test drive

Οδηγούμε DS3 1.2 PT 100 HP S&S: Είναι το καλύτερο μικρό SUV της Stellantis;

Che voto gli dai?1 voto
8.8
7.6

Το ανανεωμένο DS3 έρχεται να απαντήσει το σερώτημα «εάν πρόκειται για το καλύτερο μικρό SUV της Stellantis». Αυτό το ερώτημα θα απαντήσουμε, έχοντας για την καθιερωμένη συμβίωση την έκδοση με τον κινητήρα των 1.2 λίτρων, απόδοσης 100 ίππων που συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων.

Lifestyle αναβίωση

DS 3, το πρώτο μοντέλο που αναβίωσε το όνομα της «θεάς» το 2010, αρχικά ως Citroën DS3. Με την ανανέωση του το 2016, εγκατέλειψε την ονομασία «Citroën», στεκούμενο ως ανεξάρτητο μοντέλο σε αυτόνομη πλέον μάρκα. Στην παραγωγή έμεινε έως το 2019. Παράλληλα, τον Σεπτέμβριο του 2018 η DS παρουσίασε το Premium B-SUV DS3 Crossback, πλαισιώνοντας και στη συνέχεια αντικαθιστώντας σιωπηλά την πρώτη γενιά του μοντέλου. Η καθιερωμένη ανανέωση του μοντέλου έγινε το 2023, επαναφέροντας την ονομασία DS3, χωρίς να πλαισιώνεται πλέον από το «Crossback». Το προσωνύμιο των σύγχρονων DS σημαίνει «Different Spirit» (διαφορετικό πνεύμα) και εκφράζει μια Lifestyle αναβίωση, ενός ονόματος που έγραψε ιστορία στην αυτοκινητοβιομηχανία.

Ο μικρός βάτραχος

Όπως κάθε DS, έχει ως πρότυπο το αρχέγονο Citroën DS του 1957, τον περίφημο «βάτραχο» της αυτοκίνησης. Για τον λόγο αυτό ο στόχος των σχεδιαστών της γαλλικής εταιρείας είναι τα αυτοκίνητα να θυμίζουν το συμπαθές αμφίβιο. Έτσι και στο DS3, ξεκινώντας από το μπροστινό μέρος, παρατηρούμε την μεγάλη τραπεζοειδή μάσκα η οποία περιλαμβάνεται στον προφυλακτήρα, ο οποίος με τη σειρά του ενσωματώνει τα νέας σχεδίασης Matrix Led φώτα ημέρας σαν τρεις λωρίδες που ανοίγουν σαν βεντάλια. Πλαισιώνεται από τους οριζόντιους μακρόστενους και κυματοειδείς προβολείς, που ανασηκώνονται στο καπό, θυμίζοντας μάτια βατράχου.

Το προφίλ είναι το πιο χαρακτηριστικό σημείο του αυτοκινήτου. Όμορφο με καμπύλες επιφάνειες και καθαρές γραμμές σχηματίζει μια άμεσα αναγνωρίσιμη σιλουέτα. Οι πτυσσόμενες λαβές στις πόρτες έχουν εξαιρετικό ενδιαφέρον, ενώ σήμα κατατεθέν είναι στην βάση των πίσω παραθύρων, η μεταλλική προέκταση σε σχήμα πτερυγίου καρχαρία, που έχει κληροδοτηθεί από την πρώτη γενιά του μοντέλου.

Το πίσω μέρος συνεχίζει την οβάλ φιλοσοφία με νέας σχεδίασης λεπτά φωτιστικά σώματα με γραφικά Led, τα οποία ενώνονται με μια λωρίδα που γράφει «DS AUTOMOBILES». Το παράθυρο της πέμπτης πόρτας μοιάζει να αιωρείται και αγκαλιάζει το πλαϊνό μέρος, ενώ στο πάνω σημείο υπάρχει μια διακριτική αεροτομή. Το σύνολο ολοκληρώνεται από τον ολοκαίνουργιο προφυλακτήρα με δυναμικά χαρακτηριστικά και Off – Road αισθητική, υπογράφοντας την στιλιστική ιδιαιτερότητα του DS3.

