Il nuovo C–Class σας καλωσορίζει σε έναν νέο, πιο ψηφιακό, πιο αποδοτικό κόσμο και
συγχρόνως στο χώρο σας, αφού προσφέρει μία ιδιαίτερα αναβαθμισμένη ζώνη
άνεσης! Σε μία εποχή που ο ολόκληρος ο
κόσμος μετασχηματίζεται, η νέα C–Class είναι η πρώτη κλασική σειρά μοντέλων της Mercedes–Benz που εξηλεκτρίζεται πλήρως. Με ενσωματωμένη μίζα-δυναμό και ηλεκτρικό
σύστημα οχήματος 48 Volt ή spina–in υβριδική τεχνολογία, διαθέτει ηλεκτρική αυτονομία περίπου 100
χιλιομέτρων, μία τιμή που είναι πρωτόγνωρη για τη συγκεκριμένη κατηγορία. Επιπλέον,
θέτει πρότυπα στον τομέα της βιωσιμότητας. Καθώς η C–Class αποτελεί παραδοσιακά μία από τις σειρές μοντέλων της Mercedes–Benz με τις υψηλότερες πωλήσεις, ο συστηματικός εξηλεκτρισμός έχει σημαντικό αντίκτυπο
στο αποτύπωμα άνθρακα. Εκτός αυτού όμως, έχουν γίνει πολλές ακόμα τεχνικές
βελτιώσεις, οι οποίες περιλαμβάνουν πλήθος στοιχείων προαιρετικού εξοπλισμού
– ενδεικτικά αναφέρονται το DIGITAL LIGHT και το σύστημα διεύθυνσης πίσω άξονα. Τα μοντέλα Berlina e Estate θα κυκλοφορήσουν ταυτόχρονα, θα υπάρχει δυνατότητα παραγγελίας από τις
30 Μαρτίου και θα εμφανιστούν στις εκθέσεις των Εξουσιοδοτημένων Διανομέων το
καλοκαίρι του 2021.
Σχεδίαση: Αυτό που εμείς ονομάζουμε «αισθαντική καθαρότητα» με μια
πινελιά σπορ κομψότητας
Η νέα C-Class με τις δυναμικές αναλογίες της δίνει την εντύπωση ότι κινείται ακόμη κι
όταν είναι σταματημένη, χάρη στον συνδυασμό κοντού μπροστινού προβόλου, μακρύ
μεταξονίου και πίσω προβόλου. Το σπορ καπό του κινητήρα με τους έντονους
όγκους τονίζει την παρόρμηση για κίνηση. Συγκριτικά με το προηγούμενο
μοντέλο, που είχε ήδη ιδιαίτερα πολυτελή διαμόρφωση του εσωτερικού του, η νέα
C-Class εξελίσσει ακόμη περισσότερο την έννοια της
σύγχρονης πολυτέλειας. Το εσωτερικό υιοθετεί κύρια χαρακτηριστικά από τη νέα S-Class, προσθέτοντας επιπλέον μια σπορ πινελιά.
Εξωτερική σχεδίαση: προφίλ με ελκυστικά εφέ φωτός
Από το πλάι, οι περίτεχνα σμιλευμένες επιφάνειες δημιουργούν μοναδικά εφέ
φωτός. Οι σχεδιαστές μείωσαν τις γραμμές στο ελάχιστο, τονίζοντας τη λεγόμενη
γραμμή catwalk ή γραμμή των ώμων. Στο μοντέλο Estate, η ανοδική γραμμή της οροφής σε συνδυασμό με το κεκλιμένο
πίσω παρμπρίζ προσθέτουν μια σπορ πινελιά χωρίς συμβιβασμούς σε ό,τι αφορά
στη χρηστικότητα. Άλλα χαρακτηριστικά που συνεισφέρουν στη σπορ, επιβλητική
εμφάνιση είναι το φαρδύ μετατρόχιο και οι νέου σχεδιασμού ζάντες 17 έως 19
ιντσών.
Στο μπροστινό τμήμα, δεσπόζει η χαρακτηριστική επένδυση του ψυγείου της
μάρκας, με το αστέρι στο κέντρο του. Υπάρχουν μικρές μόνο διαφορές στη
σχεδίαση και τον χαρακτήρα της μάσκας στην κάθε γραμμή εξοπλισμού: Στο βασικό
μοντέλο έχουν τοποθετηθεί γρίλιες, στη γραμμή AVANTGARDE υπάρχουν πρόσθετα διακοσμητικά στοιχεία σ’ αυτές και πλαίσια χρωμίου,
ενώ το στοιχείο που χαρακτηρίζει την AMG Linea στο εμπρός μέρος είναι η μάσκα ψυγείου τύπου diamond.
Η σχεδίαση του πίσω τμήματος είναι χαρακτηριστική ενός berlina di Mercedes–Benz, με τα πίσω φώτα να κερδίζουν τις εντυπώσεις. Στη Berlina έκδοση, τα φωτιστικά σώματα απέκτησαν σχεδίαση δύο τμημάτων για πρώτη
φορά στη C–Class, με τις λειτουργίες φωτισμού να μοιράζονται μεταξύ των φώτων στο
πλευρικό τοίχωμα και των φώτων στο καπό του πορτ-μπαγκάζ. Η εμφάνιση του πίσω
τμήματος ολοκληρώνεται όμορφα με διακοσμητικά στοιχεία στον πίσω προφυλακτήρα
που διατίθενται προαιρετικά ή σε συνδυασμό με την εκάστοτε γραμμή εξοπλισμού.
Η χρωματική παλέτα έχει εμπλουτιστεί με τρία νέα χρώματα – spectral blue, high–tech silver e opalite white.
Εσωτερική σχεδίαση: σπορ πινελιές με έμφαση
στον οδηγό
Η ποιότητα στη διαμόρφωση του εσωτερικού χώρου αποτυπώνεται μέχρι την
τελευταία λεπτομέρεια. Το ταμπλό οργάνων είναι χωρισμένο σε δύο τμήματα: το
επάνω τμήμα μοιάζει με φτερό και διαθέτει νέους, επίπεδους στρογγυλούς
αεραγωγούς που θυμίζουν τα αεροδυναμικά καλύμματα των κινητήρων αεροσκαφών,
ενώ το κάτω τμήμα συνίσταται σε μια ενιαία επιφάνεια με πολυτελή διακοσμητικά
στοιχεία, η οποία εκτείνεται ομοιόμορφα από την κεντρική κονσόλα μέχρι το
ταμπλό οργάνων χωρίς καμία παρεμβολή.
Η έμφαση στον οδηγό αναδεικνύει τη σπορ σχεδίαση: το ταμπλό οργάνων
και η κεντρική οθόνη έχουν μία ελαφριά κλίση έξι μοιρών προς τον οδηγό.
Η θέση του οδηγού είναι εξοπλισμένη με υψηλής ανάλυσης οθόνη LCD. Είναι ανεξάρτητη και μοιάζει να αιωρείται μπροστά από το επάνω τμήμα
του ταμπλό. Έτσι, η οθόνη του οδηγού διαφοροποιείται ξεκάθαρα από τα
παραδοσιακά κόκπιτ με τα κλασικά, στρογγυλά όργανα. Οι πελάτες ανά τον κόσμο
μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε μια έκδοση 10,25 ιντσών (26,0 cm) ή 12,3 ιντσών (31,2 cm).
Η μετάβαση προς την ψηφιοποίηση αντανακλάται και στην κεντρική οθόνη αφής,
η οποία επιτρέπει τον έλεγχο των λειτουργιών του αυτοκινήτου και μοιάζει να
αιωρείται πάνω από τη διακοσμητική επιφάνεια της κονσόλας. Come il quadro strumenti, il display
έχει ελαφριά κλίση προς τον οδηγό. Έχει διαγώνιο 9,5 ιντσών (24,1 cm) στον βασικό εξοπλισμό, ενώ προαιρετικά διατίθεται μια μεγαλύτερη έκδοση
11,9 ιντσών ή 30,2 cm. Ένα υψηλής ποιότητας ένθετο χρωμίου χωρίζει την κεντρική κονσόλα στο σημείο
που συναντάται με το υποβραχιόνιο δημιουργώντας μία τρισδιάστατη αίσθηση.
Τα δύο άκρα του ταμπλό οργάνων πλαισιώνονται από τη σύγχρονη, εξαιρετικά
λιτή σχεδίαση των επενδύσεων των θυρών. Η κεντρική επένδυση πόρτας με
ενσωματωμένο υποβραχιόνιο μετατρέπεται από κάθετη σε οριζόντια επιφάνεια.
Αντανακλώντας τη σχεδίαση της κεντρικής κονσόλας, το μπροστινό τμήμα αποκτά
τη μορφή ενός high–tech μεταλλικού στοιχείου. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως
χειρολαβή και περικλείει τα χειριστήρια των ηλεκτρικών παραθύρων. Ένα άλλο αισθητικά
πρωτοποριακό χαρακτηριστικό είναι η μονάδα χειρισμού με τα ενσωματωμένα
χειριστήρια ρύθμισης για τα καθίσματα και τη λαβή ανοίγματος της πόρτας.
