Live η Κίνηση στους δρόμους
φορτιση hybrid

Σταθεροποίηση της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου τον Σεπτέμβριο 2025 – Ήπια άνοδος και αδιαμφισβήτητη δυναμική των υβριδικών

Η ελληνική αγορά αυτοκινήτου δείχνει ώριμη ισορροπία

φορτιση hybrid

Η ελληνική αγορά αυτοκινήτου συνεχίζει να κινείται με σταθερό ρυθμό το 2025, καταγράφοντας ήπια άνοδο 3,9% στις νέες ταξινομήσεις οχημάτων για το διάστημα Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της ACEA. Τα υβριδικά μοντέλα διατηρούν τον πρωταγωνιστικό ρόλο, ενώ η ηλεκτροκίνηση αυξάνεται με πιο συγκρατημένο ρυθμό, σε μια αγορά που εξακολουθεί να δείχνει προτίμηση στις παραδοσιακές λύσεις, παρά την ευρωπαϊκή πίεση για ταχύτερη μετάβαση.

Κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2025, η ελληνική αγορά επιβατικών αυτοκινήτων σημείωσε θετική πορεία, με συνολική αύξηση 3,9% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών οχημάτων ενισχύθηκαν, ωστόσο η πραγματική ώθηση ήρθε από τα υβριδικά, τα οποία συνεχίζουν να ανταποκρίνονται καλύτερα στις ανάγκες του Έλληνα οδηγού. Η πτώση στις ταξινομήσεις πετρελαιοκίνητων και η σταδιακή υποχώρηση των βενζινοκίνητων αντανακλούν τη μετατόπιση της αγοράς προς πιο οικονομικά και ευέλικτα συστήματα κίνησης, χωρίς όμως να αλλάζει δραματικά η συνολική ισορροπία.

Ο Σεπτέμβριος αποτέλεσε μήνα ήπιας σταθεροποίησης, επιβεβαιώνοντας τη στροφή των καταναλωτών προς πιο εξισορροπημένες επιλογές. Η εικόνα ανά τεχνολογία κίνησης αποτυπώνει καθαρά τις τάσεις που διαμορφώνονται στη χώρα μας, σε μια περίοδο όπου το ενδιαφέρον για ηλεκτροκίνηση αυξάνεται μεν, αλλά χωρίς να έχει ακόμη καταφέρει να μετατραπεί σε μαζική ζήτηση.

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα (BEV)

Τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα κατέγραψαν αύξηση 9,9% το πρώτο εννεάμηνο του 2025, επιβεβαιώνοντας μια ήπια αλλά σταθερή διείσδυση στην ελληνική αγορά. Παρότι το ποσοστό αυτό δείχνει ανάπτυξη, το μερίδιό τους παραμένει περιορισμένο, καθώς το υψηλότερο κόστος αγοράς και οι ανησυχίες για την επάρκεια των υποδομών φόρτισης εξακολουθούν να αποθαρρύνουν μεγάλο μέρος του κοινού. Οι ταξινομήσεις συγκεντρώνονται κυρίως σε εταιρικούς στόλους και προγράμματα leasing, γεγονός που δείχνει πως η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα παραμένει περισσότερο θεσμική παρά καταναλωτική.

Plug-in υβριδικά (PHEV)

Αν και αριθμητικά μικρότερη, η κατηγορία των plug-in υβριδικών σημείωσε σημαντική αύξηση της τάξης του 31%. Η δυνατότητα φόρτισης από πρίζα σε συνδυασμό με την αυτονομία ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης καθιστά τα PHEV ελκυστική εναλλακτική για οδηγούς που αναζητούν εξοικονόμηση καυσίμου χωρίς περιορισμούς στη χρήση. Ωστόσο, η αγορά παραμένει περιορισμένη από την τιμή και τη μικρή φορολογική διαφοροποίηση σε σχέση με τα απλά υβριδικά, που απολαμβάνουν μεγαλύτερη αποδοχή.

Υβριδικά (HEV)

Τα υβριδικά συνεχίζουν να ηγούνται της αγοράς, με άνοδο 25,4% σε σχέση με πέρυσι. Πρόκειται για την πιο ώριμη τεχνολογία στα μάτια των Ελλήνων αγοραστών, που συνδυάζει χαμηλή κατανάλωση, ευκολία χρήσης και απουσία ανάγκης φόρτισης. Οι πωλήσεις υβριδικών καταγράφουν σταθερή ανάπτυξη σε όλες τις κατηγορίες – από τα μικρά SUV μέχρι τα μεσαία οικογενειακά – και αποτελούν σήμερα τον πυλώνα της ενεργειακής μετάβασης στην ελληνική αυτοκινητική αγορά.

Βενζίνη και Πετρέλαιο

Η παραδοσιακή βενζίνη παραμένει σημαντική δύναμη, αλλά με σαφή υποχώρηση, καθώς οι καταναλωτές στρέφονται σταδιακά σε πιο αποδοτικά συστήματα. Η πτώση στις ταξινομήσεις βενζινοκίνητων δεν έχει χαρακτήρα κατάρρευσης, αλλά δείχνει μια αγορά που ωριμάζει και αναζητά ισορροπία κόστους και οικονομίας. Αντίθετα, τα πετρελαιοκίνητα συνεχίζουν την πτωτική τους πορεία, με μείωση 15% σε ετήσια βάση. Η στροφή της πολιτείας και των εταιρειών μακροχρόνιας μίσθωσης προς πιο “καθαρές” τεχνολογίες έχει περιορίσει δραστικά τη ζήτηση, περιορίζοντας πλέον το diesel σε επαγγελματικές και ειδικές χρήσεις.

Ώριμη ισορροπία και σταδιακή μετάβαση

Η ελληνική αγορά αυτοκινήτου στο τέλος του τρίτου τριμήνου του 2025 δείχνει ώριμη ισορροπία και σταδιακή μετάβαση, όχι επανάσταση. Οι πωλήσεις αυξάνονται με ήπιους ρυθμούς, τα υβριδικά κυριαρχούν, τα ηλεκτρικά παραμένουν υπό ανάπτυξη, ενώ τα παραδοσιακά καύσιμα διατηρούν ακόμη αξιοσημείωτο μερίδιο. Πρόκειται για μια αγορά που κινείται με ρεαλισμό και όχι με επιβολή τάσεων· μια αγορά όπου ο Έλληνας καταναλωτής φαίνεται να επιλέγει με βάση την πράξη, το κόστος και την ευκολία, παρά την εικόνα ή την τεχνολογική υπόσχεση.