Επιθετική προμηνύεται η στρατηγική της Mazda μέχρι το 2030, καθώς η αντεπίθεση του Ιάπωνα κατασκευαστή καθορίζεται ολοκληρωτική με έμφαση στην ηλεκτροκίνηση αλλά και νέο βενζινοκινητήρα SkyActive Z.
Ειδικότερα, κατά τη διάρκεια της παρουσίασης των οικονομικών αποτελεσμάτων της, η Mazda έδωσε σημαντικές πληροφορίες σχετικά με τη στρατηγική της για την ηλεκτροκίνηση και την εξέλιξη της γκάμας των προϊόντων της: σύμφωνα με τον Ιάπωνα κατασκευαστή, το 2030 θα είναι το έτος μετάβασης στην τεχνολογία Bev.
Ένα γιγαντιαίο εργοστάσιο στην Ιαπωνία
Αφού προεξοφλήθηκε η άφιξη στην αγορά ενός ηλεκτρικού σπορ αυτοκινήτου εξοπλισμένου με range extender και προερχόμενου από το Iconic SP Concept, η Mazda επιβεβαίωσε ότι έχει συνάψει συμφωνία με τους συμπατριώτες της Panasonic και AESC για την κατασκευή ενός εργοστασίου gigafactory στην Ιαπωνία και την εξασφάλιση της απαραίτητης προμήθειας μπαταριών.
Υβριδικό και ηλεκτρικό με αποκλειστική τεχνολογία
Αφού ξεκίνησε την εμπορική διάθεση του υβριδικού χάρη στην υποστήριξη της Toyota (σύντομα θα είναι διαθέσιμο στο CX-50), ο κατασκευαστής με έδρα τη Χιροσίμα έχει προγραμματίσει την ανάπτυξη ιδιόκτητης τεχνολογίας που θα κάνει το ντεμπούτο της μεταξύ 2025 και 2027, ξεκινώντας από τη νέα γενιά του CX-5. Μια ειδική αρθρωτή πλατφόρμα Bev και Phev θα φτάσει επίσης το 2027, η οποία θα χρησιμοποιηθεί για ένα SUV και ένα crossover που θα αναπτυχθεί από την κοινοπραξία με την Changan, όπως το Mazda EZ-6.
Το 2027 ο κινητήρας Skyactiv-Z
Ωστόσο, ο ενδοθερμικός κινητήρας δεν θα εγκαταλειφθεί από τη Mazda, η οποία αντίθετα ανακοίνωσε την άφιξη μιας νέας γενιάς 4- και 6κύλινδρων κινητήρων με την ονομασία Skyactive-Z, που αναμένεται το 2027 με έγκριση Euro 7. Παράλληλα, θα αναπτυχθεί περαιτέρω η τεχνολογία των περιστροφικών κινητήρων με λειτουργία επέκτασης της αυτονομίας.