Live η Κίνηση στους δρόμους
Ferrari Amalfi

Τι αλλάζει με την νέα Ferrari Amalfi

Η νέα Ferrari Amalfi, ένα front-mid-engine V8 2+ coupé που αντικαθιστά τη Ferrari Roma στη γκάμα του Cavallino Rampante, αποκαλύφθηκε

Ferrari Amalfi

Η νέα Ferrari Amalfi, ένα front-mid-engine V8 2+ coupé που αντικαθιστά τη Ferrari Roma στη γκάμα του Cavallino Rampante, αποκαλύφθηκε . Η Ferrari Amalfi επαναπροσδιορίζει τη σύγχρονη σπορ ταυτότητα, συνδυάζοντας κορυφαίες επιδόσεις, ευελιξία και εκλεπτυσμένη αισθητική. Σχεδιασμένη για όσους επιζητούν σπορ οδήγηση χωρίς να θυσιάζουν άνεση και στιλ, ξεχωρίζει χάρη στην πρωτόγνωρη ισορροπία ανάμεσα στην αδρεναλίνη και τη χρηστικότητα της καθημερινότητας.

Ο σχεδιασμός της βασίζεται σε μια ρευστή, μινιμαλιστική προσέγγιση, με σμιλεμένους όγκους και καθαρές επιφάνειες που αποπνέουν μοντερνισμό και δυναμισμό. Στο εμπρός μέρος δεσπόζει μια μεγάλη εισαγωγή αέρα και το επιμηκυμένο, σμιλεμένο καπό που φιλοξενεί τον turbo V8 των 640 ίππων. Πίσω, το ενσωματωμένο active spoiler συνεισφέρει στη σταθερότητα σε υψηλές ταχύτητες, ενώ οι forged ζάντες και οι carbon fibre λεπτομέρειες ολοκληρώνουν το σπορ και ταυτόχρονα εκλεπτυσμένο αισθητικό αποτέλεσμα.

Στο εσωτερικό, η καμπίνα υιοθετεί διάταξη dual-cockpit. Ένα νέο τιμόνι με φυσικά πλήκτρα φέρνει πίσω το εμβληματικό start button, ενώ η ενσωματωμένη κεντρική οθόνη και τα εργονομικά χειριστήρια εξασφαλίζουν διαισθητική αλληλεπίδραση ακόμη και σε δυναμική οδήγηση. Η εκτενής χρήση carbon fibre και οι ραφές σε αντίθεση προσθέτουν αίσθηση αποκλειστικότητας, ενώ η διαμόρφωση 2+ επιτρέπει χρηστική αξιοποίηση των πίσω θέσεων, αυξάνοντας τον χώρο αποσκευών και επιτρέποντας ταξίδια με παιδιά.

Στην καρδιά της Ferrari Amalfi βρίσκεται ένας εξελιγμένος twin-turbo V8 της βραβευμένης οικογένειας F154, αποδίδοντας 640 cv μέσω νέων turbo-calibrations. Το πολυβραβευμένο 8 σχέσεων dual-clutch κιβώτιο εξασφαλίζει αστραπιαίες αλλαγές. Οι επιδόσεις εντυπωσιάζουν: 0-100 km/h σε 3,3 s, 0-200 km/h σε 9,0 s και power-to-weight 2,29 kg/hp, κορυφαίο στην κατηγορία.

Τα δυναμικά χαρακτηριστικά αναβαθμίζονται με brake-by-wire, ABS Evo για κάθε επιφάνεια, και επαναρυθμισμένη κρεμαγιέρα για ακόμη ακριβέστερη απόκριση. Η active αεροδυναμική, με το νέο rear mobile wing, εγγυάται σταθερότητα σε κάθε Manettino και οδηγική συνθήκη, μεγιστοποιώντας τις επιδόσεις.

Η Ferrari Amalfi υιοθετεί τις πλέον σύγχρονες τεχνολογικές λύσεις της μάρκας: το infotainment είναι πλήρως συνδεδεμένο, με Apple CarPlay και Android Auto στάνταρντ και ασύρματη φόρτιση smartphone. Το νέο τιμόνι, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων και η οριζόντια κεντρική οθόνη 10,25” συγκροτούν ένα προηγμένο HMI που εμπλέκει οδηγό και συνοδηγό. Προαιρετικά προσφέρεται front lifter (έως 35 km/h) για άνετη υπέρβαση αστικών εμποδίων με ανύψωση 40 mm.

Ολοκληρώνοντας την εμπειρία, το προαιρετικό Burmester Premium Audio System προσφέρει καθηλωτικό ήχο, συνοδεύοντας κάθε διαδρομή με ποιότητα και λεπτομέρεια.

Η Ferrari Amalfi απευθύνεται σε όσους αναζητούν αυτοκίνητο που συνδυάζει κομψότητα και επιδόσεις, συγκίνηση και λειτουργικότητα—μια σύγχρονη ερμηνεία του σπορ πνεύματος της Ferrari, χωρίς συμβιβασμούς, σε κάθε περίσταση.

