RETRO

Un'evoluzione sportiva: dalla NSU Prinz alla Bergmeister

Ονόματα όπως Siegfried Spiess, Günther Irmscher, ή Wilhelm “Willi” Bergmeister θυμίζουν κάτι στους λάτρεις της ιστορικής μάρκας NSU. Κατά τη διάρκεια των δεκαετιών του ’60 και του ’70, η εταιρεία με έδρα το Neckarsulm παρήγαγε συμπαγή αλλά ισχυρά οχήματα, κατάλληλα για καθημερινή οδήγηση και εξίσου ικανά για sport περιπέτειες. Το NSU Prinz 1000 προανήγγειλε αυτή τη σειρά, την οποία διαδέχθηκαν τα NSU TT και NSU TTS.

Η IAA του 1963 ήταν το μέρος όπου η NSU παρουσίασε τις τελευταίες καινοτομίες της, παρουσιάζοντας το κομψό NSU/Wankel Spider μαζί με το NSU Prinz 1000. Αυτός ο μικροσκοπικός δυναμίτης κέρδισε τα μέσα ενημέρωσης και τους καταναλωτές, διαθέτοντας μια ανώτερη αναλογία ισχύος προς βάρος που έφερε απαράμιλλη ευελιξία στην κατηγορία του. Με σύγχρονους τετρακύλινδρους κινητήρες, τα μοντέλα αυτά σηματοδότησαν τη φιλόδοξη επέλαση της NSU στην κατηγορία των μικρομεσαίων αυτοκινήτων. Αυτό το λανσάρισμα έδωσε ώθηση στην ανάπτυξη, οδηγώντας σε μια σημαντική επέκταση του εργοστασίου στο Neckarsulm για να φιλοξενήσει ένα χώρο παραγωγής 10.000 τετραγωνικών μέτρων και έξι νέες γραμμές συναρμολόγησης. Τα πρώτα Prinz έκαναν το ντεμπούτο τους στις αρχές Απριλίου του 1964 και μέχρι το τέλος του μήνα οι παραγγελίες έφτασαν τις 1.150 μονάδες, προαναγγέλλοντας μια παραγωγή από το 1964 έως το 1972 που έφτασε συνολικά περίπου τα 195.000 μοντέλα Prinz 1000 L και S και NSU 1000 C, μαζί με 11.500 NSU Prinz 1000 TT.

Ο Siegfried Spiess βρήκε τη συνταγή της επιτυχίας με το NSU Prinz 1000. Αρχικά διαθέσιμος με κινητήρα 40 ή 43 PS, οι μετέπειτα βελτιώσεις, όπως ένας βελτιωμένος εκκεντροφόρος, καρμπυρατέρ Weber, αγωνιστική εξάτμιση και χαμηλότερη ανάρτηση, επέτρεψαν στο 650 κιλών όχημα να αναπτύξει ταχύτητες έως και 150 km/h. Αυτές οι τροποποιήσεις ώθησαν τον Spiess να κατακτήσει τον τίτλο του German GT Mountain Champion του 1965 σε όλες τις κατηγορίες. Κυριάρχησε σε έντεκα αγώνες με οκτώ πρώτες θέσεις και τρεις δεύτερες θέσεις. Οι νίκες του περιλάμβαναν επίσης μια νίκη στην κατηγορία στο Tour d’Europe και έναν θρίαμβο στο Ράλλυ Κορσικής. Το πάθος του Spiess για τους αγώνες ήταν εμφανές, επιλέγοντας το εργαστήριο αντί για μια επιχειρηματική καριέρα, και συνέχισε να συγκεντρώνει τίτλους στην ορειβασία και στην πίστα με το αυτορυθμιζόμενο NSU TT, αποσυρόμενος από την οδήγηση το 1971, αλλά εξακολουθώντας να συνεισφέρει την αγωνιστική του εμπειρία στις αθλητικές δραστηριότητες της NSU.

