Live η Κίνηση στους δρόμους

Οδηγούμε Subaru Forester 2.0i e-BOXER 150 HP: Το SUV με 8 χρόνια εγγύηση, ανεξαρτήτως χιλιομέτρων

Το Subaru Forester αναδεικνύεται διαχρονικός «σύμμαχος» των αποδράσεων

Εσύ τι βαθμό του βάζεις;1 Vote
7.8
7.9

Από την εμφάνιση του στην αγορά το 1997 έως σήμερα το Subaru Forester έχει αναδειχθεί ως ο διαχρονικός «σύμμαχος» αποδράσεων. Πλέον εισέρχεται στην 6η του γενιά, πιο ολοκληρωμένο από ποτέ και με 8 χρόνια εγγύηση, ανεξαρτήτως χιλιομέτρων, ανεβάζοντας τον πήχη στα τετρακίνητα SUV, εστιάζοντας σε χώρους, αποδοτικότητα και οικονομία. Στο Topspeed.gr είχαμε την ευκαιρία να οδηγούμε στην καθιερωμένη εβδομαδιαία συμβίωση την 2.0i-S ES PREMIUM/STYLE, απόδοσης 150 ίππων.

Πάντα στο δικό του μονοπάτι

Το Subaru Forester αποτελεί μία από τις πιο συνεπείς παρουσίες στην παγκόσμια αγορά SUV. Από το 1997 μέχρι σήμερα, εξελίσσεται σταθερά χωρίς να υποκύπτει στις μόδες της εποχής, διατηρώντας μια ξεκάθαρη φιλοσοφία: τετρακίνηση, ασφάλεια, πρακτικότητα και ουσία, χωρίς περιττές υπερβολές.

Η πρώτη γενιά παρουσιάστηκε στα τέλη των ‘90s και ξεχώρισε αμέσως ως ένα αυτοκίνητο που δεν χωρούσε σε κλασικά καλούπια. Ήταν πιο χαμηλό και ευέλικτο από ένα παραδοσιακό SUV, αλλά πολύ πιο ικανό από ένα απλό station wagon. Με βάση το Impreza και τη χαρακτηριστική συμμετρική τετρακίνηση της Subaru, το Forester σχεδιάστηκε για ανθρώπους που ήθελαν ένα ευέλικτο, σταθερό και αξιόπιστο όχημα, ικανό να τους πάει παντού.

Στη δεύτερη γενιά, το Forester ωρίμασε σχεδιαστικά και απέκτησε έντονα στοιχεία ταυτότητας, με turbo εκδόσεις που τόνιζαν τον σπορ χαρακτήρα του. Συνέχισε να είναι πιο οδηγοκεντρικό από τον μέσο όρο της κατηγορίας, διατηρώντας παράλληλα κορυφαίες δυνατότητες εκτός δρόμου.

Η τρίτη γενιά (2008–2013) έφερε σημαντική αλλαγή στον προσανατολισμό του μοντέλου. Το Forester έγινε μεγαλύτερο, πιο άνετο και πιο οικογενειακό. Η σχεδίασή του πλέον έγερνε εμφανώς προς το SUV, ενώ το εσωτερικό του έγινε πιο φιλικό για καθημερινή χρήση. Ήταν η εποχή που η Subaru έφερε το Forester σε άμεσο ανταγωνισμό με τα μεγάλα ονόματα της κατηγορίας, όπως το RAV4 και το CR-V, χωρίς όμως να θυσιάσει την ιδιαιτερότητα της φιλοσοφίας της.

Η τέταρτη γενιά βελτίωσε περαιτέρω την ποιότητα κύλισης και εισήγαγε προηγμένες τεχνολογίες ασφάλειας, όπως το σύστημα EyeSight. Το Forester είχε πλέον μετατραπεί σε ένα από τα πιο ολοκληρωμένα οικογενειακά SUV, διατηρώντας όμως τις ικανότητες που το έκαναν να ξεχωρίζει στο χώμα και σε δύσκολες συνθήκες.

Με την πέμπτη γενιά, η Subaru έκανε το μεγάλο βήμα προς την ηλεκτροκίνηση, με την υιοθέτηση του ήπιου υβριδικού συστήματος e-Boxer. Παράλληλα, επένδυσε σε μια νέα πλατφόρμα (SGP) και σε ακόμα πιο προηγμένες τεχνολογίες υποβοήθησης οδηγού. Το Forester έγινε πιο ψηφιακό, πιο ασφαλές, πιο οικολογικό – χωρίς να απολέσει τις σκληροτράχηλες αρετές του.