Η οθόνη οδηγού και η οθόνη πολυμέσων προσφέρουν μια ολοκληρωμένη
αισθητική εμπειρία. Η εμφάνιση των οθονών μπορεί να εξατομικευθεί επιλέγοντας
tra tre stili di visualizzazione e tre modalità operative. In combinazione con
qualsiasi linea di equipaggiamento, l'equipaggiamento di base del nuovo C–Class comprende l'illuminazione atmosferica con fibre ottiche.
MBUX τελευταίας γενιάς: διαισθητικός χειρισμός
και δυνατότητα εκμάθησης
Όπως η νέα S–Class, έτσι και η νέα C–Class είναι εξοπλισμένη με τη δεύτερη γενιά του MBUX (Mercedes–Benz Utente Esperienza). Το εσωτερικό του αυτοκινήτου έχει γίνει ακόμη πιο ψηφιακό και ευφυές,
καθώς τόσο το hardware όσο και το λογισμικό έχουν κάνει άλματα προόδου. Επιπλέον, οι φωτεινές
εικόνες των οθονών LCD διευκολύνουν τον έλεγχο των λειτουργιών οχήματος και ανέσεων.
Η οθόνη οδηγού και η οθόνη πολυμέσων προσφέρουν μια ολοκληρωμένη
αισθητική εμπειρία ενώ οι πληροφορίες παρουσιάζονται με οργανωμένο τρόπο. Η Mercedes–Benz ανέπτυξε μια νέα αισθητική όσον αφορά στην οθόνη για την S–Class, η οποία πλέον θα αρχίσει να χρησιμοποιείται συστηματικά και σε άλλα
μοντέλα.
Η εμφάνιση των οθονών μπορεί να εξατομικευθεί επιλέγοντας ανάμεσα σε τρία
στιλ ενδείξεων (Discreet, Sporty, Classic / Διακριτικό, Σπορ, Κλασικό) και
τρεις τρόπους λειτουργίας (Navigation, Assistance, Service / Πλοήγηση,
Υποβοήθηση, Servizio).
-
Στο στιλ «Classic», τον οδηγό καλωσορίζει ένα
οικείο περιβάλλον οθόνης. Η οθόνη, με δύο κυλινδρικά όργανα με μεταβλητά
περιεχόμενα, παρέχει όλες τις πληροφορίες που ενδιαφέρουν τον οδηγό.
-
Στο στιλ «Sporty» κυριαρχεί το
κόκκινο χρώμα και το κεντρικό στροφόμετρο είναι δυναμικά σχεδιασμένο.
-
Στο στιλ «Discreet», τα περιεχόμενα
περιορίζονται μόνο στα απολύτως απαραίτητα. Επιπλέον, χάρη στον
ατμοσφαιρικό φωτισμό, και οι δύο οθόνες μπορούν να προβάλλουν τις
ενδείξεις σε επτά χρωματικούς συνδυασμούς, προσφέροντας μια εντυπωσιακή
χρωματική εμπειρία στο εσωτερικό.
Στον τρόπο λειτουργίας «Assistenza», η κατάσταση της κυκλοφορίας προβάλλεται
σε πραγματικό χρόνο μαζί με σημαντικές, συμπληρωματικές πληροφορίες, ενώ η
πλοήγηση εμφανίζεται στο σύνολο της οθόνης, όπως και στην S–Class, και προσφέρει στον οδηγό ολοκληρωμένη καθοδήγηση στη διαδρομή.
Ehi Mercedes: η φωνητική υποβοήθηση γίνεται διαρκώς εξυπνότερη
Η φωνητική υποβοήθηση «Ehi Mercedes» γίνεται πιο διαδραστική και μπορεί να μαθαίνει ενεργοποιώντας τις online υπηρεσίες στην εφαρμογή Mercedes me App. Επιπλέον, ορισμένες ενέργειες μπορούν να
πραγματοποιούνται ακόμη και χωρίς να πείτε «Ehi Mercedes» για ενεργοποίηση, όπως η πραγματοποίηση μίας τηλεφωνικής κλήσης. Η
φωνητική υποβοήθηση «Ehi Mercedes» εξηγεί επίσης τις λειτουργίες του οχήματος και μπορεί να βοηθήσει, για
παράδειγμα, στη σύνδεση ενός smartphone μέσω Bluetooth ή στην εύρεση ενός φαρμακείου. Ακόμη, μπορεί να
αναγνωρίζει τους επιβάτες του αυτοκινήτου από τις φωνές τους.
Intelligente Casa: κινητή νοημοσύνη για πιο άνετο χειρισμό οικιακών συσκευών εξ αποστάσεως
Con la funzione Intelligente Casa di MBUX, η C–Class μετατρέπεται για πολλούς σε κινητό κέντρο ελέγχου του σπιτιού.
Χρησιμοποιώντας τεχνολογία WLAN, αισθητήρες και ενεργοποιητές, η λειτουργία Intelligente Casa αυξάνει όλο και περισσότερο τη νοημοσύνη και την ικανότητα επικοινωνίας με
το σπίτι, επιτρέποντας την επιτήρηση, καθώς και τον έλεγχο της θέρμανσης, του
φωτισμού, των παντζουριών και των ηλεκτρικών συσκευών εξ αποστάσεως. Ο
χρήστης ενημερώνεται από ανιχνευτές κίνησης και επαφές παραθύρων για
καλοδεχούμενους ή ανεπιθύμητους επισκέπτες.
"Ehi Mercedes, είναι κανείς στο σπίτι μου τώρα;» «Έκανα έναν έλεγχο.
Η τελευταία κίνηση που ανιχνεύθηκε ήταν στην κουζίνα πριν από μία ώρα.» Κάπως
έτσι θα γίνονται στο μέλλον οι συζητήσεις ανάμεσα στον οδηγό ή τον συνοδηγό
και το έξυπνο σπίτι του χρήστη μέσω της φωνητικής υποβοήθησης MBUX (Mercedes–Benz Utente Esperienza). Κατά την κυκλοφορία στην αγορά, η λειτουργία Intelligente Casa di MBUX θα υποστηρίζει πολλές συσκευές που προσφέρονται από σημαντικούς παρόχους
υπηρεσιών «έξυπνου σπιτιού», καθώς έχουν υπογραφεί ήδη οι αντίστοιχες
συμβάσεις με την Bosch Intelligente Casa e il Samsung SmartThings, ενώ θα ακολουθήσουν περισσότεροι πάροχοι, οι οποίοι θα ανακοινωθούν σε
μεταγενέστερο στάδιο. Από την πρώτη στιγμή, η υποβοήθηση Ehi Mercedes καταλαβαίνει ερωτήσεις και εντολές σε τέσσερις γλώσσες (Γερμανικά,
Κινεζικά, Αγγλικά ΗΠΑ και Αγγλικά Μεγάλης Βρετανίας). Μπορείτε να απευθύνεστε
σε λάμπες, πρίζες, θερμοστάτες, παντζούρια και κουρτίνες, ανιχνευτές κίνησης
και επαφές θυρών ή παραθύρων, καθώς και σε αισθητήρες θερμοκρασίας. Έτσι, το
σύστημα μπορεί επίσης να απαντά στην παρακάτω ερώτηση: «Θυμήθηκα να σβήσω το
καλοριφέρ;» Ανάλογα με την απάντηση και τους εγκατεστημένους θερμοστάτες του
σπιτιού, είναι εφικτή η αλλαγή της ρύθμισης: «Ρύθμισε τη θερμοκρασία σε όλο
το σπίτι στους 18 βαθμούς!» Με αυτόν τον τρόπο, η ενσωμάτωση της λειτουργίας Intelligente Casa στο σύστημα MBUX συμβάλλει στη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας στο σπίτι, προσφέροντας παράλληλα
περισσότερη άνεση.
Streaming μουσικής: επιλογή ανάμεσα σε εκατομμύρια
τραγούδια
Με την υπηρεσία «Online μουσική», η Mercedes-Benz ενσωματώνει πλήρως τις πιο γνωστές
υπηρεσίες streaming μουσικής στο σύστημα infotainment MBUX. Το MBUX προσφέρει πρόσβαση στο προσωπικό προφίλ χρήστη των συνδεδεμένων παρόχων
μουσικής. Έτσι, εξασφαλίζει την πλήρη πρόσβαση των πελατών στα αγαπημένα τους
τραγούδια και τις λίστες αναπαραγωγής τους, ενώ παράλληλα τους δίνει την
ευκαιρία να ανακαλύψουν εκατομμύρια τραγούδια και επιμελημένες λίστες
αναπαραγωγής. Ο χειρισμός γίνεται διαισθητικά με τη φωνητική υποβοήθηση MBUX «Hey Mercedes», τα πλήκτρα ελέγχου αφής στο τιμόνι ή απευθείας από την οθόνη.
