Categorie: RETROUncategorized

L'ora del vincitore

Η πρώτη νίκη της Porsche στο Le Mans, έγινε με μία 356/2-063. Ο Cameron Healey πιστεύει, πως έχει ακριβώς εκείνη την 356, που κέρδισε το Le Mans πριν μισό αιώνα.

O Ferry Porsche με την 356 “No. 1” Roadster, στα 85α γενέθλια του, το 1994

Το χειμώνα του 1949, η Porsche μεταφέρει την έδρα της απο την Αυστρία, στη Στουτγάρδη. Η αναζήτηση του Porsche, για να δημιουργήσει το αυτοκίνητο που δεν υπήρχε, οδήγησε στη δημιουργία της 356 “No. 1” Roadster. Κατασκευάστηκαν επίσης, 52 Gmund Coupe & Roadster, απο αλουμίνιο. Η Porsche μεταφέρει την έδρα της στη Στουτγάρδη για να ξεκινήσει τη μαζική παραγωγή. Εκεί, τα αυτοκίνητα της θα κατασκευάζονται απο μέταλλο. Υπάρχουν ωστόσο ακόμη, τα πρώτα Gmund, τα οποία είναι κατασκευασμένα απο αλουμίνιο, το οποίο ήταν μεν πιο ελαφρύ, αλλά και πιο δύσκολο στη κατεργασία του. Κατά τη μεταφορά του εργοστασίου, τα τελευταία αλουμινένια Gmund έμειναν στην Αυστρία, απο όπου και στάλθηκαν στη Tatra για να ολοκληρωθούν, πριν μεταφερθούν στη νέα έδρα της εταιρείας, στο Zuffenhausen.

Στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού, τον Οκτώβριο του 1950, η 356 aluminum coupe, θα έκανε την αρχή για την είσοδο της στα βιβλία της ιστορίας του Le Mans. Ο Auguste Veuillet (επιχειρηματίας και οδηγός αγώνων) και ο Charles Faroux (συν-ιδρυτής και αγωνιστικός διευθυντής του θεσμού του Le Mans (1923-1956)), έδωσαν στο Ferdinand Porsche, ένα καλό λόγο να συμμετάσχει στη διοργάνωση του 1951.

Η προετοιμασία για τη διοργάνωση, κάθε άλλο παρά καλή εξέλιξη είχε. 3 ατυχήματα κατά τη διάρκεια των δοκιμών, στη διάρκεια των προπονήσεων καθώς και στους ελέγχους στη πίστα, άφησαν μόλις μία 356 άθικτη, την 063. Με αυτή, ο Auguste Veuillet και ο Edmond Mouche, ξεκίνησαν τον αγώνα στις 23 Ιουνίου του 1951. Ο αγώνας επισκιάστηκε απο έντονη βροχή και πολλά σοβαρά ατυχήματα. Ωστόσο, η 46 ίππων (με τον αριθμό συμμετοχής 46) Porsche 356, δούλευε άψογα με best lap χρόνο 5:44.7 λεπτά, στον 158ο γύρο, γεγονός που υποδεικνύει μία μέση ταχύτητα της τάξης των 141 χιλιομέτρων / ώρα. Παιρνόντας κάτω απο τη καρό σημαία, οι Veuille/Mouche πέτυχαν τη 1η θέση στη κατηγορία τους και την 20η στη γενική κατάταξη.

Τι συνέβη, λοιπόν, έπειτα; 2 μήνες μετά τη νίκη στο Le Mans, η 063 συμμετείχε στο θεσμό Liege-Rome-Liege. Τα φλας της μεταφέρθηκαν περισσότερο προς τις άκρες για να δημιουργηθεί χώρος για τις ισχυρότερης έντασης κόρνες και τα ισχυρά auxiliary φώτα. Με το νούμερο 16, η 063 τερματίζει 10η στη γενική κατάταξη. Ένα μήνα μετά, η 063 σπάει 3 διεθνή ρεκόρ σε δοκιμές στο Montlhery. Ωστόσο, δεν υπάρχει κανένας συναισθηματικός δεσμός μεταξύ της 063 και των Porsche. Το αυτοκίνητο επισκευάζεται, βάφεται και επαναφέρεται στην αρχική του κατάσταση, πριν ο Max Hoffman την φέρει μαζί με άλλες 2 356 SL. Μία βρίσκεται στο Μεξικό (054), μία στη Collier Collection (055) και η 3η, στο γκαράζ του Cameron Healey.