Το NSU TT έγινε συνώνυμο του θριάμβου, ιδίως στο γερμανικό hill-climbing. Παρουσιάστηκε το 1967 μαζί με το πιο στιβαρό NSU Prinz TTS, το NSU TT είχε στάνταρ απόδοση 65 PS. Αυτά τα οχήματα ανακηρύχθηκαν πρωταθλητές του μηχανοκίνητου αθλητισμού λόγω της εξαιρετικής αναλογίας ισχύος προς βάρος. Η αφοσίωση της NSU στις επιδόσεις είδε το στάνταρ TTS, με κινητήρα 1.000 κυβικών εκατοστών και 70 PS, να βγαίνει από τη γραμμή παραγωγής 2.400 φορές μεταξύ 1967 και 1971. Συνολικά παρήχθησαν εντυπωσιακά 50.000 NSU TT. Τώρα, ένα ξεχωριστό NSU TT Jägermeister βρίσκεται στην ιστορική συλλογή της AUDI AG, διαθέτοντας αναβαθμίσεις ιδανικές για ιδιώτες λάτρεις των αγώνων και ικανό να φτάσει ταχύτητες έως 190 km/h με έναν ισχυρό κινητήρα 130 PS στις 7.800 στροφές ανά λεπτό.

Το όνομα του Wilhelm “Willi” Bergmeister προμήνυε τα επιτεύγματά του (“Bergmeister” μεταφράζεται ως “πρωταθλητής του βουνού”). Ξεκινώντας το 1968, ο γεννημένος στο Langenfeld και ιδιοκτήτης αντιπροσωπειών έγινε βασικό στέλεχος του γερμανικού μηχανοκίνητου αθλητισμού, κατακτώντας ως γνωστόν το γερμανικό κύπελλο hill-climb το 1974. Το αγωνιστικό του έπος περιελάμβανε μια στροφή σε αγώνες πίστας και σημαντικές νίκες στο European Touring Car Championship, όπου εξασφάλισε τη δεύτερη θέση το 1979 και κατέκτησε τον τίτλο του πρωταθλητή Ευρώπης το 1980 με ένα Audi 80 GLE.

Η κληρονομιά του NSU TT ως το πιο διάσημο αυτοκίνητο ανάβασης της Γερμανίας διατηρήθηκε μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του ’70. Ως αγωνιστικό αυτοκίνητο, κατέκτησε 29 εθνικά πρωταθλήματα σε όλη την Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική. Αυτοί οι θρίαμβοι στις πίστες μεταφράστηκαν σε αποτελεσματικό μάρκετινγκ, με το NSU TT να αναγγέλλεται ως “καθαρόαιμο σπορ αυτοκίνητο, σπιθαμή προς σπιθαμή” και το NSU TTS να εκτιμάται ως “συχνός συμμετέχων σε ράλι” και “διαβόητος νικητής της κατηγορίας”.

Alexandros Fertakis

Messaggi recenti

Νέο Wagoneer S: Αποκάλυψη για το πρώτο μεγάλο ηλεκτρικό SUV της Jeep

Πιστό στις αξίες της μάρκας, διαθέτει εξαιρετικές εκτός δρόμου δυνατότητες, μοναδικό σχεδιασμό και ασύγκριτη τεχνολογία.…

17 minuti ago

Οι νέες BMW M3 Sedan και BMW M3 Touring

Είναι οι θεματοφύλακες ενός θρυλικού σήματος και, συγχρόνως, κορυφαίοι εκπρόσωποι μιας ξεχωριστής σειράς αυτοκινήτων που…

1 ora ago

Podcast TSF1 - GP di Monaco 2024 | Monte-Charles

Καλημέρα αγαπητοί ακροατές και καλώς ήρθατε στο σημερινό podcast του TSF1, για το Grand Prix…

22 ore ago

Podcast TSF1 - GP dell'Emilia-Romagna 2024 | McLaren continua ad andare forte

Καλημέρα αγαπητοί ακροατές και καλώς ήρθατε στο σημερινό podcast του TSF1, για το Grand Prix…

23 ore ago

L'indagine Ford Pro evidenzia le prospettive di adozione dei veicoli elettrici da parte delle PMI in Europa

Μια πρόσφατη μελέτη από την Ford Pro και το Κέντρο Οικονομικών και Επιχειρηματικών Ερευνών (Cebr)…

1 giorno fa

Auto elettriche: Una ricerca rivela che sono più pericolose per i pedoni

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κυκλοφορούν ολοένα και πιο συχνά στους δρόμους μας, και επαινούνται για το…

2 giorni fa