 

Μηχανικά μέρη

Ο κινητήρας 3855 cc twin-turbo V8 αποτελεί την τελευταία εξέλιξη της οικογένειας F154, με μέγιστη ισχύ 640 cv στις 7.500 rpm (166 cv/l) και όριο περιστροφής 7.600 rpm. Η αύξηση επιδόσεων επετεύχθη μέσω προηγμένου συστήματος turbo-management που ελέγχει ανεξάρτητα τους δύο turbo (έως 171.000 rpm), βελτιώνοντας την απόκριση και την ακρίβεια ελέγχου πίεσης.

Μεγαλύτερη οικονομία μάζας επιτεύχθηκε με ελαφρύτερους εκκεντροφόρους (-1,3 kg) και ανασχεδιασμένο μπλοκ, ενώ η χρήση low-viscosity λαδιού μειώνει τις ψυχρές τριβές κατά 30%. Flat-plane crankshaft, compact low-inertia turbines, twin-scroll τεχνολογία και single-scroll manifold με ίσου μήκους runners προσφέρουν συνεχή, προοδευτική ισχύ, με ισχυρό τράβηγμα στις μεσαίες-υψηλές στροφές.

Το οκτατάχυτο dual-clutch κιβώτιο, εξελιγμένο από το SF90 Stradale, διαθέτει ισχυρότερη ECU και βαθύτερη ενσωμάτωση με το λογισμικό του κινητήρα, βελτιώνοντας την απαλότητα και την ταχύτητα αλλαγών. Στη συνολική απόδοση συμβάλλουν το dry-sump κιβώτιο, ο low-friction bevel gear και στρατηγικές διαχείρισης ροπής στον συμπλέκτη για απρόσκοπτη αστική οδήγηση, ιδίως σε Start&Stop.

Η ηχητική ταυτότητα αναβαθμίσθηκε με νέο σιλανσιέ, flat-plane crankshaft και equal-length headers που προσφέρουν χαρακτηριστική αλληλουχία ανάφλεξης. Ο κεραμικός catalyst με trimetallic coating (ρ, Pt, Pd) πληροί τους αυστηρότερους κανονισμούς, ενώ η proportionally controlled bypass valve προσαρμόζει τον ήχο στις συνθήκες οδήγησης.

 

Σχεδίαση

Εξωτερικό

Η Ferrari Amalfi επανερμηνεύει το archetype του 2+ coupé με front-mid V8, συνδυάζοντας παράδοση και καινοτομία. Υπό τον Flavio Manzoni, το Ferrari Styling Centre εμπνεύσθηκε από τις κομψές αναλογίες της Roma, ωθώντας τες σε πιο σμιλεμένη, μοντέρνα μορφή. Το αμάξωμα προκύπτει από monolithic speedform, με sharp lines και γεωμετρικούς όγκους. Ένα floating body-coloured wing, πάνω από σκοτεινή recessed band, υποκαθιστά τη συμβατική μάσκα, ενσωματώνοντας διακριτικά αισθητήρες και φώτα.

Πίσω, ένα έντονο character line αγκαλιάζει τον όγκο, καταλήγοντας σε καθαρή tail. Τα tail lights κρύβονται μέσα σε minimal γραφικά κοψίματα, παραπέμποντας σε κλασικές Ferrari αλλά με σύγχρονη γλώσσα. Ο λειτουργικός diffuser δηλώνει ανοιχτά τον αεροδυναμικό του ρόλο, ενώ η πίσω κρυστάλλινη επιφάνεια συγχωνεύεται με το spoiler, δημιουργώντας στιλιστική υπογραφή. Η launch απόχρωση Verde Costiera, ένα λαμπερό teal green εμπνευσμένο από τις αντανακλάσεις της ακτής Αμάλφι, αναδεικνύει τις σμιλεμένες επιφάνειες με δροσερή, ζωντανή εμφάνιση.

 

Εσωτερικό

Το εσωτερικό υιοθετεί διάταξη dual-cockpit, που “αγκαλιάζει” οδηγό-συνοδηγό σε δύο οπτικά συνδεδεμένα cells. Μια faceted επιφάνεια διακόπτει τη συμμετρία, αναδεικνύοντας την κεντρική οθόνη αφής και δημιουργώντας formal διάλογο μεταξύ των επιβατών. Η σχεδίαση απλοποιήθηκε για καθαρό, σύγχρονο ύφος, με premium υλικά και ενσωματωμένη τεχνολογία.

Το ταμπλό παρουσιάζει για πρώτη φορά monolithic layout όπου instrument cluster και αεραγωγοί σχηματίζουν ενιαίο block. Ο κεντρικός διάδρομος, κατεργασμένος από anodized aluminium, αιωρείται, φιλοξενώντας functional στοιχεία (gear selector gate, key slot, wireless charging pad). Τα door grips ενσωματώνονται σε σχήματα ιστίου, ενώ τα woofers “κρύβονται” πίσω από perforated aluminium, προσδίδοντας τεχνική κομψότητα.

