Η Lynk&Co εισέρχεται στην ευρωπαϊκή και κατ’ επέκταση στην ελληνική αγορά, θέτοντας ως στόχο να γκρεμίσει τα στερεότυπα για τους κινέζους κατασκευαστές. Διαθέτοντας επιβλητική εμφάνιση και πολυτελή διάκοσμο σκοπεύει να σπάσει το κατεστημένο στην Premium αγορά. Στην καθιερωμένη εβδομαδιαία συμβίωση, είχαμε την ευκαιρία να οδηγούμε το πρώτο εξευρωπαϊσμένο μοντέλο Lynk&Co 01.
Ευρωπαϊκός προσανατολισμός
Η Lynk&Co είναι μια κοινοπραξία μεταξύ της Zeekr, της Geely και της Volvo, τον βασικό μέτοχο της Volvo, που ιδρύθηκε το 2016 στοχεύοντας στις ανάγκες και τις συνήθειες του ευρωπαϊκού κοινού, με σαφή Premium προσανατολισμό. Το 01 είναι ένα μεσαίο SUV που θα κληθεί να σηκώσει το μεγαλύτερο εμπορικό βάρος.
«Ψαρωτικό»
Οι σχεδιαστές έχουν επιμεληθεί στιλιστικά το αυτοκίνητο με μοντέρνα στοιχεία, αποπνέοντας αέρα δυναμισμού και σπορ αισθητικής.
Το μπροστινό μέρος διαθέτει προβολείς δύο επιπέδων, με τους βασικούς να ενσωματώνονται στην παραλληλόγραμμη τοποθετημένη χαμηλά μάσκα, ενώ οι LED προβολείς, είναι τοποθετημένοι στην κορυφή των φτερών, θυμίζοντας σύγχρονο supercar.
Το προφίλ χαρακτηρίζεται από καθαρές γραμμές και μυώδεις επιφάνειες, τονίζοντας τον σπορτίφ προσανατολισμό και παράλληλα, κρύβοντας τον πραγματικό του όγκο.
Το πίσω μέρος είναι και το πιο χαρακτηριστικό με τα φωτιστικά σώματα σε σχήμα «Γ» και με γραφικά LED, με την πέμπτη πόρτα να έχει μια κλίση και να καταλήγει σε μία μεγάλη αεροτομή, δίνοντας, ωστόσο μια coupé υποψία. Το σύνολο ολοκληρώνεται με τον ογκώδη προφυλακτήρα με τις μεγάλες απολήξεις στις άκρες του, υπογράφοντας τον σπορ χαρακτήρα.
Το αποτέλεσμα είναι ένα εντυπωσιακό σύνολο, που τραβάει τα βλέμματα των περαστικών, καθώς είναι όμορφο, δεν μοιάζει με κανένα άλλο μοντέλο της αγοράς, δείχνοντας στιβαρό και ποιοτικό.
Επαναπροσδιορισμός της πολυτέλειας
Η ίδια αίσθηση συνεχίζεται και στο εσωτερικό, με έμφαση στην ποιότητα κατασκευής και στην συναρμογή. Η επιλογή των υλικών έγινε με γνώμονα την ικανοποίηση των επιβατών με καλό φινίρισμα και εξαιρετική αίσθηση αφής, επαναπροσδιορίζοντας την πολυτέλεια.
Σχεδιαστικά κυριαρχούν οι απλές και λύτες γραμμές με μινιμαλιστική αισθητική. Το ταμπλό έχει ελαφριά κλίση προς τον οδηγό, δίνοντας μία οδηγοκεντρική αίσθηση. Ενσωματωμένη βρίσκεται η κεντρική οθόνη αφής με διάμετρο 12,7 ιντσών και φιλοξενεί σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας Android Automotive, συμβατό με Apple CarPlay και Android Auto.
Πίσω από το στιβαρό και σοβαρό τιμόνι υπάρχει ο ευκρινέστατος ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3 ιντσών, με τις απαιτούμενες για τον οδηγό πληροφορίες.
Όμορφη και λειτουργική είναι η κεντρική κονσόλα ανάμεσα από τα μπροστινά καθίσματα, η οποία φιλοξενεί τον επί λόγια του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων, τον διακόπτη του προφίλ οδήγησης, τις ποτηροθήκες και βάση επαγωγικής φόρτισης κινητού.
Η εργονομία βρίσκεται σε υψηλό επίπεδο, με τους διακόπτες να έχουν τοποθετηθεί στα κατάλληλα σημεία, ώστε ο οδηγός να μην αποσπά την προσοχή του από τον δρόμο.