Πολυτέλεια σε συμπαγείς διαστάσεις

Ιδιαίτερα προσεγμένο και στα υψηλότερα ποιοτικά επίπεδα της κατηγορίας βρίσκεται το εσωτερικό του αυτοκινήτου, αντικατοπτρίζοντας την αίσθηση φινέτσας που αποπνέουν όλα τα DS.

Για το ταμπλό σε αντίθεση με τις διαταγές της εποχής, έχουν επιλέγει πληθωρικές καμπύλες γραμμές, που ενισχύουν την στιβαρότητα. Κεντρικά αναδύεται η οθόνη του Infotainment Iris IVI High με έγχρωμη οθόνη αφής 10,3” συμβατό με Android Auto και Apple AirPlay.

Το φινίρισμα σε ολόκληρη την καμπίνα είναι ένας συνδυασμός από καλό αφρώδες υλικό, βελούδο και αλκαντάρα, με εξαιρετική αίσθηση αφής.

Πίσω από τιμόνι, ο έγχρωμος ψηφιακός πίνακας οργάνων παρέχει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για τον οδηγό.

Τα καθίσματα παρέχουν υποδειγματική άνεση και στήριξη του σώματος των επιβατών. Ωστόσο, για τους πίσω επιβάτες, λόγω του περιορισμού που επιβάλλει η εξωτερική σχεδίαση στις πίσω πόρτες, μειώνει την ορατότητα και τον διαθέσιμο χώρο τους, καθιστώντας το πίσω μέρος της καμπίνας κλειστοφοβικό… ίσως και βοηθητικό!

Ο όγκος αποσκευών αγγίζει τα 350 λίτρα ενώ με τα πίσω καθίσματα πλήρως αναδιπλωμένα φτάνουν τα 1050 λτ.

Παράδοση στη βάση

Κάτω από το καπό του ανανεωμένου DS3 βρίσκουμε το πασπαρτού κινητήριο σύνολο της Stellantis που αποτελείται από τον τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα των 1.2 λίτρων απόδοσης 100 ίππων στις 5500 σ.α.λ. και 205 Nm ροπής στις 1.750 σ.α.λ, ο οποίος συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο 6 ταχυτήτων, αποτελώντας μια παραδοσιακή λύση στη βάση της γκάμας.

Αίσθηση πτήσης

Με περίσσεια αυτοπεποίθηση το ανανεωμένο DS3 προκαλεί να μας συστηθεί σε κάθε δυνατή οδηγική συνθήκη και δίκτυο, αποκαλύπτοντας τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του.

In città ως αστικό Crossover βρίσκεται στο φυσικό του περιβάλλον. Ευέλικτο και συμπαγές, χωράει παντού και κινείται με ευκολία στον αστικό ιστό. Η υψηλή θέση οδήγησης προσφέρει πολύ καλή ορατότητα στον οδηγό, μπροστά και πλάι. Παράλληλα, χάρη στην λειτουργία της ανάρτησης, η άνεση που προσφέρει είναι πρωτοπόρα για τα δεδομένα της κατηγορίας. Απορροφά τις κακοτεχνίες του οδικού δικτύου, χωρίς να επηρεάζει την καμπίνα και τους επιβάτες.

Nella rete montana e rurale ξεδιπλώνει τον μοναδικό του οδηγικό ταπεραμέντο. Επικεντρωμένο στην άνεση, δεν προκαλεί για σπορτίφ οδήγηση, ωστόσο είναι ανέλπιστα απολαυστικό. Ο λόγος η υποδειγματική λειτουργία της ανάρτησης που δίνει την αίσθηση πως πετάει. Στον δρόμο πατάει εξαιρετικά καλά και στρίβει ιδανικά. Οι 100 ίπποι αποδεικνύονται λίγοι, ιδιαίτερα σε ανηφόρες και στροφές, δείχνοντας τις ισχυρότερες εκδόσεις του μοντέλου ως τις πιο αντιπροσωπευτικές.

