Mercedes-AMG GT XX Concept: Το μέλλον των supercars μιλάει ηλεκτρικά και… γρυλίζει
Mercedes-AMG GT XX: Το Ηλεκτρικό Supercar που Υπόσχεται την Ψυχή ενός V8
Η AMG αποκαλύπτει το πιο ριζοσπαστικό πρωτότυπο της ιστορίας της, ένα αμιγώς ηλεκτρικό supercar που συνδυάζει την ωμή δύναμη με την προηγμένη τεχνολογία, κρατώντας ζωντανό το συναίσθημα που έκανε διάσημο το όνομα «Affalterbach». Με περισσότερους από 1.360 ίππους, τελική ταχύτητα άνω των 360 km/h και «συνθετικό V8 ήχο» από τα φανάρια, το Concept AMG GT XX είναι πολλά περισσότερα από μια ηλεκτρική σπουδή – είναι ο πρόλογος της νέας εποχής.
Η ηλεκτροκίνηση μπορεί να είναι αθόρυβη – αλλά όχι όταν την αναλαμβάνει η AMG. Με το νέο Concept AMG GT XX, η Mercedes-Benz επιδεικνύει την κατεύθυνση της για το μέλλον των σπορ μοντέλων υψηλών επιδόσεων, αποκαλύπτοντας ένα πρωτότυπο που αγγίζει τους 1.340 ίππους, τελική ταχύτητα άνω των 360 km/h και… ήχο V8 από τα φώτα!
Αυτό δεν είναι απλώς ένα ακόμα ηλεκτρικό supercar. Είναι το πρώτο πλήρως εξελιγμένο, ειδικά για την AMG, ηλεκτρικό σύνολο ισχύος – και σύμφωνα με τον CEO της AMG, Michael Schiebe, ένας υψηλόβαθμος στέλεχος της Mercedes το χαρακτήρισε ως «τον καλύτερο V8 που έχουμε φτιάξει ποτέ», μετά από δοκιμαστική οδήγηση με πρωτότυπο του GT XX.
Πίσω από την παράσταση: Η τεχνολογία της AMG στα κόκκινα
Το GT XX Concept χρησιμοποιεί τρεις ηλεκτροκινητήρες axial-flux, μια τεχνολογία με προέλευση από τη θυγατρική YASA της Mercedes-Benz, η οποία προσφέρει πυκνότητα ισχύος τριπλάσια από τα κλασικά radial-flux μοτέρ και σημαντική μείωση βάρους. Το τετρακίνητο σύστημα AMG Performance 4MATIC+ εξασφαλίζει απόλυτη πρόσφυση και μεταβλητή κατανομή ροπής.
Η μπαταρία υψηλής απόδοσης (HP.EB), με κύλινδρα ψυχόμενα απευθείας με λάδι, βασίζεται σε εμπειρία από τη Formula 1 και το Project ONE. Μπορεί να επαναφορτίσει 400 χιλιόμετρα αυτονομίας (WLTP) σε μόλις 5 λεπτά, υποστηρίζοντας επαναλαμβανόμενες στροφές πίστας χωρίς πτώση επιδόσεων.
Ο ήχος ενός ηλεκτρικού V8;
Η AMG γνωρίζει πως η εμπειρία ενός GT δεν περιορίζεται στους αριθμούς. Γι’ αυτό, έχει εξοπλίσει το GT XX με συνθετικό ήχο V8, παραγόμενο από ενσωματωμένα ηχεία στους προβολείς. Το αποτέλεσμα: ηχητική «σκηνή» που μιμείται το γουργουρητό στο ρελαντί, τα γκαζώματα και τα downshifts ενός V8, σε συνδυασμό με paddles στο τιμόνι τύπου yoke για εικονικές αλλαγές ταχυτήτων – αντίστοιχα με το Ioniq 5 N.
Όπως λέει ο Schiebe:
«Τα αυτοκίνητά μας αγοράζονται γιατί προσφέρουν συναίσθημα. Δεν θα μοιάζει με ένα ήσυχο ηλεκτρικό. Δεν θα είναι έτσι. Θα έχει ένταση, θα έχει σκηνικό. Είναι AMG.»
