Η ACEA προειδοποιεί: ο περιορισμός των ποσοστώσεων θα αυξήσει το κόστος και θα πλήξει την αυτοκινητοβιομηχανία
«Οι αυτοκινητοβιομηχανίες χρειάζονται χάλυβα υψηλής ποιότητας – όχι επιπλέον εμπόδια στην παραγωγή.»
– ACEA, Βρυξέλλες
Η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) εξέφρασε έντονες ανησυχίες σχετικά με το νέο σχέδιο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τον περιορισμό των εισαγωγών χάλυβα, τονίζοντας πως τα προτεινόμενα μέτρα θα επιβαρύνουν σημαντικά τους Ευρωπαίους κατασκευαστές αυτοκινήτων με υψηλότερο κόστος παραγωγής και διοικητικές δυσκολίες.
Η Κομισιόν πρότεινε τη μείωση κατά σχεδόν 50% των ποσοστώσεων εισαγωγής χάλυβα χωρίς δασμούς και τον διπλασιασμό των δασμών εκτός ποσοστώσεων στο 50%, σε μια προσπάθεια να προστατευτούν οι ευρωπαϊκές χαλυβουργίες από τον διεθνή ανταγωνισμό. Η πρόταση θα πρέπει να εγκριθεί από τα κράτη-μέλη της ΕΕ και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.
Η γενική διευθύντρια της ACEA, Σίγκριντ ντε Βρις, δήλωσε:
«Δεν αμφισβητούμε την ανάγκη προστασίας για μια βιομηχανία βασικών προϊόντων όπως ο χάλυβας, αλλά θεωρούμε ότι οι παράμετροι που προτείνει η Επιτροπή υπερβαίνουν τα όρια στην προστασία της αγοράς».
Η ACEA υπογράμμισε ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες εξακολουθούν να χρειάζονται να εισάγουν ειδικές ποιότητες χάλυβα που δεν παράγονται επαρκώς στην Ευρώπη, τονίζοντας ότι οι συγκεκριμένες κατηγορίες εξαντλούνται ταχύτατα υπό το ισχύον σύστημα ποσοστώσεων.
Παράλληλα, η Ένωση αμφισβήτησε τη νέα απαίτηση να δηλώνεται η προέλευση και το σημείο τήξης του κάθε εισαγόμενου προϊόντος, θεωρώντας τη ρύθμιση εξαιρετικά πολύπλοκη για την παγκοσμιοποιημένη αλυσίδα εφοδιασμού του κλάδου.
Η ACEA καταλήγει ζητώντας από την Κομισιόν να αναζητήσει «μια καλύτερη ισορροπία ανάμεσα στις ανάγκες των ευρωπαϊκών χαλυβουργιών και των χρηστών χάλυβα, ώστε να διασφαλιστεί η ανταγωνιστικότητα της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη».