In autostrada η εμπειρία με το DS3 φτάνει στο αποκορύφωμα, καθώς η άνεση και η αίσθηση της ανάρτησης, πλαισιώνεται από την κορυφαία ποιότητα κύλισης και την ηχομόνωση, κάνοντας το ταξίδι να μοιάζει με πτήση, παρέχοντας την κορυφαία άνεση στην κατηγορία του.

Generale το γαλλικό αστικό Crossover εστιάζει στην απόλυτη άνεση, επιτυγχάνοντας μια εκπληκτική εμπειρία κινητικότητας με συμπεριφορά που θυμίζει αίσθηση πτήσης. Διαθέτει 5 προγράμματα οδήγησης. Eco και Normal, αλλά και τα εξειδικευμένα Sand, Murder και χιόνι. Η μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης σε συνδυασμό με την απόσταση από το έδαφος, επιτρέπουν ήπιες εκτός δρόμου διαδρομές, σε πατημένο χώμα. Η κατανάλωση είναι λίγο τσιμπημένη για το DS3, αγγίζοντας τα … χιλιόμετρα ανά ώρα.    

Αριστοκρατική

Ξεκινώντας από την φινετσάτη σχεδίαση, το πολυτελές εσωτερικό και τα κορυφαία επίπεδα άνεσης, το DS3 είναι ένα αριστοκρατικό αστικό Crossover, ιδανικό για κίνηση στα καλά προάστια, επικεντρωμένο σε στυλ και ποιότητα. Επομένως, το μικρότερο DS στην γκάμα της εταιρείας, είναι ιδανικό για νέους σε αυτές τις περιοχές, που χρειάζονται ένα lifestyle αυτοκίνητο πόλης, επικεντρωμένο στην άνεση και την σχεδίαση.

Προσιτή πολυτέλεια

Ξεκινώντας κάτω από το ψυχολογικό φράγμα των 30.000€, το βρίσκουμε στον τιμοκατάλογο συγκεκριμένε από τις 28.600 € με Φ.Π.Α στην έκδοση Bastille με πλούσιο εξοπλισμό, για τον λόγο αυτό το αυτοκίνητο μπορεί να χαρακτηριστεί ως «προσιτή πολυτέλεια».

Caratteristiche tecniche

AMAXOMA

Stampa

Crossover

Posti a sedere

5

Porte

5

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ – ΕΚΠΟΜΠΕΣ – ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

Μέση συνδυασμένη κατανάλωση καυσίμου, (WLTP)

5.7-6.2 l/100 km

Emissioni di CO2 (WLTP)

128-141 g/km

Tipo di carburante

Benzina

Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ/ώρα

10.9 δευτ

Velocità massima

180 km/h

Specifiche dei gas di scarico

Euro 6

Rapporto peso/potenza

11.6 κιλά/Hp, 86.3 Hp/τόνος

Rapporto peso/coppia

5.7 κιλά/Nm, 175.2 Nm/τόνος

MOTORE

Potenza

101 Hp @ 5500 σ.α.λ.

Potenza per litro di cilindrata

84.2 Hp/l

Coppia

205 Nm @ 1750 σ.α.λ.

Layout del motore

In avanti, trasversale

Modello/codice motore

HNK EB2ADTD

Carter del motore

1199 cm3

Numero di cilindri

3

Configurazione del motore

In serie

Diametro del cilindro

75 mm

Διαδρομή εμβόλου

90.5 mm

Numero di valvole per cilindro

4

Sistema di iniezione del carburante

Spruzzatura diretta

Aspirazione del motore

Turbocompressore, Intercooler

Capacità dell'olio motore

3.5 l

ALTEZZA E PESO

Peso

1170 κιλά

Carico utile massimo

480 κιλά

Volume minimo di spazio per i bagagli

350 l

Volume massimo del bagaglio

1050 l

Capacità del serbatoio del carburante

44 l

Capacità di traino ammissibile con freni (12%)