Ηλεκτρική καρδιά, καθαρά AMG ψυχή
«Αυτό είναι το καλύτερο V8 που έχουμε φτιάξει ποτέ – κι ας είναι ηλεκτρικό.»
– Michael Schiebe, CEO Mercedes-AMG GmbH
Κάτω από την εντυπωσιακή σχεδίαση με το μακρύ καπό, τις power domes και την coupe-fastback σιλουέτα, κρύβεται η νέα αρχιτεκτονική AMG.EA (Electric Architecture), σχεδιασμένη αποκλειστικά για ηλεκτρικά μοντέλα υψηλών επιδόσεων. Το GT XX κινείται από τρεις axial flux ηλεκτροκινητήρες – έναν εμπρός και δύο πίσω – που αποδίδουν συνολικά πάνω από 1.000 kW, δηλαδή περισσότεροι από 1.360 ίπποι, σε συνδυασμό με σύστημα τετρακίνησης AMG Performance 4MATIC+.
Οι axial flux κινητήρες, προϊόν συνεργασίας με τη YASA, θυγατρική της Mercedes-Benz, είναι έως και τρεις φορές πιο πυκνοί ενεργειακά, δύο φορές ελαφρύτεροι και κατά 2/3 μικρότεροι σε μέγεθος από τους συμβατικούς radial flux κινητήρες. Αυτό επιτρέπει μεγαλύτερη ελευθερία στην τοποθέτηση και εξαιρετικά υψηλή συνεχή ισχύ, ακόμα και μετά από διαδοχικούς γύρους στην πίστα.
Μπαταρία τεχνολογίας Formula 1 με φόρτιση 400 km σε 5 λεπτά
Η μπαταρία υψηλής τάσης (άνω των 800V) με κυλινδρικά στοιχεία και άμεση ψύξη με μη αγώγιμο λάδι είναι εμπνευσμένη από την τεχνολογία της F1. Προσφέρει εξαιρετικά μεγάλη απορρόφηση και εκφόρτιση ενέργειας, διατηρώντας παράλληλα σταθερή θερμοκρασία λειτουργίας και παρατεταμένη απόδοση.
Με μέση ισχύ DC φόρτισης άνω των 850 kW και 1.000 A, η μπαταρία μπορεί να προσφέρει αυτονομία 400 χιλιομέτρων WLTP σε μόλις πέντε λεπτά. Σε συνεργασία με την Alpitronic, η Mercedes-AMG σχεδιάζει σταθμούς φόρτισης που θα υποστηρίζουν αυτή την ασύλληπτη ταχύτητα.
AMG GT XX: Ηλεκτρισμένη Έκρηξη Συναισθήματος
Η AMG γνωρίζει ότι οι επιδόσεις δεν αρκούν χωρίς το στοιχείο του «θεάματος». Για αυτό, το GT XX εξοπλίζεται με ειδικά ηχεία ενσωματωμένα στους προβολείς που εκπέμπουν συνθετικό ήχο V8, ενώ στο εσωτερικό ο οδηγός μπορεί να ελέγχει τον «ήχο του μοτέρ» και την αναγεννητική πέδηση από paddles στο αγωνιστικό τιμόνι.
Εξωτερικά, το γλυπτό αμάξωμα βαμμένο σε Sunset Beam Orange υπογραμμίζει το δυναμικό χαρακτήρα του μοντέλου, με ενεργά αεροδυναμικά βοηθήματα, cd=0.198 και ταχύτητα άνω των 360 km/h. Στο εσωτερικό κυριαρχεί ο μινιμαλισμός και η τεχνολογία: δύο οθόνες, bucket καθίσματα, εξαρτήματα εμπνευσμένα από high-voltage καλώδια και καινοτόμα υλικά που ανακυκλώνονται από… ελαστικά GT3!
