Πόσο καλό είναι το Nissan Micra με τον 1.000άρη turbo και τους 100 ίππους;

Η εξέλιξη της τεχνολογίας έχει τα καλά της. Ένα από αυτά, είναι το downsizing των κινητήρων. Στην περίπτωση του Nissan Micra, η ιαπωνική βιομηχανία έκανε το… αντίθετο. Δεν κατέβασε τα κυβικά της χωρητικότητας του μικρότερου μοτέρ του Micra, αλλά τα ανέβασε, ικανοποιώντας πολλούς επίδοξους αγοραστές του που θα ήθελαν λίγο καλύτερες επιδόσεις. Έτσι, ο μικρότερος 0,9 λίτρων κινητήρας, αντικαταστάθηκε από έναν χιλιάρη, αυτή τη φορά, αλλά επίσης τρικύλινδρο και αλουμινένιο. Και τώρα, το… μικρότερο Micra έχει μεγαλύτερη σβελτάδα, σπιρτάδα και ζωντάνια σε ένα μοντέρνο σχεδιαστικά και ποιοτικό εσωτερικό και… εξωτερικό. Τι άλλο να ζητήσει κανείς; Οικονομία; Έχουμε κι απ’ αυτη! 

Ο λόγος για τον 1,0 IG-T που μπορεί να έχει παρόμοιο κωδικό με τον προκάτοχό του (ο κωδικός του είναι HR10DET έναντι HR09DET του απελθόντα) όμως είναι εντελώς καινούριος και έχει επάνω του σύγχρονες τεχνολογίες που έρχονται από τον μεγάλο αδελφό της οικογένειας, τον Godzilla- GT-R. Για παράδειγμα, το IG-T αντί για χιτώνια χρησιμοποιεί επίστρωση πλάσματος χαμηλής τριβής στους κυλίνδρους, έχει κυλινδροκεφαλή με ενσωματωμένη πολλαπλή εξαγωγής και έμμεσο ψεκασμό πολλαπλών σημείων. Γενικότερα, χρησιμοποιεί τεχνολογίες που αυξάνουν την ενεργειακή απόδοση, όπως διπλό κύκλωμα ψύξης, ενώ βλέπουμε σφυρήλατο στροφαλοφόρο, ηλεκτρονικό έλεγχο της πίεσης του τούρμπο και ελαστικό βοηθητικό ιμάντα χωρίς τεντωτήρα.


Με όλα αυτά, ο νέος χιλιάρης αυξάνει την ισχύ του κατά 10 ίππους και τη ροπή του κατά 20 Nm σε σχέση με τον προκάτοχό του, επιτυγχάνοντας παράλληλα χαμηλότερους ρύπους (σύμφωνους με τις αυστηρότερες προδιαγραφές Euro 6d-temp) και χαμηλότερη κατανάλωση. Ακόμα μεγαλύτερη και, σίγουρα πιο αισθητή, είναι η διαφορά στις επιδόσεις. Το Micra με τον χιλιάρη IG-T, τους 100 ίππους στις 5.000 σ.α.λ. και τα 160 Nm ροπής στις 2.750 σ.α.λ. δεν έχει απλά καλύτερες επιδόσεις, αλλά είναι πιο ζωντανό σε όλο το φάσμα των στροφών και, επιτέλους, αν όχι πιο γρήγορο, εξίσου γρήγορο με τον ανταγωνισμό (Fiesta 1,0 Ecoboost 100, Ibiza 1,0 TSI 95, i20 1,0 T-GDi, Swift 1,0 Boosterjet με τα δύο τελευταία μόνο να είναι ταχύτερα στο σπριντ του 0-100 για ένα δέκατο του δευτερολέπτου). 

Ξέχνα λοιπόν τα 12,5 δευτερόλεπτα που ήθελε το Micra με τον 900άρη για το 0-100. Τώρα, τα πρώτα 100 χ.α.ω. από στάση έρχονται σε περίπου 10,5 δεύτερα, ενώ το ίδιο βελτιωμένες είναι οι υπόλοιπες επιδόσεις του στα ρεπρίζ, την επιτάχυνση στο χιλιόμετρο κλπ. Και θα περίμενε κανείς ότι στο δρόμο, αφού το Micra είναι και φαίνεται δυνατότερο, σε όλο το φάσμα των στροφών, θα ήταν λίγο πιο τραχύ, θορυβώδες και “απολίτιστο”. Στην πράξη ωστόσο, το ισχυρότερο μοτέρ είναι πιο αθόρυβο, με λιγότερους κραδασμούς και πιο πολιτισμένο από τον προκάτοχο. 

Αν θελήσω να βρω παράπονα για το μοτέρ, θα πω ότι και εδώ, χρειάστηκε να το δουλεύω συνήθως πάνω από τις 2.000 σ.α.λ., όμως το σκορτσάρισμα, σε σχέση με τον 900άρη έχει σχεδόν πλήρως εξαλειφθεί. Για να επιτευχθεί αυτό το τελευταίο, οι μηχανικοί της Nissan έκαναν κάτι… περίεργο που το διαπίστωσα από την πρώτη βόλτα με το Micra 1,0 IG-T. Κατά την επιτάχυνση, όταν σήκωνα το πόδι από το δεξί πεντάλ, διαπίστωνα ότι το μοτέρ συνέχιζε να “δίνει” για λίγο, χωρίς να κόβει απευθείας. Γεγονός που αρχικά με ξένισε, αλλά το συνήθισα μέσα στο πρώτο δίωρο. 

