Οδηγούμε BMW X1 sDrive 18i: Περίοδος ωριμότητας  

Η τρίτη γενιά του Premium μικρομεσαίου SUV θέλει να ηγηθεί, σε μια κατηγορία που γίνεται ολοένα πιο ανταγωνιστική!

Εσύ τι βαθμό του βάζεις;11 Ψήφοι
8.4
7.1

Η εβδομαδιαία συμβίωση με τη νέα BMW X1 sDrive 18i, μας δίνει την ευκαιρία να γνωρίσουμε τις καινοτομίες του νέου μοντέλου και να επιβεβαιώσουμε την διαχρονικότητα του,, προκειμένου να συνεχίσει να ηγείται σε μια συνεχώς αναπτυσσόμενη και δημοφιλή κατηγορία! 

Γνωριμία

Η X1 είναι η πρόταση της BMW στην Premium μικρομεσαία κατηγορία των SUV, αποτελώντας παράλληλα με την Χ2 τα μικρότερα SUV στη γκάμα της βαυαρικής εταιρείας, τα οποία διαχωρίζονται χάρη στις σπορ καταβολές της X2 και τις πιο πρακτικές τις Χ1. Η πρώτη γενιά του μοντέλου παρουσιάστηκε το 2009 και έμεινε στη παραγωγή έως το 2015 πετυχαίνοντας συνολικές πωλήσεις σε παγκόσμιο επίπεδο 820.529 μονάδες.

Το 2015 πήρε τη σκυτάλη η δεύτερη γενιά του μοντέλου, η οποία έμεινε στη παραγωγή έως το 2022, ξεπερνώντας τα 1.200.000 μονάδες σε παγκόσμια βάση, καθιστώντας την το πιο δημοφιλές SUV της BMW. Πλέον, έρχεται στην τρίτη της γενιά, με αυτή τη σημαντική παρακαταθήκη, προκειμένου να αντισταθεί στην πρόκληση του ραγδαίου  ανταγωνισμού και να διατηρήσει την ηγετική της θέση, θέτοντας ως στόχο την περαιτέρω ενίσχυση των πωλήσεων της!

Εξωτερική σχεδίαση 

Η BMW ενσωματώνει έξυπνα, τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία και στην τρίτη γενιά της X1, με τις έντονες ακμές να αντικαταστούν τις όμορφες καμπύλες του απερχόμενου μοντέλου. Το στιλ, ωστόσο δεν προκαλεί, αφού το νέο μοντέλο ακολουθεί μια σχεδιαστική συνέχεια, προδίδοντας την καταγωγή του!

Το μπροστινό μέρος δείχνει άγριο, το καπό διαθέτει δυο κάθετα νεύρα που καταλήγουν στην νέας σχεδίασης μάσκα με τα μεγάλα «νεφρά», που πλαισιώνεται από νέους προβολείς με γραφικά LED, ενώ ο μυώδης προφυλακτήρας με τους μεγάλους αεραγωγούς, προσδίδει δυναμισμό! 

Έντονες ακμές και μυώδεις επιφάνειες, χαρακτηρίζουν το προφίλ του αυτοκινήτου, το οποίο σε συνδυασμό με τις συμπαγείς διαστάσεις, δίνουν ένα όμορφο παρουσιαστικό! 

Οι κυριότερες αλλαγές εντοπίζονται στο πίσω μέρος, ακολουθώντας τη συνταγή της μεγαλύτερης X3. Τα μεγάλα ανάγλυφα LED φωτιστικά σώματα, εκτείνονται στο εσωτερικό της πέμπτης πόρτας, η οποία διαθέτει έντονες ακμές και νεύρα, με χαμηλό κατώφλι φόρτωσης, που ενισχύει την πρακτικότητα. Η εικόνα ολοκληρώνεται με τον ογκώδη πίσω προφυλακτήρα με τον αεροδυναμικό διαχύτη στο κάτω μέρος! 

