LongTail, Chapter 3. H McLaren 765LT.

Η McLaren, είναι η “καινούργια” στο χώρο των κατασκευαστών supercar. Ήδη απο το πρώτο αυτοκίνητο της, την MP4-12C, είχε ταράξει τα νερά, βάζοντας δύσκολα στους μέχρι τότε κυρίαρχους του χώρου, Ferrari και Lamborghini. Ωστόσο, πάντα κρινόταν ως προς την αίσθηση των αυτοκινήτων της. Οτι ήταν κάπως “ψηφιακά”, “ηλεκτρονικά”, “άψυχα”. Όλοι έλεγαν οτι είχαν υπερ του δέοντος καλές επιδόσεις, τους έλλειπε ωστόσο το συναίσθημα. Δε μπορούσαν να προκαλέσουν στον οδηγό τα συναισθήματα που προκαλούσαν οι αντίστοιχες 458 και Gallardo/Huracan.

Η γέννηση της σειράς LongTail

Κάπου εκεί, η McLaren, δημιουργησε τη πρώτη LT (LongTail). Homage στην αγωνιστική F1 GTR LongTail της δεκαετίας του ’90, η McLaren δημιούργησε το πρώτο track-oriented μοντέλο της, την 675LT. Στην αρχή, πολλοί περίμεναν οτι θα είναι απλά μία ελαφρώς διαφοροποιημένη 650S με λίγο λιγότερο βάρος και λίγο περισσότερη ιπποδύναμη. Όλοι έμειναν έκπληκτοι για το πόσο λάθος ήταν η εκτίμηση τους. H 675LT, ήταν πιο ωμή, πιο απόλυτη, πιο “επικοινωνιακή” προς τον οδηγό. Είχε ψυχή, ήταν ένα πραγματικό supercar.

Ακολούθησε η 600LT, το πρώτο μοντέλο της σειράς Sports Series, που απέκτησε μοντέλο στη κατηγορία LongTail. H 600LT, όπως και η 675LT, έγινε αγαπητή για τη πληροφόρηση που παρείχε στον οδηγό, καθώς και για τις καταιγιστηκές της επιδόσεις στη κατηγορία της.

Η 720S ήταν το επόμενο πλήρως νέο μοντέλο στη σειρά Super Series της McLaren. Η 720S απο τη πρώτη κιόλας στιγμή, κρίθηκε σκληρά για τη περίεργη εμφάνιση της. Με το καιρό όμως, ο κόσμος της συνήθισε και άρχισε να αρέσει. Μετά ήρθαν και οι δοκιμές, όπου για άλλη μία φορά, το δημιούργημα της McLaren απέδειξε την ανωτερότητα του, τόσο σε ευθεία όσο και σε στροφές, έναντι όλου του ανταγωνισμού του.

Πολλοι αναρωτιούνταν, τι μπορεί κανείς να κάνει καλύτερο σε μία 720S ; Με την 675LT, η McLaren, δίνει την απάντηση.

Ελαφρύτερη και πιο αεροδυναμική

Με την εκτενή χρήση carbon, πέρα απο το Monocoque II, η McLaren κατάφερε να μειώσει το βάρος της 765LT κατά 80 κιλά σε σχέση με την 720S, με το συνολικό της βάρος να ανέρχεται στα 1339 κιλά (με τη στάθμη όλων των υγρών της στο MAX). Η χρήση ανθρακονήματος για τη κατασκευή των φτερών, των πορτών, των προφυλακτήρων αλλά και των εμπρός και πίσω διαχυτών, μείωσε σημαντικά το βάρος της 765LT. Αλλά αυτά είναι μόνο η αρχή.

Η εξάτμιση, είναι κατασκευασμένη απο τιτάνιο, το κιβώτιο χρησιμοποιεί μέταλλα που χρησιμοποιούνται αντίστοιχα στα κιβώτια των μονοθεσίων της εταιρείας στη Formula 1, το παρμπρίζ και τα πλαϊνά παράθυρα είναι πιο λεπτά, ενώ η τρίτη κολώνα καθώς και το πίσω κάλυμμα του κινητήρα, είναι κατασκευασμένα απο polycarbonate glazing υλικό, ένα είδος υλικού που μοιάζει με γυαλί, είναι ωστόσο όμως πολύ πιο ανθεκτικό στη θερμότητα και στις πιέσεις που μπορεί να δεχτεί και πολύ ελαφρύτερο.

