NEA2BSKODA2BOCTAVIA2BGRAND2BCOUPE2BG TEC 3 Η νέα SKODA OCTAVIA και σε έκδοση G-TEC Skoda, Skoda Octavia, φυσικό αέριο

Η νέα SKODA OCTAVIA και σε έκδοση G-TEC

svg%3E Η νέα SKODA OCTAVIA και σε έκδοση G-TEC Skoda, Skoda Octavia, φυσικό αέριο

Η νέα SKODA
OCTAVIA G-TEC
έχει σχεδιαστεί για να λειτουργεί με φιλικό προς το
περιβάλλον συμπιεσμένο φυσικό αέριο (CNG). Η OCTAVIA G-TEC κινείται από έναν
1.5 TSI, ο οποίος αποδίδει 130 ίππους (96 kW) και επιτυγχάνει μια αυτονομία περίπου
500 χιλιομέτρων στον κύκλο WLTP, όταν λειτουργεί χρησιμοποιώντας αποκλειστικά με
φυσικό αέριο. Στις τρεις δεξαμενές που βρίσκονται κάτω από το δάπεδο μπορούν να
αποθηκευτούν συνολικά 17,33 κιλά CNG. Ένα ρεζερβουάρ βενζίνης 9 λίτρων
εξασφαλίζει την αναγκαία αυτονομία σε περιοχές χωρίς κατάλληλη υποδομή
ανεφοδιασμού. Η νέα OCTAVIA G-TEC αναμένεται στη χώρα μας το τελευταίο τρίμηνο
του έτους.


svg%3E Η νέα SKODA OCTAVIA και σε έκδοση G-TEC Skoda, Skoda Octavia, φυσικό αέριο


Ο 1.5 TSI στην OCTAVIA G-TEC έχει σχεδιαστεί για
να λειτουργεί κυρίως με φυσικό αέριο. Αυτός ο τύπος καυσίμου έχει πιο καθαρή
καύση, με αποτέλεσμα οι εκπομπές CO2 σε λειτουργία CNG να είναι
περίπου 25% πιο χαμηλές από αυτές της λειτουργίας του με βενζίνη. Επιπλέον,
εκπέμπονται σημαντικά λιγότερα οξείδια του αζώτου (NOx) και δεν παράγονται
σωματίδια αιθάλης. Ο κινητήρας είναι πολύ αποδοτικός χάρη, μεταξύ άλλων, στο
μεταβλητό έλεγχο των βαλβίδων εισαγωγής σε κύκλο Miller. Κάτι που συμβάλλει
στην κατανάλωση κατά
WLTP
μόλις
3,4 έως 3,6 κιλών φυσικού αερίου ανά 100 χιλιόμετρα σε λειτουργία CNG και 5,4 λίτρων
ανά 100 χιλιόμετρα σε λειτουργία βενζίνης.


svg%3E Η νέα SKODA OCTAVIA και σε έκδοση G-TEC Skoda, Skoda Octavia, φυσικό αέριο


Με χωρητικότητα 17,33 κιλών CNG, η OCTAVIA G-TEC έχει αυτονομία με
λειτουργία φυσικού αερίου περίπου 500 χιλιομέτρων στον κύκλο WLTP. Με τη χρήση
της βενζίνης που υπάρχει στο ρεζερβουάρ των 9 λίτρων, η OCTAVIA G-TEC μπορεί να
καλύψει επιπλέον περίπου 190 χιλιόμετρα, με αποτέλεσμα η συνολική αυτονομία να αγγίζει
τα 700 χιλιόμετρα. Η εναλλαγή μεταξύ της λειτουργίας με CNG και αυτής με
βενζίνη, γίνεται αυτόματα χωρίς την παρέμβαση του οδηγού και χωρίς να γίνεται
αντιληπτή από οδηγό ή επιβάτες.


Το αυτοκίνητο λειτουργεί με βενζίνη μόνο
σε ορισμένες περιπτώσεις, όπως όταν ο κινητήρας ξεκινά αμέσως μετά την πλήρωση του
CNG, όταν η εξωτερική θερμοκρασία είναι κάτω από -10 βαθμούς Κελσίου ή όταν οι
δεξαμενές αερίου είναι τόσο άδειες που η πίεση μειώνεται κάτω από τα 11 bar.


Η νέα SKODA OCTAVIA
G-TEC ξεχωρίζει εσωτερικά από μία συγκεκριμένη διάταξη στο Virtual Cockpit (ψηφιακός
πίνακας οργάνων) ενώ εξωτερικά τη χρήση του φυσικού αερίου προδίδει το σήμα στο
πίσω μέρος της. Το πορτμπαγκάζ της
Grand
Coupe έκδοσης
μπορεί να χωρέσει 455 λίτρα αποσκευών, ενώ η χωρητικότητα στη
Sportswagon είναι 495 λίτρα.


svg%3E Η νέα SKODA OCTAVIA και σε έκδοση G-TEC Skoda, Skoda Octavia, φυσικό αέριο



Αξίζει μία ιδιαίτερη αναφορά
στο τεχνολογικό υπόβαθρο της συγκεκριμένης έκδοσης και ιδιαίτερα στον κινητήρα
της. Ο κινητήρας της νέας
SKODA OCTAVIA GTEC είναι τόσο προηγμένος, που με τη χρήση 20% bio-CNG, όπως είναι σύνηθες
για παράδειγμα στη Γερμανία, το αποτύπωμα άνθρακα του αυτοκινήτου μπορεί να βελτιωθεί
περαιτέρω έως και 40%. Η χρήση μιγμάτων καυσίμου με ακόμη υψηλότερο ποσοστό
bio-CNG, από υπολείμματα
φυτών και βιολογικά απορρίμματα, οδηγεί σε μειώσεις της τάξης ακόμα και του
90%. Αυτό σημαίνει ότι τα ταξείδια υπό αυτές τις συνθήκες είναι σχεδόν
κλιματικά ουδέτερα. Η πλήρης κλιματική ουδετερότητα μπορεί να επιτευχθεί
χρησιμοποιώντας συνθετικό μεθάνιο, το οποίο παράγεται με πράσινη ηλεκτρική
ενέργεια σε μια διαδικασία απ’ ευθείας μετατροπής της ενέργειας σε αέριο, η
οποία ωστόσο βρίσκεται ακόμα υπό εξέλιξη.