Αυτό προβλέπει η S&P Global Mobility, σύμφωνα με την οποία το επόμενο έτος οι πωλήσεις νέων ελαφρών οχημάτων αναμένεται να είναι περίπου 83,6 εκατομμύρια μονάδες, 5,6% περισσότερες από τα 79,2 εκατομμύρια μονάδες (-1, 3% το 2021) του δωδεκάμηνου που ετοιμάζεται να κλείσει. Η εταιρεία ερευνών δεν παραλείπει να προειδοποιήσει για τα πολλά προβλήματα που αντιμετωπίζει η αυτοκινητοβιομηχανία, όπως οι δυσκολίες εφοδιασμού, η επιδείνωση των μακροοικονομικών συνθηκών σε αρκετές αγορές, η πτώση της ζήτησης και η μείωση της διαθεσιμότητας ημιαγωγών και ως εκ τούτου «παραμένει επιφυλακτική στις προοπτικές ανάκαμψης».
Οι γεωγραφικές περιοχές
Η S&P Global Mobility παρέχει επίσης μια επισκόπηση της αναμενόμενης τάσης για τις κύριες γεωγραφικές περιοχές. Στην Ευρώπη, η αυτοκινητοβιομηχανία εξακολουθεί να πλήττεται από διακοπές στις αλυσίδες εφοδιασμού, οικονομική επιβράδυνση, ενεργειακή κρίση, αυξήσεις στις τιμές πρώτων υλών και εξαρτημάτων. «Η μετάβαση στην ηλεκτρική κινητικότητα – υπογραμμίζει ο εκτελεστικός διευθυντής Colin Couchman – προσθέτει περαιτέρω αβεβαιότητα, ιδίως για τις τιμές των οχημάτων, τη διαθεσιμότητα μοντέλων ή τους Κινέζους κατασκευαστές, που καραδοκούν». Οι πωλήσεις σε χώρες της Δυτικής και Κεντρικής Ευρώπης θα πρέπει επομένως να διαμορφωθούν φέτος σε περίπου 12,9 εκατομμύρια μονάδες, 6,7% λιγότερες από το 2021, ενώ για το 2023 αναμένεται να ανακάμψουν κατά 7,4% στα 13,9 εκατομμύρια. Η ζήτηση των ΗΠΑ, από την άλλη πλευρά, αναμένεται να αγγίξει τα 13,8 εκατομμύρια πωλήσεις το 2022 και 14,8 εκατομμύρια το 2023, ενώ η Κίνα αναμένεται να φτάσει τα 24,8 εκατομμύρια φέτος (+3,6%) και τα 25,9 εκατομμύρια το επόμενο (+4,5%).
Produzione
Τέλος, η S&P Global Mobility παρουσιάζει και τις προβλέψεις της για την παραγωγή. Σε παγκόσμιο επίπεδο, το 2022 θα πρέπει να κλείσει με 81,8 εκατομμύρια οχήματα που θα έχουν παραχθεί στα εργοστάσια αυτοκινήτων (+6%). Για το 2023, οι προβλέψεις δείχνουν περαιτέρω ανάπτυξη στα 85 εκατομμύρια (+4%).