Στο κομμάτι της αεροδυναμικής, η McLaren επανασχεδίασε το σώμα της 765LT, προκειμένου να αυξήσει το παραγώμενο downforce και να ενισχύσει τη δυνατότητα ψύξης των μηχανικών μερών. Το εμπρός μέρος της 765LT είναι κατά 5 χιλιοστά χαμηλότερο και 6 χιλιοστά φαρδύτερο απο αυτό της 720S (το πίσω μέρος παρέμεινε ανεπηρέαστο), προκειμένου να αυξηθεί το παραγώμενο αεροδυναμικό φορτίο στο εμπρός μέρος και να βελτιωθεί η οδηγική συμπεριφορά στην είσοδο της στροφής.

Επίσης, η πίσω αεροτομή της 765LT, είναι αρκετά μεγαλύτερη, προκειμένου να παρέχει και μεγαλύτερο κάθετο αεροδυναμικό φορτίο, όσο και να βοηθά στην επιβράδυνση. Έχει 3 θέσεις, τη DRS (όπου είναι εντελώς κλειστή προκειμένου να μειώσει την αεροδυναμική αντίσταση), την Aero (όπου είναι μερικώς ανασηκωμένη, ανάλογα τη ταχύτητα, για να παράγεται επιπλέον αεροδυναμικό φορτίο στο πίσω μέρος, όπως φαίνεται στη φωτογραφία) και την Air brake (ενίσχυση της επιβράδυνσης), όπου ανασηκώνεται πλήρως σε λιγότερο απο μισό δευτερόλεπτο, προκειμένου να μεταφέρει μέρος του φορτίου της επιβράδυνσης, στα πίσω φρένα.

Η κινητήρια δύναμη της 765LT

Ο κινητήρας της 765LT, είναι ίδιος με αυτόν της 720S σε πρώτη ματιά, ωστόσο έχει υποστεί μία πληθώρα διαφοροποιήσεων. Τα πιστόνια και οι μπιέλες, κατασκευασμένα απο αλουμίνιο, είναι ενισχυμένα, προκειμένου να μπορούν να αντέξουν ακόμα και τη πιο σκληρή και απαιτητική χρήση. Η παραγώμενη ισχύς, ανέρχεται στους 765 ίππους (στις 7.500 σ.α.λ.) και στα 800Nm ροπής (στις 5.500 σ.α.λ.). Η χωρητικότητα του είναι 4 λίτρα, είναι διάταξης V8, twin-turbo.

Το κιβώτιο της, λόγω της κατασκευής του απο ελαφρύτερα κράμματα μετάλλου αλλά και διαφορετική κλιμάκωση, επιτρέπει μέχρι και 15% ταχύτερη επιτάχυνση στην ίδια σχέση, εν συγκρίση με την 720S. 

Οι αριθμοί, μιλούν απο μόνοι τους. 0-100 σε 2.8 δευτερόλεπτα, 0-200 σε 7.2 δευτερόλεπτα, τελική ταχύτητα 330 χιλιόμετρα / ώρα. Χάρη στη τεχνολογία διπλού συμπλέκτη, το κιβώτιο 7 σχέσεων της 765LT, μπορεί να προσφέρει απο ήπιες και μη-αισθητές, μέχρι σχεδόν στιγμιαίες και αισθητές αλλαγές.

Βελτιστοποιημένα φρένα και ανάρτηση

Τα φρένα της 765LT, χρησιμοποιούν τη τελευταία λέξη της τεχνολογίας και της εξέλιξης, τόσο ως προς το υλικό απο το οποίο είναι κατασκευασμένες οι δισκόπλακες και τα τακάκια, όσο και ως προς τη λειτουργία τους. Χάρη στο ενσωματωμένο σύστημα ψύξης απο τη δαγκάνα, προερχόμενο απο τη Formula 1, η McLaren έχει φροντίσει, τα φρένα της 765LT να μένουν πάντα στη συστή θερμοκρασία.

Για τους πλέον απαιτητικούς οδηγούς, που σκοπεύουν να τη χρησιμοποιήσουν εκτενώς σε πίστα, υπάρχει η δυνατότητα επιλογής του πακέτου “Brake Upgrade”, με το οποίο τα εμπρός φρένα της 765LT αντικαθίστανται με αυτά της Senna.

Στο σύστημα της ανάρτησης, η McLaren υιοθέτησε τη λογική που υπήρχε απο την 600LT, όπου τοποθέτησε για πρώτη φορά αντιστρεπτικές ράβδους και ένωνε τα αμορτισέρ κάθε άξονα μεταξύ τους, για καλύτερη οδηγική συμπεριφορά, διορθώνοντας τα παράπονα που είχε δεχτεί παλαιότερα, για “άτσαλη” συμπεριφορά όταν το αυτοκίνητο κινούνταν κοντά στα όρια του. Όπως και ο κινητήρας, έτσι και η ανάρτηση φέρει τις γνωστές 3 επιλογές Normal, Sport, Track, όπου ο οδηγός μπορεί να ρυθμίσει ανεξάρτητα τη συμπεριφορά κια τη λειτουργία κινητήρα/κιβωτίου κια ανάρτησης, ανάλογα τις εκάστοτε συνθήκες.

