Ως εναλλακτική επιλογή στην ηλεκτροκίνηση, θα μπορούσαμε να χαρακτηρίσουμε την πρώτη αμιγώς ηλεκτρική πρόταση της Subaru, η οποία ενσωματώνει στο τετρακίνητο Solterra AWD των 218 ίππων, την οδηγική τεχνολογία της μάρκας. Στο Topspeed.gr είχαμε την ευκαιρία να το οδηγούμε για ένα Σαββατοκύριακο.
Διαβατήριο για την «εξηλεκτρισμένη» Ευρώπη
Το Solterra παρουσιάστηκε το 2022 και είναι ένα rebranding του Toyota bX4 με το οποίο εξελίχθηκαν μαζί, αλλά ενσωματώνει τις καινοτόμες τεχνολογίες της Subaru. Το μοντέλο αποτελεί διαβατήριο για την Ευρώπη, προκειμένου η γκάμα της να συμμορφωθεί με τους ρύπους και τα αυστηρά πρότυπα που θέτει.
Η ονομασία δείχνει την στροφή στην οικολογία, καθώς προέρχεται από τις λατινικές λέξεις «Sol» που σημαίνει ήλιος και «Terra», που είναι η γη.
Φουτουριστικό
Σχεδιαστικά έχουν επιλέγει συνθέτες και έντονες γραμμές με ακμές, που σχηματίζουν μια πρωτότυπη σιλουέτα.
Το μπροστινό μέρος δείχνει ογκώδες και επιβλητικό. Κεντρικά δεσπόζει η μεγάλη τραπεζοειδής μάσκα, που πλαισιώνεται από τα φουτουριστικά Full – Led φωτιστικά σώματα, που εκτείνονται στα φτερά. Το καπό έχει διπλή επιφάνεια, κρύβοντας με έντεχνο τρόπο τον όγκο του. Εντυπωσιακός είναι ο προφυλακτήρας σε μαύρο σκληρό πλαστικό, που αγριεύει το αυτοκίνητο.
Το προφίλ αναδεικνύει τον όγκο του αυτοκινήτου με έντονα νεύρα και ακμές, οι θόλοι των φτερών συνεχίζουν το μοτίβο των προφυλακτήρων σε μαύρο πλαστικό, προσδίδοντας του μοναδικό σχεδιασμό, ο οποίος συνολικά τραβάει την προσοχή των περαστικών.
Το πίσω μέρος εστιάζει στην αεροδυναμική με την μεγάλη αεροτομή στην κορυφή της πέμπτης πόρτας και μια πιο διακριτική στην βάση του παραθύρου. Τα μεγάλα φώτα με γραφικά Led αγκαλιάζουν ολόκληρο το πίσω μέρος, ενώ ο προφυλακτήρας δείχνει δυναμικός χάρη στον αεροδυναμικό διαχύτη στο κάτω μέρος.
Διαστημικό
Το φουτουριστικό εσωτερικό εντυπωσιάζει, θυμίζοντας κόκπιτ διαστημοπλοίου. Προσεγμένη είναι η συναρμογή και κατασκευή με καλής ποιότητας υλικά και φινίρισμα. Το αιωρούμενο ταμπλό με την αεροπορικού τύπου κονσόλα, δίνει ένα μοντέρνο αποτέλεσμα. Κεντρικά δεσπόζει η μεγάλη οθόνη των 12,3 ιντσών του συστήματος πολυμέσων, συμβατό με Android Auto και Apple AirPlay, η ξεπροβάλει σαν πίνακας ελεγχου. Το μικρό πολυλειτουργικό τιμόνι θυμίζει πηδάλιο αεροσκάφους και ο ευκρινής ψηφιακός πίνακας οργάνων των 7 ιντσών, είναι τοποθετημένος αρκετά ψηλότερα, δίνοντας μια διαφορετική αίσθηση.