Η πιο πρόσφατη, έκτη γενιά, έρχεται να εδραιώσει τον χαρακτήρα του μοντέλου στην εποχή της συνδεσιμότητας, της βιωσιμότητας και των έξυπνων συστημάτων. Η σχεδίαση έγινε πιο μοντέρνα και ραφιναρισμένη, το εσωτερικό ψηφιοποιήθηκε πλήρως, ενώ στο επίκεντρο παραμένουν η παθητική και ενεργητική ασφάλεια, η απλότητα στη χρήση και η αποτελεσματικότητα σε κάθε τύπο διαδρομής. Στο άμεσο μέλλον αναμένεται και έκδοση πλήρως υβριδική ή plug-in.

Σε μια αγορά όπου τα περισσότερα SUV ακολουθούν τις εξελίξεις για να μη μείνουν πίσω, το Forester παραμένει πιστό στον δικό του δρόμο. Δεν υπήρξε ποτέ κραυγαλέο ή εντυπωσιακό, αλλά πάντα σταθερό, αξιόπιστο και αποτελεσματικό. Είναι το SUV που μπορεί να σε πάει παντού, χωρίς να χρειάζεται να αποδείξει τίποτα σε κανέναν. Και αυτή είναι ίσως η μεγαλύτερη του δύναμη.

Σχεδιαστική Εξέλιξη με Πρακτικό Πνεύμα

Το ανανεωμένο Subaru Forester 2.0i e-BOXER του 2025 διατηρεί τον αναγνωρίσιμο χαρακτήρα της ιαπωνικής φίρμας, προσθέτοντας όμως φρέσκες πινελιές που τονίζουν τον τεχνολογικό και οικολογικό του προσανατολισμό. Η σχεδίαση του μοντέλου παραμένει ουσιαστικά «τίμια», εστιάζοντας περισσότερο στη λειτουργικότητα παρά στον εντυπωσιασμό – στοιχείο που ταιριάζει απόλυτα με τη φιλοσοφία της Subaru.

Στο εμπρός μέρος, η εικόνα είναι στιβαρή και μοντέρνα. Η εξαγωνική μάσκα έχει μεγαλώσει ελαφρώς και αποκτά πιο έντονο πλαίσιο, ανάλογα με την έκδοση, είτε σε γυαλιστερό χρώμιο είτε σε ματ γκρι. Το έμβλημα της Subaru δεσπόζει στο κέντρο, ενώ τα νέα, πιο λεπτά φώτα τεχνολογίας LED διαθέτουν χαρακτηριστική φωτεινή υπογραφή σε σχήμα «C», ενσωματώνοντας φώτα ημέρας και δείκτες πορείας. Ο ανασχεδιασμένος προφυλακτήρας είναι πιο γλυπτός, με εσοχές που φιλοξενούν τους προβολείς ομίχλης και ένα έντονο προστατευτικό skid plate στο κάτω μέρος. Το καπό φέρει διακριτικά νεύρα που ενισχύουν τον δυναμισμό της πρόσοψης.

Περνώντας στο πλάι, η σιλουέτα του Forester παραμένει πιστή στην boxy λογική που τον χαρακτηρίζει εδώ και χρόνια. Οι αναλογίες είναι κλασικές SUV, με φαρδιά ανοίγματα θυρών, επίπεδη γραμμή οροφής και μεγάλα παράθυρα που ευνοούν την ορατότητα και τη φωτεινότητα στην καμπίνα. Τα πλαστικά προστατευτικά στους θόλους των τροχών και στο κάτω μέρος των θυρών τονίζουν τον off-road χαρακτήρα του μοντέλου. Οι ζάντες αλουμινίου, διαθέσιμες σε σχέδια 17 ή 18 ιντσών, φέρουν δίχρωμο φινίρισμα, προσθέτοντας μια πιο premium αίσθηση. Στις εμπρός πόρτες ξεχωρίζει το λογότυπο «e-BOXER», που δηλώνει τη χρήση του ήπια υβριδικού συστήματος. Οι καθρέφτες με ενσωματωμένα φλας είναι τοποθετημένοι πάνω στις πόρτες, ενώ η οροφή φιλοξενεί ράγες σε μαύρο ή ασημί χρώμα, ανάλογα με την έκδοση.

