Vivere il Movimento nelle strade

Οδηγούμε Volkswagen ID.5 GTX 4 Motion 299 PS 82kWh: Η εξέλιξη των GTi

Μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση και για τα θρυλικά μοντέλα επιδόσεων της VW με την γκάμα μοντέλων GTX

Che voto gli dai?1 Voti
7.5
8

Η Volkswagen επιχειρεί την μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση και για τα θρυλικά μοντέλα επιδόσεων GTi, με το όνομα GTX, την έκδοση την όποια είχαμε την χαρά να οδηγούμε για μία εβδομάδα στο Topspeed.gr το Coupe- SUV VW ID.5.

Η σπορ εκδοχή του ID.4

Το 2021 η VW παρουσίασε το τρίτο της κατά σειρά αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο, το ID.5, πλαισιώνοντας το πιο πρακτικό ID.4 με ένα ενδιαφέρον δυναμικό αμιγώς ηλεκτρικό Coupe SUV. Η έκδοση GTX της δοκιμής μας, αποτελεί την κορυφαία του έκδοση με μόνιμη τετρακίνηση, εξαργυρώνοντας το δυναμικό παρουσιαστικό.

Ισορροπημένη σιλουέτα

Οι σχεδιαστές της Volkswagen είχαν ως στόχο να εξελίξουν τις πιο συντηρητικές γραμμές του ID.4 σε ένα ενδιαφέρον θελκτικό σχήμα με ισορροπημένη σιλουέτα.

Και το πέτυχαν… ξεκινώντας από το μπροστά μέρος, με τον κοντό πρόβολο και αναλλοίωτα τα χαρακτηριστικά της γκάμας ID., πρεσβεύοντας το πιο σπορτίφ μελος της. Οι προβολείς IQ.Light LEDενώνονται με μεταξύ τους με μια λεπτή λωρίδα LED, δείχνοντας πιο άγριο. Ενώ, ο δυναμικός προφυλακτήρας το διαφοροποιεί με τους μεγάλους αεραγωγούς και υπόσχεται δυναμική συμπεριφορά.

Στο προφίλ οι γραμμές χύνονται ομαλά στο πίσω μέρος, σχηματίζοντας μια κομψή σιλουέτα, η οποία αναδεικνύει τον όγκο του αυτοκινήτου, καθιστώντας το επιβλητικό. Σε αυτό δίνουν ζωή οι μυώδεις επιφάνειες και τα έντονα νεύρα, θυμίζοντας αιλουροειδές σε θέση επίθεσης.

Το τόξο της οροφής οδηγεί σε μία ευδιάκριτη αεροτομή που οριοθετεί το ψηλά τοποθετημένο πίσω μέρος με αισθητική Fastback, στο οποίο πλαισιώνεται το ενιαίο φωτιστικό σώμα με γραφικά Led και καταλήγει στον ογκώδη προφυλακτήρα με τα δυναμικά χαρακτηριστικά και τον αεροδυναμικό διαχύτη στο κάτω μέρος.

Η επιτομή της λειτουργικότητας

Η καμπίνα ακολουθεί την ιδιαίτερη αισθητική της γκάμας ID, εστιάζοντας στην απλότητα και την εργονομική διαρρύθμιση. Με υποδειγματική συναρμογή και κορυφαίας ποιότητα υλικά, η καμπίνα μπορεί κοιτάει στα μάτια Premium προτάσεις, με καλό φινίρισμα και όμορφο διάκοσμο που δεν κουράζει τα μάτια.

Κεντρικά στο ταμπλό αναδύεται η οθόνη του συστήματος πολυμέσων 12 ιντσών, συμβατό με Android Auto και Apple AirPlay, η οποία λειτουργεί παράλληλα ως πίνακας ελέγχου των κύριων λειτουργιών του αυτοκινήτου.

Πίσω από σπορ τιμόνι υπάρχει η μίνιμαλ ψηφιακή οθόνη 5,3 ιντσών με τις απαραίτητες πληροφορίες για τον οδηγό που ενσωματώνει τον επιλογέα ταχυτήτων, ενώ ευκρινέστατος είναι ο πίνακας οργάνων ID. Display που προβάλλεται με προτζέκτορα στο παρμπρίζ.

Η αρχιτεκτονική της καμπίνας, έχει εξελιχθεί με γνώμονα την πρακτικότητα, χάρη στο επίπεδο πάτωμα που εξασφαλίζει άπλετους χώρους τόσο για τους μπροστά, όσο και για τους πίσω επιβάτες, με ικανότητα να φιλοξενήσει με άνεση μέχρι 5 ενηλίκους. Εκεί αποσκοπεί και η αιωρούμενη κεντρική κονσόλα, μεταξύ των μπροστά καθισμάτων, πετυχαίνοντας παράλληλα ένα καλαίσθητο οπτικό αποτέλεσμα.

Εργονομικά και λειτουργικά έχει αναπτυχθεί με γνώμονα τον οδηγό, σε σημείο ώστε ο κάθε διακόπτης (σε μεγάλο βαθμό με τεχνολογία διεπαφής) με λύσεις ώστε να διατηρεί την προσοχή του στον δρόμο.