Το επίπεδο πάτωμα χαρίζει άπλετους χώρους, ειδικά για τους πίσω επιβάτες και τα πόδια τους. Το αυτοκίνητο είναι εξαιρετικά ευρύχωρο, ωστόσο προβληματίζει η απουσία του κλασικού ντουλαπιού του οδηγού, το οποίο έχει μεταφερθεί στο κάτω μέρος της κονσόλας. Θήκες διατεθεί αρκετές εντός της καμπίνας.
Λειτουργικά και εργονομικά είναι άρτια μελετημένο, έχοντας τοποθετήσει τους περισσότερους διακόπτες στο πάνω μέρος της κονσόλας, στην έκταση του χεριού του οδηγού, προκειμένου να έχει τον απόλυτο έλεγχο των επιλογών, χωρίς να αποσπάται η προσοχή του από τον δρόμο. Μας άρεσε επίσης το ντουλαπάκι του κινητού πίσω από τους διακόπτες με δυνατότητα ασύρματης φόρτισης.
Τα καθίσματα είναι άνετα, παρέχοντας εξαιρετική οσφυϊκή και πλευρική στήριξη του σώματος των επιβατών.
Ο όγκος του χώρου αποσκευών αγγίζει τα 441 λίτρα, ενώ με τα πίσω καθίσματα πλήρως αναδιπλωμένα δημιουργεί έναν επίπεδο χώρο φόρτωσης.
Πίστη στην αποδοτική τετρακίνηση
Η Subaru με το Solterra παραμένει πίστη στην φιλοσοφία της αποδοτικής τετρακίνησης που την διακρίνει. Σε αντίθεση με το «αδελφό»μοντέλο Toyota bz4x, η Subaru επιλέγει αποκλειστικά την κίνηση και στους 4 τροχούς, οι οποίοι παίρνουν ισχύ από δύο ηλεκτροκινητήρες μόνιμου μαγνήτη και νέας σχεδίασης eAxle, που βρίσκονται τοποθετημένοι στους 2 άξονες. Η απόδοσή τους είναι για τον κάθε έναν 80 KW(ή 107 ίπποι), με τη ιπποδύναμη συνδυαστικά να αγγίζει τους 214 ίππους και τα 338 Nm ροπής.
Με τις διαχρονικές αξίες
Η εισαγωγή στην ηλεκτροκίνηση για την Subaru γίνεται αναγνωριστικά και με στόχο να διατηρήσει τις διαχρονικές οδηγικές αξίες που είναι η ταυτότητα της. Η οδήγηση του Solterra λοιπόν σε κάθε δυνατή συνθήκη και οδικό δίκτυο, εστιάζουν σε αυτές.
In città το αυτοκίνητο αδικείται δεδομένου του όγκου και των διαστάσεων. Καλύτερα ο οδηγός να αποφεύγει την κίνηση στα στενά, επιλέγοντας κεντρικές αρτηρίες. Παρόλα αυτά, το αυτοκίνητο είναι νευρικό και άμεσο, βοηθώντας σε ελιγμούς, εφόσον είναι σύμφωνοι με τον ΚΟΚ. Θετικό στοιχείο το τιμόνι με 11,2 μέτρα κύκλο στροφής και η ικανοποιητική περιμετρική ορατότητα.
Nella rete montana e rurale αποτυπώνει την διαχρονική υποδειγματική συμπεριφορά των Subaru, πατώντας εξαιρετικά με καλό ζύγισμα και την μόνιμη τετρακίνηση 50/50. Δεν έχει σπορ αίσθηση, ωστόσο επικεντρώνεται στην ασφάλεια και την άνεση. Η ανάρτηση είναι ισορροπημένη, ενώ για τους πιο ανήσυχους, επιτρέπει την δυναμική οδήγηση.
In autostrada η αίσθηση ήταν η αναμενόμενη και σύμφωνα με τα σύγχρονα πρότυπα. Η καλή ηχομόνωση και η προσεγμένη ποιότητα κύλισης, ολοκληρώνουν την οδηγική εικόνα της πρώτης προσπάθειας της Subaru στην ηλεκτροκίνηση.