Άλλα πρωτοποριακά χαρακτηριστικά
Προαιρετικά διατίθεται η λειτουργία Augmented Video. Μια κάμερα καταγράφει το περιβάλλον μπροστά από το όχημα και οι εικόνες
που καταγράφονται εν κινήσει προβάλλονται στην κεντρική οθόνη. Επιπλέον,
εικονικά αντικείμενα, πληροφορίες και δείκτες προβάλλονται πάνω στην εικόνα
βίντεο. Μεταξύ αυτών, σήματα κυκλοφορίας, βέλη κατεύθυνσης, συστάσεις αλλαγής
λωρίδας και αριθμοί οδών. Έτσι, διευκολύνεται σημαντικά η πλοήγηση, ειδικά σε
αστικές περιοχές.
Μια έγχρωμη οθόνη Head–su display διατίθεται ως προαιρετικός εξοπλισμός. Ο
οδηγός βλέπει μια εικονική οθόνη 9 x 3 ιντσών (περ. 23 x 8 cm) να αιωρείται πάνω από το καπό του κινητήρα σε απόσταση περίπου 4,5 μέτρων.
Σε εργονομική θέση κάτω από την κεντρική
οθόνη βρίσκεται ένας σαρωτής δακτυλικού αποτυπώματος. Με αυτόν ο χρήστης
μπορεί να συνδέεται στο MBUX γρήγορα, άνετα και με ασφάλεια, προστατεύοντας προσωπικές ρυθμίσεις και δεδομένα όπως τα «αγαπημένα»,
οι πρόσφατοι προορισμοί, οι προβλέψεις βάσει συμπεριφοράς, οι καταχωρίσεις
του επαγγελματικού ημερολογίου ή τα ηλεκτρονικά μηνύματα ενώ μόνο οι
εξουσιοδοτημένοι χρήστες μπορούν να πραγματοποιούν πληρωμές μέσω της
εφαρμογής Mercedes me.
"Oltre–il–aria» (ΟΤΑ) ενημερώσεις: τακτική ενημέρωση του λογισμικού
Μόλις γίνει διαθέσιμη μια νέα ενημέρωση από τη Mercedes–Benz, εμφανίζεται ένα μήνυμα στο MBUX. Η ενημέρωση λαμβάνεται και εγκαθίσταται στο
παρασκήνιο, έως ότου ο χρήστης συμφωνήσει για την ενεργοποίησή της. Έτσι, το
αυτοκίνητο είναι πάντα ενημερωμένο. Επιπλέον, μέσω ενημερώσεων OTA (via–il–aria), είναι δυνατή η εκ των υστέρων εγκατάσταση
λειτουργιών που δεν έχουν εφευρεθεί ακόμη σε αυτοκίνητα που έχουν ήδη πωληθεί. Για τη μεταφορά των δεδομένων,
η Mercedes–Benz βασίζεται στην τεχνολογία κινητής επικοινωνίας και στη μονάδα
επικοινωνίας υψηλών προδιαγραφών ασφαλείας που είναι εγκατεστημένη στο
auto.
Ένας άλλος τρόπος να διασφαλιστεί η πάντα ενημερωμένη και κορυφαία
εμπειρία του χρήστη είναι η αγορά νέων υπηρεσιών από το Mercedes me Store, π.χ. υπηρεσιών streaming μουσικής ή του In–Auto Office. Επίσης, μέσω του Mercedes me Store είναι εφικτή η ανανέωση ή η προσθήκη νέων online συνδρομητικών υπηρεσιών.
Σύστημα μετάδοσης κίνησης: συστηματικός
εξηλεκτρισμός των σύγχρονων τετρακύλινδρων κινητήρων
Χάρη στον συστηματικό εξηλεκτρισμό και το έξυπνο downsizing των κινητήρων, η νέα C-Class θέτει νέα πρότυπα στον τομέα της
αποδοτικότητας. Η γκάμα κινητήρων περιλαμβάνει αποκλειστικά τετρακύλινδρους
κινητήρες από την τρέχουσα οικογένεια αρθρωτών κινητήρων Mercedes-Benz FAME (Family of Modular Engines). Αντίστοιχα, με τον εξηλεκτρισμό, η γκάμα κινητήρων διαδραματίζει
σημαντικό ρόλο στην ευελιξία του διεθνούς δικτύου παραγωγής.
Εκτός από τον στροβιλοσυμπιεστή (turbo-charger), τόσο οι πετρελαιοκινητήρες όσο και οι βενζινοκινητήρες διαθέτουν
ενσωματωμένη μίζα-δυναμό (ISG) για έξυπνη υποβοήθηση στις χαμηλές
στροφές κινητήρα, ως ήπιο υβριδικό σύστημα δεύτερης γενιάς. Με αυτόν τον
τρόπο, διασφαλίζεται η εξαιρετική απόδοση ισχύος. Το ISG χρησιμοποιεί ένα on-board ηλεκτρικό σύστημα 48 Volt που προσφέρει λειτουργίες όπως ελεύθερη κύλιση, ενίσχυση ή ανάκτηση ενέργειας
και εξασφαλίζει σημαντική εξοικονόμηση καυσίμου. Με το σύστημα αυτό η
εκκίνηση του κινητήρα γίνεται πολύ γρήγορα και άνετα, με αποτέλεσμα η
λειτουργία Start/Stop να μην γίνεται σχεδόν καθόλου αντιληπτή από τον οδηγό, όπως και η
μετάβαση από την κύλιση με τον κινητήρα απενεργοποιημένο έως την έντονη
επιτάχυνση με τον κινητήρα σε λειτουργία. Στο ρελαντί, η έξυπνη αλληλεπίδραση
ανάμεσα στο ISG και τον κινητήρα εσωτερικής καύσης διασφαλίζει
μία εξαιρετικά ομαλή λειτουργία.
Ο πρώτος πετρελαιοκινητήρας με ενσωματωμένη
μίζα-δυναμό
Στην αιχμή των μέτρων βελτίωσης της αποδοτικότητας βρίσκεται ο νέος πετρελαιοκινητήρας
OM 654 M με ενσωματωμένη μίζα-δυναμό δεύτερης
γενιάς (ISG). Διαθέτει μερικό on-board ηλεκτρικό σύστημα 48 Volt. Η αποδοτικότητα του κινητήρα αυξάνεται με τη λειτουργία ανάκτησης
ενέργειας και τη δυνατότητα «κύλισης» με απενεργοποιημένο κινητήρα. Σε
συνδυασμό με τον εξηλεκτρισμό, ο οποίος περιλαμβάνει τη χρήση ενός ηλεκτρικού
συμπιεστή ψυκτικού υγρού για το σύστημα κλιματισμού, οι σημαντικότερες
αλλαγές που εξασφαλίζουν ισχύ έως 195 kW, συν
επιπλέον 15 kW από το σύστημα EQ Boost, είναι οι εξής:
- Ένας νέος στροφαλοφόρος άξονας αυξάνει τη
διαδρομή του εμβόλου στα 94,3 mm και τον κυβισμό στα 1992 cc (προηγουμένως: 92,3 και 1950).
-
Η πίεση ψεκασμού έχει αυξηθεί στα 2700 bar (προηγουμένως 2500)
- Ιδιαίτερα γρήγοροι χρόνοι απόκρισης και
ομοιόμορφη απόδοση ισχύος, χάρη σε δύο υδρόψυκτους στροβιλοσυμπιεστές, οι
οποίοι διαθέτουν μεταβλητή γεωμετρία στροβίλου.
- Αγωγός ψύξης με πλήρωση νατρίου σε κάθε
χαλύβδινο έμβολο. Έτσι, διευκολύνεται η εκτόνωση μέγιστων θερμοκρασιών στην
εσοχή καύσης των εμβόλων.
