραστική μείωση των εκπομπών CO 2 ανά όχημα μέχρι το 2030. Από την άλλη, με την εισαγωγή της “Neue Klasse”, το BMW Group θα προωθήσει σε μεγάλο βαθμό τη χρήση δευτερογενών υλικών και τις μακρόπνοες αρχές της κυκλικής οικονομίας. Το BMW Group δεσμεύεται σε ένα πιο βιώσιμο μοντέλο λειτουργίας, με στόχο τον περιορισμό της υπερθέρμανσης του πλανήτη στους 1,50 C.

 

Η εκπλήρωση όλων των κλιματικών στόχων είναι στενά συνδεδεμένη με την έρευνα & ανάπτυξη των βιώσιμων υλικών. Το BMW Group πιστεύει ότι μόνο με μία ολιστική φιλοσοφία ως προς τη χρήση δοκιμασμένων και νέων υλικών θα δώσει μόνιμη λύση στη μείωση των εκπομπών CO2. Εξ ου και επικεντρώνει τις προσπάθειές του σε επίπεδο έρευνας και εξέλιξης σε περιβαλλοντικά συμβατές πρώτες ύλες. Την ίδια στιγμή, επιταχύνει την ανάπτυξη μιας αγοράς δευτερογενών υλικών και συνεργάζεται με επίλεκτες startups και έμπειρους προμηθευτές για τη δημιουργία πρωτοποριακών υλικών.

 

«Θέτουμε νέα πρότυπα βιώσιμης πολυτελούς ποιότητας αναθεωρώντας υλικά και εστιάζοντας περισσότερο από ποτέ σε εναλλακτικές, αποδοτικές λύσεις και ανανεώσιμα υλικά που διαχωρίζονται πολύ εύκολα», δήλωσε ο Dr. Stefan Floeck, επικεφαλής Εξέλιξης Αμαξώματος, Εξωτερικού και Εσωτερικού, υπεύθυνος Προϊοντικής Σειράς MINI, Compact Class BMW από 1ης Σεπτεμβρίου. «Ακολουθούμε μία σταθερή με στόχο μία ολιστικά βιώσιμη προϊοντική εξέλιξη, την υπεύθυνη χρήση φυσικών πόρων και τον μετασχηματισμό σε μία κυκλική οικονομία».

 

 

Καινοτόμα υλικά για ένα βιώσιμο στόχο

Τόσο για το εξωτερικό όσο και για το εσωτερικό, η χρήση ευφυών, βιώσιμων υλικών αποτελεί τη βάση για μία αποδοτική παραγωγή αυτοκινήτων με λελογισμένη χρήση πόρων. Το BMW Group έχει καθορίσει ομάδες υλικών με βιώσιμα χαρακτηριστικά που θέτουν νέα πρότυπα και περιλαμβάνουν και τις τέσσερις διαστάσεις της κυκλικής οικονομίας: RE:THINK, RE:DUCE, RE:USE και RE:CYCLE.

 

 

Ενσωμάτωση φυσικών πρώτων υλών

Το BMW Group χρησιμοποιεί ανανεώσιμες πρώτες ύλες στα οχήματά του εδώ και αρκετά χρόνια – για παράδειγμα στα πάνελ θυρών όπου η χρήση στρώματος από φυσικές ίνες συνδυάζεται με ένα πλαστικό καλούπι για να εξασφαλίζεται η απαραίτητη σταθερότητα. Ανανεώσιμες πρώτες ύλες όπως οι φυσικές ίνες δεν είναι μόνο 30% ελαφρύτερες από πλαστικές εναλλακτικές, αλλά πετυχαίνουν και αρνητικές εκπομπές CO 2, καθώς απορροφούν εκπομπές CO2 και απελευθερώνουν οξυγόνο στη φάση ανάπτυξής τους.

 

Αναγνωρίζοντας αυτές τις δυνατότητες, το BMW Group και οι εταίροι του, έχουν εξελίξει συστηματικά τη χρήση ινών όπως η κάνναβη, το κενάφ και το λινάρι για τη δημιουργία πλεγμάτων από φυσικές ίνες, που ως υποστηρικτικές δομές μπορούν να διατηρούν τις μηχανικές τους ιδιότητες και να αποφεύγεται το πρόσθετο βάρος, μειώνοντας την ποσότητα του απαραίτητου υλικού.

 

Το ξύλο μπορεί να χρησιμοποιείται ως ανανεώσιμη πρώτη ύλη σε πολλές, διαφορετικές εφαρμογές. Το BMW Group διερευνά πρωτοποριακούς αφρούς από ρινίσματα ξύλου με πορώδη δομή (αλεσμένο ξύλο). Η αντίσταση των αφρών προέρχεται από τις εγγενής ξύλινες συνεκτικές δυνάμεις, που καθιστούν εφικτή την απαλλαγή από συνθετικές κόλλες. Ως αποτέλεσμα, οι αφροί αποτελούνται από 100% ανανεώσιμες πρώτες ύλες που μπορούν να αντικαταστήσουν τους ηχομονωτικούς αφρούς στο μέλλον.

