Live η Κίνηση στους δρόμους
TAVARES

Stellantis: Τα στρατηγικά λάθη του Carlos Tavares

Σύμφωνα με ανάλυση Γαλλίδας δημοσιογράφου, που εξειδικεύεται σε επιχειρηματικά θέματα

TAVARES

Τα στρατηγικά λάθη του Carlos Tavares, που τον οδήγησαν στην πρόωρη έξοδο του από την ηγεσία της Stellantis, επισημαίνει Γαλλίδα δημοσιογράφος,  που εξειδικεύεται σε επιχειρηματικά θέματα σε άρθρο – ανάλυση.

Ειδικότερα, ο Carlos Tavares, κατά τη διάρκεια της διαχείρισης της Stellantis, φέρεται να έκανε πολλά στρατηγικά λάθη, πολλά από τα οποία ήταν κρίσιμα, σύμφωνα με μια διάσημη Γαλλίδα δημοσιογράφο επιχειρήσεων. Η Christine Kerdellant, διακεκριμένη δημοσιογράφος και συγγραφέας, ειδική στην ανάλυση της εταιρικής και διοικητικής δυναμικής, ανέπτυξε τα κρίσιμα αυτά ζητήματα στο τελευταίο της άρθρο.

Η Kerdellant, η οποία εκτελεί χρέη αρχισυντάκτριας του γαλλικού περιοδικού «L’Express», είναι γνωστή για τις αιχμηρές απόψεις της σχετικά με εξέχουσες προσωπικότητες του επιχειρηματικού κόσμου. Σε ένα πρόσφατο άρθρο της, η Kerdellant εξέτασε τα ζητήματα γύρω από την ηγεσία του Tavares, του πρώην διευθύνοντος συμβούλου της Stellantis, ο οποίος απομακρύνθηκε από τη θέση του τον Δεκέμβριο του 2024, αναλύοντας ειδικότερα τις επιλογές που οδήγησαν την εταιρεία σε στρατηγικές δυσκολίες.

Τα τρία σοβαρότερα λάθη του Carlos Tavares στο τιμόνι της Stellantis

Η Christine Kerdellant, στην ανάλυσή της για τη διοίκηση του Carlos Tavares, επισημαίνει διάφορα στρατηγικά λάθη που αποδυνάμωσαν τη Stellantis. Το πρώτο μεγάλο λάθος του Tavares, σύμφωνα με τη δημοσιογράφο, ήταν ότι δεν επικεντρώθηκε στην αγορά των ΗΠΑ, η οποία ιστορικά ήταν η πιο κερδοφόρα για την εταιρεία. Στα τέλη του 2023, η Stellantis είχε υπεραποθέματα, ενώ οι ανταγωνιστές προσέφεραν εκπτώσεις για να τονώσουν τη ζήτηση σε μια φθίνουσα αγορά. Παρόλα αυτά, ο Tavares επέλεξε να διατηρήσει υψηλά περιθώρια κέρδους, αποδυναμώνοντας τη θέση της Stellantis και των αντιπροσώπων της. Επιπλέον, η ασταθής διαχείριση της περιοχής, λόγω της αποχώρησης του COO Mark Stewart και της ταχείας αντικατάστασής του, δημιούργησε σύγχυση και περιόρισε την ικανότητα της εταιρείας να προσαρμόζεται στις μεταβαλλόμενες συνθήκες της αγοράς.

Το δεύτερο λάθος του Carlos Tavares, σύμφωνα με τον Kerdellant, ήταν η εμμονή του στη μείωση του κόστους. Ενώ η στρατηγική του οδήγησε αρχικά σε καλά αποτελέσματα, μακροπρόθεσμα η προτεραιότητα που δόθηκε στην άμεση εξοικονόμηση έβλαψε τις επενδύσεις στην καινοτομία και το μάρκετινγκ, με αποτέλεσμα να χαθεί το ενδιαφέρον των πελατών για τα οχήματα της Stellantis.

Τέλος, ένα άλλο σοβαρό λάθος ήταν η αποτυχία εκμετάλλευσης της κινεζικής αγοράς. Ο Carlos Tavares κληρονόμησε μια σταθερή θέση στην Κίνα μέσω της συνεργασίας του με την Dongfeng, αλλά οι συγκρούσεις με τους Κινέζους εταίρους και η έλλειψη επενδύσεων σε τοπικές δραστηριότητες μείωσαν σημαντικά την παρουσία της Stellantis σε αυτή τη στρατηγική αγορά.