Όσον αφορά στη μετεπεξεργασία των καυσαερίων, αυτός ο τετρακύλινδρος
πετρελαιοκινητήρας που έχει την υψηλότερη απόδοση πηγαίνει ακόμη ένα βήμα
παραπέρα. Στα εξαρτήματα περιλαμβάνονται
- καταλύτης κατακράτησης NOx κοντά στον κινητήρα για τη μείωση των οξειδίων αζώτου
-
DPF (φίλτρο σωματιδίων Diesel με ειδική επίστρωση, επίσης για τη μείωση της ποσότητας οξειδίων αζώτου)
- καταλύτης SCR (επιλεκτική καταλυτική αναγωγή με δοσομέτρηση ποσότητας ψεκασμού AdBlue®) e
-
πρόσθετος καταλύτης SCR στο υποδάπεδο του αυτοκινήτου, με ξεχωριστή δοσομέτρηση ποσότητας
ψεκασμού AdBlue®
Τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας επίσης με
ενσωματωμένη μίζα-δυναμό δεύτερης γενιάς
Πρεμιέρα στη C-Class κάνει κι ο τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας M 254 με μίζα-δυναμό δεύτερης γενιάς, πρόσθετη ισχύ έως και 15 kW και αυξημένη ροπή στρέψης έως 200 Nm. Η ανάκτηση ενέργειας και η δυνατότητα «κύλισης» με απενεργοποιημένο
κινητήρα καθιστούν τον βενζινοκινητήρα εξαιρετικά αποδοτικό. Στον M 254, η Mercedes-Benz συνδυάζει για πρώτη φορά σε έναν κινητήρα όλες τις καινοτομίες της
οικογένειας αρθρωτών κινητήρων που απαρτίζεται από τετρακύλινδρους, καθώς και
εξακύλινδρους βενζινοκινητήρες και πετρελαιοκινητήρες. Μεταξύ αυτών, η
επίστρωση κυλίνδρων NANOSLIDE®, η
διαμόρφωση κυλίνδρων CONICSHAPE®
(διαμόρφωση τρομπέτας) και η τοποθέτηση του συστήματος εκ των υστέρων
επεξεργασίας καυσαερίων ακριβώς δίπλα στον κινητήρα.
Ένα εντελώς νέο στοιχείο είναι ο στροβιλοσυμπιεστής τμημάτων με σύνδεση
ροής, μια εξέλιξη της τεχνολογίας twin scroll για ακόμη πιο άμεση απόκριση του
συστήματος εξαναγκασμένης επαγωγής. Ο εντελώς νέος στροβιλοσυμπιεστής
τμημάτων προέκυψε από τη συνεργασία των υπευθύνων ανάπτυξης
στροβιλοσυμπιεστών της Mercedes-Benz και της ομάδας Mercedes-AMG Petronas Formula 1. Η μεταφορά της τεχνολογίας στη μαζική παραγωγή θέτει νέα πρότυπα όσον
αφορά στον συνδυασμό ισχύος και μέγιστης αποδοτικότητας. Η ισχύς της C 300 (κατανάλωση καυσίμου σε μικτό κύκλο: 7.0-6.6 l/100 km, εκπομπές CO2 σε μικτό
κύκλο: 159-150 g/km) μπορεί να αυξηθεί προσωρινά έως και κατά 20 kW.
Κιβώτιο ταχυτήτων: αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων στον
βασικό εξοπλισμό
Το κιβώτιο ταχυτήτων 9G-TRONIC εξελίχθηκε για την προσαρμογή της ενσωματωμένης μίζας-δυναμό και
τοποθετείται σε όλα τα μοντέλα C-Class. Ο ηλεκτροκινητήρας, το ηλεκτρονικό σύστημα ισχύος και το ψυγείο
κιβωτίου ταχυτήτων έχουν πλέον μετακινηθεί μέσα ή προς το κιβώτιο ταχυτήτων.
Τα προηγουμένως απαραίτητα καλώδια έχουν καταργηθεί, γεγονός που προσφέρει
πλεονεκτήματα όσον αφορά στον χώρο που χρειαζόταν για την τοποθέτησή τους και
το βάρος. Επιπλέον, έχει αυξηθεί η αποδοτικότητα του κιβωτίου ταχυτήτων,
μεταξύ άλλων, χάρη στη βελτιστοποιημένη συνεργασία με την ηλεκτρική πρόσθετη
αντλία λαδιού, η οποία μειώνει την ισχύ τροφοδοσίας της μηχανικής αντλίας
κατά 30 τοις εκατό. Ακόμη, χρησιμοποιείται μια νέα γενιά του πλήρως
ενσωματωμένου συστήματος ελέγχου κιβωτίου ταχυτήτων με πολυπύρηνο
επεξεργαστή, καθώς και νέα σχεδίαση και τεχνολογία συνδεσιμότητας. Εκτός από
την αυξημένη υπολογιστική ισχύ, ο αριθμός ηλεκτρικών διεπαφών (interfaces) έχει μειωθεί δραστικά, ενώ το σύστημα
ελέγχου κιβωτίου ταχυτήτων ζυγίζει 30 τοις εκατό λιγότερο.
Το σύστημα κίνησης 4MATIC των τετρακίνητων μοντέλων έχει εξελιχθεί.
Το νέο σύστημα κίνησης στους μπροστινούς τροχούς επιτρέπει τη μετάδοση
υψηλότερης ροπής με ιδανική κατανομή των φορτίων αξόνων, για δυναμική
οδήγηση. Συν τοις άλλοις, παρουσιάζει ένα σημαντικό πλεονέκτημα βάρους συγκριτικά
με την προηγούμενη σειρά, συμβάλλοντας στη μείωση του CO2. Οι τεχνικοί μπόρεσαν να μειώσουν και τις απώλειες
τριβής στο νέο κιβώτιο διανομής, το οποίο επιπρόσθετα διαθέτει κλειστό
κύκλωμα λαδιού και δεν απαιτεί πρόσθετα μέτρα ψύξης.
Spina–in υβριδικά αυτοκίνητα με ηλεκτρική αυτονομία περίπου 100 χιλιομέτρων (WLTP)
Τα plug-in υβριδικά
μοντέλα τέταρτης γενιάς θα ακολουθήσουν λίγο μετά το λανσάρισμα της C-Class στην αγορά. Ο εξηλεκτρισμός κάνει ένα
μεγάλο άλμα προόδου, ενώ χρησιμοποιεί ως βάση τους ίδιους κινητήρες. Με
ηλεκτρική ισχύ 95kW/(129 hp) και αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία περίπου 100 χιλιομέτρων (WLTP), η plug-in έκδοση της
C-Class λειτουργεί πλήρως ηλεκτρικά σε πολλές
περιπτώσεις και για πολλές ημέρες χωρίς καθόλου χρήση του κινητήρα εσωτερικής
καύσης: πρόκειται για την υπερσύγχρονη, δίλιτρη έκδοση του τετρακύλινδρου βενζινοκινητήρα
M 254 με ισχύ 150 kW, ο οποίος δεν είναι μόνο πολύ αποδοτικός,
αλλά και εξαιρετικά σπορ. Οι εκδόσεις με υβριδικό σύστημα σε συνδυασμό με
πετρελαιοκινητήρα θα ακολουθήσουν αργότερα.
Το νέο σύστημα υψηλής τάσης είναι πιο συμπαγές και υψηλότερης απόδοσης,
ενώ ο αριθμός των διεπαφών υψηλής τάσης έχει μειωθεί σημαντικά. Η ενσωμάτωση
του ηλεκτρονικού συστήματος ισχύος στο περίβλημα του κιβωτίου ταχυτήτων
μειώνει τον απαιτούμενο χώρο τοποθέτησης και συγχρόνως απλουστεύει τη
συναρμολόγηση στο εργοστάσιο παραγωγής. Η αύξηση της τάσης του συστήματος
συνεπάγεται επίσης την αύξηση της ισχύος, χωρίς να απαιτούνται μεγαλύτερες
διατομές καλωδίων.
Η υψηλή ενεργειακή πυκνότητα του υβριδικού συστήματος κίνησης
επιτυγχάνεται με τη χρήση ενός σύγχρονου ηλεκτροκινητήρα μόνιμης διέγερσης με
εσωτερικό ρότορα. Η μέγιστη ροπή στρέψης 440 Nm του ηλεκτροκινητήρα διατίθεται από την πρώτη στιγμή, εξασφαλίζοντας πολύ
ευέλικτη εκκίνηση και δυναμική οδήγηση. Η πλήρης ηλεκτρική ισχύς είναι
διαθέσιμη έως το όριο των 140 km/h.
Η μπαταρία υψηλής τάσης (HV) αναπτύχθηκε εσωτερικά από τη Mercedes-Benz AG.
Εντάσσεται σε μια οικογένεια μπαταριών τέταρτης γενιάς και αποτελεί λογική
εξέλιξη της προηγούμενης γενιάς. Περιλαμβάνει 96 κυψέλες σε «διαμόρφωση μάρσιπου».
Με συνολική χωρητικότητα 25,4 kWh, η μπαταρία αυξάνει την ηλεκτρική
αυτονομία στα περίπου 100 χιλιόμετρα. Λόγω της υψηλής ενεργειακής πυκνότητας,
η μπαταρία HV διαθέτει εσωτερικό σύστημα ψύξης. Συνεπώς,
το σύστημα διαχείρισης θερμότητας μπορεί να ελέγχει τη θερμοκρασία
λειτουργίας, ανεξάρτητα από τον κλιματισμό στο εσωτερικό του αυτοκινήτου.