Το σχεδιαστικό σύνολο δείχνει νεανικό, σοβαρό και συγχρόνως στιβαρό, εμπνέοντας έντονο δυναμισμό, σχηματίζοντας μια χαρακτηριστική και αναγνωρίσιμη σιλουέτα! 

Εσωτερικό 

Λένε πως εχθρός του καλού, είναι το καλύτερο! Αυτό λοιπόν είναι το δόγμα της BMW για τη νέα γενιά της X1, αφού οι Γερμανοί επέλεξαν ποιοτικότερα υλικά με εξαιρετικό φινίρισμα και αίσθηση αφής σε σχέση με αυτά που είχαν χρησιμοποιηθεί στην απερχόμενη γενιά!

Η σχεδίαση του ταμπλό δείχνει απλή και αρμονική, ο εκτεταμένος συνδυασμός δέρματος με αλουμίνιο, αυξάνουν την αίσθηση πολυτελείας, ενώ οπτικά έχουμε ένα όμορφο αποτέλεσμα και το τριάκτινο τιμόνι, δίνει μια σπορτίβ νότα! 

Η BMW επιχειρεί την πλήρη ψηφιοποίηση της καμπίνας. Την προσοχή τραβάει το BMW Curved Display με τις δύο λεπτές κυρτές οθόνες, που δημιουργούν την αίσθηση πως πρόκειται για μια ενιαία!

Η πρώτη 10,25’’, η οποία βρίσκεται πίσω από το τιμόνι και ενσωματώνει τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και κάποιες λειτουργίες και ενδείξεις του αυτοκινήτου! Και η δεύτερη σαν φυσική συνέχεια από τα δεξιά, είναι 10,7 ιντσών και φέρει το σύστημα πολυμέσων, συμβατό με Android Auto και Apple AirPlay.

Η εικόνα είναι High Tech και φουτουριστική, καθώς μειώνει στο ελάχιστο τους διακόπτες και αυξάνει την εργονομία και την λειτουργικότητα! 

Ξεχωρίζει το αιωρούμενο, αεροπορικού τύπου, υποβραχιόνιο, ανάμεσα από τα μπροστινά καθίσματα με τις κρυφές θήκες, ακριβώς όπως και στη νέα BMW σειρά 2 Active Tourer. Στο κάτω μέρος του ταμπλό υπάρχει σε μορφή  ορθοστάτη η θήκη για κινητό ή τάμπλετ, η οποία διαθέτει τεχνολογία ασύρματης φόρτισης! 

Τα καθίσματα είναι άνετα, με ηλεκτρονικές λειτουργίες ρύθμισης με πολύ καλή στήριξη του σώματος των επιβατών! 

Η πρακτικότητα βρίσκεται στο μέγιστο βαθμό, αφού σε ολόκληρη την καμπίνα υπάρχουν θήκες για μικροαντικείμενα και το διαιρούμενο πίσω κάθισμα, είναι συρόμενο, αυξάνοντας αναλόγως την χωρητικότητα του χώρου αποσκευών, η οποία κυμαίνεται από 540 έως 1.600 lt με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα! 

Κινητήρας 

Κάτω από το καπό φιλοξενείται ο γνωστός τρικύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας των 1,5 λίτρων, απόδοσης 136 ίππων και 230 Nm έως τις 4.000 rpm, που συνδυάζεται με το επτατάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη Steptronic! 

Στον δρόμο 

Έχοντας στα χέρια σου τη νέα BMW X1 sDrive 18i, δεν χρειάζεσαι πολλές αφορμές να την αισθανθείς σε κάθε δυνατή συνθήκη! Ας δούμε λοιπόν τι νέο έχει να μας προσφέρει στην οδηγική εμπειρία!  

Στην πόλη έχει σύμμαχο τις συμπαγείς διαστάσεις, ενώ χάρη στη υψηλή θέση οδήγησης, τις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες και η σχεδίαση του παρμπρίζ, παρέχει εξαιρετική ορατότητα!  

