Τι δουλειά έχει μια αρχιτέκτονας με τους σχεδιαστές της Renault;

A αρχιτέκτονας έχει αναλάβει σημαντικό ρόλο a σχεδιαστικό τμήμα di Renault. Η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία, γνωρίζει ότι οι πρωτοποριακές ιδέες γεννιούνται μέσα από πρωτοποριακές δομές και γι’ αυτό, στο μέλλον της αυτοκίνησης, όπως η ίδια το οραματίζεται και σχεδιάζει, κάνει το διαφορετικό.
 

Μέχρι σήμερα έχουμε συνηθίσει η μορφή των αυτοκινήτων να καθορίζεται από progettisti που έχουν ειδικευτεί σε αυτό το κομμάτι του βιομηχανικού σχεδιασμού. Το όραμα της Renault για πιο άνετες, ασφαλείς και φιλικές προς το περιβάλλον μετακινήσεις για όλους, στηρίζεται σε μια αρμονική σχέση των οχημάτων με τις οικίες, αλλά και τις γενικότερες δομές μιας πόλης. Με αυτό τον τρόπο η ύπαρξη ενός αρχιτέκτονα στο σχεδιαστικό τμήμα μια εταιρείας αυτοκινήτων όχι απλά δεν μοιάζει περίεργη, αλλά είναι επιβεβλημένη. Με τη δημιουργία πρωτοποριακών δομών, είτε αυτές αφορούν στους χώρους εργασίας, είτε στα ίδια τα οχήματα, η Renault στοχεύει στο να βρίσκεται πάντα στην πρώτη γραμμή των εξελίξεων.

Η αρχιτέκτονας Tina Kentner* εργάζεται εδώ και 10 χρόνια στο σχεδιαστικό τμήμα του GROUPE RENAULT και είναι υπεύθυνη για τo σχεδιασμό σημαντικών στοιχείων που αφορούν σε προγράμματα εξέλιξης του ομίλου. Οι πιο πρόσφατες εργασίες της, αφορούν στο σχεδιασμό του οικοσυστήματος του αυτόνομου οχήματος SYMBIOZ, αλλά και του σταθμού επιβίβασης – αποβίβασης του πρωτότυπου robo-taxi EZ-GO που παρουσιάστηκε πρόσφατα στην έκθεση της Γενεύης. Η Tina Kentner απαντώντας σε τρεις ερωτήσεις παρουσιάζει τη συμβολή που μπορεί να έχει ένας αρχιτέκτονας στο σχεδιασμό ενός οχήματος, αλλά και τη διαμόρφωση της φιλοσοφίας μιας αυτοκινητοβιομηχανίας.

Ποιά μπορεί να είναι η συμβολή ενός αρχιτέκτονα στο σχεδιαστικό τμήμα μιας αυτοκινητοβιομηχανίας;

Στη Renault συμμετέχω σε μια ευρεία γκάμα εργασιών που αφορούν τα οχήματα, αλλά και την εταιρεία συνολικότερα. Το ιδιαίτερα ενδιαφέρον κομμάτι της δουλειάς μας είναι ότι μπορούμε να επηρεάσουμε την εταιρική μας εικόνα σε παγκόσμιο επίπεδο, τόσο μέσω του σχεδιασμού κτηρίων του ομίλου, όσο και μέσω της συμβολής μας στο σχεδιασμό οχημάτων όπως είναι τα SYMBIOZ και EZ-GO.

Τι σημαίνει για εσάς η ιδέα της Renault να εξελίξει, παράλληλα με το SYMBIOZ και το EZ-GO, αρχιτεκτονικές δομές;