“Δίαιτα” παντού

Η φιλοσοφία της McLaren είναι “Lighter is faster”. Για αυτό και έχει αφαιρέσει βάρος απο παντού στην 765LT. Με τα πακέτα “Clubsport” και “Clubsport Plus”, τα εμπρός και πίσω φτερά, το καπό και οι πόρτες, που είναι κανονικά κατασκευασμένες απο ελαφρύ κράμα αλουμινίου, είναι κατασκευασμένες απο ανθρακόνημα, για περαιτέρω μείωση του βάρους.

Επιπλέον, απο ελαφρύ κράμα είναι κατασκευασμένες και οι ζάντες, με μπουλώνια τιτανίου. Όπως προαναφέραμε, στη “διαιτα” συμμετάσχει και η εξάτμιση τιτανίου (η οποία ζυγίζει μόλις 10.4 κιλά), τα πιο λεπτά τζάμια και τα carbon panel της. Η McLaren ωστόσο, δε σταμάτησε εκεί.

Το εκτενές πρόγραμμα “δίαιτας” της 765LT, συνεχίζεται και στο εσωτερικό, με την αφαίρεση του συστήματος infotainment και του συστήματος κλιματισμού (τα οποία μπορούν να τοποθετηθούν χωρίς επιπλέον κόστος) και το λεπτύτερο Alcantara, που χρησιμοποιείται για την επένδυση τόσο τον καθισμάτων, όσο και του εσωτερικού γενικότερα. Τέλος, το “κερασάκι στο τούρτα”, είναι τα carbon καθίσματα, με αυτά προερχόμενα απο τη Senna (μέρος του πακέτου Clubsport Plus), να ζυγίζουν μόλις 3.45 κιλά το καθένα.

Σπαρτιατικό εσωτερικό

Ανοίγωντας τη πόρτα, αντικρίζει κανείς ένα λιτό, μινιμαλιστικό, εσωτερικό. Δεν υπάρχει τίποτα “άχρηστο” μέσα. Περνώντας πάνω απο το φαρδύ πλαϊνο side-sill, καθόμαστε στο carbon bucket, το οποίο αγκαλιάζει τον οδηγό απο τους ώμους μέχρι τα πόδια, χωρίς να είναι υπερβολικά στενό.

Μπροστά απο τον οδηγό, υπάρχει η αναδιπλούμενη θόνη που λειτουργεί ως ταμπλό, με μία μεγάλη οθόνη 10.7 ινστών όταν είναι ανοιχτό και μία μικρή, με μόνο τις βασικές πληροφορίες (σχέση κιβωτίου, μπάρα στροφόμετρου και ταχύτητα) όταν είναι αναδιπλωμένη.

Τα εικονιζόμενα bucket, είναι αυτά που τοποθετούνται και στη Senna, τα πλέον hardcore. Για τους κατόχους που θα χρησιμοποιήσουν την 765LT λιγότερο στη πίστα και περισσότερο στο δρόμο, υπάρχει η δυνατότητα επιλογής πιο “ήπιων” bucket καθισμάτων, με περισσότερη επένδυση και λιγότερο έντονα πλαϊνά.

Ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του εσωτερικού της 765LT, που το βλεπουμε πρώτη φορά σε McLaren, είναι το τζάμι, που υπάρχει στο πίσω parcel shelf, απο το οποίο μπορεί κανείς να βλέπει το κινητήρα. Όπως και στην 720S, έτσι και στην 765LT, στο ξεκλείδωμα και πριν την εκκίνηση του κινητήρα, υπάρχει ένας κόκκινος φωτισμός, για να μπορεί κανείς να θαυμάζει το V8 της 765LT.

All in all

Η 765LT, είναι η “τέλεια” βελτιστοποίηση της 720S. Πιο ωμή, πιο “συναισθηματική”, πιο extreme. Παρόλα αυτά, παραμένει όμως και ένα άνετο αυτοκίνητο, για ένα roadtrip. H δουλειά της McLaren σε όλο το αυτοκίνητο, σίγουρα θα γίνει αισθητή απο τη πρώτη στιγμή που κάποιος θα την οδηγήσει. Η 765LT, είναι αυτό που οι Άγγλοι λένε “turned to 11”. 765 τυχεροί, θα είναι αυτοί που θα έχουν τη δυνατότητα να την αποκτήσουν, με τα πρώτα αυτοκίνητα να αναμένονται μέχρι το τέλος του χρόνου. Το Woking, για άλλη μία φορά, έδωσε ρέστα…