Live η Κίνηση στους δρόμους

Mercedes-Benz E 60 AMG (W 210) : Το πιο διακριτικό icon των ’90s

Executive πρόσωπο, AMG ψυχή

Η Mercedes-Benz E 60 AMG (W 210) επιστρέφει στο προσκήνιο μέσω της έκθεσης “Youngtimer” του Mercedes-Benz Museum, συνδυάζοντας 381 hp, 580 Nm και διακριτική κομψότητα.

Η E 60 AMG της σειράς 210 υπήρξε η ισχυρότερη E-Class των ’90s, με V8 5.956 cc, 0–100 km/h σε 5,9’’ και τιμή που άγγιζε τις 200.000 DM (γερμανικά μάρκα, περίπου 100.000 ευρώ), σχεδόν όσο μια S 600 L. Διακριτικό body kit, ζάντες AMG 18’’ και λεπτομέρειες σε μαύρο υπογράφουν ένα αυθεντικό sleeper. Το μοντέλο εκτίθεται στο Collection Room 5 της ειδικής έκθεσης “Youngtimer” έως 12 Απριλίου 2026.

Επιστροφή ενός θρύλου επιδόσεων

Η Mercedes-Benz E 60 AMG είναι από εκείνα τα αυτοκίνητα που ξαναγράφουν τον ορισμό της γρήγορης σεντάν. Με 280 kW (381 hp) και 580 Nm από έναν χειροποίητο V8 5.956 cc, υπήρξε η ισχυρότερη E-Class στα μέσα των ’90s και, ταυτόχρονα, μια από τις πιο διακριτικές. Η τιμή της, κοντά στις 200.000 DM, την τοποθετούσε στην κορυφή της γκάμας, πολύ κοντά στη S 600 μακράς βάσης (W 140) με V12 290 kW/394 hp στα 210.220 DM. Σήμερα, μια μαύρη E 60 AMG δεσπόζει στο κέντρο της ειδικής έκθεσης “Youngtimer” του Mercedes-Benz Museum, μαγνητίζοντας το βλέμμα όσων γνωρίζουν τι κρύβεται πίσω από το ήρεμο παρουσιαστικό.

“Λύκος με προβιά”

Η κορυφαία έκδοση της σειράς 210 αποφεύγει τα φλύαρα αεροδυναμικά. Ένα διακριτικό AMG body kit, ζάντες ελαφρού κράματος 18 ιντσών και το αστέρι με τη γρίλια σε μαύρο αντί για ασημί χρώμιο είναι αρκετά για να προδώσουν το αυτοκίνητο σε μυημένους. Η σπανιότητα αποτυπώνεται και στο ταμείο: για σύγκριση, το 1997, χρονιά παραγωγής του συγκεκριμένου αυτοκινήτου του μουσείου, η E 430 V8 αναγραφόταν στα 104.995 DM, νούμερο που υπογραμμίζει πόσο ξεχωριστή ήταν η τοποθέτηση της E 60 AMG.

Από E 50 σε E 60: το πακέτο AMG Technology

Η ιστορία ξεκινά με την E 50 AMG του 1996, μια ήδη ταχύτατη σεντάν με 255 kW (347 hp) από σχεδόν 5 λίτρα. Η επιλογή του AMG Technology Package (Code 957) ενεργοποιούσε τη μεταμόρφωση: ο V8 φερετροτράπηκε στα 5.956 cc, η ισχύς ανέβηκε κατά +25 kW (+34 hp) και η ροπή κατά +100 Nm, φτάνοντας τα 580 Nm. Στο δρόμο, αυτό μεταφράζεται σε 0–100 km/h σε 5,9’’, δηλαδή 0,3’’ ταχύτερα από την ήδη εκρηκτική E 50 AMG. Το ταχύμετρο κλιμακώνεται ως τα 280 km/h, με την τελική ταχύτητα περιορισμένη ηλεκτρονικά στα 250 km/h. Η αναβάθμιση δεν ήταν φθηνή, περίπου 50.000 DM επιπλέον των 148.350 DM μιας E 50 AMG, όμως το αποτέλεσμα δικαίωνε κάθε μάρκο.

W 210: μια νέα E-Class για τη γραμμή τερματισμού του αιώνα

Η E-Class (W 210) παρουσιάστηκε το 1995, εκπέμποντας το σήμα αισιοδοξίας της προ-χιλιετιακής περιόδου. Το χαρακτηριστικό twin-headlamp πρόσωπο, η κομψή εμφάνιση, η αεροδυναμική και πάνω από 30 καινοτομίες διαμόρφωσαν μια γενιά με σαφή σπορ προσανατολισμό. Η σχεδιαστική γλώσσα υπό τον Bruno Sacco απέσπασε το Red Dot Design Award.

Κάτω από το καπό: μηχανολογική ακρίβεια

Τα κορυφαία μοντέλα της σειράς 210 συναρμολογούνταν κατά μεγάλο μέρος χειροποίητα. Η Mercedes-Benz προμήθευε το γυμνό αμάξωμα, και στο Affalterbach η AMG ενσωμάτωνε κινητήρα, μετάδοση, γραμμή κίνησης και άξονες. Στην E 60 AMG, η AMG sport ανάρτηση χαρίζει ακριβή επαφή με τον δρόμο, ενώ η τελική σχέση 1:2,82 δίνει πληθωρική απόκριση στο μεσαίο φάσμα. Το εμπρός σύστημα φρένων είναι in-house εξέλιξη της AMG, ενώ πίσω υιοθετήθηκε το σετ της SL 600 (R 129) με τη στιβαρότητα που απαιτεί ένας οκτακύλινδρος 580 Nm. Δεν είναι τυχαίο ότι το 1997 η E 60 AMG επιλέχθηκε ως Official FIA F1® Medical Car, δίπλα στην C 36 AMG: αξιοπιστία και θερμική αντοχή σε καθεστώς πίστας.