Έτσι, είναι εφικτή η συνεχής λειτουργία σε περιοχές με υψηλές και χαμηλές
θερμοκρασίες, αλλά και η ταχεία φόρτιση με συνεχές ρεύμα. Ο προαιρετικός
φορτιστής συνεχούς ρεύματος 55 kW επιτρέπει την πλήρη φόρτιση της μπαταρίας
σε περίπου 30 λεπτά, ακόμη και σε περίπτωση αποφόρτισης. Για τη φόρτιση με
τριφασικό ρεύμα σε wallbox συνδεδεμένο με το οικιακό δίκτυο
εναλλασσόμενου ρεύματος είναι διαθέσιμος ένας φορτιστής 11 kW (ανάλογα με την αγορά).
Η τοποθέτηση της μπαταρίας μέσα στο αυτοκίνητο προσφέρει πλεονεκτήματα
κατά την καθημερινή χρήση συγκριτικά με το προηγούμενο μοντέλο: πλέον, δεν
υπάρχει σκαλοπάτι στο πορτ-μπαγκάζ και είναι εφικτή η απρόσκοπτη φόρτωση. Η
συγκεκριμένη βελτίωση γίνεται ιδιαίτερα αισθητή στο μοντέλο Estate: Το μήκος του δαπέδου χώρου αποσκευών έχει αυξηθεί κατά 63 mm στα 1043 mm. Χάρη στο αυξημένο ύψος του χώρου
αποσκευών κατά 150 mm, που πλέον φτάνει τα 732 mm, είναι εφικτή η άνετη φόρτωση μεγάλων κιβωτίων ποτών κάτω από το πτυσσόμενο
κάλυμμα χώρου αποσκευών και το διαχωριστικό δίχτυ. Συγκριτικά με το
προηγούμενο μοντέλο, η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών έχει αυξηθεί κατά 45
λίτρα στα 360 λίτρα και με αναδιπλωμένα τα πίσω καθίσματα, το μοντέλο Estate μπορεί να χωρέσει ακόμη και 1375 λίτρα (40 λίτρα περισσότερο). Η
αερανάρτηση και το σύστημα ρύθμισης ύψους ανάρτησης στο πίσω μέρος
περιλαμβάνονται στον βασικό εξοπλισμό τόσο της έκδοσης Sedan όσο και της έκδοσης Estate.
Οδηγική
εμπειρία: αισθητά πιο ηλεκτρική
Συνολικά, η οδηγική εμπειρία είναι αισθητά πιο «ηλεκτρική». Δεδομένης της
αύξησης της ηλεκτρικής αυτονομίας σε περίπου 100 χιλιόμετρα, οι οδηγοί θα
μπορούν να καλύπτουν τις περισσότερες καθημερινές διαδρομές μόνο με ηλεκτρικό
ρεύμα. Η λειτουργία ανάκτησης ενέργειας επιτρέπει την ανάκτηση της κινητικής
ενέργειας στη διάρκεια της επιβράδυνσης ή της οδήγησης σε κατηφόρα, μια
διαδικασία που πλέον έχει βελτιωθεί και σε ό,τι αφορά τη συνεργασία με το
υδραυλικό φρένο. Πλέον, η απόδοση της ανάκτησης ενέργειας ξεπερνά τα 100 kW. Η έξυπνη στρατηγική λειτουργίας βάσει διαδρομής ενεργοποιεί την
ηλεκτρική λειτουργία στα σημεία της διαδρομής στα οποία κρίνει ότι είναι πιο
σκόπιμο, λαμβάνοντας υπόψη, για παράδειγμα, δεδομένα πλοήγησης, τοπογραφία,
όρια ταχύτητας και συνθήκες κυκλοφορίας σε όλη την πορεία της
προγραμματισμένης διαδρομής. Εάν ο οδηγός θέλει να επηρεάσει τον ρυθμό
ανάκτησης ενέργειας, μπορεί να το κάνει απευθείας σε τρεις βαθμίδες τις
οποίες ελέγχει μέσω διακοπτών πίσω από το τιμόνι. Η συγκεκριμένη δυνατότητα
παρέχεται σε όλα τα προγράμματα οδήγησης, εκτός από το SPORT. Για παράδειγμα, στο πρόγραμμα οδήγησης D-, ο οδηγός μπορεί να βιώσει την «αίσθηση ενός πεντάλ»: Κατά την
απελευθέρωση του πεντάλ γκαζιού, το όχημα επιβραδύνει αμιγώς ηλεκτρικά σε
τέτοιο σημείο που συχνά το πάτημα του υδραυλικού ποδόφρενου είναι περιττό.
Η στρατηγική λειτουργίας επικοινωνεί με τους αισθητήρες των συστημάτων
υποβοήθησης, υποστηρίζοντας αποτελεσματικά τον οδηγό σε πολλές καταστάσεις
οδήγησης. Για παράδειγμα, σε μεγάλες αποστάσεις, σε αστικές περιοχές, το
αυτοκίνητο δίνει προτεραιότητα στην ηλεκτρική οδήγηση. Δύο επιπλέον
προγράμματα οδήγησης επιτρέπουν στον οδηγό να αξιοποιεί τα πλεονεκτήματα του plug-in συστήματος μετάδοσης κίνησης:
- BATTERY HOLD: Η διατήρηση της κατάστασης φόρτισης της μπαταρίας υψηλής τάσης έχει
προτεραιότητα, π.χ. για τη μετέπειτα οδήγηση στο κέντρο της πόλης ή σε
πράσινη ζώνη. Το υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης επιλέγει την
καταλληλότερη διαμόρφωση του συστήματος κίνησης, ανάλογα με την κατάσταση
οδήγησης και τη διαδρομή.
-
ELECTRIC: Ηλεκτρική οδήγηση έως τα 140 km/h, ρυθμιζόμενη ανάκτηση ενέργειας κατά το
ρολάρισμα, προσαρμογή του ενεργού συστήματος υποβοήθησης απόστασης DISTRONIC για ηλεκτρική οδήγηση, ενεργοποίηση του κινητήρα εσωτερικής καύσης μέσω
σημείου πίεσης στο πεντάλ γκαζιού (kickdown)
Στη νέα C-Class, τα plug-in υβριδικά
διαθέτουν μια μονάδα απτικού πεντάλ γκαζιού με σημείο πίεσης σε γωνία πεντάλ
γκαζιού 9,7°. Στο πρόγραμμα ELECTRIC, ενεργοποιείται αυτή η ισχύς, επιτρέποντας
την αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία του οχήματος έως και το πρόσθετο σημείο
πίεσης. Μόλις παρακαμφθεί το σημείο πίεσης, εκκινεί ο κινητήρας εσωτερικής
καύσης που παρέχει πρόσθετη ισχύ. Ομοίως, η λειτουργία Power Nap του ENERGIZING COMFORT υπάρχει μόνο στα plug-in υβριδικά.
Σύστημα ανάρτησης: άνεση και ευελιξία
Τα βασικά εξαρτήματα της νέας, δυναμικά
σχεδιασμένης ανάρτησης είναι ένας νέος άξονας τεσσάρων συνδέσμων μπροστά και
ένας άξονας πολλαπλών συνδέσμων, ο οποίος είναι τοποθετημένος σε ένα
βοηθητικό πλαίσιο, πίσω. Η νέα ανάρτηση αποτελεί τη βάση για κορυφαία άνεση
ανάρτησης, οδήγησης και θορύβου, ευέλικτη οδική συμπεριφορά και οδηγική
απόλαυση. Επιπλέον, η νέα C–Class διατίθεται προαιρετικά με συνεχώς ρυθμιζόμενη απόσβεση
και σπορ ανάρτηση. Η πίσω αερανάρτηση περιλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό των
spina–in υβριδικών μοντέλων Berlina e Estate.
Σύστημα διεύθυνσης πίσω άξονα: περισσότερη
ευελιξία και δυναμική
Il nuovo C–Class είναι ιδιαίτερα ευέλικτη και σταθερή, χάρη στο προαιρετικό σύστημα
διεύθυνσης πίσω άξονα και την πιο άμεση σχέση μετάδοσης του συστήματος
διεύθυνσης στον μπροστινό άξονα. Η γωνία διεύθυνσης στον πίσω άξονα είναι 2,5
μοίρες. Ως αποτέλεσμα, ο κύκλος στροφής μειώνεται κατά 43 εκατοστά στα 10,64
μέτρα.
Επιπλέον, απαιτούνται λιγότερες στροφές του
τιμονιού από τέρμα σε τέρμα. Με το σύστημα διεύθυνσης πίσω άξονα και ανάλογα
με το σύστημα κίνησης, απαιτούνται 2,1 αντί για 2,35 περιστροφές (σύστημα
κίνησης στους πίσω τροχούς με σύστημα διεύθυνσης ανέσεων) ή 2,3 περιστροφές
(εκδόσεις 4MATIC με σύστημα διεύθυνσης ανέσεων).
