Η Porsche συνεχίζει να εξελίσσει τη θρυλική σειρά 911 με την ανανεωμένη Carrera 4S, προσφέροντας πλέον περισσότερη ισχύ, βελτιωμένη τετρακίνηση και αναβαθμισμένο εξοπλισμό. Με σχεδιασμό που συνδυάζει το κλασικό στυλ με σύγχρονες λεπτομέρειες και προηγμένα τεχνολογικά χαρακτηριστικά, το νέο μοντέλο υπόσχεται να συναρπάσει τους λάτρεις της ταχύτητας και της ποιότητας. Από την αυξημένη απόδοση του κινητήρα μέχρι τις καινοτόμες επιλογές εξατομίκευσης, η νέα 911 Carrera 4S είναι έτοιμη να κυριαρχήσει και πάλι στην κατηγορία της.
Ειδικότερα, η Porsche επεκτείνει τη σειρά 911 με τρία μοντέλα. Η πιο πρόσφατη έκδοση της Carrera 4S κυκλοφορεί ως κουπέ και κάμπριο. Μαζί με την Targa 4S, διευρύνουν τη γκάμα μοντέλων κάτω από τα πολύ πιο ισχυρά μοντέλα GTS. Αυτή η πρεμιέρα διπλασιάζει τον αριθμό των εκδόσεων με τετρακίνηση της 911, φτάνοντας συνολικά τις έξι. Ο εκτενώς αναθεωρημένος κινητήρας προσδίδει στο τετρακίνητο σπορ αυτοκίνητο μια σημαντική αύξηση στην ένταση της οδηγικής εμπειρίας σε σχέση με τα προηγούμενα μοντέλα. Επιπλέον επιλογές εξατομίκευσης και μια διευρυμένη λίστα βασικού εξοπλισμού ολοκληρώνουν το συνολικό πακέτο.
Περίπου οι μισοί από τους πελάτες που επιλέγουν τις εκδόσεις S της 911 προτιμούν την τετρακίνηση – και δικαίως: εξασφαλίζει μέγιστη πρόσφυση σε κακές καιρικές συνθήκες. Ιδιαίτερα σε περιοχές με μεταβαλλόμενο κλίμα ή απαιτητικές οδικές συνθήκες, η 911 με τετρακίνηση εμπνέει επιπλέον εμπιστοσύνη στο τιμόνι. Όπως και όλα τα τετρακίνητα μοντέλα της 911, οι εκδόσεις S διαθέτουν δυναμική οδήγησης με προσανατολισμό στον πίσω άξονα. Αν χρειαστεί, το σύστημα Porsche Traction Management (PTM) παρέχει περισσότερο ροπή κίνησης στον μπροστινό άξονα, αυξάνοντας έτσι την πρόσφυση και τη σταθερότητα κατά την οδήγηση. Όπως και στα προηγούμενα μοντέλα, η συμπλέκτης στο μπροστινό διαφορικό, που εξακολουθεί να είναι υδρόψυκτη, ελέγχεται ηλεκτρομηχανικά. Μόνο η σχέση μετάδοσης έχει προσαρμοστεί ελαφρώς. Το αμάξωμα Targa της 911 είναι διαθέσιμο αποκλειστικά με τετρακίνηση.
Βελτιωμένες επιδόσεις οδήγησης
Οι νέες εκδόσεις με τετρακίνηση της 911 υιοθετούν το αναβαθμισμένο σύστημα κίνησης της Carrera S. Ο εξακύλινδρος κινητήρας boxer 3,0 λίτρων με διπλό τούρμπο αποδίδει 353 kW (480 PS, 911 Carrera S: συνδυασμένη κατανάλωση καυσίμου* (WLTP) 10,8 – 10,3 λ/100 χλμ., εκπομπές CO₂* συνδυασμένες (WLTP) 244 – 232 γρ/χλμ., κατηγορία CO₂ G). Πρόκειται για αύξηση 22 kW (30 PS) σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Αυτή η αύξηση της ισχύος οφείλεται εν μέρει στο βελτιστοποιημένο σύστημα ενδιάμεσου ψύκτη (intercooler), το οποίο προέρχεται από την 911 Turbo. Η ισχύς μεταφέρεται σε όλους τους τροχούς μέσω ενός οκτατάχυτου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη Porsche (PDK). Η 911 Carrera 4S Coupé επιταχύνει από 0 σε 100 χλμ/ώρα σε 3,3 δευτερόλεπτα (με το πακέτο Sport Chrono) και έχει τελική ταχύτητα 308 χλμ/ώρα.