Στο ορεινό και επαρχιακό δίκτυο η BMW X1 αποδεικνύεται ένα ισορροπημένο αυτοκίνητο που εστιάζει στην άνεση και την ασφάλεια, στοιχεία που θα εκτιμηθούν από τον οικογενειάρχη! Παράλληλα, είναι τόσο δυναμικό, όσο χρειάζεται ο μέσος οδηγός! Η αναβαθμισμένη ανάρτηση, η οποία αποτελείται από γόνατα εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, απορροφά κάθε ανωμαλία του οδοστρώματος, χωρίς να ενοχλεί τους επιβάτες! Οι 136 ίπποι είναι λίγοι για το συγκεκριμένο αυτοκίνητο, ωστόσο μη ξεχνάμε πως πρόκειται για το βασικό κινητήρα του Entry Level SUV της BMW! Στο δρόμο τέλος, πατάει πολύ καλά, το σύστημα διεύθυνσης είναι άμεσο, στρίβοντας με ακρίβεια! Και φυσικά το κράτημα είναι αντίστοιχο της παρακαταθήκης της βαυαρικής εταιρείας!  

Στον αυτοκινητόδρομο οι επιβάτες θα απολαύσουν την κορυφαία ποιότητα κύλισης και την εξαιρετική ηχομόνωση, ακόμα και στις πολύ υψηλές ταχύτητες!  

Γενικά η νέα BMW X1 είναι ένα ευχάριστο και ποιοτικό αυτοκίνητο, η επιλογή Sport ζωντανεύει την απόκριση του κινητήρα, δίνοντας το απαραίτητο νεύρο. Το αυτοκίνητο διαθέτει λειτουργία Boost, η οποία ενεργοποείται κρατώντας πατημένο το Paddle πίσω από το τιμόνι, δίνοντας στο αυτοκίνητο περισσότερο νεύρο για μερικά δευτερόλεπτα, βοηθώντας τον οδηγό σε μια προσπέραση. Το κιβώτιο ταχυτήτων, είναι ένα από τα κορυφαία της αγοράς, πραγματοποιώντας γρήγορες και ομαλές αλλαγές ταχυτήτων! Η μέση κατανάλωση είναι ικανοποιητική, σημειώνοντας 8.2 λίτρα / 100 χιλιόμετρα!

Σε ποιους απευθύνεται 

Η X1 sDrive 18i προφανώς απευθύνεται στους λάτρεις των αυτοκινήτων BMW, που αναζητούν την άνεση, την πολυτέλεια και την ποιότητα! Σε δραστήριους οικογενειάρχες, που πραγματοποιούν συχνά μικρές και μεγάλες εξορμήσεις, αλλά και σε όσους επιζητούν ένα πρακτικό SUV με ικανοποιητική και δυναμική οδηγική συμπεριφορά!

Τιμή 

Η βασική BMW X1 sDrive 18i, ξεκινάει από τις 38.450€ με την τιμή να ανεβαίνει ανάλογα με την έκδοση, τον εξοπλισμό και φυσικά με τις οικονομικές δυνατότητες του υποψηφίου αγοραστή! 