Η πίσω όψη ολοκληρώνει τη σχεδιαστική ταυτότητα του Forester με τον γνώριμο τρόπο: κάθετες επιφάνειες, καθαρές γραμμές και έμφαση στην πρακτικότητα. Τα φωτιστικά σώματα LED διατηρούν και εδώ το μοτίβο «C» και εκτείνονται ελαφρώς πάνω στο καπό του πορτμπαγκάζ, δημιουργώντας μια ενιαία εικόνα. Ο προφυλακτήρας είναι ψηλός και στιβαρός, με εμφανές προστατευτικό στοιχείο και μεγάλες αντανακλάσεις στα άκρα. Η εξάτμιση παραμένει διακριτική, με μονή απόληξη που δεν προβάλλεται επιθετικά – κάτι που συμβαδίζει με τον οικολογικό χαρακτήρα του μοντέλου. Ένα διακριτικό spoiler με ενσωματωμένο τρίτο φως φρένων ολοκληρώνει το πίσω μέρος, ενισχύοντας και την αεροδυναμική απόδοση.

Συνολικά, το Subaru Forester του 2025 δεν προσπαθεί να εντυπωσιάσει με υπερβολές. Αντίθετα, παραμένει απόλυτα προσηλωμένο στον χαρακτήρα του: ένα αυθεντικό, τετρακίνητο SUV με προτεραιότητα στην ασφάλεια, την εργονομία και τη λειτουργικότητα. Το νέο design απλώς προσθέτει τις απαραίτητες πινελιές εκσυγχρονισμού, χωρίς να προδίδει τις βασικές αξίες που αγαπήθηκε.

Πρακτικό, ευρύχωρο και τεχνολογικά αναβαθμισμένο

Το εσωτερικό του Subaru Forester 2025 παραμένει προσανατολισμένο στον άνθρωπο, με γνώμονα την εργονομία, την ασφάλεια και την αντοχή, ενώ παράλληλα ενσωματώνει σύγχρονες τεχνολογίες και ποιοτικότερα υλικά. Αν και η σχεδίαση δεν φωνάζει «προηγμένη», αποπνέει αίσθηση στιβαρότητας και λειτουργικότητας, ακολουθώντας τη φιλοσοφία της Subaru που βάζει πρώτα την ουσία.

Η Subaru έχει επιλέξει καλά υλικά με πολύ καλή εργονομία και αίσθησης αφής, αφήνοντας μια αίσθηση ποιότητας στους επιβάτες.

Ειδικότερα, το ταμπλό ακολουθεί μία καθαρή, συμμετρική σχεδίαση, με οριζόντια διάταξη που ενισχύει την αίσθηση πλάτους. Τα υλικά είναι βελτιωμένα σε σχέση με το παρελθόν. Στο πάνω μέρος συναντάμε μαλακές επιφάνειες με ραφές, ενώ πιο χαμηλά χρησιμοποιούνται σκληρότερα αλλά ποιοτικά πλαστικά που προσφέρουν μεγάλη αντοχή στην καθημερινή χρήση. Στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει μια οθόνη αφής 8 ιντσών ή, στις πιο πλούσιες εκδόσεις, μια εντυπωσιακή κάθετης διάταξης οθόνη 11,6 ιντσών. Το σύστημα infotainment υποστηρίζει Apple CarPlay και Android Auto, ενώ στις κορυφαίες εκδόσεις λειτουργεί και ασύρματα. Πάνω από αυτήν, μια δεύτερη μικρή έγχρωμη οθόνη εμφανίζει πληροφορίες από το υβριδικό σύστημα e-BOXER, την κατανάλωση καυσίμου, την εξωτερική θερμοκρασία, ακόμη και δεδομένα κλίσης ή γωνίας τιμονιού όταν κινείσαι εκτός δρόμου. Ο έλεγχος του κλιματισμού παραμένει ξεχωριστός, με φυσικά κουμπιά και περιστροφικούς διακόπτες, κάτι που διατηρεί την πρακτικότητα σε υψηλό επίπεδο – ειδικά σε δύσκολες συνθήκες.

Το τιμόνι είναι τριάκτινο, ντυμένο με δέρμα και πολυλειτουργικό, προσφέροντας άμεση πρόσβαση σε ηχητικά, τηλεφωνικά και οδηγικά συστήματα, συμπεριλαμβανομένων των λειτουργιών του EyeSight. Ο πίνακας οργάνων παραμένει παραδοσιακά αναλογικός, με δύο μεγάλα ευανάγνωστα όργανα και μια κεντρική ψηφιακή οθόνη 4,2 ιντσών, που προβάλλει πληροφορίες σχετικές με το υβριδικό σύστημα, την κατανάλωση, τις λειτουργίες του συστήματος τετρακίνησης και τις ειδοποιήσεις ασφαλείας.