Το πεντάρι μηχανικό κιβώτιο συνεργάζεται σωστά με το νέο μοτέρ, αν και, όσο ανεβαίνω σε χιλιόμετρα, πρέπει να κατεβαίνω μια σχέση για να επιταχύνω -κυρίως στην πέμπτη, η οποία είναι αρκετά μακριά, γεγονός που από την άλλη όμως με βόλεψε στις μακρινές, χαλαρές διαδρομές. Το δε κούμπωμά του είναι ό,τι περίμενα για ένα αυτοκίνητο πόλης. Δεν με προβλημάτισε ποτέ και πουθενά- άλλωστε δεν είναι φτιαγμένο για “ταρζανιές” που απαιτούν υπερταχείες αλλαγές. Και γι’ αυτό που φτιάχτηκε, είναι… ταμάμ! 

Όπως είπαμε, για ένα τέτοιο αυτοκίνητο, το ζητούμενο δεν είναι οι επιδόσεις -αρκεί να κινείσαι σβέλτα και να μην είσαι πιο… αργός από την καθυστέρηση, κάτι που στο Micra 1,0 IG-T επιτυγχάνεται- αλλά η άνεση και η οικονομία στις καθημερινές μετακινήσεις. Και εδώ, το Micra της δοκιμής μας, έχει βρει τη χρυσή τομή. Ο μικρός τρικύλινδρος, 12βάλβιδος, είναι αρκετά αποδοτικός, καθώς με αρκετή ευκολία επιτυγχάνεται μια μέση κατανάλωση των 6,9 lt/100km, η οποία δεν απέχει από τον μέσο όρο των χιλιαριών τούρμπο και είναι χαμηλότερη από εκείνη των αντίστοιχων 1,2. Εάν δε οι καθημερινές διαδρομές έχουν αρκετό ανοιχτό δρόμο -όπως στη δική μου περίπτωση- το Micra γίνεται ένα ξεκούραστο και οικονομικό εργαλείο, με την κατανάλωση να φτάνει τα 5,5 λίτρα και να μην υπάρχει πουθενά παράπονο. 

Η ποιότητα κύλισης είναι πολύ καλή, με την ανάρτηση να είναι όσο ενδοτική χρειάζεται, ανάμεσα από εκεί που χρειάζεται για να φιλτράρει αποτελεσματικά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, να κυλάει στιβαρά και σταθερά στις μεγαλύτερες ταχύτητες, αλλά και να μην παίρνει… τρομακτικές κλίσεις όταν πιεστεί, σε κλειστές διαδρομές. Οι αντιδράσεις του είναι αυτές που θα ήθελα από ένα supermini, δηλαδή είναι προοδευτικό και προειδοποιεί ότι το έχεις παρακάνει.  

Και ενώ ο νέος κινητήρας ταιριάζει “κουτί” με τη δυναμική εμφάνιση του νέου Micra, στο εσωτερικό η εικόνα έχει γίνει πιο premium, σε συνδυασμό με τις νεανικές νότες που, ούτως ή άλλως, διαθέτει το ιαπωνικό μοντέλο. Στην έκδοση Techna της δοκιμής μας, το εξωτερικό πορτοκαλί χρώμα συνδυαζόταν άριστα με το μαύρο-κρεμ του ταμπλό και των καθισμάτων, ενώ τα πλαστικά είναι πολύ καλής ποιότητας, χωρίς υπερβολή ένα level επάνω από την κατηγορία (αν και έχω μικρό παράπονο για τα πλαστικά στις πίσω πόρτες οι οποίες έχουν ηλεκτρικά παράθυρα σε όλες τις εκδόσεις, εκτός από τις φθηνότερες). 

Η παραμονή στο εσωτερικό είναι ευχάριστη, είτε οδηγείς (το τιμονάκι, η θέση οδήγησης, ο πίνακας οργάνων είναι στις σωστές θέσεις και έχουν ωραία αίσθηση), είτε όχι. Το Micra έχει και νέο σύστημα πολυμέσων NissanConnect, όπως αυτό του Qashqai. Η οθόνη αφής είναι επτά ιντσών, έχει όμως καλύτερα γραφικά και κυρίως πολύ καλύτερη απόκριση, αίσθηση, μενού, λειτουργικότητα και πλούσιες δυνατότητες που δεν θα αφήσουν κανέναν παραπονεμένο.

Εν κατακλείδι, το ανανεωμένο στην “καρδιά” του Micra, με τιμές που εκκινούν από τα 14.290 ευρώ (για τη βασική έκδοση Energy, ενώ υπάρχουν και οι Acenta, N-Connect και η κορυφαία Techna τις δοκιμής μας με 16.790 ευρώ) είναι ένα μοντέρνο, νεανικό, σβέλτο και οικονομικό supermini που τα κάνει όλα καλά και συμφέρει. Και, παρά τον… έρωτά μου για το all time classic Qashqai, οι πιο compact διαστάσεις του με κάνουν να πω “γιατί όχι Micra για κάθε μέρα”;