Ντε Μέο: «Η Ευρώπη χρειάζεται τεχνολογική ουδετερότητα, το Euro 7 είναι ανέφικτο» 

Καυστικός παρουσιάστηκε για ακόμα μια φορά ο Διευθύνων Σύμβουλος της Renault και πρόεδρος της ACEA σχετικά με τις αποφάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την ενεργειακή μετάβαση

Ο Luca de Meo επιστρέφει με νέες δηλώσεις για να δείξει όλο τον σκεπτικισμό του για τις ευρωπαϊκές αποφάσεις που έχουν ιδιαίτερη σημασία για την αυτοκινητοβιομηχανία, εξαπολύοντας, από τις στήλες του Sole 24 Ore, σκληρές επικρίσεις κατά της απαγόρευσης πώλησης θερμικών αυτοκινήτων από το 2035 και της νομοθεσίας Euro 7, ζητώντας παράλληλα από την Ευρώπη μια προσέγγιση βασισμένη στην «τεχνολογική ουδετερότητα» και, κυρίως, μια «βιομηχανική πολιτική» ικανή να συνοδέψει τη μετάβαση προς την ηλεκτρική κινητικότητα.

Ανέφικτο το Euro 7  

«Κινούμαστε σε ένα πλαίσιο ολοένα και πιο αυστηρών κανονισμών. Ξεκινώντας από το Fit for 55 έως το 2030», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Renault σε συνέντευξή του στην επιχειρηματική εφημερίδα, υπενθυμίζοντας το πράσινο φως από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο για την διακοπή της παραγωγής αυτοκίνητων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035. Επιπλέον, μας ζητούν να υλοποιήσουμε ένα Euro 7 που είναι τεχνικά ανέφικτο» γιατί, «όπως γράφεται σήμερα, όλοι οι κινητήρες εσωτερικής καύσης θα βγουν από την αγορά μέχρι το 2025».  Ως εκ τούτου, ο Ιταλός μάνατζερ υπογραμμίζει δύο κινδύνους.  Το πρώτο αντιπροσωπεύεται από τους “Κινέζους, που έχουν περισσότερο έλεγχο στην αλυσίδα αξίας από εμάς, μπορούν να χρησιμοποιούν την ηλεκτροκίνηση για να κερδίσουν μερίδιο αγοράς.  Το δεύτερο είναι “η ασυμμετρία σε επίπεδο ανταγωνισμού μεταξύ των μεριδίων Αμερικής, Ευρώπης και Κίνας που πρέπει να διορθώσουν οι αρχές. Δεν θέλω να μιλήσω για προστατευτισμό. Είναι να μην είμαστε αφελείς και να επιβάλλουμε μια αρχή αμοιβαιότητας».

Χρειαζόμαστε ουδετερότητα

Σε αυτό το πλαίσιο, ο de Meo δεν πιστεύει ότι η Ευρώπη έχει βιομηχανική πολιτική.  Όταν ρωτήθηκε ποια είναι η βιομηχανική πολιτική για το αυτοκίνητο στην Ευρώπη, απαντά ότι η ερώτηση πρέπει να γίνει “στους αρχηγούς κυβερνήσεων της ΕΕ και σε όσους κάθονται στις Βρυξέλλες. Σας υπενθυμίζω ότι αυτός ο κλάδος αντιπροσωπεύει 13 εκατομμύρια θέσεις εργασίας, οι οποίες ισοδυναμούν με το 17% του ενεργού πληθυσμού στην Ευρώπη, 8% του ΑΕΠ, 80 δισεκατομμύρια στο ηπειρωτικό εμπορικό ισοζύγιο, 400 δισεκατομμύρια σε φόρους που συνδέονται με την κινητικότητα», συνεχίζει ο νούμερο ένα του ομίλου Renault, σύμφωνα με τον οποίο «οι κανονισμοί πρέπει να τηρούν η αρχή της τεχνολογικής ουδετερότητας. Εμείς οι αυτοκινητοβιομηχανίες σκοπεύουμε να πούμε την αλήθεια. Και η αλήθεια είναι ότι πρέπει να κοιτάξουμε ολόκληρο τον κύκλο ανάπτυξης. Έτσι, αν ο εχθρός είναι το CO2, Ανοιγόμαστε σε εναλλακτικές λύσεις. Για παράδειγμα, θα μπορούσε να είναι ο κινητήρας εσωτερικής καύσης με ένα μείγμα καυσίμων με μικρότερο αντίκτυπο όπως το ηλεκτρονικό καύσιμο ή το βιοντίζελ. Αυτό όμως δεν προβλέπεται στην ευρωπαϊκή νομοθεσία».  Τέλος, σε ερώτηση για το ενδεχόμενο αλλαγής μετά τις ευρωεκλογές του 2024: «Θα το δούμε αυτό», απαντά ο de Meo.  Προς το παρόν έχουμε ακούσει επιτρόπους να μας λένε ότι αν κάτι δεν λειτουργεί, η πορεία μπορεί να διορθωθεί το 2026 ή το 2027. Μικρή λεπτομέρεια: Οι κατασκευαστές έχουν ήδη δεσμεύσει περίπου 250 δισ. ευρώ σε επενδύσεις.  Δεν μπορούν να μας πουν «πλάκα κάναμε».