Τα μπροστινά καθίσματα είναι μεγάλα και εργονομικά, προσφέρουν πολύ καλή πλευρική και οσφυϊκή στήριξη και διατίθενται με θέρμανση, ενώ σε πιο πλούσιες εκδόσεις έχουν ηλεκτρική ρύθμιση και μνήμη για τον οδηγό. Η επένδυση κυμαίνεται από ανθεκτικό ύφασμα έως συνθετικό ή γνήσιο δέρμα, με διακοσμητικές ραφές και επενδύσεις που προσδίδουν πιο premium αίσθηση. Η θέση οδήγησης είναι υπερυψωμένη, με εξαιρετική περιφερειακή ορατότητα – παραδοσιακό πλεονέκτημα των Subaru.

Στο πίσω μέρος, το Forester παραμένει από τους κορυφαίους της κατηγορίας σε χώρους. Ο διαθέσιμος χώρος για τα γόνατα και το κεφάλι είναι εξαιρετικός, ακόμα και για επιβάτες άνω του 1,85 μ., ενώ το επίπεδο πάτωμα διευκολύνει τη μετακίνηση τρίτου επιβάτη. Η πλάτη του πίσω καθίσματος είναι ανακλινόμενη σε δύο θέσεις για καλύτερη άνεση σε ταξίδι και ενσωματώνει κεντρικό υποβραχιόνιο με ποτηροθήκες. Επιπλέον, στις πίσω πόρτες υπάρχουν μεγάλες θήκες για μικροαντικείμενα ή μπουκάλια, ενώ προσφέρεται και θύρα USB για φόρτιση συσκευών.

Από πλευράς τεχνολογιών, ο Forester είναι εξοπλισμένος με το σύστημα υποβοήθησης EyeSight τελευταίας γενιάς. Χρησιμοποιώντας δύο κάμερες υψηλής ευκρίνειας, το σύστημα προσφέρει adaptive cruise control, υποβοήθηση παραμονής στη λωρίδα, αυτόνομο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, αναγνώριση πεζών και ποδηλατών, αλλά και προειδοποίηση σύγκρουσης. Σε ορισμένες εκδόσεις υπάρχει και κάμερα αναγνώρισης προσώπου για την παρακολούθηση της προσοχής του οδηγού (Driver Monitoring System), η οποία μπορεί να δώσει προειδοποίηση σε περίπτωση κόπωσης ή απόσπασης.

Εργονομικά, είναι πολύ προσεγμένο με τους διακόπτες να βρίσκονται σε κλασικά σημεία, αποτρέποντας την απόσπαση του οδηγού από το δρόμο, το οποίο σε συνδυασμό με το EyeSight, συμβάλλει στην αύξηση της ενεργητικής ασφάλειας.

Η ηχομόνωση της καμπίνας είναι αναβαθμισμένη σε σχέση με το παρελθόν. Ο θόρυβος κύλισης και αέρα περιορίζεται αποτελεσματικά, ενώ το υβριδικό σύστημα e-BOXER βοηθά στη μείωση του ήχου του κινητήρα σε συνθήκες χαμηλού φορτίου, προσφέροντας πιο ήσυχη και ομαλή εμπειρία – ιδανική για κίνηση στην πόλη.

Κλείνοντας, το πορτμπαγκάζ του Forester αποτελεί έναν από τους βασικούς λόγους που το μοντέλο προτιμάται από οικογένειες και λάτρεις των outdoor δραστηριοτήτων. Με βασική χωρητικότητα περίπου 520 λίτρα, προσφέρει φαρδύ άνοιγμα και χαμηλό κατώφλι φόρτωσης, διευκολύνοντας σημαντικά τη φόρτωση μεγάλων ή βαριών αντικειμένων. Οι πλευρικές επενδύσεις είναι από ανθεκτικό υλικό, έτοιμο να υποδεχθεί από ψώνια μέχρι εξοπλισμό κάμπινγκ, ενώ διαθέτει γάντζους, πρακτικό φωτισμό και υποδαπέδιο αποθηκευτικό χώρο για μικρότερα αντικείμενα. Με την αναδίπλωση της πίσω πλάτης σε αναλογία 60:40, ο διαθέσιμος χώρος επεκτείνεται σε έως και 1.770 λίτρα, με τελείως επίπεδο δάπεδο φόρτωσης – ιδανικό για τη μεταφορά μεγάλων αντικειμένων, π.χ. ποδηλάτων ή αποσκευών για σαββατοκύριακο εκτός πόλης. Στις πλουσιότερες εκδόσεις, η πίσω πόρτα ανοίγει ηλεκτρικά με δυνατότητα ρύθμισης ύψους ανοίγματος, ενώ σε ορισμένες αγορές διατίθεται και λειτουργία hands-free μέσω αισθητήρα στο προφυλακτήρα.