1200 κιλά

Μέγιστο φορτίο στήριξης

48 κιλά

DIMENSIONI

Lunghezza

4118 mm

Larghezza

1791 mm

Altezza

1534 mm

Passo

2558 mm

Pista anteriore

1548 mm

Traccia posteriore

1557 mm

Puntello anteriore

860 mm

Puntello posteriore

700 mm

Distanza dal suolo

170 mm

Diametro minimo di rotazione (diametro di rotazione)

10.7 m

ARCHITETTURA

Movimento

Μπροστά

Numero di rapporti e tipo di cambio

6 velocità, cambio manuale

Sospensione anteriore

Tipo McPherson indipendente

Sospensione posteriore

Sospensione indipendente di più collegamenti

Freni anteriori

Vassoi ventilati

Freni posteriori

Dischi

Sistemi ausiliari

ABS (Sistema frenante antibloccaggio)

Tipo di indirizzo

Gestione chukrania (con denti)

Σύστημα Διεύθυνσης

Volante elettrico

Ruote

215/60 R17

galleria fotografica

Conclusione
Στο εύλογο ερώτημα λοιπόν που προκαλεί το DS3 εάν είναι «το καλύτερο μικρό SUV της Stellantis», για την απάντηση πρέπει να λάβουμε υπόψη μας τα παρακάτω στοιχεία. Την φινετσάτη σχεδίαση, το απαράμιλλο στυλ, την πολυτέλεια και την απόλυτη άνεση και ευελιξία. Με γνώμωνα αυτά τα χαρακτηριστικά, το DS3 έχει όλα τα εχέγγυα να θεωρηθεί το καλύτερο αυτοκίνητο του ομίλου, εφόσον ο οδηγός δεν συμβιβάζεται και επιθυμεί και το σπορτίφ στοιχείο… το οποίο απουσιάζει από την έκδοση των 100 ίππων που είχαμε στην κατοχή μας!
Interni e praticità
7.3
Spese correnti
6.5
Comportamento stradale
7.9
Prestazioni
6.3
Fattore di divertimento
8.5
rapporto qualità/prezzo
7.5
Comfort
9.2
Che voto gli dai?1 voto
8.8
SYN
Sensazione delle sospensioni
Qualità di rotolamento
Comfort
Design
PLEEN
Consumo
Εργονομία
7.6
Nikolaos Michalopoulos

Messaggi recenti

Το ηλεκτρικό Jeep Avenger τώρα με €29.700

Σε συνδυασμό με την επιδότηση του προγράμματος Κινούμαι Ηλεκτρικά 3, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό Jeep…

1 giorno fa

Peugeot: Από 36.900€ το νέο 3008 στην Ελλάδα (Τιμές – Εκδόσεις)

Από 36.900€ λανσάρει η Peugeot στην ελληνική αγορά το νέο 3008, ανακοινώνοντας τιμές, εκδόσεις και…

2 giorni fa

Τι άλλαξε στο νέο CUPRA Leon

Το νέο CUPRA Leon - τόσο σε 5θυρη hatchback όσο και σε Sportstourer έκδοση -…

2 giorni fa

TSF1 Podcast – Spanish GP 2024 | Επιστροφή Hamilton στο βάθρο

Καλημέρα αγαπητοί ακροατές και καλώς ήρθατε στο σημερινό podcast του TSF1, για το Grand Prix…

2 giorni fa

Το F-150 Lightning SuperTruck της Ford Performance είναι ο φετινός βασιλιάς του Pikes Peak International Hill Climb

Το ηλεκτρικό F-150 Lightning SuperTruck της Ford Performance έκανε τον ταχύτερο χρόνο στην 102η εκδοχή…

2 giorni fa

Η Opel κάνει το όραμα πραγματικότητα με το νέο Grandland

[rev_slider alias="retouch-11" slidertitle="opel grandland cover"][/rev_slider] Η Opel κάνει το όραμα πραγματικότητα με το νέο Grandland,…

2 giorni fa