Σε ταχύτητες κάτω από 60 km/h, οι πίσω τροχοί στρέφονται προς την αντίθετη κατεύθυνση από τους
μπροστινούς τροχούς και έως και 2,5° αντίθετα προς τη γωνία μπροστινού άξονα
κατά τη στάθμευση. Έτσι, ανάλογα με την περίπτωση, το μεταξόνιο ουσιαστικά
μικραίνει και το αυτοκίνητο γίνεται πιο ευκίνητο και ευέλικτο. Σε ταχύτητες
πάνω από 60 km/h, οι πίσω τροχοί στρέφονται έως και 2,5° προς την ίδια κατεύθυνση με τους
μπροστινούς τροχούς. Η ουσιαστική αύξηση του μεταξονίου προσφέρει αισθητά
πλεονεκτήματα, όπως η βελτιωμένη ευστάθεια και ασφάλεια σε υψηλές ταχύτητες,
κατά τη γρήγορη αλλαγή λωρίδας ή σε περίπτωση αιφνίδιου ελιγμού αποφυγής.
Επιπλέον, απαιτούνται πολύ λιγότερες
κινήσεις του τιμονιού στη διάρκεια δυναμικών ελιγμών, π.χ. κατά την οδήγηση
σε επαρχιακούς δρόμους ενώ το αυτοκίνητο αποκρίνεται με πιο σπορτίφ τρόπο
στους χειρισμούς διεύθυνσης. Αυτό υποστηρίζεται από την ενσωματωμένη
λειτουργία δυναμικού ελέγχου του ESP.
Συστήματα υποβοήθησης οδήγησης: ξεγνοιασιά και υποστήριξη σε επικίνδυνες
καταστάσεις
Συγκριτικά με την προηγούμενη σειρά C-Class, η τελευταία γενιά του πακέτου υποβοήθησης οδήγησης Caratteristiche
πρόσθετες και προηγμένες λειτουργίες, οι οποίες ξεκουράζουν τον οδηγό σε
καθημερινές καταστάσεις, φροντίζοντας για πιο άνετη και ασφαλή οδήγηση. Όταν
προκύπτει κίνδυνος, τα συστήματα υποβοήθησης μπορούν να αντιδρούν σε
επικείμενες συγκρούσεις ανάλογα με τις απαιτήσεις. Η αρχή λειτουργίας των
συστημάτων απεικονίζεται στην οθόνη οδηγού με μία νέα φιλοσοφία ενδείξεων.
Εξέλιξη των συστημάτων υποβοήθησης: τρία
παραδείγματα
- Σε αυτοκινητόδρομους, επαρχιακούς δρόμους ή στην πόλη, το ενεργό σύστημα
υποβοήθησης απόστασης (Attivo Distance Assist DISTRONIC) può essere
διατηρεί αυτόματα μια προκαθορισμένη απόσταση από τα μπροστινά οχήματα. Μια
νέα λειτουργία είναι η αντίδραση του συστήματος σε οχήματα που είναι
σταματημένα πάνω στον δρόμο σε ταχύτητες έως 100 km/h (προηγουμένως: 60 km/h).
- Το ενεργό σύστημα υποβοήθησης διεύθυνσης (Attivo Steering Assist) βοηθάει τον
οδηγό να παραμείνει στη λωρίδα σε ταχύτητες έως 210 km/h. Στις νέες λειτουργίες
περιλαμβάνεται η πρόσθετη αναγνώριση λωρίδας με την κάμερα 360°, η δημιουργία
λωρίδας έκτακτης ανάγκης ειδικά σε χαμηλές ταχύτητες, η αισθητά βελτιωμένη
διαθεσιμότητα και απόδοση σε στροφές επαρχιακών δρόμων και το βελτιωμένο
κεντράρισμα στη λωρίδα κατά την οδήγηση σε αυτοκινητόδρομους.
- Εκτός από πινακίδες ορίων ταχύτητας, το σύστημα υποβοήθησης σημάτων
Traffico (Traffico Segno Assist) αναγνωρίζει σήματα σε γερανογέφυρες και οδικά έργα. Μέσω της αξιολόγησης
όλων των αισθητήρων του οχήματος, αναγνωρίζονται ακόμη και οδηγίες για
συγκεκριμένες συνθήκες (π.χ. «σε βρεγμένο οδόστρωμα»). Νέες είναι οι
λειτουργίες προειδοποίησης πινακίδας στοπ και κόκκινου φωτεινού σηματοδότη
(περιλαμβάνονται στο πακέτο υποβοήθησης οδήγησης).
Έξυπνα συστήματα στάθμευσης υποστηρίζουν
τον οδηγό κατά τους ελιγμούς
Χάρη στους βελτιωμένους αισθητήρες περιβάλλοντος, τα συστήματα στάθμευσης
υποστηρίζουν ακόμη καλύτερα τον οδηγό κατά τους ελιγμούς με χαμηλή ταχύτητα.
Λόγω της ενσωμάτωσης στο MBUX, ο χειρισμός είναι πιο γρήγορος και πιο διαισθητικός.
Το προαιρετικό σύστημα διεύθυνσης πίσω άξονα είναι ενσωματωμένο στα συστήματα
υποβοήθησης στάθμευσης και ο υπολογισμός των τροχιών έχει προσαρμοστεί
αντίστοιχα. Επιπλέον, διατίθενται λειτουργίες πέδησης έκτακτης ανάγκης για
την προστασία των άλλων χρηστών του δρόμου.
Εκτός από τη σταθεροποίηση του συνδυασμού οχήματος και ρυμουλκούμενου
κατά την οπισθοπορεία, το προαιρετικό σύστημα υποστήριξης ελιγμών
ρυμουλκούμενου για το μοντέλο Estate μπορεί πλέον, για πρώτη φορά, να διαχειρίζεται
ελιγμούς έως 90°.
Ασφάλεια σε περίπτωση σύγκρουσης: πληροί τις
απαιτήσεις σε παγκόσμιο επίπεδο
Η C-Class, η οποία σήμερα είναι διαθέσιμη σε περισσότερες από 100 χώρες, είναι από
τα λίγα μοντέλα που προσφέρονται σε τόσο πολλές αγορές. Γι’ αυτό, κατά τη
διαδικασία εξέλιξης του μοντέλου εξετάζονται περίπου 1000 παραλλαγές, μεταξύ
αυτών όλες οι εκδόσεις κινητήρων και αμαξωμάτων, αριστεροτίμονα και
δεξιοτίμονα μοντέλα, υβριδικές εκδόσεις ή μοντέλα 4-MATIC ώστε να πληρούν τις ίδιες απαιτήσεις. Επιπλέον, για τη συμμόρφωση με
συγκεκριμένα κριτήρια αξιολόγησης, διατίθενται στοιχεία προαιρετικού
εξοπλισμού – για παράδειγμα, τα αυτοκίνητα που προορίζονται για την Ευρώπη
εξοπλίζονται με κεντρικό αερόσακο. Αυτός παρεμβάλλεται ανάμεσα στα καθίσματα
του οδηγού και του συνοδηγού στη διάρκεια μιας σφοδρής πλευρικής σύγκρουσης,
μειώνοντας έτσι τον κίνδυνο να έρθουν σε επαφή τα κεφάλια τους. Ο κεντρικός
αερόσακος είναι ενσωματωμένος στην πλάτη του καθίσματος οδηγού, στο κέντρο
του αυτοκινήτου.
Σε συνδυασμό με τα γνωστά συστήματα
προστασίας PRE–SAFE® για μετωπικές και οπίσθιες συγκρούσεις, το σύστημα PRE–SAFE® Impulse Side (διατίθεται σε συνδυασμό με το πακέτο
υποβοήθησης οδήγησης In più) δημιουργεί μια εικονική ζώνη ελεγχόμενης παραμόρφωσης που εκτείνεται
γύρω από το όχημα. Καθώς η ζώνη ελεγχόμενης παραμόρφωσης είναι περιορισμένη
σε περίπτωση πλευρικής σύγκρουσης, το PRE–SAFE® Impulse Side μπορεί να απομακρύνει (ανάλογα με τον
επιλεγμένο εξοπλισμό) τον οδηγό ή τον συνοδηγό από τη ζώνη υψηλού κινδύνου,
μόλις το σύστημα ανιχνεύσει ότι επίκειται άμεσα πλευρική σύγκρουση. Για τον
σκοπό αυτό, οι εσωτερικοί αεροθάλαμοι στα πλευρικά μαξιλάρια της πλάτης του
μπροστινού καθίσματος φουσκώνουν μέσα σε κλάσματα του δευτερολέπτου.