Οικογένεια boxer με ρεύμα

Το Subaru Forester παραμένει πιστό στις αξίες της ιαπωνικής φίρμας, συνδυάζοντας τη χαρακτηριστική διάταξη boxer με ήπια υβριδική τεχνολογία. Κάτω από το καπό συναντάμε έναν ατμοσφαιρικό τετρακύλινδρο κινητήρα 2.0 λίτρων, με αντίθετη διάταξη κυλίνδρων (flat-four), ο οποίος αποδίδει 150 ίππους και 194 Nm ροπής. Πρόκειται για έναν γνώριμο μηχανικό σύνολο, το οποίο δεν εντυπωσιάζει με την απόδοσή του αλλά ξεχωρίζει για την πολιτισμένη λειτουργία, την αξιοπιστία και την εξαιρετική κατανομή βάρους που εξασφαλίζει στο αμάξωμα.

Η ουσιαστική διαφορά έρχεται με την προσθήκη του ηλεκτροκινητήρα, ισχύος 12,3 kW (16,7 ίππων) και 66 Nm ροπής, ο οποίος ενσωματώνεται στο κιβώτιο CVT τύπου Lineartronic και λειτουργεί υποστηρικτικά. Η ενέργεια αποθηκεύεται σε μια μικρή μπαταρία ιόντων λιθίου 0,6 kWh, τοποθετημένη κάτω από το πορτμπαγκάζ. Το σύστημα λειτουργεί αυτόματα, χωρίς εξωτερική φόρτιση, και προσφέρει στιγμές ηλεκτρικής οδήγησης για ελάχιστα μέτρα – κυρίως σε στάθμευση, κυκλοφορία ή ξεκινήματα χωρίς πίεση.

Η απόκριση του κινητήριου συνόλου είναι γραμμική και ήπια, με το ηλεκτρικό μοτέρ να εξομαλύνει την απόδοση του θερμικού κινητήρα, περιορίζοντας τους κραδασμούς και βελτιώνοντας τη συνολική άνεση στις χαμηλές ταχύτητες. Το κιβώτιο CVT λειτουργεί με τη γνωστή προοδευτικότητα που γνωρίζουμε από την Subaru, με επτά εικονικές σχέσεις και δυνατότητα χειροκίνητης εναλλαγής μέσω paddles, αν και το Forester ενθαρρύνει περισσότερο την ήρεμη οδήγηση, παρά το sport ύφος.

Η ισχύς μεταδίδεται μόνιμα και στους τέσσερις τροχούς μέσω του γνωστού συμμετρικού συστήματος τετρακίνησης Symmetrical AWD, που λειτουργεί υποδειγματικά τόσο σε βρεγμένο δρόμο όσο και εκτός. Επιπλέον, το Forester εξοπλίζεται με το σύστημα X-MODE που προσαρμόζει τη λειτουργία του κινητήρα, του κιβωτίου, της τετρακίνησης και του ESP, ώστε να εξασφαλίζει πρόσφυση σε δύσκολα τερέν, αλλά και με Hill Descent Control για σταθερή κατάβαση σε έντονες κλίσεις.

Σε επίπεδο επιδόσεων, το Forester 2.0i e-BOXER επιταχύνει από στάση στα 100 km/h σε περίπου 11,8 δευτερόλεπτα, με τελική ταχύτητα στα 188 km/h. Η μέση κατανάλωση κυμαίνεται μεταξύ 7,4 και 7,9 λίτρων/100 χλμ. (ανάλογα με το στυλ οδήγησης και το προφίλ της διαδρομής), ενώ οι εκπομπές CO₂ κινούνται σε τιμές μεταξύ 168–180 γρ./χλμ., διατηρώντας το μοντέλο εντός των ευρωπαϊκών ορίων της Euro 6e.

Το συνολικό αποτέλεσμα δεν είναι εντυπωσιακό από πλευράς ισχύος ή σπορ χαρακτήρα, αλλά παραμένει συνεπές στην ταυτότητα της Subaru: σταθερό, ασφαλές, πολιτισμένο και κυρίως αξιόπιστο. Η υβριδική τεχνολογία ενισχύει αυτή την αίσθηση χωρίς να αλλοιώνει το «μηχανικό» DNA του μοντέλου, κάνοντάς το ιδανικό για οδηγούς που αναζητούν ένα τετρακίνητο SUV με αυθεντική προσωπικότητα και χαμηλότερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα.