Γενναιόδωροι είναι και οι χώροι στην καμπίνα, ειδικότερα στο πίσω μέρος, όπου μπορεί να φιλοξενήσει με άνεση τρεις ανήλικες επιβάτες με αρκετό χώρο για πόδια και ώμους.
Προφανώς, ως σύγχρονο SUV δίνει σημασία στην πρακτικότητα με έξυπνες θήκες και με ιδανική εκμετάλλευση του διαθέσιμου χώρου.
Τα εργονομικά καθίσματα είναι εξαιρετικά άνετα, με κορυφαία οσφυϊκή και πλευρική στήριξη.
Ο όγκος του χώρου αποσκευών είναι 466 λίτρα, ενώ με τα πίσω καθίσματα πλήρως αναδιπλωμένα αγγίζει τα 1.213 lt.
Σουηδική καρδιά
Κάτω από το καπό συναντάμε το προερχόμενο από την Volvo κινητήριο σύνολο, το οποίο αποτελείται από τον τρικύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα των 1,5 λίτρων, απόδοσης 180 ίππων και 265 Nm ροπής, ο οποίος συνδυάζεται με αποδοτικό σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα με 82 ίππους και 160 Nm ροπής, διαθέτοντας συνολικά 261 ίππους και 425 Nm ροπής, που συνεργάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων, τοποθετημένο στην μετάδοση, στέλνοντας την δύναμη στον μπροστινό άξονα.
Επαναπροσδιορίζει την οδηγοκεντρική αίσθηση
Η δυναμική εξωτερική εμφάνιση, προαναγγέλλει τους οδηγικούς στόχους του μοντέλου και ανοίγει μεγάλες προσδοκίες όσον αφορά την συμπεριφορά σε κάθε συνθήκη και δίκτυο.
In città είναι ευκολοδήγητο και κινείται ανέλπιστα ευέλικτα, παρά τον όγκο του, χάρη στον κύκλο στροφής και την κορυφαία περιμετρική ορατότητα. Παράλληλα στο πέρασμα του έλκει τα βλέμματα των περαστικών.
Nella rete montana e rurale θα εκπλήξει ευχάριστα με την οδική του συμπεριφορά, διαθέτοντας σαφή δυναμικό προσανατολισμό. Το αυτοκίνητο πατάει πολύ καλά στον δρόμο, στρίβει με ακρίβεια, διαθέτοντας αρκετή ροπή ακόμα και για απότομες ανηφόρες. Η οδική συμπεριφορά είναι ικανοποιητική, ενώ το αυτοκίνητο ιδιαίτερα ευχάριστο.
In autostrada αναδεικνύεται η ποιότητα κύλισης και η ηχομόνωση, ακόμα και στις υψηλές ταχύτητες, στοχεύοντας στις ανάγκες και στις απαιτήσεις της premium αγοράς.
Generale διαθέτει τρία προφίλ οδήγησης, το Pure για αμιγώς ηλεκτρική κίνηση με ονομαστική αυτονομία 69 χιλιομέτρων και μέχρι 130 χιλιόμετρα / ώρα. Το Hybrid, το οποίο είναι το βασικό πρόγραμμα που ανταποκρίνεται στις ανάγκες καθημερινότητας του οδηγού και το Power που διαθέτει και τους 261 ίππους στον οδηγό.
Για πλήρη φόρτιση σε τυπικό φορτιστή χρειάζεται περίπου 3 ώρες. Όσο αφορά την κατανάλωση, όταν είναι φορτισμένο αγγίζει τα 2,5 λίτρα/100 χιλιόμετρα, ενώ αφόρτιστο φτάνει στα 8 λίτρα / 100 χιλιόμετρα.
Το εναλλακτικό
Το Lynk & CO 01 στοχεύει στην Premium αγορά, ως η εναλλακτική πρόταση, απευθυνόμενο σε κοινό που δεν ακολουθεί τα καθιερωμένα, θέλει να διαφέρει, αλλά παράλληλα δεν συμβιβάζει τις απαιτήσεις του. Θέτει ως προτεραιότητες την ποιότητα, την τεχνολογία και την πολυτέλεια, ενώ χρειάζεται ένα αυτοκίνητο για εξορμήσεις, παρέχοντας υψηλά επίπεδα ασφάλειας.
Δελεαστικό
Διαθέτοντας αποκλειστικά μία έκδοση με πλούσιο εξοπλισμό, η Lynk&Co κάνει δελεαστικό το 01 ΜΕ 34.990€. Πρέπει ωστόσο να αναφέρουμε πως σε κάποιες χώρες της ΕΕ διατίθεται μέσω της πλατφόρμας car sharing, carflix, στην οποία μέσω καταβολής ποσού για την χρήση, οι συνδρομητές μοιράζονται το αυτοκίνητο… αλλά η πλατφόρμα δεν είναι ακόμα διαθέσιμη στη χώρα μας.