Συνολικά, η φιλοσοφία ασφάλειας της C–Class βασίζεται σε ένα έξυπνα σχεδιασμένο αμάξωμα με ιδιαίτερα άκαμπτο κλωβό
επιβατών και στοιχεία απόσβεσης σύγκρουσης που παραμορφώνονται με
συγκεκριμένο τρόπο, λειτουργώντας σε συνδυασμό με τις ζώνες ασφαλείας και τα
συστήματα αερόσακων. Για την προστασία των επιβατών όπως προστάζουν οι
συνθήκες σε περίπτωση ατυχήματος, μπορούν να ενεργοποιηθούν συστήματα όπως οι
εντατήρες ζωνών ασφαλείας και οι αερόσακοι. Με τη βοήθεια πολλών ψηφιακών
προσομοιώσεων, η δομή του οχήματος διαμορφώθηκε έτσι, ώστε να διασφαλίζει
ιδιαίτερα αποτελεσματική προστασία των επιβατών σε περίπτωση σύγκρουσης. Σε
όλες τις πτυχές της διαμόρφωσης του οχήματος που παίζουν ρόλο σε περίπτωση
ατυχήματος, πραγματοποιήθηκαν εντατικές εσωτερικές δοκιμές, ενώ τα κριτήρια
των δοκιμών αυτών βασίστηκαν στα ευρήματα από ρεαλιστικά σενάρια ατυχήματος.
DIGITAL LIGHT: εξαιρετική απόδοση με προαιρετική λειτουργία προβολής
Η νέα C-Class διαθέτει προβολείς LED High Performance στον βασικό της εξοπλισμό. Προαιρετικά στους στάνταρ προβολείς LED Alto Prestazioni, διατίθεται το σύστημα DIGITAL LIGHT, το οποίο είναι γνωστό από τη νέα S–Class. Το σύστημα κάνει ασφαλέστερη την οδήγηση,
προβάλλοντας βοηθητικές γραμμές, σύμβολα και κινούμενες εικόνες πάνω στο
οδόστρωμα, μπροστά από το αυτοκίνητο. Για παράδειγμα, εάν το αυτοκίνητο
συναντήσει οδικά έργα, το DIGITAL LIGHT προβάλλει δύο βοηθητικές γραμμές που οριοθετούν κατά
προσέγγιση το πλάτος του οχήματος. Έτσι, καθοδηγεί τον οδηγό ακόμη καλύτερα
στον στενεμένο δρόμο. Επιπλέον:
- Η έξυπνη τεχνολογία επισημαίνει πεζούς στην περιοχή κινδύνου με μια
λειτουργία προβολέα και διευκρινίζει τη θέση τους μέσω της προβολής σημείων
κατεύθυνσης.
-
Κατά την οδήγηση αντίθετα προς την κατεύθυνση του δρόμου σε
εισόδους/εξόδους αυτοκινητόδρομων ή σε μονόδρομους, εμφανίζεται ένα
προειδοποιητικό σύμβολο.
-
Το ίδιο προειδοποιητικό σύμβολο εμφανίζεται και πριν από κόκκινους
φωτεινούς σηματοδότες ή πινακίδες στοπ.
Il sistema DIGITAL LIGHT διαθέτει μια μονάδα φώτων με τρία εξαιρετικά δυνατά LED σε κάθε προβολέα, το φως του οποίου διαθλάται και κατευθύνεται από 1,3
εκατομμύρια μικρο-κάτοπτρα. Έτσι, η ανάλυση υπερβαίνει τα 2,6 εκατομμύρια pixel ανά όχημα.
Με τόση δυναμική και ακρίβεια, αυτό το
έξυπνο σύστημα προσφέρει ουσιαστικά αμέτρητες δυνατότητες για κατανομή του
φωτός υψηλής ανάλυσης, που προσαρμόζεται ιδανικά στις συνθήκες του περιβάλλοντος.
Ωστόσο, καθοριστικός παράγοντας δεν είναι μόνο η τεχνολογία του προβολέα,
αλλά κυρίως η ψηφιακή νοημοσύνη στην οποία αυτή βασίζεται. Οι κάμερες του οχήματος
και τα συστήματα των αισθητήρων ανιχνεύουν άλλους χρήστες του δρόμου, ενώ οι
υπολογιστές υψηλής απόδοσης αξιολογούν τα δεδομένα, καθώς και τους ψηφιακούς
χάρτες πλοήγησης σε χιλιοστά του δευτερολέπτου και δίνουν εντολές στους
προβολείς για βέλτιστη προσαρμογή της κατανομής του φωτός σε όλες τις
συνθήκες. Ως αποτέλεσμα, ο οδηγός απολαμβάνει τέλεια ορατότητα χωρίς να
ενοχλούνται οι χρήστες του δρόμου, καθώς και καινοτόμες λειτουργίες με
πρόσθετη ασφάλεια. Το σύστημα DIGITAL LIGHT δεν επιδιώκει να καταρρίψει κάποιο παγκόσμιο ρεκόρ
όσον αφορά στον φωτισμό, αλλά κυρίως να προσφέρει άριστη ορατότητα και
μέγιστη ένταση φωτισμού χωρίς θάμπωμα, ανεξαρτήτως συνθηκών. Οι καινοτόμες
λειτουργίες για την υποστήριξη του οδηγού και την επικοινωνία με άλλους
χρήστες του δρόμου βελτιώνουν σημαντικά την ασφάλεια κατά τη νυχτερινή
οδήγηση.
Εξοπλισμός ανέσεων: βελτιώσεις και πολλές
Dettagli
Η προαιρετική λειτουργία μασάζ των
μπροστινών καθισμάτων έχει επεκταθεί, προκειμένου να καλύπτει όλη την περιοχή
της πλάτης: οκτώ θάλαμοι στην πλάτη του καθίσματος προσφέρουν ενισχυμένη,
μυοχαλαρωτική δράση. Το κάθισμα του οδηγού διαθέτει επίσης λειτουργία μασάζ
δόνησης, χάρη στην τοποθέτηση τεσσάρων μοτέρ στην έδρα του καθίσματος. Η
θέρμανση καθίσματος στον χώρο πίσω επιβατών διατίθεται για πρώτη φορά στα μοντέλα
Berlina e Estate.
Με το πάτημα ενός κουμπιού ή δίνοντας μια
φωνητική εντολή, η ολιστική προσέγγιση «Fit & Healthy» του συστήματος ENERGIZZARE Comfort προσφέρει την εμπειρία των διαφόρων συστημάτων άνεσης της S–Class με λειτουργίες που ομαδοποιούνται. Ταυτόχρονα, το σύστημα δημιουργεί
αντίστοιχη ατμόσφαιρα στον εσωτερικό χώρο, π.χ. αναζωογονητική σε περίπτωση
κούρασης ή χαλαρωτική εάν το επίπεδο stress είναι υψηλό. Το ENERGIZZARE COACH προτείνει μάλιστα το κατάλληλο πρόγραμμα τονωτικής
άσκησης ή ευεξίας με βάση τα δεδομένα του οχήματος ή της διαδρομής. O ευφυής αλγόριθμος συνυπολογίζει επίσης πληροφορίες σχετικά με την
ποιότητα ύπνου και το επίπεδο άγχους εάν ο οδηγός διαθέτει μία συμβατή wearable συσκευή. Στα spina–in υβριδικά μοντέλα, προσφέρει το πρόγραμμα «Potenza Nap», το οποίο είναι χρήσιμο π.χ. στη διάρκεια μιας στάσης σε έναν σταθμό
εξυπηρέτησης ή για τη φόρτιση της μπαταρίας. Το πρόγραμμα το οποίο
περιλαμβάνει τρία στάδια – λίγο πριν τον ύπνο, ύπνος, αφύπνιση – αυξάνει τις
επιδόσεις και χαρίζει ενέργεια.
Το πακέτο AIR–BALANCE φροντίζει για εξατομικευμένο αρωματισμό του εσωτερικού χώρου, ανάλογα με
τις προτιμήσεις και τη διάθεση. Επιπλέον, με τον αναζωογονητικό ιονισμό και
το φιλτράρισμα του εξωτερικού και εσωτερικού αέρα, συμβάλλει στη βελτίωση της
ποιότητας αέρα και εντείνει την αίσθηση ευεξίας.
Διαστάσεις και πρακτικά χαρακτηριστικά:
περισσότερος χώρος μπροστά και πίσω
Με μήκος 4751 mm και πλάτος 1820 mm, τα μοντέλα Berlina e Estate είναι αισθητά πιο μεγάλα από τις προηγούμενες εκδόσεις. Το μεταξόνιο
έχει αυξηθεί κατά 25 mm στα 2865 mm. Από τις αυξημένες εξωτερικές διαστάσεις επωφελούνται τόσο οι μπροστινοί
όσο κι οι πίσω επιβάτες.
Ο συντελεστής αεροδυναμικής των
προηγούμενων μοντέλων (Berlina: Cd 0,24, Estate: Cd 0,27) έχει διατηρηθεί παρά τις μεγαλύτερες εξωτερικές
dimensioni.
Ο χώρος αποσκευών του μοντέλου Estate είναι κατά 30 λίτρα μεγαλύτερος από πριν, με χωρητικότητα 490 έως 1510
λίτρων. Άλλες πρακτικές βελτιώσεις: Το ύψος του χώρου φόρτωσης κάτω από το
πτυσσόμενο κάλυμμα, καθώς και το μήκος του χώρου φόρτωσης, έχουν αυξηθεί σε
σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο. Το κατώφλι του χώρου φόρτωσης είναι
ελαφρώς χαμηλότερο.