Τα μπάκετ καθίσματα GTX προσφέρουν κορυφαία οσφυϊκή και πλευρική στήριξη, ακόμα και σε πιο επιθετική οδήγηση, διατηρώντας το σώμα σε σωστή θέση.

Ο νυχτερινός Ambient φωτισμός δημιουργεί μια χαλαρή ατμόσφαιρα, ιδανική και ξεκούραστη, για βραδινή οδήγηση.

Ο όγκος του χώρου αποσκευών αγγίζει τα 549 λίτρα, ενώ με τις πλάτες των πίσω καθισμάτων πλήρως αναδιπλωμένες φτάνει τα 1.561 lt.

Το στοίχημα της απόδοσης

Το κινητήριο σύνολο αποτελείται από δύο ηλεκτροκινητήρες που βρίσκονται τοποθετημένοι στους άξονες του αυτοκινήτου, διαχέοντας την συνολική ισχύ των 299 ίππων και των 460 Nm ροπής και στους τέσσερις τροχούς. Ειδικότερα, ο πίσω ηλεκτροκινητήρας είναι ο βασικός, με απόδοση 204 ίππων και 310 Nm ροπής, ενώ μπροστά 109 ίππων και 162 Nm. Η ενέργεια εφοδιάζεται από μία μπαταρία 77 kWh που βρίσκεται στο πάτωμα κάτω από την καμπίνα, πετυχαίνοντας κορυφαία κατανομή βάρους, ανάμεσα στους δύο άξονες.

Αίσθηση πισωκίνητου

Το VW ID.5 GTX 4 Motion τόσο στυλιστικά, όσο και τεχνολογικά, αφήνει πολλές υποσχέσεις ως προς την οδηγική ευχαρίστηση προβάλλοντας, ως η ηλεκτρική επιλογή των GTi. Αυτό ακριβώς έχουμε κληθεί να επιβεβαιώσουμε, εξετάζοντας την συμπεριφορά του σε κάθε δυνατή συνθήκη και δίκτυο.

In città από την μια αδικείται, καθώς ο όγκος του το περιορίζει, καθιστώντας τα στενά απαγορευτικά. Από την άλλη, χάρη στην ισχύ του, είναι εξαιρετικά ευέλικτο στις κεντρικές αρτηρίες, ενώ η περιμετρική ορατότητα είναι κορυφαία με βάση την ιδιαίτερη κατηγορία του αυτοκινήτου.

Nella rete montana e rurale αποκαλύπτει τις σπορ καταβολές του, καθώς το στιβαρό πλαίσιο ΜΕΒ αναδεικνύεται. Το αυτοκίνητο πατάει εξαιρετικά και στρίβει υποδειγματικά, με έμφαση στην λειτουργία της ανάρτησης. Όλα συντελούν για συναρπαστική οδήγηση στα όρια, σύμφωνα με τις υποσχέσεις.

In autostrada ακολουθεί την πεπατημένη των αυτοκινήτων του Volkswagen Group με κορυφαία ηχομόνωση και ποιότητα κύλισης, ακόμα και στις υψηλές ταχύτητες, αυξάνοντας το αίσθημα της ασφάλειας.

Generale με τέσσερα προγράμματα οδήγησης, που αλλάζουν τις ρυθμίσεις και την αίσθηση. Κατά σειρά, τα Eco για οικονομία, Comfort για την άνεση, Sport και Traction για ήπιες Off – Road διαδρομές. Το αυτοκίνητο δίνει έμφαση στην οδηγική ευχαρίστηση, ωστόσο είναι ενεργοβόρο ειδικά με την επιλογή Sport με την μέση κατανάλωση ενέργειας να ξεπερνάει τις 20 kWh./100 χιλιόμετρα.

Η αυτονομία των 491 χιλιομέτρων κατά το πρότυπο WLTP είναι δύσκολο να επιτευχθεί στην πράξη, ενώ στους χρόνους επαναφόρτισης σε απλό φορτιστή 20 KW χρειάζεται περίπου 4 ώρες, ενώ υπάρχει και δυνατότητα σε ταχυφορτιστή έως 135 kW συνεχόμενου ρεύματος (DC), εκμηδενίζοντας σημαντικά τους χρόνους.

Αθεράπευτα… νεανικό

Ο δυναμικός του χαρακτήρας και η κομψή σιλουέτα του, το κατατάσσουν μεταξύ των πιο νεανικών σχημάτων της αγοράς, με σαφή εμπορικό προσανατολισμό το νεαρότερο κοινό, που έχει ασπαστεί την ιδέα της ηλεκτροκίνησης, αλλά δεν συμβιβάζεται, επιθυμώντας κορυφαία και συναρπαστική οδική συμπεριφορά με φόντο τις επιδόσεις.

Η αξία του δυναμισμού

Η Volkswagen διαθέτει το ID.5 GTX 4 Motion των 299 ίππων από 45.500€, μία τιμή που αντικατοπτρίζει την αξία του δυναμισμού του, στην οποία συμπεριλαμβάνεται η κρατική επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ». Ενώ για τους πιο ανήσυχους, υπάρχει η ακόμα ισχυρότερη έκδοση του ID.5 GTX των 340μίππων.