Τι έγινε λοιπόν με την 063, αφότου έφτασε στις ΗΠΑ; Ο Max Hoffman, τη πούλησε αρχικά στον Jack Rutherford, ο οποίος ωστόσο, του την επέστρεψε. Στη συνέχεια, την απέκτησε ο Johnny Von Neumann. Θέλοντας να τη κάνει ελαφρύτερη, για να συμμετάσχει σε αγώνες, ζήτησε απο τον coach builder, Emil Diedt, να αφαιρέσει την οροφή. Στη συνέχεια, πέρασε στη κατοχή των Bill Wittington, Rick Gale, Ernie Spitzer, Dick Cotrell, μέχρι που το 1957, την αγόρασε ο Chuck Forge. Όπως και όλοι οι προηγούμενοι ιδιοκτήτες, έτσι και ο Forge, έτρεξε σε αγώνες με αυτή. Σε κάποια στιγμή, η 063 είχε στρόγγυλα φανάρια αντί των εργοστασιακών της. Ο Forge αναπαλαίωσε εξ’ ολοκλήρου, το 1981, την 063.

Ήταν μία αναπαλαίωση στο στυλ της εποχής. Ο Forge, πρόσθεσε ένα μικρό cage-μπάρα, προκειμένου να μπορέσει να συμμετάσχει σε ιστορικούς αγώνες. O Cameron, κράτησε επαφές με τον Forge, απο την οικογένεια του οποίου αγόρασε την 063, όταν απεβίωσε, το 2009.

Τότε, ο Rod Emory, παρατήρησε τις ανακρίβειες. Ο Cameron, ψάχνοντας στα ιστορικά αρχεία της Porsche, στο αρχείο
φωτογραφιών απο τη διοργάνωση του Le Means του 1951, αλλά και
παρατηρόντας τα σημάδια απο τις επισκευές, τις φθορές και τη μετακίνηση
των φλας στο ίδιο το αυτοκίνητο, φαίνεται πως η μικρή κόκκινη Spyder,
ήταν η 063 που έφερε τη πρώτη νίκη της Porsche στο Le Mans.

O Rod μέτρησε τις άλλες 2 356 με laser, δημιουργώντας ένα τρισδιάστατο μοντέλο. Με αυτό, δημιούργησε καλούπια απο ξύλο και με τη χρήση εργαλείων απο τη δεκαετία του ’40, έφτιαξε μία νέα οροφή για την 063. Αποσκοπούσε, σε μία αυθεντική αναπαλαίωση και όχι μία τέλεια. Και το πέτυχε.

Η 063, που πριν 50 χρόνια έφερε τη πρώτη νίκη της Porsche στο Le Mans, πλέον προσφέρει τεράστια οδηγική ικανοποίηση στον Cameron Healey, στις διαδρομές της “Highway No. 2”.

Alexandros Fertakis

Messaggi recenti

Τουρκία: Σε προχωρημένες συνομιλίες με τις Κινέζικες BYD και Chery για κατασκευή εργοστασίων EV

Η Τουρκία βρίσκεται σε προχωρημένες διαπραγματεύσεις με τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες BYD και Chery για επενδύσεις…

11 ore fa

Η VW διακόπτει τις συνομιλίες με τη Renault για EV χαμηλού κόστους

Η VW εγκατέλειψε τις συνομιλίες με τη Renault για την από κοινού ανάπτυξη μιας προσιτής…

12 ore fa

DS 3 : disponibile immediatamente, con il programma Premium Upgrade

DS Automobiles annuncia il nuovo programma "Premium Upgrade" che offre agli appassionati la possibilità di...

2 giorni fa

Porsche è pronta a lanciare la prima 911 ibrida con prestazioni superiori

Porsche aggiunge per la prima volta una batteria alla vettura sportiva 911, con il motore elettrico...

2 giorni fa

L'industria automobilistica europea volta le spalle all'elettrificazione

Con le case automobilistiche europee che hanno espresso una reazione diffusa al rallentamento delle vendite di...

2 giorni fa

Ford Performance annuncia la sua partecipazione al Rally Dakar 2025

Ford Performance è lieta di annunciare oggi la sua partecipazione al Rally Dakar 2025,...

2 giorni fa