Η πλάτη πίσω καθισμάτων του μοντέλου Estate διαιρείται σε αναλογία 40:20:40. Ο χειρισμός γίνεται με δύο πλήκτρα
αριστερά και δεξιά στο επάνω μέρος της πλάτης. Με το προαιρετικό πακέτο
άνεσης χώρου φόρτωσης, η λειτουργία αναδίπλωσης μπορεί να γίνει ηλεκτρικά. Ο
χειρισμός της λειτουργίας πραγματοποιείται με διακόπτες στο αριστερό και δεξί
πλευρικό τοίχωμα του χώρου φόρτωσης.
Στον βασικό εξοπλισμό του μοντέλου Estate περιλαμβάνεται το πίσω καπό EASY–PACK. Το πίσω καπό ανοίγει και κλείνει άνετα με το πάτημα
ενός κουμπιού: με το κουμπί στο κλειδί διακόπτη μίζας, τον διακόπτη στην
πόρτα οδηγού ή τη λαβή απασφάλισης στο καπό. Για ακόμη περισσότερη άνεση
χειρισμού, το πτυσσόμενο κάλυμμα χώρου φόρτωσης και το διαχωριστικό δίχτυ
διαθέτουν, για πρώτη φορά, σχεδίαση δύο τμημάτων. Καθένα από αυτά διαθέτει
ξεχωριστή κυλινδρική κασέτα, ώστε να διευκολύνεται ο χειρισμός εξαιτίας του
μικρότερου βάρους τους.
Ιστορία επιτυχίας: το πιο ευπώλητο μοντέλο
εδώ και πολλά χρόνια
Η C–Class είναι το μοντέλο της Mercedes–Benz με τις μεγαλύτερες πωλήσεις την τελευταία δεκαετία.
Από την κυκλοφορία της τρέχουσας γενιάς, το 2014, έχουν πωληθεί πάνω από 2,5
εκατομμύρια οχήματα Berlina e Estate. Η Κίνα είναι η μεγαλύτερη αγορά για τη C–Class Berlina από το 2016, ενώ τα τελευταία δέκα χρόνια οι ΗΠΑ, η Γερμανία και η
Μεγάλη Βρετανία αποτελούν τις μεγαλύτερες αγορές για τις C–Class Berlina e Estate. Το 2020, C–Class Berlina e Estate παραδόθηκαν σε πελάτες σε περισσότερες από 100 αγορές ανά την υφήλιο.
Δύο στα τρία αυτοκίνητα C–Class που πωλούνται στη Γερμανία είναι έκδοσης Estate.
Η ιστορία επιτυχίας της C–Class ξεκίνησε το 1982, όταν κυκλοφόρησε το μοντέλο μεσαίου μεγέθους Mercedes–Benz 190. Καθώς εκείνη την εποχή ήταν το μικρότερο αυτοκίνητο της γκάμας της Mercedes–Benz, σύντομα απέκτησε το παρατσούκλι «Baby Benz". Η Mercedes–Benz άφησε επανειλημμένα το στίγμα της όχι μόνο με τους
κινητήρες εσωτερικής καύσης, όπως η σπορ έκδοση 190 E 2.5-16 Evolution με τετραβάλβιδο κινητήρα, αλλά και με τα εναλλακτικά συστήματα μετάδοσης
κίνησης: Για παράδειγμα, το μοντέλο 190 E Elektro, ένα πειραματικό, πρωτότυπο αυτοκίνητο βασισμένο στη σειρά 201,
παρουσιάστηκε στο περίπτερο L'innovazione Il mercato της έκθεσης του Ανοβέρου το 1990 και στο Σαλόνι
Αυτοκινήτου της Γενεύης το 1991. Οι πίσω τροχοί κινούνταν από δύο
ηλεκτροκινητήρες, ισχύος 16 kW (21 hp) ο καθένας, που διεγείρονταν από μόνιμους μαγνήτες και
τροφοδοτούνταν από μπαταρίες χλωριούχου νατρίου/νικελίου.
Το πρώτο αυτοκίνητο με την ονομασία C–Class παρουσιάστηκε τον Μάιο του 1993. Συνολικά, από το 1982, έχουν παραδοθεί σε
πελάτες πάνω από 10,5 εκατομμύρια αυτοκίνητα Mercedes–Benz αυτής της κατηγορίας. Για πολλούς πελάτες, η C–Class είναι το μοντέλο για την είσοδο στην κατηγορία των premio αυτοκινήτων. Στην Κίνα και τη Νότια Κορέα, η C–Class Berlina αποτελεί το πρώτο αυτοκίνητο premio μάρκας για το 50 περίπου τοις εκατό των αγοραστών. Σε
πολλές αγορές, η C–Class Berlina προσελκύει υψηλό ποσοστό γυναικών. Το ποσοστό των γυναικών είναι
ιδιαίτερα υψηλό στις ΗΠΑ και τη Νότια Κορέα, όπου σχεδόν μία στις δύο C–Class Berlina αγοράζεται από γυναίκες.
Όταν πρωτοεμφανίστηκε το μοντέλο, η Mercedes-Benz έφερε την επανάσταση όχι μόνο με τη
μηχανολογία του αυτοκινήτου, αλλά και με τη μεγαλύτερη ποικιλία αμαξωμάτων. Η
έκδοση Estate, την οποία η εταιρεία παρουσίασε το 1996,
ήταν το πρώτο σπορ στέισον-βάγκον μεσαίου μεγέθους. Όταν η Mercedes-Benz κυκλοφόρησε την επόμενη κατασκευαστική
σειρά C-Class το 2000, συμπεριέλαβε τη σπορ coupé – μια εντελώς νέα παραλλαγή αμαξώματος. Η κυκλοφορία της τέταρτης
γενιάς C-Class στην αγορά το 2007 επίσης συνοδεύτηκε από την παρουσίαση ενός νέου
στοιχείου σχεδίασης. Για πρώτη φορά, η σχεδίαση μπροστινού τμήματος ενός sedan της Mercedes-Benz διέφερε ανάλογα με τη γραμμή σχεδίασης και εξοπλισμού. Ενώ η γραμμή
σχεδίασης και εξοπλισμού ELEGANCE περιλάμβανε το τριάκτινο αστέρι στο
κλασικό σημείο στο καπό του κινητήρα, στην πιο σπορ γραμμή σχεδίασης και
εξοπλισμού AVANTGARDE το αστέρι ήταν τοποθετημένο στο κέντρο της
επένδυσης του ψυγείου.
Παραγωγή: παγκόσμιο δίκτυο με ψηφιακές
προηγμένες τεχνολογίες
Η νέα C-Class θα κατασκευάζεται στα εργοστάσια της Mercedes-Benz Cars στη Βρέμη (Γερμανία), στο Πεκίνο (Κίνα) και το Ανατολικό Λονδίνο (Νότια
Αφρική). Το εργοστάσιο στη Βρέμη με περισσότερους από 12.000 εργαζόμενους,
είναι το βασικό εργοστάσιο παραγωγής για τη συγκεκριμένη κατασκευαστική σειρά
στο διεθνές δίκτυο παραγωγής της C-Class και μάλιστα προσφέρει μεταξύ άλλων ψηφιακή εκπαίδευση για τα υπόλοιπα
εργοστάσια. Με αυτόν τον τρόπο, η νέα C-Class θα ενταχθεί στην παγκόσμια μαζική παραγωγή με μεγάλη ευελιξία. Η πολύ
καλή και στενή συνεργασία μεταξύ των εργαζομένων του παγκόσμιου δικτύου
παραγωγής της C-Class, η οποία υποστηρίζεται και από ψηφιακά μέσα, θα επιτρέψει την ομαλή
έναρξη της παραγωγής σε όλα τα εργοστάσια παγκοσμίως.
Χάρη στη μεγάλη ευελιξία που εξασφαλίζει το παγκόσμιο δίκτυο παραγωγής
της Mercedes-Benz Cars, η εταιρεία είναι καλά προετοιμασμένη
ακόμα και για περιόδους αστάθειας. Σημαντικό παράγοντα επιτυχίας αποτελούν οι
νέες τεχνολογίες που ενσωματώνονται στην παραγωγή. Ένα παράδειγμα της έξυπνης
παραγωγής στη Βρέμη είναι η ψηφιακή διαχείριση της μονάδας παραγωγής, η οποία
επιτρέπει την παρακολούθηση των δεδομένων παραγωγής σε πραγματικό χρόνο. Το
σύστημα QUALITY LIVE επιτρέπει στους εργαζόμενους να ελέγχουν την ποιότητα κάθε οχήματος σε
πραγματικό χρόνο. Το QUALITY LIVE καθώς και η ψηφιακή διαχείριση μονάδας παραγωγής
εντάσσονται στο ψηφιακό οικοσύστημα MO360 της Mercedes-Benz Cars.
|