 

 

Ανακυκλωμένα υλικά: έξυπνα και φιλικά προς το περιβάλλον

Το BMW Group χρησιμοποιεί μέχρι 100% ανακυκλωμένο πλαστικό στα θερμοπλαστικά εξαρτήματά του και συνεργάζεται με πρωτοπόρους κατασκευαστές πλαστικών για την περαιτέρω εξέλιξη ανακυκλωμένων πλαστικών και βιοπλαστικών με σημαντικά μικρότερο ανθρακικό αποτύπωμα. Εκτός από τα ανακυκλωμένα πλαστικά, η εταιρεία χρησιμοποιεί επίσης βιολογικά πλαστικά ενισχυμένα με φυσικές ίνες, όπως η κυτταρίνη, η κάνναβη, το ξύλο ή το μπαμπού για μείωση του ποσοστού πρωτογενών πλαστικών με βάση το λάδι. Στόχος είναι η χρήση θερμοπλαστικών με 40% (κατά μέσο όρο) ανακυκλωμένο υλικό μέχρι το 2030.

 

 

Καινοτόμο δέρμα από νέες πηγές

Νέα εναλλακτικά δερμάτινα υλικά φυτικής προέλευσης με σεβασμό στους φυσικούς πόρους είναι ένα ακόμα σημαντικό στοιχείο στην έρευνα του BMW Group. Συνθετικό δέρμα με βιολογικές πρώτες ύλες, υφάσματα από 100% ανακυκλωμένο πολυεστέρα και ψήγματα φελλού επιτρέπουν τη μείωση των εκπομπών CO 2 έως 45% συγκριτικά με το σημερινό συνθετικό δέρμα PVC . Σε συνεργασία με την startup Adriano di Marti S.A. de C.V., το BMW Group διερευνά ένα βιώσιμο υλικό με βάση τον κάκτο . Το DeserttexTM κατασκευάζεται από κονιορτοποιημένες ίνες κάκτου με ένα βιολογικό καλούπι πολυουρεθάνης. Μία ακόμα υποσχόμενη εναλλακτική λύση αντί του δέρματος είναι το πλήρως ανακυκλώσιμο MirumTM, που προσομοιώνει όλες τις ιδιότητες παραδοσιακού δέρματος, νημάτων και αφρών. Η επένδυση του BMW Group στην startup Natural Fiber Welding ανοίγει νέες δυνατότητες για την ανάπτυξη και δημιουργία υλικών με φυτική βάση.

 

 

Υφάσματα – νέας φιλοσοφίας και 100% ανακυκλώσιμα

Το τμήμα έρευνας & εξέλιξης του BMW Group μελετά καινοτόμα υλικά με δυνατότητα χρήσης σε μελλοντικά οχήματα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι οι εκδόσεις συνθετικών υφασμάτων, που χρησιμοποιούνται κυρίως για καλύμματα καθισμάτων. Αυτά έχουν χαμηλό ανθρακικό αποτύπωμα και μπορούν να κατασκευάζονται από 100% ανακυκλωμένο υλικό. Χάρη στη σύνθεσή τους μπορούν να ανατροφοδοτούνται κατ’ επανάληψη κυκλικά και να επαναχρησιμοποιούνται αρκετές φορές σε όλη τη διάρκεια της προϊοντικής ζωής. Το BMW Group στοχεύει να χρησιμοποιεί περισσότερα μονοϋλικά, αντί πολυστρωματικά πολλαπλά υλικά. Στα καθίσματα για παράδειγμα, το κάλυμμα και το αφρώδες υλικό κάτω από αυτό κατασκευάζονται από διαφορετικά υλικά. Αυτά ούτε διαχωρίζονται εύκολα, ούτε ανακυκλώνονται μαζί για τη δημιουργία ενός νέου υλικού που μπορεί να ξαναχρησιμοποιηθεί σε όχημα. Τα διάφορα συνδετικά στοιχεία μεταξύ των υλικών, όπως οι κόλλες και τα νήματα διαδραματίζουν ρόλο σε αυτό. Εάν και τα δύο μέρη κατασκευάζονται από το ίδιο υλικό, υπάρχει δυνατότητα ανακύκλωσης τους σε μία κυκλική οικονομία. Το BMW Group εφαρμόζει επίσης νέες τεχνικές για να δώσει στα υφάσματα μία νέα εμφάνιση, χρησιμοποιώντας 3D δομές, εφαρμογές, πρότυπα και γραφιστικά στοιχεία, ενώ μελετά ένα νέο μίγμα υλικών για μαζική χρήση.

 

Με αυτά και πολλά ακόμα καινοτόμα μέτρα, το BMW Group επιδιώκει να αυξήσει τη συνειδητοποίηση της σημασίας των βιώσιμων υλικών και να αναδείξει την κυκλική προσέγγιση που ακολουθεί για ένα βιώσιμο μέλλον – με στόχο τη μείωση των εκπομπών CO 2 στον κύκλο ζωής σε ποσοστό πάνω από 40% μέχρι το 2030.