Caratteristiche tecniche
AMAXOMA |
|
Stampa |
SUV |
Posti a sedere |
5 |
Porte |
5 |
CONSUMI - EMISSIONI - SUSSIDI |
|
Consumo medio combinato di carburante (WLTP) |
1-1.2 l/100 km |
Emissioni di CO2 (WLTP) |
24-27 g/km |
Tipo di carburante |
Βενζίνη / ηλεκτρική ενέργεια |
Accelerazione 0 - 100 km/h |
8 δευτ |
Velocità massima |
210 km/h |
Specifiche dei gas di scarico |
Euro 6d-ISC-FCM |
Rapporto peso/potenza |
7.2 κιλά/Hp, 138.9 Hp/τόνος |
Rapporto peso/coppia |
7.1 κιλά/Nm, 141 Nm/τόνος |
MOTORE TOTALE |
|
ΘΕΡΜΙΚΟΣ ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ |
|
Potenza |
180 Hp @ 5500 σ.α.λ. |
Potenza per litro di cilindrata |
121.9 Hp/l |
Coppia nominale del motore |
265 Nm @ 1500-4000 S.A.L. |
Layout del motore |
In avanti, trasversale |
Modello/codice motore |
JLH-3G15TD |
Carter del motore |
1477 cm3 |
Numero di cilindri |
3 |
Configurazione del motore |
In serie |
Diametro del cilindro |
82 mm |
Via del vaccino |
93.2 mm |
Grado di compressione |
11.5:1 |
Numero di valvole per cilindro |
4 |
Sistema di iniezione del carburante |
Spruzzatura diretta |
Aspirazione del motore |
Turbocompressore, Intercooler |
Meccanismo di distribuzione del gas |
DOHC |
Capacità dell'olio motore |
5.6 l |
MOTORE ELETTRICO |
|
Ισχύς του ηλεκτροκινητήρα |
82 Hp |
Coppia |
160 Nm |
Posizione del motore elettrico |
Incorporato nella trasmissione |
Τύπος ηλεκτροκινητήρα |
Σύγχρονος |
Potenza totale del sistema |
261 Hp |
Συνολική ροπή |
425 Nm |
BATTERIA |
|
Capacità lorda della batteria |
17.7 kWh |
Capacità netta (utilizzabile) della batteria |
14.1 kWh |
Tensione della batteria |
347.5 V |
Tecnologia delle batterie |
Οξείδιο κοβαλτίου λιθίου-νικελίου μαγγανίου (Li-NMC) |
Posizione della batteria |
Στην κεντρική σήραγγα |
Autonomia elettrica (WLTP) |
69-75 km |
Consumo medio di energia (WLTP) |
18.5-20.1 κιλοβατώρα/100 χλμ |
Velocità massima (solo elettrica) |
130 km/h |
ALTEZZA E PESO |
|
Peso |
1879 κιλά |
Carico utile massimo |
471 κιλά |
Volume minimo di spazio per i bagagli |
466 l |
Volume massimo del bagaglio |
1213 l |
Capacità del serbatoio del carburante |
42 l |
Capacità di traino ammissibile con freni (12%) |
1800 chili |
Επιτρεπόμενη δυνατότητα ρυμούλκησης χωρίς φρένα |
750 κιλά |
DIMENSIONI |
|
Lunghezza |
4541 mm |
Larghezza |
1857 mm |
Altezza |
1694 mm |
Passo |
2734 mm |
Distanza dal suolo |
213 mm |
Diametro minimo di rotazione (diametro di rotazione) |
11.8 m |
Angolo di avvicinamento |
19.4° |
Angolo di volo |
26.4° |
ARCHITETTURA |
|
Movimento |
Movimento sulle ruote anteriori |
Numero di rapporti e tipo di cambio |
7 ταχύτητες, αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων DCTH |
Sospensione anteriore |
Ανεξάρτητη, τύπου McPherson με σπειροειδή ελατήριο και αντιστρεπτική ράβδο |
Sospensione posteriore |
Sospensioni indipendenti a molle multi-link con stabilizzatore |
Freni anteriori |
Vassoi ventilati |
Freni posteriori |
Dischi |
Sistemi ausiliari |
ABS (Sistema frenante antibloccaggio) |
Tipo di indirizzo |
Gestione chukrania (con denti) |
Σύστημα διεθνούς |
Volante elettrico |
Ruote |
235/50 R19 ή 235/45 R20 |