Live η Κίνηση στους δρόμους

Koenigsegg Sadair’s Spear: Η απόλυτη έκδοση του Jesko για πίστα και δρόμο (Βίντεο)

Η Koenigsegg προσθέτει μια τρίτη εκδοχή του Jesko, το Sadair’s Spear — μια πιο σκληροπυρηνική και ταχύτερη έκδοση, σχεδιασμένη για πίστα αλλά με νόμιμη χρήση στο δρόμο

Η Koenigsegg, γνωστή για την τεχνολογική της υπεροχή και τις ακραίες επιδόσεις των hypercars της, επιστρέφει με μία νέα, συλλεκτική έκδοση του Jesko: το Sadair’s Spear. Πρόκειται για την τρίτη εκδοχή του μοντέλου, μετά τα Jesko Attack και Jesko Absolut, και τη σκληροπυρηνικότερη απ’ όλες – σχεδιασμένη για να σπάει ρεκόρ σε πίστα, αλλά παραμένοντας νόμιμη για χρήση στον δρόμο.

Το όνομα του αυτοκινήτου κρύβει μια προσωπική ιστορία. Ο Christian von Koenigsegg εμπνεύστηκε από τον πατέρα του, Jesko von Koenigsegg, έναν παθιασμένο αναβάτη αλόγων. Το “Sadair’s Spear” ήταν το άλογο με το οποίο αγωνίστηκε στην τελευταία του κούρσα το 1976, και η επιλογή του ονόματος συνδέει την παράδοση με το πάθος για επιδόσεις.

Παρά το γεγονός ότι το όνομα Jesko δεν αναγράφεται στο αυτοκίνητο, η βάση του παραμένει αυτή. Το Sadair’s Spear είναι ένα τεχνολογικό θαύμα, με αναβαθμίσεις σε κάθε τομέα – από την αεροδυναμική και τις επιδόσεις μέχρι το βάρος και την αίσθηση στην πίστα. Μόνο 30 κομμάτια θα κατασκευαστούν και –όπως ήταν αναμενόμενο– έχουν ήδη όλα πωληθεί.

Αεροδυναμική και Σχεδίαση

Το Sadair’s Spear βασίζεται στην πλατφόρμα του Jesko Attack, αλλά πηγαίνει την έννοια της αεροδυναμικής στα άκρα. Ξεχωρίζει με νέο διπλό ενεργό πίσω φτερό, μεγαλύτερο διαχύτη και επιμηκυμένο πίσω μέρος για καλύτερη διαχείριση της ροής αέρα. Οι εισαγωγές αέρα έχουν επανασχεδιαστεί για βελτιωμένη ψύξη του κινητήρα και των μηχανικών μερών, κάτι απαραίτητο για τις ακραίες θερμοκρασίες πίστας.

Οι τροχοί είναι μοναδικοί επτάκτινοι turbine-style κατασκευασμένοι από ανθρακονήματα, ελαφρείς αλλά ανθεκτικοί, ενισχύοντας την απόδοση και τη σχεδίαση. Τα ελαστικά είναι Michelin Pilot Cup 2, με δυνατότητα αναβάθμισης σε Cup 2 R για ακόμη καλύτερη πρόσφυση, ενώ το πλάτος έχει αυξηθεί στα 275/35 μπροστά και 335/30 πίσω.

Κινητήρας και Επιδόσεις

Κάτω από το πίσω κάλυμμα, παραμένει ο γνωστός V8 των 5.0 λίτρων με διπλό τούρμπο. Όμως τώρα, η ισχύς έχει ανέβει: 1.300 ίπποι με κανονική βενζίνη, ενώ με E85 φτάνει τους 1.625 ίππους — 25 παραπάνω από το Jesko με το ίδιο καύσιμο.

Το βάρος μειώθηκε κατά 35 κιλά σε σχέση με το Jesko Attack, φτάνοντας τα 1.320 κιλά (στεγνό βάρος), χάρη στη μείωση ηχομονωτικών υλικών και την επιλογή πιο ελαφριών εξαρτημάτων. Ο συνδυασμός αυτών επέτρεψε στην Koenigsegg να ρίξει τον χρόνο γύρου στο Gotland Ring κατά 1,1 δευτερόλεπτο, επιβεβαιώνοντας την πίστα ως το φυσικό περιβάλλον του Sadair’s Spear.

Φρένα, Ανάρτηση και Οδική Συμπεριφορά

Η Koenigsegg έχει εξοπλίσει το μοντέλο με βελτιωμένα carbon-ceramic φρένα και νέα τακάκια για καλύτερο φρενάρισμα υπό πίεση. Η ρύθμιση της ανάρτησης είναι πιο σφιχτή και ειδικά εξελιγμένη για πίστα, εξασφαλίζοντας ακρίβεια σε κάθε στροφή, ενώ η ευελιξία ενισχύεται από το σύστημα ενεργής αεροδυναμικής.

Οι ρυθμίσεις του traction control, του ABS και της ανάρτησης είναι παραμετροποιήσιμες, επιτρέποντας στον οδηγό να “χτίσει” το αυτοκίνητο πάνω στο στυλ οδήγησής του.

Εσωτερικό & Εξοπλισμός

Παρά τη μείωση 5,7 κιλών σε ηχομονωτικά υλικά, το εσωτερικό του Sadair’s Spear δεν είναι λιτό. Το ταμπλό παραμένει επενδυμένο με premium υλικά, ενώ προσφέρονται έξτρα εξαρτήματα, όπως ζώνες έξι σημείων σε επιλεγμένες αγορές. Υπάρχει ασύρματη φόρτιση κινητού, USB θύρες, ψηφιακό cockpit και όλα τα high-end χαρακτηριστικά που περιμένεις από ένα Koenigsegg.

Παραγωγή και Διάθεση

Η παραγωγή του Koenigsegg Sadair’s Spear περιορίζεται σε μόλις 30 μονάδες, όλες ήδη προπωλημένες. Το μοντέλο παρουσιάστηκε ιδιωτικά σε πελάτες της εταιρείας και, όπως ανακοίνωσε επίσημα η Koenigsegg, όλα τα αντίτυπα βρήκαν αγοραστή “αμέσως”.

Το απόλυτο

Το Sadair’s Spear δεν είναι απλά μια ειδική έκδοση. Είναι το απόλυτο Koenigsegg Jesko, συνδυάζοντας την παράδοση της οικογένειας με την τεχνολογική αιχμή και τις επιδόσεις επιπέδου Formula 1. Ένα hypercar που προορίζεται για συλλέκτες, οδηγούς πίστας και λάτρεις του απόλυτου.