Για κάθε συνθήκη

Στην πόλη, παρά τον όγκο και τις διαστάσεις του, το Forester δείχνει αξιοσημείωτη ευελιξία, χάρη στον μικρό κύκλο στροφής (μόλις 10,6 μέτρα), την υψηλή θέση οδήγησης και την εξαιρετική περιμετρική ορατότητα. Τα μεγάλα παράθυρα, οι λεπτές εμπρός κολόνες και η κάμερα οπισθοπορείας βοηθούν σημαντικά στους ελιγμούς, ενώ το τιμόνι έχει ελαφριά αίσθηση στις χαμηλές ταχύτητες. Το αυτοκίνητο ανταποκρίνεται στις ανάγκες της καθημερινότητας στον αστικό ιστό χωρίς να προβληματίζει, είτε πρόκειται για μετακινήσεις σε πυκνή κυκλοφορία είτε για στάθμευση.

Στο επαρχιακό και ορεινό δίκτυο, το Forester είναι απλώς μια ευχάριστη έκπληξη. Πατάει εξαιρετικά στον δρόμο, χάρη στην τετρακίνηση Symmetrical AWD και την ουδέτερη λειτουργία της ανάρτησης με γόνατα MacPherson εμπρός και διπλά ψαλίδια πίσω. Το αμάξωμα διατηρεί την ηρεμία του ακόμη και σε συνεχείς εναλλαγές πορείας, ενώ το τιμόνι, αν και όχι απόλυτα «επικοινωνιακό», προσφέρει ακρίβεια και αίσθηση. Η συνολική οδηγική εικόνα συνδυάζει υποδειγματικά την ενεργητική ασφάλεια με την άνεση, αφήνοντας εξαιρετικές εντυπώσεις σε δρόμους με στροφές ή με αλλοιωμένο οδόστρωμα.

Στον αυτοκινητόδρομο, η παρατεταμένη λειτουργία του CVT στις υψηλές στροφές μπορεί να γίνει ενοχλητική σε έντονες επιταχύνσεις ή σε μεγάλες ταχύτητες, ωστόσο το Forester αντισταθμίζει με την ησυχία κύλισης και τη στιβαρότητα του πλαισίου του. Οι ανεμοθόρυβοι είναι περιορισμένοι και η ευθυβολία εξαιρετική, με αποτέλεσμα να διανύεις μεγάλες αποστάσεις με άνεση και αίσθηση ασφάλειας. Σε αυτό συμβάλλουν και τα άνετα καθίσματα, η σωστή εργονομία, αλλά και το πακέτο υποβοήθησης EyeSight που κάνει τα ταξίδια λιγότερο κουραστικά.

Εκτός δρόμου, το Forester αναδεικνύει το συγκριτικό του πλεονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού. Η μόνιμη τετρακίνηση Symmetrical AWD του δίνει σαφές πλεονέκτημα, ενώ το σύστημα X-MODE αναλαμβάνει τα υπόλοιπα: ελέγχει το γκάζι, τα φρένα και το κιβώτιο ανάλογα με τις συνθήκες, και επιτρέπει στο αυτοκίνητο να κινηθεί με ευκολία σε χωμάτινα ή ολισθηρά τερέν, ακόμη και σε βαθύ χιόνι ή λάσπη. Η απόσταση από το έδαφος φτάνει τα 220 χιλιοστά, ενώ οι γωνίες προσέγγισης και διαφυγής είναι 21,0° και 25,8° αντίστοιχα, στοιχεία που το καθιστούν περισσότερο ικανό απ’ όσο υποδηλώνει η εμφάνισή του. Πρόκειται για ένα πραγματικό off-roader με εμφάνιση SUV πόλης – ή αλλιώς, ένα “τζιπάκι με κοστούμι”.

Γενικά, το Forester καταφέρνει να διατηρήσει τη μέση κατανάλωση χαμηλά, με τη δοκιμή να δείχνει 7,1 λίτρα/100 χλμ. σε πραγματικές συνθήκες, αποδεικνύοντας ότι το υβριδικό σύστημα λειτουργεί αποτελεσματικά και ουσιαστικά. Χωρίς να υπόσχεται εξωπραγματικές οικονομίες, είναι σταθερά πιο αποδοτικό από ένα απλό θερμικό σύνολο αντίστοιχης ισχύος.

Με όλα τα παραπάνω, το Forester πετυχαίνει απόλυτα την αποστολή του ως ένας διαχρονικός και πολυτάλαντος σύμμαχος αποδράσεων. Δεν προσπαθεί να εντυπωσιάσει με επιφανειακά τεχνάσματα, αλλά πείθει με ουσία, συνέπεια και προσωπικότητα – και αυτό είναι τελικά που μένει.