Εξήντα χρόνια 911 Targa: μια ιδέα με ιστορία
Για 60 χρόνια, η 911 Targa συνδυάζει τη χαρά ενός κάμπριο με την άνεση χρήσης όλο το χρόνο ενός κουπέ. Η αρχική έκδοση αυτού του μοντέλου ήταν η απάντηση της Porsche στις συζητήσεις και τις ανησυχίες της αγοράς των ΗΠΑ σχετικά με την ασφάλεια των παραδοσιακών κάμπριο. Το αμάξωμα Targa έκανε την εμφάνισή του τον Σεπτέμβριο του 1965 στην IAA της Φρανκφούρτης και χαρακτηρίστηκε ως «ασφαλές κάμπριο».
Όπως πολλές καινοτομίες της Porsche, η κομψή, φαρδιά μπάρα προστασίας εμπνέεται από τους αγώνες αυτοκινήτου. Με αφαιρούμενη οροφή και αναδιπλούμενο πίσω τζάμι, το αυτοκίνητο προσέφερε στους οδηγούς που προτιμούν την ασφάλεια την αίσθηση ταξιδιού σε πλήρες κάμπριο. Το όνομα Targa προέρχεται από τον διάσημο σιτσιλιάνικο αγώνα αντοχής, Targa Florio.
Σήμερα, η Porsche 911 Targa αποτελεί ένα εμβληματικό μοντέλο από μόνη της, εξελισσόμενη συνεχώς σε μηχανολογικό και σχεδιαστικό επίπεδο καθ’ όλη τη διάρκεια έξι δεκαετιών. Με την εισαγωγή της γενιάς 993 της 911 Targa το 1993, δεν απαιτείται πλέον η χειροκίνητη αφαίρεση της οροφής. Από το 2006, η 911 Targa διατίθεται αποκλειστικά με τετρακίνηση.
Από το 2014 και μετά χρησιμοποιούνται πλήρως αυτόματα μηχανισμοί οροφής: σε 19 δευτερόλεπτα, το κουπέ μετατρέπεται σε όχημα ανοιχτής οροφής μέσα από μια θεαματική χορογραφημένη ακολουθία. Το γυάλινο πίσω τζάμι αναδιπλώνεται προς τα πίσω και το τμήμα της οροφής αναδιπλώνεται κομψά. Η φαρδιά μπάρα προστασίας και το τζάμι που τυλίγει το πίσω μέρος θυμίζουν εμφανώς το αρχικό μοντέλο. Το τμήμα οροφής της τρέχουσας Targa είναι διαθέσιμο σε τέσσερα χρώματα: μαύρο, μπλε, κόκκινο και καφέ.
Βελτιωμένος εξοπλισμός
Ο βασικός εξοπλισμός έχει αναβαθμιστεί σημαντικά σε σχέση με τα προηγούμενα μοντέλα. Περιλαμβάνει ζάντες Carrera S 20/21 ιντσών σε staggered διάταξη με νέο σχέδιο, το σύστημα Porsche Torque Vectoring Plus (PTV+) και ένα αθλητικό σύστημα εξαγωγής με χαρακτηριστικό ήχο της 911.
Εξοπλισμένο στάνταρ είναι το σύστημα πέδησης από τα μοντέλα GTS, με κόκκινα δαγκάνα και δίσκους 408 χιλιοστών μπροστά και 380 χιλιοστών πίσω. Η 911 Targa 4S διαθέτει στάνταρ πίσω διεύθυνση. Ενώ τα Cabriolet και Targa έχουν πίσω καθίσματα, το κουπέ παραδίδεται στάνταρ ως διθέσιο. Ένα σύστημα πίσω καθισμάτων μπορεί να παραγγελθεί χωρίς επιπλέον κόστος.
Η Porsche εξοπλίζει το εσωτερικό του τετρακίνητου σπορ αυτοκινήτου με δερμάτινο πακέτο. Επιπλέον, τα matrix LED φώτα και η ασύρματη φόρτιση smartphone περιλαμβάνονται στον βασικό εξοπλισμό. Άλλα χαρακτηριστικά είναι οι ηλεκτρικά αναδιπλούμενοι εξωτερικοί καθρέπτες με φωτισμό περιμετρικά, το πακέτο φωτισμού Light Design Package, οι αυτόματα σκουρόμενοι εσωτερικοί και εξωτερικοί καθρέπτες με ενσωματωμένο αισθητήρα βροχής, και το σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας. Διατίθενται πολλές επιλογές εξατομίκευσης κατόπιν αιτήματος, όπως ποικιλία χρωμάτων και υλικών, καθώς και συστήματα ήχου, υποβοήθησης και οροφής.