Θέαμα για τα μάτια, εργαλείο για τα χέρια

Το cockpit είναι ένα μάθημα δυναμικής πολυτέλειας: ένθετα ξύλου, κεντρικά τμήματα καθισμάτων και πάνελ θυρών σε Alcantara, και fine leather παντού. Οι λεπτομέρειες γράφουν την ιστορία: μαρσπιέ με ανάγλυφη σήμανση, λεβιές, ειδικά χαλάκια και καπάκι κεντρικής κονσόλας με την επωνυμία του μοντέλου, αλλά και την υπογραφή του Hans Werner Aufrecht, συνιδρυτή της AMG, που επαναλαμβάνεται ως αυτοκόλλητο στο πίσω παρμπρίζ. Στα χέρια του οδηγού, ένα συμπαγές AMG τιμόνι 390 mm με δέρμα και ένθετα ξύλου προσφέρει άμεσο turn-in και ακρίβεια σε διαδοχικές στροφές και φουρκέτες. Ο ήχος είναι τόσο μελετημένος όσο και ο ρυθμός: η AMG sports εξάτμιση υπογράφει τον οκτακύλινδρο τόνο, ενώ για μουσική συνοδεία υπάρχει Bose.

Σπανιότητα που μετριέται σε μονάδες… και σε ιστορίες

Πόσες E 60 AMG κατασκευάστηκαν; Επισήμως δεν υπάρχει ξεχωριστός αριθμός, καθώς η ειδική έκδοση δεν αποσπάστηκε από τη συνολική παραγωγή των 2.960 E 50 AMG. Η τεκμηριωμένη εκτίμηση μιλά για λιγότερες από 200 μονάδες. Αυτό από μόνο του αρκεί για να εξηγήσει τη συλλεκτική της αξία σήμερα, όπως και το status της ομώνυμης E 60 AMG της προγενέστερης σειράς 124.

Έκθεση “Youngtimer”: επιδόσεις, στυλ και εποχή

Η E 60 AMG που βλέπουμε στο μουσείο αποτελεί highlight της ειδικής έκθεσης “Youngtimer” στην Collection Room 5, όπου θα παραμείνει έως τις 12 Απριλίου 2026. Δέκα εμβληματικά αυτοκίνητα των ’90s και ’00s παρουσιάζονται σε ζωντανή, πολύχρωμη σκηνογραφία. Θεματικές νησίδες από “Easy Life” έως “Refinement” και “Space” πλαισιώνουν τα μοντέλα μέσα στο lifestyle της εποχής, ενώ διαδραστικοί σταθμοί —από generative AI εικόνας έως retro gaming— μεταφέρουν το πνεύμα της χιλιετιδιακής μετάβασης στο σήμερα.

Η Mercedes-Benz E 60 AMG (W 210) υπήρξε και παραμένει performance outlier: ρυθμισμένη για ροπή και ταχύτητα πραγματικού κόσμου, με χειροποίητη υπογραφή Affalterbach και μετρημένη αισθητική που κρύβει όσα άλλα αυτοκίνητα διαφημίζουν. Η σπανιότητα —πιθανότατα <200 αυτοκίνητα— σε συνδυασμό με το τεχνικό αφήγημα του AMG 957 την καθιστά ζητούμενο για σοβαρές συλλογές και ένα από τα πιο ενδιαφέροντα κεφάλαια της μετάβασης της E-Class στην εποχή των πραγματικά γρήγορων executive σεντάν.

Mercedes-Benz E 60 AMG (W 210): V8 5.956 cc, 381 hp, 580 Nm, 0–100 σε 5,9 s

Καρδιά της E 60 AMG είναι ο χειροποίητος V8 των 5.956 cc, εξέλιξη της οικογένειας M119, με απόδοση 280 kW (381 hp) και 580 Nm. Η μετάδοση γίνεται μέσω του αυτόματου 5G-Tronic (722.6) με ρυθμίσεις AMG, ενώ η τελική σχέση μετάδοσης 1:2,82 αξιοποιεί την πλούσια ροπή στο μεσαίο φάσμα. Η επιτάχυνση 0–100 km/h ολοκληρώνεται σε 5,9 s, με τελική ταχύτητα ηλεκτρονικά περιορισμένη στα 250 km/h και ταχύμετρο έως τα 280 km/h. Το πλαίσιο φέρει AMG sport ρύθμιση σε ελατήρια και αμορτισέρ για σαφή στήριξη, με εμπρός φρένα in-house της AMG και πίσω σύστημα προερχόμενο από τη SL 600 (R 129) για υψηλή θερμική αντοχή. Οι τροχοί ελαφρού κράματος 18 ιντσών και το διακριτικό body kit ολοκληρώνουν τη δυναμική υπογραφή, ενώ το εσωτερικό συνδυάζει δέρμα, Alcantara και ξύλινα ένθετα με χαρακτηριστικά AMG στοιχεία (τιμόνι 390 mm, μαρσπιέ, λεπτομέρειες σήμανσης). Η συγκεκριμένη διαμόρφωση προκύπτει από το AMG Technology/Technik Paket (Code 957) επάνω στην E 50 AMG, ανεβάζοντας κυβισμό, ισχύ και ροπή. Η παραγωγή δεν καταμετρήθηκε ξεχωριστά από τις 2.960 E 50 AMG, με επικρατέστερη εκτίμηση λιγότερες από 200 μονάδες, στοιχείο που ενισχύει τη σπανιότητα και τη συλλεκτική αξία του μοντέλου.