Για τον συνειδητοποιημένο οδηγό

Το Subaru Forester 2.0i e-BOXER δεν είναι για όλους – και αυτό είναι ακριβώς το στοιχείο που του δίνει χαρακτήρα. Δεν απευθύνεται σε εκείνον που ψάχνει το πιο μοδάτο SUV της γειτονιάς, ούτε σε εκείνον που επιλέγει με βάση τα επιδόματα ή τα πακέτα εξοπλισμού. Αντίθετα, είναι το αυτοκίνητο που θα επιλέξει κάποιος συνειδητοποιημένος οδηγός, που θέλει ένα εργαλείο μετακίνησης με πραγματικές δυνατότητες, μακροχρόνια αξιοπιστία και ουσιαστική τεχνολογία, όχι για να εντυπωσιάσει, αλλά για να βασιστεί σε αυτή.

Πρώτα και κύρια, το Forester απευθύνεται σε ανθρώπους με ενεργό τρόπο ζωής – όσους π.χ. αγαπούν την πεζοπορία, το βουνό, τα ταξίδια ή τα σπορ υπαίθρου. Η συμμετρική τετρακίνηση και η μεγάλη απόσταση από το έδαφος δίνουν πρόσβαση εκεί που τα περισσότερα SUV της αγοράς σταματούν. Δεν πρόκειται για ένα σκληροπυρηνικό off-roader, αλλά για ένα SUV που πραγματικά μπορεί να ανταποκριθεί σε χωματόδρομους, πετρώδη περάσματα και χειμερινές εξορμήσεις χωρίς να αγχώνεται ο οδηγός για το τι πατάει.

Ταυτόχρονα, το Forester απευθύνεται σε οικογενειάρχες που αναζητούν ευρυχωρία, ασφάλεια και χρηστικότητα, χωρίς να θυσιάζουν τη δυνατότητα να ξεφύγουν από την πόλη. Η καμπίνα είναι πρακτική, ποιοτική και εξοπλισμένη με όλα τα απαραίτητα, χωρίς φλυαρία, αλλά και χωρίς ελλείψεις. Ο χώρος για πίσω επιβάτες και αποσκευές είναι κορυφαίος για την κατηγορία και η καθημερινή μετακίνηση γίνεται με ησυχία και σιγουριά. Ο οδηγός κάθεται ψηλά, βλέπει τα πάντα, και ξέρει ότι το σύστημα EyeSight με τα εξελιγμένα ADAS της Subaru παρακολουθεί αδιάκοπα το περιβάλλον.

Με πλεονέκτημα… την εγγύηση

Τιμολογιακά, στην εισαγωγική έκδοση FREE ES S8, η Subaru προσφέρει το νέο Forester από 45.920€, ενώ στην κορυφαία εξοπλιστική PREMIUM S8 από 54.250€. Το μεγαλύτερο πλεονέκτημα ωστόσο είναι το πρόγραμμα «SUBARU 008» (0 επιτόκιο, 0 χρόνος παράδοσης και 8 χρόνια εγγύηση ανεξαρτήτως χιλιομέτρων).

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

ΑΜΑΞΩΜΑ

Τύπος

SUV , Crossover

Καθίσματα

5

Πόρτες

5

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ- ΕΚΠΟΜΠΕΣ – ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

Μέση συνδυασμένη κατανάλωση καυσίμου (WLTP)

8.1 l/100 km

Εκπομπές CO2 (WLTP)

183 g/km

Τύπος καυσίμου

Βενζίνη

Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ/ώρα

12.2 δευτ

Μέγιστη ταχύτητα

188 km/h

Αναλογία βάρους/ισχύος

12.4 κιλά/Hp, 80.3 Hp/τόνος

Αναλογία βάρους/Ροπή

9.3 κιλά/Nm, 107.5 Nm/τόνος

ΚΙΝΗΤΗΡΙΟ ΣΥΝΟΛΟ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΚΑΥΣΗΣ

Ισχύς

136 Hp @ 5600 σ.α.λ.

Ισχύς ανά λίτρο κυβισμού

68.2 Hp/l

Ροπή

182 Nm @ 4000 σ.α.λ.

Διάταξη κινητήρα

Εμπρός, κατά μήκος

Κυβισμός κινητήρα

1995 cm3

121.74 cu. in.