Τεχνικά χαρακτηριστικά 

ΑΜΑΞΩΜΑ  
Τύπος SUV – SAV
Καθίσματα 5
Πόρτες 5
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ – ΕΚΠΟΜΠΕΣ – ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ  
Μέση συνδυασμένη κατανάλωση καυσίμου (WLTP) 6.3-7 l/100 km
Εκπομπές CO2 (WLTP) 143-158 g/km
Τύπος καυσίμου Βενζίνη
Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ/ώρα 9.2 δευτ
Μέγιστη ταχύτητα 208 km/h
Προδιαγραφές Καυσαερίων Euro 6d
Αναλογία βάρους/ισχύος 11 κιλά/Hp, 90.7 Hp/τόνος
Αναλογία βάρους/Ροπή 6.5 κιλά/Nm, 153.3 Nm/τόνος
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ  
Ισχύς 136 Hp @ 4400-6500 σ.α.λ.
Ισχύς ανά λίτρο κυβισμού 90.7 Hp/l
Ονομαστική ροπή του κινητήρα 230 Nm @ 1500-4000 σ.α.λ.
Διάταξη κινητήρα Εμπρός, εγκάρσια
Μοντέλο/Κωδικός κινητήρα B38
Κυβισμός κινητήρα 1499 cm3
Αριθμός κυλίνδρων 3
Διαμόρφωση κινητήρα Σε σειρά
Διάμετρος κυλίνδρου 82 mm
Διαδρομή εμβόλιου 94.6 mm
Βαθμός συμπίεσης 11.1
Αριθμός βαλβίδων ανά κύλινδρο 4
Σύστημα ψεκασμού καυσίμου Άμεσος ψεκασμός
Αναρρόφηση κινητήρα Twin-power turbo, Ιντερκούλερ
Μηχανισμός διανομής αερίων DOHC
Χωρητικότητα λαδιού κινητήρα 4.5 l
ΟΓΚΟΣ ΚΑΙ ΒΑΡΗ  
Βάρος 1500 κιλά
Μέγιστο ωφέλιμο φορτίο 575 κιλά
Ελάχιστος όγκος χώρου αποσκευών 540 l
Μέγιστος όγκος χώρου αποσκευών 1600 l
Χωρητικότητα δεξαμενής καυσίμων 45 l
Μέγιστο φορτίο 75 κιλά
Επιτρεπόμενη δυνατότητα ρυμούλκησης με φρένα (12%) 1700 κιλά
Μέγιστο φορτίο στήριξης 80 κιλά
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ  
Μήκος 4500 mm
Πλάτος 1845 mm
Ύψος 1642 mm
Μεταξόνιο 2692 mm
Εμπρός ίχνος 1592 mm
Πίσω ίχνος 1593 mm
Εμπρός πρόβολος 875 mm
Πίσω πρόβολος 933 mm
Απόσταση από το έδαφος 205 mm
Συντελεστής οπισθέλκουσας (Cd) 0.26
Ελάχιστη διάμετρος στροφής (διάμετρος στροφής) 11.7 m
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ   
Κίνηση Κίνηση στους μπροστινούς τροχούς
Αριθμός γραναζιών και τύπος κιβωτίου ταχυτήτων 7 ταχύτητες, αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων Steptronic
Εμπρός ανάρτηση Ανεξάρτητο, τύπου McPherson με σπειροειδή ελατήριο και αντιστρεπτική ράβδο
Πίσω ανάρτηση Ανεξάρτητη ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων
Εμπρός φρένα Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα Δίσκοι
Βοηθητικά συστήματα ABS (Σύστημα αντιμπλοκαρίσματος τροχών)
Τύπος διεύθυνσης Τσουκράνια διαχείρισης (με δόντια)
Σύστημα διεύθυνσης  Ηλεκτρικό Τιμόνι
Τροχοί  205/65 R17

Gallery

Συμπέρασμα
Η BMW έχει θυσιάσει τον σπορ χαρακτήρα του DNA της, εστιάζοντας σε ένα πιο πρακτικό και ταξιδιάρικο προφίλ, διατηρώντας ωστόσο τον δυναμισμό! Δίνει παράλληλα έμφαση στην άνεση και την πολυτέλεια, διευρύνοντας με αυτόν τον τρόπο το δυνητικό αγοραστικό κοινό! 
Εσωτερικό & πρακτικότητα
7.3
Τρεχούμενα έξοδα
6.3
Οδική συμπεριφορά & επιδόσεις
7.4
Ασφάλεια
7.5
Παράγοντας απόλαυσης
7.4
Value for money
6.5
Εσύ τι βαθμό του βάζεις;11 Ψήφοι
8.4
ΣΥΝ
Ποιότητα κατασκευής
Κιβώτιο ταχυτήτων
Ορατότητα
Ποιότητα κύλισης
Ψηφιοποιημένο και πρακτικό εσωτερικό
ΠΛΗΝ
Απόδοση του βασικού κινητήρα
7.1