Porsche 992 Turbo S. Το απόλυτο sports car,μόλις ανανεώθηκε.

Σίγουρα 911, σίγουρα Turbo, σίγουρα νέα : η Porsche 911 Turbo S

Κάπως έτσι ξεκινά η Porsche να μας μιλά για την έκδοση Turbo S, της γενιάς 992. Αναμφίβολα, η 911 Turbo (και έπειτα Turbo S), ήταν πάντα το κορυφαίο, ή θα τολμήσω να πω και απόλυτο, sports car. Δυναμική αλλά και ήρεμη. Καθημερινή αλλά και διασκεδαστική. Οδηγοκεντρική αλλά και πρακτική. Λογική αλλά και “παράλογη”. Κάπως έτσι είναι το κορυφαίο sports car. Κάνει τα πάντα, εξίσου καλά. Και η 911 σίγουρα το κατάφερνε ανέκαθεν αυτό.

Η νέα κορυφαία 911, παρουσιάστηκε σήμερα τόσο στη Coupe όσο και στη Cabriolet εκδοχή της. Η καρδιά της, είναι ένας νέος twin-turbo boxer κινητήρας, με turbo μεταβλητής γεωμετρίας (VGT) και χωρητικότητα 3.8 λίτρα. Σε σχέση με τη προηγούμενη γενιά, η δύναμη πλέον ανέρχεται στους 650 ίππους (70 επιπλέον) και στα 800 Nm ροπής (50 επιπλέον). Για την Turbo / Turbo S έκδοση, η Porsche προσάρμοσε ειδικά το νέο της 8ρι PDK κιβώτιο ταχυτήτων, τεχνολογίας διπλού συμπλέκτη, το οποίο “εκτοξεύει” την 911, απο τα 0 στα 100 χιλιόμετρα / ώρα σε μόλις 2.7 δευτερόλεπτα (0.2 λιγότερα απο τη προηγούμενη γενιά), μέχρι και τη τελική ταχύτητα της, που ανέρχεται στα 330 χιλιόμετρα / ώρα.

Οι διαστάσεις της κορυφαίας 911 έχουν αυξηθεί σημαντικά, για χάρη της ενίσχυσης των οδηγικών δυνατοτήτων του αυτοκινήτου. Το σώμα της νέας 911 Turbo S είναι 4.5 εκατοστά φαρδύτερο στο εμπρός μέρος και 2 εκατοστά στο πίσω μέρος. Το φάρδος του μετατρόχιου της είναι κατά 4.2 εκατοστά φαρδύτερο στον εμπρός άξονα και κατά 1 εκατοστό στο πίσω. Το νέο φαρδύτερο της “πάτημα”, σε συνδυασμό με τις αεροδυναμικές βελτιστοποιήσεις και τα νέα, ειδικά για την Porsche, ελαστικά της, δίνουν μία νέα διάσταση στις οδηγικές δυνατότητες της νέας κορυφαίας 911.

Τα νέα ενεργά αεροδυναμικά της μέρη, περιλαμβάνουν νέους ρυθμιζόμενους αεραγωγούς ψύξης στο εμπρός μέρος, καθώς και μία φαρδύτερη αεροτομή στο πίσω μέρος, η οποία παράγει περισσότερο κάθετο αεροδυναμικό φορτίο σε όλο το φάσμα ταχύτητας. Για το σωστό “πάτημα” της 911, φροντίζουν τα ειδικά για αυτή, σχεδιασμένα ελαστικά διαστάσεων 255/35 R20 στο εμπρός μέρος και 315/30 R21, στο πίσω μέρος.

Το “κερασάκι” στο τούρτα, είναι το κατά 1 εκατοστό χαμηλότερο αμάξωμα της Turbo S, σε συνδυασμό με το ειδικά ρυθμισμένο ενεργό σύστημα ανάρτησης Porsche Active Suspension Management (PASM) και την sport εξάτμιση με κλαπέτα, που της δίνει ένα βαθύ και γεμάτο “δύναμη” ήχο. Όπως αρμόζει στη κορυφαία έκδοση της 911.

Ο ολοκαίνουργιος κινητήρας της 911 Turbo S, βασίζεται στην ανανεωμένη γενιά κινητήρων της Carrera. Στην Turbo S ωστόσο, φέρει ένα επανασχεδιασμένο σύστημα ψύξης του αέρα πριν την εισαγωγή, μεγαλύτερα VGT turbo σε συμμετρικό layout, με Piezo μπεκ ψεκασμού καυσίμου. Αυτό έχει ως συνολικό αποτέλεσμα, την αύξηση της ιπποδύναμης, την αύξηση της ροπής, τη μείωση της κατανάλωσης, τη μείωση των ρύπων, αλλά και την μείωση του χρόνο απόκρισης του κινητήρα στο πάτημα του πεντάλ του γκαζιού.