Σίγουρα ήταν μια εξαιρετική ευκαιρία για εμάς να συνδυάσουμε το χώρο της αρχιτεκτονικής με το σχεδιασμό οχημάτων. Για το SYMBIOZ εργαστήκαμε σε συνεργασία με αρχιτέκτονες και σχεδιαστές ώστε να επιτύχουμε αυτό το ξεχωριστό αποτέλεσμα όπου το όχημα αποτελεί μια απόλυτα αρμονική προέκταση του σπιτιού του χρήστη. Αντίστοιχα με το ΕΖ-GO εμπνεόμενοι τόσο από αρχιτεκτονικά στοιχεία, όσο και από βιομηχανικά προϊόντα καταφέραμε να δημιουργήσουμε ένα σύνολο αυτοκινήτου – σταθμού επιβίβασης/αποβίβασης που εντάσσεται αρμονικά στο αστικό περιβάλλον. Πέρα από την ιδιαίτερη φωτεινή υπογραφή και τον απέριττο σχεδιασμό εξασφαλίσαμε ότι το μέγεθος της κατασκευής θα μπορεί εύκολα να τροποποιηθεί σύμφωνα με τις εκάστοτε ανάγκες.   
Πόσο πολύ σας βοηθούν οι γνώσεις σας πάνω στην αρχιτεκτονική όταν συμμετέχετε σε προγράμματα που αφορούν στο μέλλον των μετακινήσεων;

Η αρχιτεκτονική και ο σχεδιασμός οχημάτων αλληλοσυμπληρώνονται, ακόμα και αν αυτό δεν είναι προφανές με την πρώτη ματιά. Είναι επίσης σημαντικό κανείς να θυμάται ότι μεγάλες πόλεις όπως το Παρίσι είναι αρκετά «στατικές» και είναι δύσκολο να αλλάξουν. Εδώ τα οχήματα μπορούν να παίξουν ένα πολύ σημαντικό ρόλο.  Από την πλευρά μας, εξελίσσοντας πρωτότυπα όπως το EZ-GO μπορούμε να βοηθήσουμε ώστε να βελτιωθεί η ζωή για όλους τους κατοίκους μέσω της μείωσης της ρύπανσης, του θορύβου, της κίνησης, κτλ. Σχεδιάζοντας οχήματα όπως το SYMBIOZ και το EZ-GO και παράλληλα δημιουργώντας αρχιτεκτονικές δομές (οικίες, σταθμούς) πετυχαίνουμε αυτόν τον στόχο συνδυάζοντας στοιχεία της καθημερινότητας μας και αναζητώντας μια ολιστική λύση που δεν αφορά μόνο στο ίδιο το όχημα.
 

*Η Tina Kentner σπούδασε αρχιτεκτονική στη Γερμανία και αφού εργάστηκε σε διάφορους τομείς της αρχιτεκτονικής κτιρίων και εσωτερικών χώρων, εντάχθηκε στο δυναμικό του σχεδιαστικού κέντρου της Renault όπου ασχολείται με μια σειρά προγραμμάτων που αφορούν στη δημιουργία κτηρίων του ομίλου, ειδικές κατασκευές, αλλά και στο σχεδιασμό οχημάτων.      

George Karagiannis

Messaggi recenti

La Fia ai politici europei: "La mobilità è un diritto, restate accessibili"

Ενόψει των επερχόμενων εκλογών για το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, που είναι προγραμματισμένες για τις 8-9 Ιουνίου,…

7 ore ago

Apple Car: il progetto potrebbe essere rilanciato con un'alleanza con Rivian

Μετά από δέκα χρόνια και τόσα δισεκατομμύρια δολάρια που δαπανήθηκαν, τον περασμένο Φεβρουάριο η Apple…

8 ore ago

Toyota sfida il dominio della Mazda MX-5 sviluppando la propria roadster

Η Toyota ετοιμάζεται να επιστρέψει στην κατηγορία των προσιτών Roadster, αμφισβητώντας την κυριαρχία της Mazda…

9 ore ago

DS Automobiles presenta la DS 3 HYBRID

Το 2024 είναι η χρονιά που επιταχύνεται η ενεργειακή μετάβαση για την DS Automobiles. Λίγο…

3 giorni fa

Källenius (CEO Mercedes): "Modernizzeremo tutti i motori, poi saranno i clienti a scegliere".

Ο διευθύνων σύμβουλος της Mercedes-Benz, Ola Källenius, επανέρχεται για να μιλήσει για τις στρατηγικές ηλεκτροκίνησης…

3 giorni fa

Ford rivede l'obiettivo del 2030 per l'adozione esclusiva di BEV in Europa

Η Ford Motor επανεξετάζει το σχέδιό της να πωλεί μόνο πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη…

3 giorni fa