Scopri come funziona l'AWD simmetrico di Subaru

Τώρα που αγριεύει ο καιρός, τι καλύτερο, απέναντι στις βροχές, τις λάσπες και τα χιόνια, από ένα τετρακίνητο αυτοκίνητο; Οι αυτοκινητοβιομηχανίες δίνουν μάχη για την εξέλιξη του πιο “έξυπνου” και αποδοτικού συστήματος τετρακίνησης και η Subaru, εδώ και 60 χρόνια, θέλει να αποτελεί σημείο ανάφορας σε ό,τι αφορά τη σταθερότητα, την ασφάλεια και τις υψηλές επιδόσεις.

“Όπλο” της, γι’ αυτό, είναι το  σύστημα Μόνιμης Συμμετρικής Τετρακίνησης (Symmetrical All-Wheel Drive). Αυτό, περιλαμβάνει τον γνωστό επίπεδο κινητήρα SUBARU BOXER με Κυλίνδρους σε Οριζόντια Αντικριστή Διάταξη και με χαμηλό κέντρο βάρους. Ένα σύστημα τόσο ισορροπημένο όσο και συμμετρικό (εξ ου και το όνομα), αφού βρίσκεται αμφίπλευρα από τον κεντρικό άξονα του αυτοκινήτου σε τέλεια ευθεία.

Και πώς δουλεύει το Symmetrical AWD; Το σύστημα, κατανέμει τη ροπή και στους τέσσερις τροχούς ανάλογα με τις πληροφορίες που παίρνει από το κεντρικό διαφορικό και το Σύστημα VDC (Σύστημα Δυναμικού Ελέγχου Οχήματος).

To κεντρικό διαφορικό φροντίζει μέσω ενός συνεκτικού συστήματος λειτουργίας για τη σωστή κατανομή ροπής μεταξύ του εμπρός και πίσω άξονα κίνησης, ενώ το σύστημα VDC με ηλεκτρονικούς αισθητήρες λαμβάνει υπόψη όλες τις παραμέτρους, ώστε, σε συνδυασμό με το κεντρικό διαφορικό, να κατανείμει τη ροπή στον τροχό που χρειάζεται.

Στη δοκιμασία της μεταλλικής ράμπας με νερό, την οποία βλέπουμε στο βίντεο, με ένα Forester, συμβαίνει ακριβώς αυτό: Όταν, σε συνθήκες ελάχιστης έως καθόλου πρόσφυσης, κάποιος τροχός ανακτήσει έστω και στιγμιαία πρόσφυση, το VDC δίνει εντολή κίνησης με όση ακριβώς ροπή χρειάζεται, σε εκείνο τον συγκεκριμένο τροχό. Μόλις βρει και ο επόμενος τροχός λίγη πρόσφυση, η εντολή θα μεταφερθεί και σ’ αυτόν, δίνοντας το ποσοστό ισχύος που είναι απαραίτητο. Το VDC αντισταθμίζει με τον ίδιο τρόπο την ενδεχόμενη πρόσφυση και στους 4 τροχούς.

Τι δείχνει στον καθημερινό οδηγό αυτή η δοκιμασία; Ότι σε αντίστοιχες συνθήκες απώλειας πρόσφυσης, ειδικά τώρα που εξαιτίας του χειμωνιάτικου καιρού αυτή μειώνεται στο βρεγμένο ή χιονισμένο δρόμο, όταν σε μια απότομη στροφή ή ελιγμό το αυτοκίνητο χάσει πρόσφυση, το VDC το βοηθά να μείνει στην πορεία του, επενεργώντας στην κατανομή ροπής του Symmetrical AWD, στην ισχύ του κινητήρα και στα φρένα, σε κάθε τροχό ξεχωριστά.

Είναι καλό να ξέρεις ότι μπορείς να βασίζεσαι στην κορυφαία τεχνολογία του αυτοκινήτου σου. Όταν γνωρίζεις, όμως, πώς ακριβώς λειτουργεί, έχεις πραγματικά τον έλεγχο.

George Karagiannis

Messaggi recenti

Τουρκία: Σε προχωρημένες συνομιλίες με τις Κινέζικες BYD και Chery για κατασκευή εργοστασίων EV

Η Τουρκία βρίσκεται σε προχωρημένες διαπραγματεύσεις με τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες BYD και Chery για επενδύσεις…

17 minuti ago

Η VW διακόπτει τις συνομιλίες με τη Renault για EV χαμηλού κόστους

Η VW εγκατέλειψε τις συνομιλίες με τη Renault για την από κοινού ανάπτυξη μιας προσιτής…

1 ora ago

DS 3 : disponibile immediatamente, con il programma Premium Upgrade

DS Automobiles annuncia il nuovo programma "Premium Upgrade" che offre agli appassionati la possibilità di...

1 giorno fa

Porsche è pronta a lanciare la prima 911 ibrida con prestazioni superiori

Porsche aggiunge per la prima volta una batteria alla vettura sportiva 911, con il motore elettrico...

2 giorni fa

L'industria automobilistica europea volta le spalle all'elettrificazione

Con le case automobilistiche europee che hanno espresso una reazione diffusa al rallentamento delle vendite di...

2 giorni fa

Ford Performance annuncia la sua partecipazione al Rally Dakar 2025

Ford Performance è lieta di annunciare oggi la sua partecipazione al Rally Dakar 2025,...

2 giorni fa