Το GT XX δεν είναι απλώς ένα concept. Είναι δήλωση προθέσεων. Μέχρι την έναρξη της παραγωγής του (η οποία αναμένεται το 2026), η AMG συνεχίζει την εξέλιξη ενός νέου V8 για τα επόμενα θερμικά μοντέλα της. Όμως η στρατηγική είναι ξεκάθαρη: η ηλεκτροκίνηση θα είναι απολαυστική, συναρπαστική και απόλυτα AMG.
Καινοτομίες που δεν σταματούν ποτέ
Το GT XX παρουσιάζει δεκάδες τεχνολογίες αιχμής: από τους ενεργούς τροχούς με μεταβαλλόμενες αεροδυναμικές λεπίδες και το νέο υλικό LABFIBER από βιοτεχνολογική «δερματίνη», μέχρι το MBUX Fluid Light Panel στο πίσω μέρος με δυνατότητα προβολής πληροφοριών με animation.
Όλα τα παραπάνω φανερώνουν τον διπλό στόχο της AMG: να φέρει το συναίσθημα και την ψυχή της βενζίνης στην ηλεκτροκίνηση, και ταυτόχρονα να μην κάνει καμία παραχώρηση στις επιδόσεις. Όπως δήλωσε χαρακτηριστικά ο CEO Michael Schiebe, «κάποιος από το Δ.Σ. μάς είπε πως αυτό είναι το καλύτερο V8 που έχουμε φτιάξει ποτέ – κι ας είναι ηλεκτρικό».
Το μέλλον είναι εδώ – και κάνει… θόρυβο
Το Concept AMG GT XX δεν είναι ένα ακόμα EV. Είναι ο ηλεκτρικός απόγονος των Hammer, M156, και AMG ONE. Και αν αυτό το πρωτότυπο είναι ενδεικτικό της κατεύθυνσης που παίρνει η AMG, τότε οι φανατικοί του είδους δεν έχουν τίποτα να φοβούνται. Το μέλλον δείχνει, ακούγεται και κινείται όπως πρέπει.
CONCEPT AMG GT XX | Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Χαρακτηριστικό |
Τιμή / Περιγραφή |
---|---|
Μοτέρ |
Τρεις ηλεκτροκινητήρες τύπου axial flux (ένας εμπρός, δύο πίσω) |
Μέγιστη Ισχύς |
>1.000 kW / >1.360 ίπποι |
Κινητήρια Σύνολα (HP.EDUs) |
2 μονάδες υψηλών επιδόσεων (μία εμπρός, μία πίσω) με SiC inverters και πλανητικά γρανάζια |
Κίνηση |
AMG Performance 4MATIC+ μεταβλητή τετρακίνηση |
Τελική Ταχύτητα |
>360 km/h |
Επιτάχυνση |
0–100 km/h: Δεν ανακοινώθηκε, εκτιμώμενη:
|
Μέση Ισχύς Φόρτισης (DC) |
>850 kW |
Χρόνος Φόρτισης |
~5 λεπτά για ~400 km (WLTP) |
Τάση Συστήματος |
>800V |
Αεροδυναμική Απόδοση (Cd) |
0,198 |
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ) |
5.204 / 1.945 (2.130 με καθρέπτες) / 1.317 mm |
Μπροστινή Επιφάνεια |
2,24 m² |
Μπαταρία Υψηλών Επιδόσεων |
Κυλινδρικά στοιχεία, άμεση ψύξη ελαίου, NCMA καθόδιο, πλήρως αναπτυγμένη από Mercedes-AMG |
Ζάντες με Κινούμενα Πτερύγια |
Πατενταρισμένη τεχνολογία για συνδυασμό αεροδυναμικής και ψύξης φρένων |
Εσωτερικά Υλικά |
LABFIBER Biotech Leather & Silk από ανακυκλωμένα ελαστικά AMG GT3 και βιοτεχνολογικά υλικά |
Φωτισμός / MBUX |
700+ RGB LEDs στο πίσω panel & MBUX Fluid Light Paint σε καίρια σημεία αμαξώματος |