Σημαντική αλλαγή στο κομμάτι του νέου κινητήρα, είναι τα ίδια τα turbo, αλλά και το σύστημα εισαγωγής. Το σύστημα εισαγωγής, έχει πλέον 4 εισαγωγές, 1 σε κάθε φτερό (μπροστά απο το πίσω άξονα) αλλά και 2 στη γρύλια που βρίσκεται πάνω απο το κάλυμμα του κινητήρα. Επιπλέον, οι νέες μεταβλητής γεωμετρίας τουρμπίνες, είναι συμμετρικά τοποθετημένες και η διάμετρος της φτερωτής τους έχει αυξηθεί κατά 3 χιλιοστά, στα 61mm. 

Το αρμονικό design της νέας Turbo S, συνδυάζει με απόλυτη αρμονία και ισορροπία τον ήρεμο, καθημερινό χαρακτήρα της, με τον δυναμικό, sport χαρακτήρα της. Εκπληκτική είναι ωστόσο και η διαφορά στις επιδόσεις, όσο και στον οδηγικό χαρακτήρα της νέας 911. Το sprint απο τα 0 στα 200 χιλιόμετρα την ώρα, πραγματοποείται σε 8.9 δευτερόλεπτα, 1 ολόκληρο δευτερόλεπτο ταχύτερα απο τη προηγούμενη γενιά.

Χάρη στο ανανεωμένο σύστημα τετρακίνησης της, Porsche Traction Management (PTM), το κεντρικό διαφορικό, μπορεί να στείλει μέχρι και 500 Nm ροπής στον εμπρός άξονα. Το σύστημα ανάρτησης PASM, κάνει το σασί της Turbo S ακόμα πιο sport σε αίσθηση, όσο και σε συμπεριφορά, δίνοντας νέα επίπεδα οδηγικών ικανοτήτων στην Turbo S.

Το νέο εμπρός μέρος, είνα χαρακτηριστικά Turbo-look, με ακόμη φαρδύτερες εισαγωγές αέρα, καθώς και τα διπλά daylight modules και το σύστημα φωτισμού Matrix LED με σκούρο case, να είναι standard στην Turbo S. Το επανασχεδιασμένο, μεγαλύτερο εμπρός spoiler που εκτείνεται υπό πίεση αέρα, κάτω απο τον εμπρός προφυλακτήρα, σε συνδυασμό με την επανασχεδιασμένη πίσω αεροτομή, προσφέρουν 15% επιπλέον κάθετο αεροδυναμικό φορτίο στην Turbo S.

Το εσωτερικό, είναι κλασσική Porsche. Κομψό design, κορυφαίας ποιότητας υλικά και συναρμογή, με ένα συνδυασμό retro στοιχείων αλλά και μοντέρνων πινελιών και τεχνολογιών. Τα καθίσματα της Turbo S είναι 18-way ρυθμιζόμενα με ραφές που παραπέμπουν σε αυτές της πρώτης γενιάς Turbo, της 930. 

Το ταμπλό αποτελείται απο τα χαρακτηριστικά 5 όργανα, με το στροφόμετρο στο κέντρο να είναι αναλογικό, ενώ τα υπόλοιπα 4, να είναι οθόνες υψηλής ευκρίνειας. Τέλος, το σύστημα ψαχαγωγίας Porsche Communication Management, φέρει μία ανανεωμένη οθόνη αφής 10.9 ιντσών, με απλουστευμένο μενού, σε συνδυασμό με ένα ηχοσύστημα Surround Sound της BOSE.

All in all

Η Porsche για άλλη μία φορά, με την 911 Turbo S, ξαναέγραψε τους κανόνες του τι είναι το απόλυτο Sports car. Για άλλη μία φορά, είναι εξωπραγματικά γρήγορη, απόλυτα πρακτική σε καθημερινή χρήση, σβέλτη σε κάθε είδος δρόμου και σε κάθε πίστα, άνετη και οδηγοκεντρική. Είναι, η νέα 911 Turbo S. Enough said.

H τιμή της νέας 911 Turbo S Coupe & Cabriolet, στη Γερμανία (συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ 19%) είναι 216.396€ & 229.962€ αντίστοιχα