Generale η Subaru έχει καταφέρει να διατηρήσει το οδηγικό της DNA στο ηλεκτρικό της μοντέλο. Αιχμή του δόρατος το προηγμένο σύστημα κίνησης X-Mode, το οποίο αναδεικνύει τα προνόμια της τετρακίνησης, πετυχαίνοντας εξαιρετικά επίπεδα πρόσφυσης εκτός από την άσφαλτο σε άσφαλτο, σε χιόνι, χώμα ή λάσπη. Η διαχείριση της ηλεκτρικής ενέργειας είναι ικανοποιητική και φιλική προς τον χρήστη, με τα 410 χιλιόμετρα του προτύπου WLTP να είναι ικανοποιητικά, ενώ η πραγματική αυτονομία είναι γύρω στα 350 χιλιόμετρα. Η μέση συνδυασμένη κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας άγγιξε τις 19,5 kWh.
Αναζητώντας το εναλλακτικό
Ψάχνοντας να βρούμε το καταναλωτικό κοινό στο οποίο απευθύνεται, καταλήγουμε στο συμπέρασμα πως αποτελεί την ιδανική λύση για όσους έχουν ασπαστεί την ιδέα της ηλεκτροκίνησης, αλλά δεν καλύπτονται από το «πιο εμπορικό φάσμα» της αγοράς και αναζητούν το εναλλακτικό, δίνοντας έμφαση στην ενεργητική ασφάλεια και την σπορ αίσθηση. Επίσης, χρειάζονται ικανοποιητικούς χώρους και ένα σχήμα που δεν μοιάζει με κανένα.
Τσιμπημένο
Τιμολογιακά είναι τσιμπημένο με την βασική έκδοση 4eXPERIENCE να αγγίζει τις 58.500€, ενώ η πλουσιότερη έκδοση δοκιμής 4eXPERIENCE Plus κοστίζει 62.500€. Οι τιμές αυτές είναι χωρίς την επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά III».
Caratteristiche tecniche
AMAXOMA |
|
Τύπος κουπέ |
SUV |
Posti a sedere |
5 |
Porte |
5 |
ΣΤΟΙΧΕΙΑ |
|
Tipo di carburante |
elettricità |
Rapporto peso/potenza |
9.3 κιλά/Hp, 107.9 Hp/τόνος |
MOTORE TOTALE |
|
Ηλεκτρικός κινητήρας 1 |
|
Potenza del motore elettrico |
109 Hp |
Posizione del motore elettrico |
Assale anteriore trasversale |
Ηλεκτρικός κινητήρας 2 |
|
Potenza del motore elettrico |
109 Hp |
Posizione del motore elettrico |
Πίσω άξονας, εγκάρσια |
Potenza totale del sistema |
218 Hp |
BATTERIA |
|
Capacità lorda della batteria |
71.4 kWh |
ηλεκτρική αυτονομία (WLTP) |
460 km |
|
ALTEZZA E PESO |
|
Peso |
2020 κιλά |
Μέγιστο βάρος |
2295 κιλά |
Carico utile massimo |
275 κιλά |
DIMENSIONI |
|
Lunghezza |
4690 mm |
Larghezza |
1860 mm |
Altezza |
1650 mm |
Passo |
2850 mm |
Distanza dal suolo |
210 mm |
Diametro minimo di rotazione (diametro di rotazione) |
11.4 m |
ARCHITETTURA |
|
Movimento |
Su tutte le ruote (4×4) |
Sospensione anteriore |
Γόνατο ανάρτησης , Σπειροειδές ελατήριο |
Sospensione posteriore |
Διπλά ψαλίδια |
Freni anteriori |
Vassoi ventilati |
Freni posteriori |
Vassoi ventilati |
Sistemi ausiliari |
ABS (Sistema frenante antibloccaggio) |
Tipo di indirizzo |
Gestione chukrania (con denti) |
Sistema di sterzo |
Volante elettrico |
Ruote |
235/60 R18 ή 235/50 R20 |