Αριθμός κυλίνδρων

4

Διαμόρφωση κινητήρα

μπόξερ

Διάμετρος κυλίνδρου

84 mm

Διαδρομή εμβόλιου

90 mm

Βαθμός συμπίεσης

12.5:1

Αριθμός βαλβίδων ανά κύλινδρο

4

Σύστημα ψεκασμού καυσίμου

Άμεσος ψεκασμός

Αναρρόφηση κινητήρα

Φυσικά αναρριχημένος κινητήρας

Μηχανισμός διανομής αερίων

DOHC

Συστήματα κινητήρα

Start & Stop Σύστημα

ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Ισχύς

17 Hp

Ροπή

66 Nm

Θέση ηλεκτρικού κινητήρα

Ενσωματωμένο στη μετάδοση

Τύπος ηλεκτροκινητήρα

Σύγχρονος

ΜΠΑΤΑΡΙΑ

Ακαθάριστη χωρητικότητα μπαταρίας

0.6 kWh

Τάση μπαταρίας

118.4 V

Τεχνολογία μπαταρίας

Ιόντων λιθίου (Li-Ion)

Θέση μπαταρίας

Κάτω από το πορτμπαγκάζ

ΟΓΚΟΣ ΚΑΙ ΒΑΡΗ

Βάρος

1693-1722 κιλά

Μέγιστο ωφέλιμο φορτίο

148-177 κιλά

Ελάχιστος όγκος χώρου αποσκευών

508 l

Μέγιστος όγκος χώρου αποσκευών

1731 l

Χωρητικότητα δεξαμενής καυσίμων

48 l

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ

Μήκος

4670 mm

Πλάτος

1830 mm

Ύψος

1730 mm

Μεταξόνιο

2670 mm

Εμπρός ίχνος

1565-1570 mm

Πίσω ίχνος

1570-1575 mm

Απόσταση από το έδαφος

220 mm

Ελάχιστη διάμετρος στροφής (διάμετρος στροφής)

10.8 m

Γωνία προσέγγισης

20.4°

Γωνία φυγής

25.7°

Γωνία ράμπας

21°

ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ

Κίνηση

Σε όλους τους τροχούς  (4×4)

Αριθμός σχέσεων και τύπος κιβωτίου ταχυτήτων

Αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων Lineartronic

Εμπρός ανάρτηση

Ανεξάρτητο, τύπου McPherson με σπειροειδή ελατήριο και αντιστρεπτική ράβδο

Πίσω ανάρτηση

Διπλά ψαλίδια , Σπειροειδές ελατήριο

Εμπρός φρένα

Αεριζόμενοι δίσκοι

Πίσω φρένα

Αεριζόμενοι δίσκοι

Βοηθητικά συστήματα

ABS (Σύστημα αντιμπλοκαρίσματος τροχών)

Τύπος διεύθυνσης

Τσουκράνια διαχείρισης (με δόντια)

Σύστημα διεύθυνσης

Ηλεκτρικό Τιμόνι

Τροχοί

225/55 R18 ή 235/50 R19

Photo Gallery 

Συμπέρασμα
Το Subaru Forester δεν είναι το «μοδάτο» SUV, αλλά ένα πολυχρηστικό τετρακίνητο που στοχεύει να ικανοποιήσει ένα μεγάλο εύρος αναγκών. Η τετράγωνη αισθητική προσφέρει άπλετους χώρους στο εσωτερικό και οι καθαρές γραμμές εξαιρετική ορατότητα. Η οδική συμπεριφορά είναι από τις κορυφαίες της κατηγορίας, ενώ η τετρακίνηση σε συνδυασμό με την απόσταση από το έδαφος και τις γωνίες εισόδου και εξόδου, προσφέρουν ιδανική κίνηση εκτός δρόμου και σε δύσκολες συνθήκες. Όλα αυτά καθιστούν ως τον ιδανικό σύμμαχο αποδράσεων, ειδικά για πιο περιπετειώδες κοινό. Ωστόσο, το δυνατό εμπορικό του σημείο είναι η εγγύηση των 8 ετών, ανεξαρτήτως χιλιομέτρων, η οποία σε συνδυασμό με το επαναστατικό πρόγραμμα χρηματοδότησης, το καθιστούν μια καλή πρόταση αγοράς.
Εσωτερικό & πρακτικότητα
7.8
Τρεχούμενα έξοδα
8.2
Οδική συμπεριφορά
9.3
Επιδόσεις
6.7
Παράγοντας απόλαυσης
7.8
Value for money
7.8
Άνεση
7.7
Εσύ τι βαθμό του βάζεις;1 Vote
7.8
ΣΥΝ
Απόδοση τετρακίνησης
Οδική συμπεριφορά
Συστήματα ασφαλείας
Εγγύηση
Χώροι
Χρηστικός χαρακτήρας
ΠΛΗΝ
Ήχος CVT στις μεγάλες ταχύτητες
Επιδόσεις
7.9