Η χρωματική παλέτα αντικατοπτρίζει τον δυναμισμό του μοντέλου. Το Verde Bellagio της έκδοσης λανσαρίσματος εστιάζει στο μπροστινό τμήμα της καμπίνας. Προαιρετικά comfort seats, διαθέσιμα σε τρία μεγέθη, προσφέρουν 10 air chambers για massage (5 προγράμματα, 3 εντάσεις) και εξαερισμό σε κάθισμα-πλάτη.

Το προαιρετικό Burmester Premium Audio System (14 ηχεία, 1.200 W) προσφέρει benchmark ποιότητα, με ring radiator tweeters για διαυγείς υψηλές συχνότητες και τρία listening presets.

 

HMI

Η εμπειρία σχεδιάστηκε ώστε να προσφέρει διαισθητική, ελκυστική και τεχνολογικά προηγμένη αλληλεπίδραση. Το νέο τιμόνι, με φυσικά πλήκτρα, επαναφέρει την απτική αίσθηση, ενώ το αλουμινένιο start button στα αριστερά δημιουργεί άμεση σύνδεση οδηγού-αυτοκινήτου. Τα ADAS, adaptive cruise, phone & voice commands βρίσκονται αριστερά· δεξιά τα display selectors, υαλοκαθαριστήρες και φλας. Πίσω, δύο rotary dials ελέγχουν ήχο και επιλογή σταθμού.

Το HMI δομείται σε τρεις οθόνες: 15,6” digital cluster με όλες τις πληροφορίες οδήγησης· 10,25” κεντρικό touchscreen για multimedia, κλιματισμό, ρυθμίσεις· 8,8” passenger display που παρέχει εμπειρία “co-driver”. Το σύστημα υποστηρίζει Apple CarPlay, Android Auto και MyFerrari Connect για απομακρυσμένη παρακολούθηση.

 

Αεροδυναμική

Η αεροδυναμική εξέλιξη προέκυψε από στενή συνεργασία CFD, wind tunnel και Ferrari Styling Centre. Κάθε στοιχείο εξυπηρετεί συγκεκριμένη λειτουργία: fairings στο underbody μπροστά-πίσω μειώνουν drag· bypass duct πάνω από τα φανάρια μειώνει πίεση· vortex generators και diffusers στο splitter παράγουν downforce και βελτιώνουν ψύξη φρένων.

Ο πίσω diffuser ανασχεδιάσθηκε πλήρως και ένα active mobile wing, ενσωματωμένο αρμονικά, υιοθετεί τρεις θέσεις: Low Drag (LD), Medium Downforce (MD), High Downforce (HD). Σε ευθεία, LD/MD μειώνει drag· σε δυναμικές φάσεις HD αποδίδει +110 kg downforce στα 250 km/h με <4% αύξηση drag. Ένας nolder 20 mm στο tail βοηθά στη ροή χαμηλού drag.

 

Οδηγικά Συστήματα

Το brake-by-wire βελτιώνει την απόκριση, το ABS Evo (στο πλαίσιο SSC 6.1) εξασφαλίζει ιδανική απόδοση σε κάθε οδόστρωμα, ενώ το εξελιγμένο EPS παρέχει 10% ταχύτερη και πιο ακριβή εκτίμηση grip. Το rear active spoiler ενεργοποιείται αυτόματα σύμφωνα με επιταχύνσεις, προσθέτοντας downforce όπου απαιτείται.

Στον τομέα ασφάλειας, προσφέρεται πλήρες πακέτο ADAS: Adaptive Cruise Control, Automatic Emergency Braking, Blind Spot Detection, Lane Departure Warning & Keeping Assist, traffic sign recognition, driver monitoring, καθώς και προαιρετικά Surround View & Rear Cross Traffic Alert.

 

Ελαστικά

Οι 20” ζάντες διατηρούν την αισθητική και την άνεση της Ferrari Roma, με διαστάσεις ελαστικών 245/35 R20 εμπρός και 285/35 R20 πίσω. Τα ελαστικά έχουν αναπτυχθεί σε συνεργασία με Bridgestone Potenza Sport και Pirelli P ZERO, εξισορροπώντας ευελιξία και πρόσφυση.

 

Πρόγραμμα συντήρησης 7 ετών

Η Ferrari προσφέρει το επταετές πρόγραμμα Genuine Maintenance, καλύπτοντας όλη τη συντήρηση (20.000 km ή ετήσια) για τα πρώτα επτά χρόνια. Με original spares και τεχνικούς εκπαιδευμένους στο Maranello, διασφαλίζεται κορυφαία απόδοση και ασφάλεια, διαθέσιμο παγκοσμίως σε όλα τα επίσημα Dealerships.

Το πρόγραμμα επεκτείνει το εύρος after-sales υπηρεσιών, επιτρέποντας στους πελάτες να διατηρούν αναλλοίωτη την απόδοση και την αριστεία που χαρακτηρίζουν κάθε αυτοκίνητο από το Maranello.