Caratteristiche tecniche

AMAXOMA

Stampa

Coupe – SUV

Posti a sedere

5

Porte

5

EPIDOSI

Tipo di carburante

Ηλεκτρική ενέργεια

Accelerazione 0 - 100 km/h

6.3 δευτ

Velocità massima

180 km/h, Περιορίζεται ηλεκτρονικά

Rapporto peso/potenza

7.2 κιλά/Hp, 138 Hp/τόνος

Rapporto peso/coppia

4.7 κιλά/Nm, 212.3 Nm/τόνος

MOTORE TOTALE

Ηλεκτρικός κινητήρας 1

Energia elettrica

204 Hp

Coppia

310 Nm

Modello/codice del motore elettrico

EBJA

Posizione del motore elettrico

Πίσω άξονας, εγκάρσια

Τύπος ηλεκτροκινητήρα

Σύγχρονος

Ηλεκτρικός κινητήρας 2

Energia elettrica

109 Hp

Coppia

162 Nm

119.49 lb.-ft.

Modello/codice del motore elettrico

EBR

Posizione del motore elettrico

Assale anteriore trasversale

Τύπος ηλεκτροκινητήρα

Ασύγχρονη

Potenza totale del sistema

299 Hp

Coppia del sistema

460 Nm

BATTERIA

Capacità lorda della batteria

82 kWh

Capacità netta (utilizzabile) della batteria

77 kWh

Tecnologia delle batterie

Οξείδιο κοβαλτίου λιθίου-νικελίου μαγγανίου (Li-NMC)

Βάρος μπαταρίας

495 κιλά

Posizione della batteria

Κάτω από το πάτωμα

Autonomia elettrica (WLTP)

491 km

Consumo medio di energia (WLTP)

17.9 κιλοβατώρα/100 χλμ

ALTEZZA E PESO

Peso

2167 κιλά

Carico utile massimo

583 κιλά

Volume minimo di spazio per i bagagli

549 l

Volume massimo del bagaglio

1561 l

Carico massimo

75 kg

Επιτρεπόμενη δυνατότητα ρυμούλκησης με φρένα (85)

1400 κιλά

Capacità di traino ammissibile con freni (12%)

1200 κιλά

Carico massimo di supporto

75 kg

DIMENSIONI

Lunghezza

4582 mm

Larghezza

1852 mm

Altezza

1615 mm

Passo

2771 mm

Pista anteriore

1587-1597 mm

Traccia posteriore

1567-1573 mm

Distanza dal suolo

163 mm

Coefficiente di trascinamento (Cd)

0.27

Diametro minimo di rotazione (diametro di rotazione)

11.57 m

ARCHITETTURA

Movimento

Su tutte le ruote (4×4)

Numero di rapporti e tipo di cambio

1 ταχύτητα, αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων

Sospensione anteriore

Indipendente, di tipo McPherson con molla elicoidale e barra di torsione

Sospensione posteriore

Sospensioni indipendenti a molle multi-link con stabilizzatore

Freni anteriori

Vassoi ventilati

Freni posteriori

Τάμπουρα

Sistemi ausiliari

ABS (Sistema frenante antibloccaggio)

Tipo di indirizzo

Gestione chukrania (con denti)

Sistema di sterzo

Volante elettrico

Ruote

Μπροστά: 235/50 R20 ή 235/45 R21

Πίσω: 255/45 R20; 255/40 R21

galleria fotografica 

Conclusione
Με γνώμονα την μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, η Volkswagen εξετάζει την εξέλιξη των καυτών εκδόσεων GTi με τις εκδόσεις GTX της γκάμας ID. Το ID.5 GTX, ως το πιο σπορ και νεανικό σχήμα της οικογένειας μοντέλων, εφοδιάζεται με ανάλογη δυναμική εμφάνιση και σπορ λεπτομέρειες. Hi Tech οδηγοκεντρικό εσωτερικό με κορυφαία εργονομία. Ο τομέας που υπερέχει και δικαιολογεί τον τίτλο του «σπορ», είναι η οδική συμπεριφορά, η οποία πλαισιώνει τις υψηλές επιδόσεις με το ιδανικό κράτημα και την αίσθηση συναρπαστικής οδήγησης. Μειονέκτημα ή υψηλή κατανάλωση ενέργειας, που ελαττώνει την πραγματική αυτονομία, αλλά δικαιολογείται από την ισχύ και την ευχαρίστηση που προσφέρει κρατώντας το τιμόνι.
Interni e praticità
7.6
Spese correnti
7.9
Comportamento stradale
8.8
Prestazioni
8.8
Fattore di divertimento
8.9
rapporto qualità/prezzo
7
Comfort
7.2
Che voto gli dai?1 Voti
7.5
SYN
Οδηγική συμπεριφορά
Prestazioni
Κράτημα
Sensazione delle sospensioni
Visibilità
Νεανικό στυλ
PLEEN
Διαχείριση ενέργειας / Κατανάλωση
Εύρος αυτονομίας
8